Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ahtojen putoaminen nopeasti S2 3B, VIKA SELVITETTY

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ahtojen putoaminen nopeasti S2 3B, VIKA SELVITETTY

    Missä mahtaa olla vika kun välillä kiihdyttäessä ahdot pajahtaa alas juuri kun oikean väännön vasta pitäisi alkaa?Eli auto ei lähde alhaalta vääntämään normaalisti ja juuri kun vähän alkaa vääntämään niin ahdot putoaa 0.5 paikkeille. Normaalisti noin 0.9 Ei tee aina mutta sillön tällön ja ero on huomattava,tuntuu kun auto tukehtuisi tai jotain. Voi olla ettei syy ole edes ahtojen tippuminen vaan ei jostain muusta syystä väännä alhaalta ja sitten sen pistää ahtojen putoamisen piikkiin vaikka ehkä niiden siinä vaiheessa kuuluisikin jo tulla alas. Todella hankala selittää mutta kiusannut jo pitkään.
    Viimeksi muokannut foxter; 21.10.2007, 17:04.

  • #2
    Mitäs toimenpiteitä olet asian eteen jo tehnyt? Painetesti?

    Comment


    • #3
      Jokin anturivika tai WGFV voisi aiheuttaa sen, että tipahdetaan yhtäkkiä peruspaineille.

      Comment


      • #4
        Painetesti on tehty,n75 on tarkistettu. Oon ihan ihmeissäni tän asian kanssa,en oikein tiedä mistä lähteä selvittelemään. Varsinkin kun en ole ihan varma onko kyseessä ahtojen nopea putoaminen vai kuvittelenko vaan sen viaksi sille ettei auto aina väännä alhaalta. Lähtee joskus erittäin nihkeästi liikkeelle eikä nappaa selkää juuri yhtään penkkiin..Normaalisti kiihdytyksessä auton toimiessa lähtö on oikeinkin rivakka..

        Mikäs muuten on WGFW?Mitkäs kaikki anturit mahdollisesti aiheuttaa tuota onkelmaa? Niitähän meinaan sitten tunnetusti on eikä tämmönen uuno tunne niistä puoliakaan;)
        Viimeksi muokannut foxter; 31.8.2007, 10:22.

        Comment


        • #5
          Mikäs muuten on WGFW?
          Ahtopaineen säätö venttiili(N75)

          Puolavika?

          Comment


          • #6
            Polttoaineen suodatin tukossa tai nakutusanturi hajalla.

            Comment


            • #7
              joo itseasiassa nakutusanturi on tilauksessa,jahka nyt vaan sais sen käsiinsä...Polttoainesuodatinta olen myös hieman epäillyt ja ajattelin vaihtaa jokatapauksessa,siitä kun ei haittaakaan ole. Joku heitti puolavian,onko "yleistä" näissä?Auto oli merkkikorjaamolla pari kuukautta sitten eri syystä ja silloin olivat testanneet puolan kunnon,kuulemma ihan pätevä..Koitetaan nyt nakutunnistimella ja suotimella ensin ja ihmetellään lisää.

              Comment


              • #8
                Joo nyt on naku vaihdettu mutta ei tiiä auttoiko edelliseen vikaan koska auto meni vaan hullummaks!Ei enää käy kunnolla,ei vastaa kaasuun tyhjäkäynnilläkään,sammuu kun laittaa kytkimen pohjaan,kierrokset heittelee tosi paljon "tyhjäkäynnillä". Mitäköhän onnistuin rikkomaan taas?Vaidoin siis ykköstunnistimen,lähempänä keulaa olevan ja kone on 3B. Siinä tunnistimen alapuolella oli joku säädin/venttiili,mikäköhän mahtaa olla??Olisko ottanu siipeensä siinä ku ahersi,veemäinen paikka meinaan. Ei oikein muuta tuu mieleen ku ei muuta tehty kuitenkaan. Enää ei nää ulkona hämmästellä niin kyselen valmiiks vinkkejä..

