Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Forgen by-bass...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Forgen by-bass...

    Elikkäs ongelmaa tuntuis olevan tän kanssa,kun tallista lähtee ja on lämmin niin pelaa hienosti...Sitten kun tulee hiukan pakkasta niin rupee herkästi suhina kuulumaan..Tuntuis että by-bass jäisi vuotamaan...Olen kokeillut eri jäykkyyksisiä jousia,ja erilaisia rasvoja ei tunnu pelaavan....Kun kiihdyttää hiljaa elikkäs alipaineella niin sanotusti,niin by bass aukeaa liian herkästi...Jää suhistamaan,venttiili ei välillä taida mennä kiinni...Mitä hyötyä jäykemmästä jousesta olisi.? Forgen jousisarjassa neuvotaan että mitä suuremmat paineet sitä jäykempi jousi...Tämän alumiini runkoisen venttiilin sisällähän on siis alumiininen mäntä,jousi ja männälle o-renkaat joille on urat tehty runkoon...Uskon että kylmällä ilmalla O-renkaat kutistuisivat sen verran että mäntä ei liiku enää hyvin vaan takertelee,eikä sulkeudu tiiviisti.
    Olisikohan O-renkaat voineet turvota tai kovettua vääränlaisen rasvan takia...

    Onko mahdollista saada tiiviste/huoltosarjaa,onko ikuinentakuu.?

    Aiheuttaa järkyttävän kulutuksen ja rykimistä 1000-2000rpm alueella,myös turbo tuntuisi kuumiavan,miksi turbo kuumiaa.?

  • #2
    Kyllä o-rengaat voivat ottaa itseensä vääränlaisesta rasvasta.

    Onko venttiili oikein päin eli paine sivulta?

    Comment


    • #3
      Venttiili on niin päin että paine tulee kohtisuoraan mäntää päin....

      Mistä niitä O-renkaita sais ja omaansa rasvaa.?

      Taitaa olla väärinpäin se venttiili.? Kilahtaa pohjaan aika ilosesti,kun suhauttaa...
      Viimeksi muokannut audi_maniac; 16.1.2008, 12:34.

      Comment


      • #4
        http://www.sjmautotechnik.com/troubl...pic/bypass.jpg

        Comment


        • #5
          Täältä itse sain huolto setin forgeen:
          http://www.doc-power.com/index.php?page=yhteystiedot

          Comment


          • #6
            On muuten minullakin by-pass väärin päin! Ja tuli mieleen että johtuukohan laatikon "sekoaminen" juurikin siitä?. yli määräistä suhisemista tapahtuu vaihdon kohdalla ja sitten ei toimikkaan juuri mikään!
            Viimeksi muokannut late84; 16.1.2008, 23:54.

            Comment


            • #7
              Se on sitten by-pass nimeltään. Tarkkana, niin haku toimii seuraavalle etsijälle myös.

              Comment


              • #8
                quattro20v esiintyikö sinulla ennen sitä huoltosarjaa minkäänlaisia ongelmia by-passin kanssa.?

                Comment


                • #9
                  Eip, kun sain ton setin kaupanpäälliseksi kun ostin forgen.

                  Huolto ohjeet :
                  http://www.forgemotorsport.com/valve_service.pdf

                  Comment


                  • #10
                    Millanen homma asentaa By-Pass? en oo koskaan joutunu vaihtamaan. Slamit.net:stä tilasin forgen by-pass:n.

                    Comment


                    • #11
                      Arttu: Eikös tolla forgen hinnalla ois saanu repullisen niitä TT:n by-passeja.
                      Vai meinasitko että Forgesta jotain hyötyä on? Itelläni oli forge konehuoneessa ja onneks olin fiksu ja vaihdoin TT:n kalvo pässin takasi.

                      Comment


                      • #12
                        ko4 tappaa 1.8t:ssä 710n/ viikko, syy miksi oli pakko vaihtaa forge. Ja ainakin 1.8t BFB-koneessa paine tulee alhaalta ja purkaa sivulle. Itse en ole huomannut tt:n bässissä ja forgessa mitään eroa toiminnassa vaikka onkin painavampi mäntä jne jne..

                        Comment


                        • #13
                          Mulla TT:ssä kuoli kaksi noita "TT:n pässejä" parin kuukauden aikana. Kait huonoa tuuria tai vastaavaa. Nyt on forgen 007 ja hyvin toimii.

