Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2:en välijäähdyttimen päivitys

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• S2:en välijäähdyttimen päivitys

Tutkiskelin hieman erillaisia korvaavia välijäähdyttimiä ja tuli tällainen kanditaatti vastaan:
    http://turbosunleashed.com/shop/imag...ntercooler.jpg
    Lähdöt siis samalla puolella. Onko tuon mallisen välijäähdyttimen toiminta parempaa/huonompaa perinteiseen välijäähdytin malliin verrattuna ?

Syy miksi tuollaista juuri kaavailin autoon on se, että ainakin kuvien perusteella tuollaisen sijoittaminen putkien kannalta voisi olla parempi. Lyhyemmät putket verrattuna myös alkuperäiseen tehdasasennukseen. Olen myös siinä uskossa, että lyhyemmät putket olisivat vain hyödyksi (?) Ei siis tarvittaisi niin pitkää ja mutkittelevaa putkea joka on välillä välijäähdytin ja imusarja vaan noin puolet.

Yhtenä kanditaattina olen myös pitänyt RS2:en välijäähdytintä, mutta ainakaan sen fyysiset ulkomitat eivät hirveästi eroa S2 ABY:n mallista. Onko RS2:en välijäähdyttimen toiminta kuitenkin paljon parempi S2:een verrattuna. Riippuu varmaan käyttökohteesta (?)

Jos ei ole muuta viriä kuin lastu, niin ei kannata lähteä tuota vakiota päivittämään mihinkään.
    RS:ssän cooleri taitaa olla vain hivenen isompi eli ei paljon muuta tilannetta.

Comment

S2 välijäähdytin on verraten iso eikä sitä kyllä ole syytä ihan tuosta vaan lämpimikseen lähteä päivittämään. Lisäksi kennotyypin kanssa kannattaa olla kriittinen "päivityskuulereissa".

Comment

Tuon mallin intercooler ei saa kehuja seuraavalla sivulla:
        http://www.are.com.au/techtalk/intecoolersMR.htm.

Siellä lisätietoja kohdassa[COLOR=Black] "Configuration".[/COLOR]
        Viimeksi muokannut rehto; 31.10.2007, 16:26.

Comment

Tulevan kevään puolella tarkoitus päivittää iänikuinen KKK uudemmalla teknologialla, todennäköisesti merkkiä Garrett.
          Täytynee tuolloin kysellä Karalalta tarvitseeko muutoksia jäähdytykseen.

Comment

Tuossa kuvaajassa muistaakseni lämpötila oli jotain +28astetta, moottori käyntilämpöinen ja ilmastointi luonnollisesti vielä päällä. Olisiko ollut kolmos tai nelosvaihde, kumminkin 2000rpm->rajoitin jarrua ja ylämäkeä vasten. Coolerina vakio ABY, ahtoja 1,5bar mtm pikkuhybridihyrrällä. Tuon isompaa testiä en itselle tarvinnut, koska autolla ei ajeta muutakuin normaaliliikenteen seassa. Eli tunnin rata-ajosession lämpötiloja ei tarvitse testata.

http://koti.mbnet.fi/mjarvela/s2/boost_temp2.png

Comment

450+ tehoilla RS2:n IC jää auttamatta alimittaiseksi.

Comment

Voi olla että tuo auto ei ikipäivänä näe +400 hv minun omistuskauteni aikana.
                Olen jo kaavaillut lukemia +320 hv. Autohan on tällä hetkellä ABT:n lastulla ja koko putkisto on laitettu uusiksi.
                Nykyisellään olen jo melko tyytyväinen suorituskykyyn (~280) kun auto on lähinnä harrasteajossa ja vain liikenteessä.
                Ahtimen päivittäminen on tullut vain mieleen kun nykyisen KKK:n eka huolto pitäisi suorittaa talven aikana ja tuli mieleen
                päivittää se nykyaikaisemmalla kuulalaakerilla. Itsellä ei siis ole hakusessa huipputehot. Jarrut tulevat päivittymään samassa rytäkässä vähän parempiin.

Comment

Working...
                X