                Comment


                • #9
                  Lambda-anturi?
                  MAF?

                  Comment


                  • #10
                    Joo itseasiassa sain eilen vikakoodit luettua ja yllätys yllätys lambda anto koodin..Jännä juttu,kuukausi sitten vaihdoin,Hariselta haettu lambda. Voi olla että kyseessä oli vaan huono maa mutta nyt just on kädessä uusi osa ja tunnin sisään kiinnitys,katsotaan sitten mitä tapahtuu. Maffista en osaa sanoa vielä mitään.Kaikki muu onkin kohta vaihdettu;)

                    No niin taas on lambda vaihdettu,ei toivottua tulosta:( Edelleen auto välillä temppuilee ja pudottaa ahdot kiihdytyksen aikana alas,miksi? Lisäksi auto saattaa yhtäkkiä ruveta heittelemään kierroksia tyhjäkäynnillä ja sammua valoihin kun painaa kytkimen pohjaan. Semmosen olen huomannut että kun motarilla päästelee vähän raikkaammin hetken aikaa ja tulee rampista ylös niin auto pelaa hienosti. Mikä aiheuttaa sen että "putki punasena" toimii kyllä? Viisaammat puhukoon...


                    NONIIN!!Eli nyt on selvitetty miksi auto sammuilee kun kytkimen lyö pohjaan ja muutenkin miksi kierrokset heitteli. Oli aika yksinkertainen vika: Maffille menevä liitin oli huonosti paikallaan x) Johan käy ja kukkuu taas tasasesti ja hienosti!!Edelleen huolettaa miksi ahdot tulee turhan aikasin alas?
                    Viimeksi muokannut foxter; 9.9.2007, 15:23.

                    Comment


                    • #11
                      Vielä ahtojen putoamisesta

                      Voiko vika ahtojen nopeaan putoamiseen olla N75:ssä? Otin sen irti (siis ainoastaan hukkiselta) ja koitin ajella niin sillon ahdot näytti hiukan yli yhtä ja pysy ylhäällä hienosti. Tosin meno ei tuntunut kyllä siltä..Heittää ilmeisesti jonkun suojaohjelman päälle vai??Heti kun löi johdon takas kiinni niin ahdot nousi enää 0.8 ja putosi aikasessa vaiheessa kesken kiihdytyksen 0.5 tuntumaan. Piru kun vaivaa että onko jotain pielessä vai onko vaan semmonen softa sisällä mikä pudottaa ahdot alas?Ihmetyttää vaan kun noitten paineiden pitäis olla 1.1 niinku edellisellä boxin omistajalla(Markus Latvasalo) mutta ei vaan ole:( Mikä kumma mättää?
                      Viimeksi muokannut foxter; 24.9.2007, 15:08.

                      Comment


                      • #12
                        n75 irroitus --> turvaohjelma;
                        Nollaa boksi irroittamalla akkujohto tai boksin liitin, niin virhemuisti nollaantuu.

                        Kerro miksi halusit kokeilla ajamista N75 irti ?

                        Comment


                        • #13
                          Paikallisessa merkkiliikkeessä sanottiin että kyseisessä mallissa vikamuisti ei nollaannu vaikka ottaisi akunkengän irti..?Lueskelin jotain aiempaa samantyylistä ongelmatapausta(itse asiassa tais olla sun ongelma?) ja ajattelin selvittäväni onko n75 viallinen.. Miksi sillon ahdot pysyy ylhäällä kun johto irti? En oiken saa haluttua vastausta vielä:) Mitäs muuten ajoit takaa kun ehdotit virhemuistin nollausta? Nyt on jo myöhä eikä ajatus kulje sitäkään vähää mitä yleensä..