                          Comment


                            #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja -03 tq Näytä viesti
                            ko4 tappaa 1.8t:ssä 710n/ viikko, syy miksi oli pakko vaihtaa forge. Ja ainakin 1.8t BFB-koneessa paine tulee alhaalta ja purkaa sivulle. Itse en ole huomannut tt:n bässissä ja forgessa mitään eroa toiminnassa vaikka onkin painavampi mäntä jne jne..
                            Miten tuo kuoleminen ilmeni? Mulla pari kk vanha 710N piti ärsyttävää honotusta, joten vaihdoin uuden tilalle. Nyt tuntuu kuin tämä uusikin määkisi osakuormalla, esim. cruise päällä moottoritiellä pienessä ylämäessä.

                            Comment


                            • #15
                              No sitä sakkausääntä joka vaihdolla ja paineet mitäsattuu/ei alipainetta tarpeeksi mittarin mukaan. Imemällä vielä varmistuu kalvon vuoto.

                              Comment


                              • #16
                                Mikä sen voi noin särkeä?

                                Comment


                                • #17
                                  En tiiä, olisko ahtopaineella tekemistä asian kans. Lastu virityksillä 1.2 max paineilla kesti sen 60tkm 710n, mutta k04 ahtaa välillä sen 1.7 max ja yleensä se poksahti silloin. Olisko tuo maaginen paineensieto 710n venttiilille?

                                  E:mittari autogauge..

                                  Comment


                                  • #18
                                    noh, täältä foorumilta löytyy osanumero (itseni kirjoittamana) boschin venaan jota Saabi käyttää... 1.7bar ei tuottanut vielä mitään ongelmia sille, hinta sama ellei halvempi ku 710n (1.7bar ahtoja, 2.7bar absoluuttista, dynon ja ecun mapin mukaan)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ite pistin TT:hen ton Forgen bypassin ja tosi helppo oli laittaa. Oli vieläpä vaihdettu aikaisemmin rikkinäinen bosch uuteen samanlaiseen niin oli ruuviklemmaritkin valmiiksi. Alkuperäisestihän noissa on käsittääkseni jotkut kertakäyttöklemmarit. Omaan korvaan ainaki kuulostaa, että imuäänet kaasusta päästäessä on koventuneet vaihdon myötä joka on positiivinen asia. Muuta eroa en ole huomannut.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Onko teillä paine sivusta, joilla ongelmia 710n:n kanssa?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mulla oli ensimmäisessä paine sivusta ja toisessa tuli pohjasta. Molemmista kalvo puhki.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Itelle toissapäivänä tuli toi forgen by-pass, kokeilin eilen sitä paikoilleen mutta en saanut menemään oli niin pirun ahdas se paikka. Niin onko millasia kokemuksia ollut porukalla sen asennuksen kanssan, kummin päin olette laittaneet? miten auto käyttäytyy jos väärin päin laittaa?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kurkataan tänään yhdessä, kun heräilet. Tai laitetaan se minun autoon.
                                              Viimeksi muokannut 8866; 30.5.2009, 11:23. Perustelu: Allekirjoitukset pois.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Orkkis-by-pass hajoaa, jos paine on pohjasta. Kalvon molemmin puolin pitää olla paine, joten ohjauspiirissä oleva paine puhkaisee kalvon, jos paineen laittaa pohjaan.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Suosittelen lämpimästi APR R1 DV:tä niille joilla on ongelmia TT:n pässin kestävyyden ja Forgen huoltamisen kanssa.
                                                  APR:llä vielä kaikenlisäks ikuinen takuu.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Näkisin että pasi on asian ytimessä. Missään ei vakiona ole bypassin painepuoli kytketty pohjaan, ei edes BFB:ssä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Pakkohan tuota oli selvitellä. Siltä näyttää, että itellä on ekalla vaihtokerralla mennyt kenties väärinpäin ja aina laittanut sen sitten samoinpäin jatkossa!? onko tuolla nyt enää väliä kun on forge?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        No onko Terolla nyt sit forge oikein vai väärin? :)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Paljonkahan muuten mahtaa olla todellinen kalvoon kohdistuva paine kun pässi on oikein asennettu jos ahtoja olis vaikka 1,4bar.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kalvon "paine-ero" on tuossa kohtaa luokkaa jousi.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X