Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAN mystinen ahtovika

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AAN mystinen ahtovika

    -92 urS4 2,2T 20vt
    toimii kun käynnistää kylmänä ok. MTM lastu, ahtaa 1,4bar. alkuperäiset fööni ja hukkis. fööni pitää ehkä hieman kovempaa ulinaa/vinkunaa kuin joskus ennen, mutta toimii.

    kun antaa hetken auton seistä ja käynnistää koneen ollessa lämpimänä, ei ahda kuin hukkiksen jousen mukaan, eli sen 0,5-0,6.

    by-pass ja N75 vaihdettu jo(ei siis auttanu), eikä anna minkäänlaista vikakoodia "vian" ollessa päällä eikä muutenkaan.
    ahtovuodot testattu "tenupullotyökalulla" eikä missään pihissy.

    kertokaas oi suuret gurut mistä seuraavaksi lähden hakemaan tai mitä teen..

    kiitokset.

  • #2
    Oletko kokeillut vakioboxilla, tekeekö saman...
    (Vaikken siis mikään guru olekkaan, ainakaan tässä aiheessa :)

    Comment


    • #3
      Multivikasensori rikki, antaa moottorille ylilämpötietoa. Koitapa irroittaa se nelinapainen anturin johto ja käy koittamassa.

      Comment


      • #4
        otetaanpa hetki taaksepäin vielä.
        N75:ssä on kolme letkua, mihin nämä menevät? yksi (ylhäällä) menee hukkikselle, lyhyempi pilli menee pässille? ja mihin sen viimeisen, eli pisimmän pillin kuuluisi mennä?
        mulla se ei ei mene mihinkään, vaan heiluu pieni pätkä letkua ihan tyhjillään..
        tällä hetkellä mulla menee yksi (pisin pilli) ei mihinkään, yläpilli menee hukkikselle ja se lyhykäinen pilli menee N75:n näköiseen mötikkään.. onko tuolla joku saakelin sakasanviriviriviritys vai mikähän tuo on? N75:lle tulee sinisellä liittimellä kaksi johtoa, tuohon toiseen tulee metalliklipsilukitteisella liittimellä kaksi johtoa. paineletkuja tästä mystisestä venttiilistä lähtee yksi ahtimelle, yksi tuolle N75:lle ja yhtä en päässyt kunnolla seuraamaan kun en pimeässä jaksanut lähteä purkamaan mitään.

        mutta siis voiko tuossa olla kaksi N75:tä vai kuuluuko siinä olla tuollainen toinen.. kaavakuvista en ainakaan mistää toista venttiiliä löytänyt..
        (ja olisko jollain vielä tiedossa tuolle varaosanumeroa vai löytyiskö moista jostain kerhon varaosakanavan kautta..
        Viimeksi muokannut jpapoy; 8.11.2007, 18:25.

        Comment


        • #5
          Ei tosta nyt ota kyllä mitään tolkkua mikä menee mihin ja minkä luulet olevan n75.

          Comment


          • #6
            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=n75+toiminta
            eli jos tuon kaavion mukainen pitäis olla niin mulla on yks vena liikaa.
            eli on kuten ym kaaviossa, mutta wgfv:n ja wg:n välissä on toinen venttiili jonka jo vaihdoin. ainakin se oli samanlainen kun N75..
            en tiedä selvensikö, piirrän huomenna jonkun kaavion..
            Viimeksi muokannut jpapoy; 8.11.2007, 19:38.

            Comment


            • #7
              Ota valokuva.

              Comment


              • #8
                Tuus näyttää mulle firman pihaan niin katsotaan

                Comment


                • #9
                  Multivikasensori rikki, antaa moottorille ylilämpötietoa. Koitapa irroittaa se nelinapainen anturin johto ja käy koittamassa.
                  Eipä taida olla AAN moottorissa käytössä. Näin ainakin self studyn ja englannin poikien mukaan.

                  Comment


                  • #10
                    Joo-o, näin sanoo myös C4:n kytkentäkaavio. Ylilämpötieto menee vain ilmastoinnille. No, hyvä tietää tämäkin.

                    Joten komento takas. :)

                    Comment


                    • #11
                      Mulla nurkissa urssin vakioboxi, ilman käyniistyksenestoa.
                      Toimi ainakin silloin, kun sen tosta autostani irrotin.

                      Joutaa lainaksi testiin, jos tarvitaan...

                      Comment


                      • #12
                        Juha kävi autoa näyttämässä, ja kyllä siellä tosiaan 2 kpl N75:ia vieretysten oli. Toinen orig. kannakkeessaan ja toinen hukkikselle menevän letkuun väliin asennettuna.

                        Äkkiseltään tulkitsin toisen olevan jonkun tunaajan tekemän patentin jolla ohitetaan orig. paineiden ohjaus ja otetaan föönistä kaikki irti.

                        Comment


                        • #13
                          Juu, kiitos Teppo tosiaan avusta.
                          Nappasin ylimääräisen N75:n pois . Liittimellä varustettua johtoa kun seurasin, se loppujen lopuksi meni läpivientokumin kautta kuskin jalkatilaan. Sen pidemmälle en seurannut.
                          Jonkin verran nykii kiihdytyksessä tällä hetkellä, mutta katotaan kuinka käy. Ainakin tällä hetkellä ahtamattomuus näyttäisi hävinneen, mutta katsotaaan kun pääsen kunnolla testaamaan.

                          Comment


                          • #14
                            Itselläkin tuollainen AAN nyki urku auki kiihdyttäessä.. kunnes bensapumppu sitten laukesi, ja jätti parkkiruutuun (ihme ettei tielle). Kilometrejä tässä vaiheessa oli n. 227tkm.

                            Jos ei ole tietoa pumpun iästä niin sieltä suunnalta saattaa myös löytyä ratkaisua nykimiseen..

                            Comment

                            Working...
                            X