                          Comment


                          • #14
                            Kyllä se vikamuisti nollautuu, pitää vaan pari minuuttia pitää sitä irti. Haiskahtaa nyt vähän siltä, että hukkaportissa on oltava joku jäykempi jousi, jos se ahtaa lähelle 1 bar ilman WGFV:tä. Toisaalta taas silloin ei pitäisi ahtojen laskea liitin kiinnitettynä. Onko hukkaportin yläletkun paikka avoin ja siellä ei ole mitään tukosta? Voisiko hukkaportti yksinkertaisesti vähän jumitella, jolloin se välillä jää auki ja välillä saattaa jäädä hieman kiinni.

                            Comment


                            • #15
                              Vedä pari vetoa kuulajousella ja kato mitä boxi haluaa tehdä? Kuulajousel pystyt hiukan rajaa sitä painetta, n75 irti ahtaa kaikki mitä löytyy. (siis jos on hukkiksen letku irti,piuha irti menee "peruspaineilla") N75 voit jättää piuhoihin kiinni. Älä ahda liikaa ; )

                              Ihmetyttää vaan kun noitten paineiden pitäis olla 1.1 niinku edellisellä boxin omistajalla(Markus Latvasalo) mutta ei vaan ole:( Mikä kumma mättää?
                              Kokeile kiristää hukkaporttia?

                              Ohohhooo, luinpas tarkasti. Ahto ongelma oli siis jo pienillä kierroksilla?? Ei enää ylhäällä? kokeile löysätä hukkaporttia? Sytkäosat vaihdettu?
                              Viimeksi muokannut juhakill; 21.9.2007, 09:04.

                              Comment


                              • #16
                                onkos by-passin toiminta tarkastettu?

                                Comment


                                • #17
                                  Niin siis ongelma on vain isoilla kierroksilla,ensin ahtaa täydet(0.8)ja sit putoo nopeesti alas. Bypass on melkein uus forge kopio doc-powerista. Hukkaportin paikka on avoin,tukoksista en tiedä.. Vähän myös epäilin hukkaporttia koska välillä,siis aniharvoin ahdot pyssy ylhäällä pidempään. Mitenkäs löysäys toteutetaan?Siis onko siinä jotain ihmeellistä mitä pitäisi tietää?Sytkäosat on vaihdettu.. Vähän mietityttää kun ne perkeleen paineet ei nouse tarpeeks ylös eikä enää vuotoja pitäis olla..

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eli sulla ei ole avattu portin sinettiä, jonka alla säätöruuvi on. Ota nyt ensiksi se portin kansi auki, tarkista jousi ja katsele näkyykö siinä "kalvossa" reikiä tms. Ja samalla kokeilet onko paljon klappia kun vedät venttiiliä ylöspäin ja heiluttelet sitä(kalvossa kiinni), aina niissä vähän on mutta onko liikaa. Jos enemmän meinaa tutkia kalvoa niin portti irti pakosarjasta.

                                    Onko toi ongelma vain virilastuilla vaiko myös vakioilla??

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mikä painesensori kiinni boksissa ? 2 vai 2,5bar vai 3bar ?

                                      Comment


                                      • #20
                                        2.5.. Kuulin itseasiassa juuri että kyseinen boxi on sun vanha:)Mikä lastu siellä on sisällä ku markus ei muistanu?On aiemmin ollut Tikan Jarilla ilmeisesti.. Jos muistat niin kerro minkälaiset palikat mahtaa olla? Markuksella ahdot tosiaan oli 1.1-1.2.... Hämmentävää:)

                                        Comment


                                          #21
                                          Onko koskaan katkennut keltään hukkiksen jousta?

                                          Comment


                                          • #22
                                            No niin nyt on hukkaportin kansi avattu ja vähän tarkasteltu. Jousi näytti olevan ihan kunnossa ja "kalvo" myös,sen mitä nyt siitä pääsee näkemään. Kuinkas löysä sen kyseisen venttiilin pitäisi olla? Mulla ainakin ylöspäin vedettäessä aika hemmetin löysä,onkos normaalia? En oo meinaan kyseistä laitetta ikänä avannu tai tutustunu sen sielun elämään. Ei siinä hirveetä klappia ollu mutta ajattelin vaan kysästä että kuin löysä pitää olla?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kuuluu olla ihan löysä ylöspäin nostettaessa.

