Internet sanoo että BMC ei ole soudatus kyvyltään kovin kaksinen. Apexin sanoo olevan jopa paperi suodattimia parempi. Mene ja tiedä sit...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
ilmansuodattimen riittävyys?
Collapse
X
-
Comment
-
Onkos nää nyt Apex'i:n suodattimia, vai jotain tarvike juttuja, ku nimi on Apex?
http://www.eurovanne.fi/renkaat/files/apexfilters.htm
Ovat tosin vissiin ölyttäviä malleja...? Ainakin myyvät öljyä niihin.
Itsekkään en haluaisi tosta vakiokotelosta luopua, mutta tahtoo tuo nykyinen K&N öljyllään liata maffin koko ajan. Vakiosuodatin on tosin kiinni nyt, mut tuntuu kaasuun vastaaminen herkemmältä vaparin kanssa(oikeasti), ni haluisin sellaisen kaikesta huolimatta. Toki voisii jotenkin askarrella systeemistä sellaisen, että kartio ei imisi suoraan kuumaa ilmaa koneen kupeesta.
Comment
-
Comment
-
Tarviiko sitä öljytä niin paljon, että maffi öljyyntyy ?
Itse olen pessyt/öljynnyt suodattimen muutaman kerran vuodessa ja samalla katsonut maffin kunnon/puhdistanut samalla. Ei ole ollut öljystä jälkeäkään maffissa. Jos öljyä pääsee maffin lankaan, niin se voi toimia pitkän aikaa mutta näyttää ihan vääriä arvoja.
Comment
-
-
Tuleeko aina uudestaan vai onko jotain vanhaa ?
Itse ensikerran öljytessä kokeilin mikä öljymäärä ei tule enää läpi suodattimen. Tuli siis pestyä ja öljyttyä pari kertaa putkeen kunnes sopiva suhde löytyi. Nyttemmin tietää paljon laittaa, tuolloin tuli tutuksi myös maffin käytös kun on öljyssä :) Logitin sitä koeajoilla.
Comment
-
Ei ne huohotushöyryt tule MAFfin etupuolelle, mutta kyllä sitä öljyä silti löytyy Y-putken alkuosasta joka on ennen huohotinta.
Minulla on ollut neljä vuotta öljyttävä K&N filtteri, eikä ole koskaan joutunut MAFfia vaihtamaan. Pitää kyllä nyt logittaa ja tarkistaa tilanne mitä mittari näyttää.
Ovatpa aika "mukavasti" ottanet Apex-nimen käyttöön, mahtaa olla melkoinen "sattuma" että on melkein sama kuin A'pexi.
Comment
-
Comment
-
Juu forge-tyyppinen pässi on. En oikein jaksa uskoa huohotus öljyyn, koska ulostulo puolen verkko on paljon puhtaampi, tai sit höyryt liikkuu tosi omituisesti. Parin kolmen kuukauden välein olen maffin irti ottanut, ja aina on öljyä enemmän ja vähemmän irronnut.
No mut täytyy pestä filtteri ja öljytä kevyesti. Puhdistus setti ollut jo kesästä asti hyllyssä, ei vaan oo saanu aikaseks.
edit: niin no joo, sakkaaminen voisi moisen selittää.
Comment
-
Tuossa olisi myös yksi kuiva vv-paneelisuodatin:
http://www.nettiosa.com/product_catalog.php?c=20
Comment
Comment