Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Supercharged - PES G2

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Kohtuu halpa tuo silti oli, kun tuossa sarjassa ei ihan kauhian montaa kuluvaa osaa ole.

Melko ohuesti noita käytettyjä G2 sarjoja on ollu myytävänä ison veden takana, euroopan puolella vielä vähemmän.

Comment

• Itse epäilin myyjän vedättävän toisella nimimerkillä hintaa ylöspäin. Samainen nimimerkki hävisi myös "kilvan". Ollessani vielä toisena päätin jättää leikin kesken ja katsoa tuleeko yhteydenottoa. Samainen henkilö myy myös 3.0:aan sarjaa, joten kait luotettava on. Todellakin sikaa säkissä ostetaan. Voihan joku kiinnostunut kokeilla tarjota tuohon 1500$:n lähtöön tarjousta ja katsoa korottaako sama merkki, kuin edellisessä. Itse en halua testata.

Comment

• Onhan tuonne kieltämättä vähän turhan pitkä matka lähteä vääntämään myyjää käkättimestä, tai edes löytämään tuota, mikäli paketti sisältäisi pari tiiliskiveä.

Comment

• No johan on keksintö! :) Kopsin nämä talteen eBaysta, koska tuo ilmoitus vanhenee joskus.

This auction is for one New "compound boost" application for a B5 s4 and all 2.7L motors of the same variant (a6/allroad with 2.7T)
          Read carefully:
          If you have a v6 2.7L turbo Audi motor either stock or upgraded turbo's or even a custom single turbo unit, with the addition of this manifold you can significantly raise boost pressure and horsepower. This is a new factory rs4 intake manifold that has been modified to except a roots type supercharger. This supercharger is a remanufactured eaton m90 with bigger bearings that's been ported to flow more air, mated exactly to a custom Tig welded Rs4 manifold that's been extruded. Running 24 psi and a built motor with APR stage III turbo system we were able to make 887 horsepower at the crank with this exact setup on a stock block 2.7L
          This is not a total turbo system, these are the parts to build a compound boost system for your s4 (a6/allroad with 2.7T).. We recommend running a vented custom hood on single turbo cars or high Hp twins

Joo varmasti tarvitsee tuuletun konepellin. Eihän pelti mahdu kiinni jos imusarjan päällä on tuollainen möykky! :)
          Attached Files

Comment

• Ei kovin stealth :)

Comment

• Sanokaa nyt onko tommosessa järkee? Ei olis kauheen vaikee toteuttaa.

Comment

• Muilla forumeilla siitä onkin jo spekuloitu. Ei tuo ainakaan noin toimi kun kaasuläppä on tuossa, ja ruuvin ilmanotto vielä erikseen. Eli ahtaa turbojen rinnalla, mutta ei toimi niin.

Comment

• Niin lähinnähän se riippuu miten sen rakentaa. Tuon kaasuläpän aukonhan voi aina tukkia. Lähinnä sitä että tulisko tuommosesta remmi+pakokaasu setistä hyvä ja mahdollisesti tuolleen s4 tai rs4 imusarjan päälle rakennettuna. Tuohon 80q nokalle semmosta ehkä joskus istuttelisin.

Comment

• Hei, Haaveileeko täälä vielä joku remmiahtimen laittamista v6 koneeseen? Minä aina sillointällöin... :P Keskustellaan siitä, jos vaikka kipinööttis hetken päästä taas vähä lisää remmiahtimen virittely pellin alle.

Tai jos jollakin olisi jotakin tosi hyviä ideoita sen suhteen! Esimerkiksi, ostamalla ahtimen, imusarjan, suuttimet, remmen ja ohjelman erikseen. Tekemällä remmiahtimelle imusarjan vaikka itse jostakin vakio v6 imusarjasta.

Comment

• Mä haaveilen, että saisin joskus tuosta A6:sta nypättyä joko pelkän satsin tai koko moottorin + vaihteiston tohon A4:ään.. ;)

Jos taitoa riittää, niin varmaan itse tekemällä saisi ihan toimivan setin, toki hommaa siinä on. Vakio imusarjaa ei kyllä taida pystyä paljoa hyödyntämään, eilen moista hypistelin, niin vaikutti olevan jotain muovia/komposiittia. Voi olla turhan haastavaa siitä muokata...

Comment

• Minä voisin Timo ottaa tuon pömpelisi koekäyttöön, jos sinulla ei ole nyt sille tarvetta :-) Tuli hankittua RS4:sen suuttimet, niin pitäisi riittää E85-softalle. Sinulla taisi olla nuo Bluetopit paikoillaan, jos oikein näin.

Comment

• Tulipa mieleen, että tällaisenkin asennustavan bongasin remmiahtimelle. Taitaa olla ihan vakioimusarjalla.
                          Attached Files

Comment

• Tosi stealth asennus. Mikä v*tun muutoskatsastus :)

Comment

• Tuo Aleksin kuva on pes G1:stä. Tosiaan tuolla säästyy imusarjan tekemiseltä.