                                              Comment


                                              • #24
                                                No hyvä sitten ettei siinä mitään vikaa sitte. Täytyy jatkaa tutkailua,tehdä taas painetesti kun ehtii ja koittaa vanhaa pässiä kiinni tai jotain. Taas aamulla töihin lähtiessä ahdot pysyivät hetkellisesti ylhäällä(parissa kiihdytyksessä). Tosin tarpeeksi korkealla ne ei ollu mutta anyway. Selvitellään....

                                                Jaahans jaahans,taas on pässejä irroteltu useempaan otteeseen. Otin aluksi doc-powerista hommaamani irti ja puhdistin ja löin takas kiinni. Oli mielestäni jäänyt auki koska puhaltaessa hiljaa suhisi läpi,eikö näin? Pistin kiinni mutta ei vaikutusta,saman verran ahtaa ja tulee nopeesti alas. Sitte otin sen uudestaan irti ja pistin vanhan orkkis pässin tilalle. Samat ahdot ja alas tulee mutta pihahdukset kasvoi huomattavasti? Nyt pihahtaa vaihdetta vaihtaessa melkein kun dumppi olisi kiinni. Outoa,alunperin nimittäin hommasin uuden pässin juuri sen takia että saisi vähän ääniä mutta orkkis pihahtaa huomattavasti paremmin. Mikäs siinä on syynä? Voimat alkaa loppuun tän ahtoasian kanssa mutta vielä se ratkee,vaikka väkisin. Ehkä vielä vuoto sitten jossain,pitää tutkia sitäkin,TAAS..
                                                Viimeksi muokannut foxter; 27.9.2007, 19:11.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Et sitte ole vikakoodeja selvitellyt tai mahdollisesti toisella N75:lla?

                                                  Kai tuollaisesta jotain koodia tulee jo?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mielestäni kirjoitin että on luettu ja ainoo minkä anto oli lambda(vaihdettu)!!Kun ei anna koodia niin ei anna:( Toisella n75:lla vois kokeilla ku olis jossain.. Voi olla että ostan uuden,eihän ne paljon mitään maksa,onpahan sekin sitte poissuljettu.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ok, en sisäistäny sitten kaikkee lukemaani.
                                                      Mites jos se ecu temppuilis, sitä lienee puukotettu myös?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        joo,se on vahva epäilys että jostain syystä ei anna tarpeeksi ylös ahtoja eikä pysy ylhäällä.. Kahdella edellisellä omistajalla on kuitenkin toiminut täysin. Tähänkin aiheeseen kirjoittanut Tommy200rs:n vanha boxi ja sanoi että kyllä hänellä hyvin antoi ahdot 1.1-1.2 ja piti ylhäällä. Siksi en ihan heti ecun syyksi pistäisi,uskon kuitenkin miesten sanaa. N75 saattaa olla vian aiheuttaja myös tai sitten jossain on vuoto vielä..

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Omassa vehkeessä tuo pihahdus kuului, kun pässi oli väärin päin. Kokeile mitä vaikutusta on ,kun käännät sen toisin päin. Niin ja tais olla ettei vakiolastulla ahdot nousseet kunnolla.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ooon käsittäny että jos pässi on väärin päin pitäisi äänen olla vähä kun käkikellossa: "DING"? Voi olla että oon väärässä,korjatkaa toki.. Ja ei siellä oo vakiolastut vaan viripalikat. Kyllä edellisellä boxin omistajalla oli ahdot 1.1 Luulen että jossain ahdot valskaa koska heilahtaa alas liian aikasin. Välijäähdytintä en ole vielä päässyt tutkimaan tai siihen meneviä letkuja. Kaikki muut letkut onkin oikeastaan vaihdettu .

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X