Ei, vaan asentaa ahtolähdöstä paineletku suoraan läppärungolle niinku tossa bmw:ssäkin videolla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Supercharged - PES G2
Collapse
X
-
Haasteita tulee olemaan tuossa kiertoventtiilin ohjauksessa, ilmeisesti sulla on Mersun ahdin ja siinä ohjataan vapaakiertoa ECU:lla eikä mekaanisesti. En ole yhtään remmiahdettua konetta tehnyt taikka ajanut, missä olisi hyvin toimiva by-pass asennettu "turbomaisesti". Veemäisempänä ominaisuutena saattaa hyvinkin tulla semmoinen, että autoa ei yksinkertaisesti pysty ajamaan tasanopeutta. Kun yrittää pitää esim tasaista 80km/h nopeutta, niin aluksi vauhti hidastuu, sitten painetaan milli lisää kaasua niin imusarjan paine laskee niin paljon että by-pass sulkeutuu, josta aiheutuu mieletön tehonlisä ja vauhti lähtee nousemaan. Tämän jälkeen pieni jalannosto kaasulta saa taas by-passin aukeemaan ja vauhti ei pysy samana vaan hidastuu.
Blow-offi sitten on yks vaihtehto, mutta sen kanssa saa heittää polttoainetaloudellisuudelle ja hiljaisuudelle hyvästi. Helpoin tie menestykseen on ottaa mallia VW:n G60 moottorin kaasuläpästä ja mekaanisesta kierrosta.
Comment
-
Joo VilkkuS, jos tämän saa toimimaan niin sitte vaan v8 pannua jossakin vaiheessa etsimään jostakin ja siihen sitten m112 kiinni. Sellainen Audi 80 V8 4.2 32v Supercharged Eaton M112 abouttiarallaa 500hp olisi enemmän kuin lottovoitto audi miehen elämässä. Kannustukset vastaanotettu ja kiitos!
mikaj, Joo ei sen helppoa saakkaan olla. Ajatellaan, että jos tämä olisi se tanskan 3400 euron pes g2 paketti niin se olisi jo todennäköisesti kiinni ja toimisikin ehkä hienosti. Tylsääää... Ei siinä oppisi yhtään mitään mistään (ja menettäis rahat). Tämä rakentaminen täs on se juttu? Musta tämä on hienoa, ku saa valmistaa itse kaiken itse asian ympärlle, tässä on sitä oikeaa tekemisen meininkiä! :-)
Eli onko toi nyt minkälainen kiertoventtiili mikä tossa hondan videossa on kiinni? Joo, mä luin tuolta, että se on haasteellista saada toimimaan tasaisessa ajossa hyvin, mutta pakokaasuahtimessa? Jollaki jousen jäykkyydellä saadellä sitä sitten kuinka se aukee ja menee kiinni?
Mä nyt jätän tollaiseksi ahtimen pohjan tältä erää mitenkä rakensin sen, koska se eculla ilmeisesti ohjattu paineenalennusventtiili mikä itse ahtimessa on niin mulla ei ole siihen sitä itse ohjausmoduulia olemassa.
http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=1&theater
Eikö niitä oo jotaki sellasia venttiiliä sitten jokka on ohjattu ihan täysin sähköisesti? Eli aukee vasta silloin, kun kaasu on miltei kokonaan päästetty pois. Saisi itse säätää sen polkimeen koska se päästää ne pihalle niin saisi sen mukaan sitte ajaakkin sitä autoa?
Comment
-
Sen mitä palstaa olen seurannut, niin löytyy clubilainen/-laisia, jotka ovat saaneet tuon tuon 2.8:n katsastettua 2.7bitiksi 230hv tehoilla. Joten onnisistuukohan tuon remmin asentaminen ja muutoskatsastaminen samoilla tehoilla? Max. 2001vm asti ei tarvitse co2 arvoa, mutta kuinka laki on käytännössä toiminut? Itse kun aikoinani katsastuskonttorilta tuota 2.7bit vaihtoehtoa kyselin, niin erittäin sekavia vastuksiauksia tuli ja käytännössä remmi on halvempi ratkaisu. Softa on jo valmiina pessille, mutta vain osat puuttuu ***kele.
Comment
-
No joo, tuli putsattua se nyt sisältä se mitä tinnerillä irti lähti. Vaihdoin lapojen neulalaakeriille vaseliinit ja rasvasin vähä oleellisen näköisiä paikkoja muutenkin. Kun kasasin sen takasin kasaan niin tein tiivistekartongista tiivisteet joka paikkaan ja tein lisää laippoja tukkiakseni kaikki peinimmätkin pultinreijät jne.. Laitoin uudet öljyt noukkaan jota pitää laittaa 100ml. Sen verran sieltä otin poiskin, että öljymäärä oli ainakin ennestään jo kohdillaan.
