omassa oli juuri nykimistä ja tuota paineiden putoamista, oli sitten välijäähy huonosti kiinni ja valskas sieltä kuskin puolelta...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ahtojen putoaminen nopeasti S2 3B, VIKA SELVITETTY
Collapse
X
-
minä otin koko puskurin irti niin oli helpompaa, ainakin tuon oman puskurin kanssa olis aika ahdasta mut en tiiä miten orkkiksen kanssa kun en ole semmoista koskaan omistanut...
kuskin puolella siinä on o-rengas tiivisteenä niin se oli mulla ainakin sökönä kun itse ic oli päässy hieman heilumaan
Comment
-
Jep, kannattaa ottaa puskuri irti, että pääsee käsiksi cooleriin ja jos(kun) se o-rengastiiviste vuotaa, niin ostat sinne vaikka Samcon silikonisen supistusletkun ja pari kunnon klemmaria, niin pitäis kestää paremmin. Foorumilla pitäisi olla kuva kyseisestä modauksesta.
Comment
-
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...highlight=mark
Tuossa siitä modista.
Kyllähän sen painetestillä kuulee, että vuotaako se sieltä.
Comment
-
Ajattelin sellasta vielä kysyä, että kuinka usein itse IC vuotaa?Onko syytää paineistaa myös pelkästään?Huomenissa pääsen vaihtamaan sen o-rengas systeemin tilalle kunnon palikkaa. Ei sitten mistään löydy sellasta silikoniletkua mikä kävisi. Ainoa(ehkä myös ainoa oikea) löytyi doc-powerista samcon supisteletkua. Sitten vielä kysymys,en tiedä liittyykö tähän vikaan tai onko vika ollenkaan. Eli ajotietokoneen "valikko" toimii hyvin kun ajaa tasaisesti mutta kovemman kiihdytyksen jälkeen ei heti pysty selailemaan tietoja vaan toimii viiveellä?Kiinnitin vaan huomiota tänään ja ajattelin kysästä..
Comment
-
No niin nyt on välijäähymodaus suoritettu: Ei vaikutusta,ahdot ei nouse tarpeeksi ylös ja tulee aikasin alas. Ilmeisesti n75 on sökö tai ecu poikkasee jostain syystä menon. Sillon kun oli n75 hukkaportilta irti niin ahdot näytti 1-1.1 ja pysyi ylhäällä eli eikös sillon vuoto oo poissuljettu?Itse modauksesta vielä sen verran että en kyllä kenenkään suosittele ostavan "mitä tahansa letkua", sillä oikealla supistajallakin saa olla tarkkana. Jos vielä olisi tarvinnut jotain keitellä ja venytellä niin ei hyvä heilu. Suoraan vaan kunnon letkua sanon minä!Muuten yllätyin kuinka järkevästi ja helposti puskuri irtosi,sehän osataan joihinkin merkkeihin pistää tosi veemäisesti kiinni.
Comment
-
Jep ei ole suojaohjelman syytä sellanen. Jos ei porttia ohjata millään auki, ahdot karkaa niin ylös kuin ahdin vaan tuottaa. Se on joka tapauksessa paljon enemmän kuin 1,1 :)
Siellä vikaa portissa tai ahtimessa tai sitten on pakoputki tukossa. Saattaapi silti olla hyvin jotain muutakin vikaa, jos peruspaineillekin jättää välillä.
Comment
-
Niinpä,jotain todellakin on pielessä ja sitä yritän kovasti selvittää.. Auttaisikohan tehomittaus tähän asiaan?Näkisi vähän miten käyrät poukkoilee ja miksi. Ihme juttu vaan että ilman sitä letkua on isommat ahdot ja pysyy ylhäällä?Jos ahdin sökö,tekeekö tuollaista?Jos hukkis sökö tekeekö tuollaista?Oon paininu tän ongelman kanssa kohta puoli vuotta..
Comment
-
Noh vianselvityksen step 1 on saada ne ahdot nousemaan ilman hukkiksen ohjausta pilviin. Järkeä käyttäen toki eli kun huomaat että karkaa niin nostat kaasun.
Step 2 on korjata mahdollinen vika joka pudottaa peruspaineille, kun step1 on korjattu.
Mittaa pakoputkiston paine ahtopainemitarilla downpipen päästöputkesta.
Comment
-
Anteeksi taas tyhmyyteni mutta downpipen päästöputkihan meillä löytyy?Olisi joo hauska jo saada auto toimimaan niinkun pitää,paljon on eteenpäin mennyt mutta ei vieläkään niinkun pitää. Onneksi on eka turbo auto ja vielä Audi kyseessä niin helppoa hommaa tämä vikojen selvittely..;)
Comment
-
En muista omassani (ABY) ikinä tuollaista nähneeni, joten kävin autosta tarkistamassa.
Putkea en löytänyt, mutta turbon laipassa, ennen lambdaa oli aikaisemmin huomaamatta jäänyt, putkeen nähden poikkisuuntainen pultti. Sen tilalleko tuo päästöputki tulee?
Voisi tosiaankin olla ihan kätevä esim. katalysaattorien kunnon määrittämisessä.
Comment
-
Joo elikkäs nyt on vika selvitetty!Testattiin viikonloppuna kaverin n75:sta ja johan pelitti.. Eikä syynä lainkaan ollut viallinen venttiili vaan joku perkeleen pietarsaarilainen(ent.omistaja) oli pistäny sen väärin päin,WEHEI!!!!Eipä taas just ihan ekana tullu mieleen.. No nyt kuitenkin ahdot 1.1 ja komiasti pysyy ylhäällä. Tällä erää, case closed...
Comment
-
No on tosiaan,kyllä rupes oikeesti hymyilyttään kun huomattiin mikä on vikana. Se sama osa on ollu niiiiiin monta kertaa ihan käden ulottuvilla mut eipä oo tullu tarkastettua silleen. Ei oo tosiaan tullu pieneen mieleenkään. Kun ostin auton niin sillonhan meni pässiltä letku hukkikselle ym. Mitäköhän seuraavaks?Varmaan männät liikkuu poikittain:)
Comment
-
Nyt ne nousee jopa korkeemmalle kun sillon ilman n75-liitintä. Ainakin mun mielestä mittari on piirun verran korkeemmalla. Sillon kun oli n75 irti ja näytti noin yhden ahdot niin ei se todellisuudessa toiminut ollenkaan,kulki paljon huonommin kun liitin kiinni vaikka sillon näytti 0.8. Eli en usko että sillon ahdot oli oikeesti 1 pintaan tai johonkin se teho hävisi matkalla koska auto ei kulkenu oikein mihinkään..
Comment
-
No siis ilman N75:ttä se kyllä toimii huonommin, koska ECU saa siitä vikakoodin ja sen takia käyttänee varakarttaa... kai. Porkkis tietänee paremmin.
Mutta jos irrotat vain hukkaportille menevän letkun, tulppaat sen ja lähdet ajamaan johto kiinni N75:ssä, niin silloin pitäisi ahtopaineen olla yli 1.5 bar tai ainakin niillä main. Tuon testaamiseen kannattaa tietysti käyttää maalaisjärkeä, että ei mitään pitkiä repäisyjä, kun paikallaan olevan lastun toiminnasta suurilla paineilla ja kuormilla ei ole tietoa.
Comment
Comment