Itsellä on taasen tuohon ahtimen piilottamiseen katsastusta varten uusi idea, jolla saisi halutessa konehuoneesta täysin orkkiksen näköisen. Vaatii kyllä hieman lasikuidun tms. kanssa pelailua, ja pientä päivitystä sytytysjärjestelmään, mutta periaatteessa helppo homma...

E: Laitetaas ihan LINKKI tuohon ideaan. Ties vaikka joku orkkis 2.8:n omistaja tahtoisi myös päivittää tuota...
                              Kellään tietoa onko tuommoista muualta saatavilla??
                              Viimeksi muokannut T.Hell; 9.11.2012, 08:36. Perustelu: Linkki lisätty

Comment

• Mä hommasin jo Eaton m62 remmiahtimen. Tulee ensi viikolla joskus. Remmiahdin oli ihan sika halpa, mutta vaatii huollon. Katsotaan mikä tulee loppu hinnaksi.

Joo Aleksi, Mehtälä tossa näytti tota kuvaa minkä postasit tohon ja kun tajusin ton yksinkertaisuudellaan niin en epärööny enää sekuntiakaan ostanko sen ahtimen vai en. Nyt on tärkein hommattu, loput keräillään tässä talven aikana.

Joskus ens vuonna alkaa sitte itse rakentaminen, ku saa kaiken oleellisen hommattua.

Comment

• Alkuperäinen kirjoittaja T.Hell Näytä viesti
                                  Kellään tietoa onko tuommoista muualta saatavilla??
                                  Melko suolanen hinta pelkästä johtosarjasta. Mitähän käytännön hyötyjä tuosta konversiosta on, jos vakiokonetta ajatellaan? Ei mitään?

Comment

• [ame="http://www.youtube.com/watch?v=toj_nCzLZCw&feature=related"]http://www.youtube.com/watch?v=toj_nCzLZCw&feature=related[/ame]

Eka ny se yks kiinni ja katotaan sitte sitä toista, ku ei potku riitä! :D

Comment

• Melko suolanen hinta pelkästä johtosarjasta. Mitähän käytännön hyötyjä tuosta konversiosta on, jos vakiokonetta ajatellaan? Ei mitään?
                                      Ei siinä taida tosiaan mitään käytännön hyötyä olla, paitsi siistimpi konehuone, jos ei sitä suojamuovia halua käyttää. Jos olisi syystä tai toisesta pakko uusia tulpanjohdot ja puolapaketti, niin sitten voisi olla ihan jees päivitys.

Tosta videosta; näyttää jokseenkin epäilyttävän pitkältä tuo hihna. Kannattaisiko tuohon ehkä 1-2 ohjainrullaa vielä laittaa tueksi?

Comment

• http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=1&theater

Tänään sai hakia remmiahtimen kotia postista, Eaton M62.

Comment

• Mikä oli hinta ja mistä ostit?

Comment

• 150 euroa + postikulut ja yksityiseltä. Saa nähdä vaan nouseeko vielä ahtimen hinta, koska en vielä tiedä onko se täysin kunnossa. Kuuluuko tossa olla pieni klappi, kun hihnapyörää pyöräyttää niin siinä on semmonen muutaman millin viive ennenkä ottaa mukaansa lavat? Muuten ihan käyvän näköinen peli.

Ostin sen sillä varauksella jo, että se pitää kunnostaa. Eihän se muuten noin halpa voi olla, mutta tällä hetkellä näyttää siltä, että se on ihan ehjä värkki ellei joku toisin totea.

Comment

• Tulikos tuo ahdin tuolta volvoklubbenilta? Itse olin kanssa kiinostunut tuosta, mutta kunto tosiaan arvelutti. Hintahan oli halpa. Laita ihmeessä tänne lisää kun oikea kunto selviää. Äkkiseltään katsottuna kompuran lavat ovat likaiset ja jos on paljon ajettu niin öljytkin kannattaa vaihtaa. Lavathan on helppo putsata. Ostin itse reilun vuosi sitten täysin huolletun m45:sen ja käsittääkseni tuo huolto ei ihan hirveästi maksa, jos vain osat ovat mitoissaan.

Comment

• Joo, välys oli vika ja vika osottautui korjattavaksi jopa kotikonstein, mutta mennään nyt niinku alan ammattilainen neuvoo. Se hihnapyörän akseli joka välittää voiman lavoille, niin siinä akselin ja rattaiden välissä on muovinen laippa joka on väljä.

En tiedä haittaisiko se edes käytännössä mitään, koska veto on jatkuva ja ei anna löysää missään vaiheessa käsittääkseni. Mutta onhan se hyvä olla tiukka sovite.

Korjaussarja löytyy netistä ja lähtee tilaukseen tässä pikapuolin.