No sitte siinä tuli tylsä hätäinen hetki ja halusin tehdä siitä vielä vähän entisestään rumemman. No tollanen siitä ny tuli ja huomenna etsimään konehuoneesta sille paikkaa.
http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=3&theater
Tee Se Itse Asennus "Remmiahdin" Kustannukset
Remmiahdin kustannukset:
-Eaton M62 remmiahdin + postikulut 166,85e
-T-haara Dumppiventtiilin (Biltema) 4,99e
-Ahtopainemittari (Biltema) 15,00e
-Mittariteline (Biltema) 4,00e
-Ilmansuodattimen adapteri 2kpl (Biltema) 26,00e
-Tiivistekartonki 5,00e
-Öljyt 1L LIQUI MOLY GL4+ (GL4/GL5) SAE 75 W-90 21,90e
-Tarrakirjaimet 3,00e
Oheiskustannukset:
-Paineilmavinku + terät 26,69e
-Rälläkkä lamelli ja katkaisulaikat 13,90e
Ilmaiseksi:
-Alumiinilevyt remmiahtimen imu ja ahtaamislähtöihin.
-Kaikki ruuvit, prikat & mutterit
-Vaseliini
-Maalit
Yhteiskustannukset: 277,33 euroa
Opiskelu / Suunnittelu / Rakentaminen alkoi: 16.11.2012
Saas nähdä päässäänkö yli 1000 euron, kun on remmi, suuttimet ja megasquirt hommattu härpäkkeineen. Pidän kirjaa koko projektin ajan tasantarkkaan joka niksauksesta mitä tähän menee rahaa.
Comment
-
Nonii, pakkasin siinä kaikki tavarat mukaan ja lähdin sitte kotirintamalle autotallihi ruuvaamaan. Ajoon auton talliin ja avasin konepellin.. (voi ristus).. Purkasin putsarin (voi v#¤tu..) Asetin remmiahtimen "paikoilleen".. MIKS MÄ EN KOKEELLU MAHTUUKO SE EDES TÄNNE?!?
Ainoa paikka mihkä sen saa mahtumaan on imusarjan päälle ja siinäki joutuu rälläköidä moottori ja akkutilan välisen seinään reijäin ja tekemään paljon paljon muutakin.
Saa hetkeksi taas unohtaa uhmaavat aikeet. Katotataan sitte ens kesänä jos olis aikaa nikkaroora tollasia, taikka sitte vien täs pikkuhiljaa asioita eteenpäin. Saa nähdä. Innostus taas lopahti totaallisesti ainaki tältä erää.
Laitan muutaman kuvan kuinka paljon sitä tilaa tollaselle möhkäleelle oikeasti on sielä kone huoneessa.Viimeksi muokannut Sleepy2; 23.11.2012, 17:30. Perustelu: Tämän murteella kirjoittamisen voi taas lopettaa.
Comment
-
Voisiko tuosta olla pientä boostia motivaatioon:
http://www.audizine.com/forum/showth...0v-2-8-project ??
E: en ehtinyt katsoa viimeselle sivulle kun linkkasin tämän. Tuosta ei näköjään lopulta mitään tullut, mutta kyllä tuo M62 sentään tuonne pitäis mahtua...
Comment
-
Joo, rälläkkä hommiksi menee. Pellinpalat lentelee konehuoneesta ens kesänä (sanooko katsastusmies mitään jos on rälläkööny vähä pyöränkoteloa ja sitä moottorin ja akkutilanvälistä seinää pois tieltä?) tai sitte remmiahdin lyhenee. Siitäki saa sellasen 10 senttiä pois.
Tonne puolelle se pitää laittaa ja onneksi joo, sitä ei tartte asentaa tollalailla millälailla se näyttää fiksulta. Sen voi heittää lappeellensa tonne ja niin se melkeen mahtukin jo. Pitää vaan tehdä tilaa enemmän rälläköimällä pelliä tai ottaa ahtimesta palaa pois . Kattoo ny kumpi vaihtoehto on helpompi. Seuraavassa kuvassa, kun ahdin imusarjan päällä ja se vaihtoehto on pois suljettu kokonaan.
http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=3&theater
Joo, tosiaan tua on joku vanhempi M62 remmiahdin, koska se on hitusen pitempi mitä nua lyhyemmät "uudemmat" versiot. Tässä mun versiossa on tua paineenalennusventtiili ja niis pes g1/g2 sarjan omissa ei ole.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pv Näytä viestiKannattais kyllä tosi tarkaan vielä miettiä sitä 2.7t konetta...
Comment
-
Kait joutuisi konttorin valitsemaan, sillä tuota vähäpäästöisyyden todistamista ei tulkita kaikissa paikoissa samalla tavalla. Käsittääkseni jos vaihtomoottorin pystyy kohdentamaan tiettyyn autoon ja rek.otteeseen, niin tuon 230hv:n pitäisi pystyä laillisesti katsastamaan jossakin. A-katsastus olisi vaatinut vtt:n lapun ja K1:ssä olivat jo periaatteella turbomoottorien asentamista vastaan. Ei sitten oikein viitsinyt enää asiaa eteenpäin viedä. Tuli kyllä luettua palstalta juttua tuosta 2.7:kan asentamisesta 2.8:n tilalle.
Comment
Comment