Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jälleen kerran ahdoista

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Jälleen kerran ahdoista

Omistan A4 1.8T:n vm 95. Autolla ajettu 190tkm. Ongelmani on että ahdot eivät nouse lainkaan. Tyhjäkäynnillä ahdot -.04 ja kunnolla poljettaessa nousevat vain 0.1. Kysymys kuuluukin mihin hukkuvat kaikki ahdot? Turbon kyllä huomaa kun lähtee vetämään noin 3000-4000 kierroksilla ja omasta mielestäni auto liikkuu kohtalaisen hyvin. Auto ollut minulla vasta noin 3kk. Voiko rikkinäinen bypass hukata noin paljon ahtoja vai onko turbo sanomassa itseään irti?

Kiitos kaikille vastanneille heti!
    Viimeksi muokannut okkim; 7.12.2007, 22:24. Perustelu: Vähennetty ! ja ? -merkkejä

Lue vikakoodit. Sieltä löytyy luultavasti, että N75 ei saa signaalia. Tyypillisesti johto katkeaa liittimen juuresta.

Voi olla muutakin, mutta tuo on yleistä ja onneksi helppo korjata.

Comment

Tuo -0.4 bar tyhjäkäynnillä on kyllä aika vähän. Mistä kohtaa tuo mittari on kiinni, imusarjassa vaiko ennen kaasuläppää? Imuvuoto?

Minulla on kylmänä -0.7bar ja lämpimänä -0.75 - -0.8 bar. Tuokin tosin ABT 215ps lastulla melkein
      uudesta asti koneelle, jolla nyt ajettu 252 Mm.

Comment

Mittari on imusarjan ja bypassin välissä. Minuakin ihmetyttää tuo tyhjäkäynti koska olen lukenut että se pitäisi olla lähempänä -0.8!
        Viimeksi muokannut okkim; 7.12.2007, 22:23. Perustelu: Vähennetty ! merkkejä

Comment

Minulla on mittari imusarjan ja bensapaineensäätimen välisessä letkussa. Sinulla sitten
          imusarjan etureunan ja bypassin välisessä letkussa? Mielestäni ei pitäisi näyttä eri lukemia, sillä
          ovat molemmat suorassa yhteydessä imusarjan kammioon. Bypass tarkistukseen, mitä tapahtuu
          mikäli imet bypassin pikkuletkusta, vuotaako?

Comment

Kyllä se on juuri siinä letkussa. Täytyy huomenna ruveta tutkimaan tarkemmin ja kokeilla imeä tuota letkua:D

Comment

Pakko huomauttaa noista irc-galleria tyylisistä !!! ??? merkkiryppäistä, kiitos yksi riittää.

Comment

Minulla kans vain -0,4 tyhjäkäynnillä täysin vakiossa 1.8t AEB tekniikassa.

Mittarin tieto otettu juurikin by-passin ja imusarjan välistä.Pitäisikö olla enemmän vakio koneessa.?

Ahdot kyllä nousee 0.5 mutta laskee sieltä suunnilleen 0.2 kun kierrokset alkavat olemaan 5500-6000 onko ihan normaalia?

Comment

Mulla noin -0.8 kuumalla koneella tyhjäkäynnillä, maksimi ahto 0.6 baaria, vakio tämäkin. Kannattaa theme tarkistaa by-passin kunto. Jos sieltä on kalvo puhki ni voi tehdä juuri tuon.

Teemu, samalla tavalla mulla menee ahdot. En oo pitäny sitä vikana joten oon antanu olla.

Comment

Ette oo pitäny sitä vikana että vedossa ahtaa 0,2 ja kaikilla muilla jotain 0,8 alipainetta ja teillä vaa 0,4? Kannattais kyllä alkaa imuvuotoja ja by-passia etsimään.

Comment

Suuri kiitos kaikille vastanneille! Heti kun vika löytyy ilmoitan mikä se on.

Comment

Working...
                      X