Comment

• Hienoa Tanehau, kun saatiin tekijämies asialle. Ei ole itselläkään halua sijoittaa autonhintaa uuteen sarjaan. Pistä tilannetietoa asiasta, kun homma etenee. Peukkuja projektiin!

Comment

• Tuossa kuva väljästä muovisovitteesta akselilta rattaalle.

http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=3&theater

Klikkaat kuvaa kerran niin se menee eteenpäin ja tulee itse ahtimen pohjasta kuva josta haluan tietää asioita.

Elikkä, kun oon nyt tekemässä sitä ahtaamislähtöä läppärungolle. Okei, se ahtaa siitä neliön muotoisesta aukosta jossa on se kolmio reikä keskellä. Siinä on vieressä muitakin syvennyksiä ja yksi on paineenalennusventtiili. Se pienin tasainen ympyrä jossa näkyy läpän akseli. Osa noista isommista pienistä reijistä on jäähdytkanavia. Ne ei tarvitse olla käytössä tässä asetelmassa.

Mitä mun noista kannattaa sulkea ja jättää kokonansa pois vai pitääkö mun kaikki jättää auki sinne ahtaamispuolelle? Ihan niinku reippaasti vaan sanoa, mikä on helpoin, järkevin ja yksikertaisin tapa tehdä tuo pohja ahtaamis lähdöksi? Itse ajattelin alumiinilevyllä sulkea kaiken muun pois käytöstä paitsi ahtaamisaukon johka tehdä sitten 3" lähdön läppärungolle.

Tässä videossa on eaton m45 ja siinä ei ole noita muita ominaisuuksia pohjassa kuten m62 sessa.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=etkVT3kAQVs"]http://www.youtube.com/watch?v=etkVT3kAQVs[/ame]

Kohdasta 1.36 alkaa ahdin osuus. Tossa on vedetty vaan eriksensä sitten bybass venttiili siinne ahtoputken välihin. Pitäisikö minunki tehdä tuo tuolla tavalla? Vai pitääkö minun hyödyntää ne kaikki muutkin osa-alueet sieltä ahtimen pohjasta?

Kaikki tuli moneen kertaan sekavasti selitettyä. Nyt vastauksia joista kaikki ymmärtää =-)
                                                    Viimeksi muokannut Tanehau; 18.11.2012, 18:54. Perustelu: kuva ei näkynyt + kirjotusvirhe =-)

Comment

• Ristus teidän kans...

Anteeksi, mutta puhutaan nyt vaan rohkiasti kaikki tieto pöydälle. En mäkään näistä tiedä yhtään mitään, mutta kohta voitais tietää kaikki tosi paljon enemmän, ku puhutaan asiasta. Neuvotaan jos osataan ja ehdotetaan jos ei olla varmoja. Oli se sinne päin tai ei, se voi aina viedä asiaa eteenpäin.

Joo, jatkoin projektia eteenpäin ja väsäsin ahtimeen imu adapterin jo valmiiksi. Kuva linkissä siitä. Bilteman logon saisi laittaa kylkeen, koska sieltä hain ton 3" sovite kappeleen. Työmaalta tarttu alumiinilevyä mukaan josta työstin pohjan sille 3" adapterille.

Seuraavaksi pitäisi tehdä samanlainen ahtauspuolelle josta tulee ihan samannäköinen, mutta riippuen siitä tietysti pitääkö siinä tehdä jotakin erilailla? Ehdinkin jo aloittaa sitä tälle päivää, mutta nyt hyvä yleisö! Kuinka se pohja kannattaa tehdä?

Comment

• Noniin, kerkesin vaan ennenkä pitää lähtiä töihi!

Elikkä kaikki tilat nyt siitä päältä suljettu paitsi ahtaamislähtö jätetty! Noinko, vai eikö? Vastauksia!

Jos ei ketään kiinnosta niin voin mä olla päivittämättäki tätä editysprosessia tänne.

Comment

• Paska foorumi, kukaan ei sano mitään alta vuorokaudessa!!!

No jos vielä näinkin myöhään neuvot kelpaa, niin suosittelen lämpimästi jättämään tuon alkuperäisen vapaakierron toimintaan. Tommoinen perinteinen turboautoissa käytetty By-pass ja remmiahdin ei oikeen toimi yhteen, tulee pirun kulmikas käytöksinen.

Comment

• Joo, pitääs tietää kuinka toi perinteinen By-pass toimii. Sen mä ajattelin ainaki siihen kaveriksi.

Ja jos By-pass huono ratkaisu niin mitenkäs mä otan ton oman mikä lie paineenalennusventtiilin käyttöön?

Comment

• Mitenkäs toi nyt oli tarkoitus asentaa? Lohkojen väliin imusarjan alle ylösalasin, niinku yleensä nois kiteis vai?

Comment

Working...
                                                              X