Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

5 sylinterinen 20 vt kahdella turboahtimella

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Ja on edelleen.

    Comment


    • #62
      Tämä tuplaus rupes kiinnostamaan. Ajatuksena olis kokeilla remmin kanssa. Tarjolla vois olla esim. vortech v-5. Privana vois joku laitella vinkkejä asian toteutuksesta mikäli ei tänne viitsi kirjotella. Tai mielellään suoraan cosander@hotmail.com
      [COLOR=#0000ff][/COLOR]

      [COLOR=#0000ff][/COLOR]

      Comment


      • #63
        En kyllä löydä oikein sitä ideaa käyttää mekaanista radiaalikompressoria ja kaverina radiaalikompressoria pakokaasun voimalla. Mekaaniseksi yleensä valitaan joku eaton tai lysholm toimimaan läpi alueen.
        Vai ajattelitko tuollaista vain alapäässä käytettäväksi ja irroitetaan magneettikytkimellä tms? Saman voi tehdä ruuvimallillekin.

        Comment


        • #64
          Alapään kaveriksi juurikin ajatus. Olis vaan sopivasti tiedossa kyseinen ahdin niin siksi tuli mieleen kokeilla kyseisellä mallilla. Toki asia on vielä suunnittelu asteella ja toteutuksen hyöty myöskin pohdinnan alla. Saishan siinnä tietysti muutaman mieluisan talli illan viettää jos tohon alkais.

          Comment


            #65
            juuri tätä juoksupyörän liittämistä samaan moottoriin eri käyttötavalla (turbiini ja remmi) on tietooni tullut vain huonoja kokemuksia. siivellä kun ei vaan saa alas painetta. eli kannattaa miettiä ruuvi tai roots ahdinta.

            Comment


            • #66
              siivellä kun ei vaan saa alas painetta.
              Miksi ei? Välittää niin pitkäksi, että pyörii maksimikierroksillaan 3000rpm kohdalla ja siitä päästää kytkimen. Vai tarkoitatko, että sakkaa?

              Comment


              • #67
                Juuri näin. Ahdin on nyt jokatapauksessa tulossa mulle. Ainakin sovitukseen asti ;)

                Comment


                • #68
                  Tossa toi hilmerssonin toteutus.

                  Comment


                    #69
                    sentakia centrifukaalilla ei saa alas painetta koska jos keskipakoahtimella ei ole virtausta niin ei ole myöskään ulospäin heitettävää massa (ilmaa) = ei painetta.

                    Comment


                    • #70
                      Taisi olla niin että tuollaisen keskipakopumpun, oli se sitten turbo tai mikä hyvänsä, tuotto kasvaa kierrosluvun neliössä tms. Tosiaan jos tuon välittäisi siten että jo tyhjäkäynnillä alkaa olla hyvin kierroksia niin ehkä sitten?

                      Comment


                        #71
                        Muistelen joskus lukeneeni Hilmerssonin koneesta, että jo joutokäynnillä oli kaasuläpän takana luokka 0.5bar ahtopainetta.

                        Comment


                          #72
                          hilmersonin vehkeellähän ei ole tekemistä keskipakopuhaltimen kanssa koska siinä on eatoni (roots)? joka tuottaa ilman paineen vaikka umpiperäänkin. Eikä auta tilannetta jos sitä siipee pyörittää jos ei ole menekkiä ilmalla, paine ei kasva. Tai no voi se kasvaa mutta marginaalisesti verrattuna "tilavuus" ahtimeen -> roots, ruuvi, kierukka.

                          Comment


                          • #73
                            Missä se remmiahdin oleilee noissa kuvissa? Pilkistääkö sen remmipyörä tuossa jakohihnan takana?

                            Harmi ettei tuosta ole vääntökäyrää. Paljon porinaa kyllä.

                            0,8 bar ylipainetta tyhjäkäynnillä.

                            edit: kyllähän tuossa oli käyrääkin;
                            http://www.hilmersson-racing.com/bil.../bromsning.pdf
                            Tosin ei tyhjäkäynniltä lähtien.
                            Viimeksi muokannut haraldh; 11.2.2010, 22:53.

                            Comment


                            • #74
                              http://www.hilmersson-racing.com/bil.../Byggbild5.jpg

                              siellä se imusarjan alla kurkistaa, haraldin kuvassa tuo leveä hihna on ahtimelle.

                              Comment


                                #75
                                Alkuperäinen kirjoittaja KH Näytä viesti
                                hilmersonin vehkeellähän ei ole tekemistä keskipakopuhaltimen kanssa koska siinä on eatoni (roots)? joka tuottaa ilman paineen vaikka umpiperäänkin. Eikä auta tilannetta jos sitä siipee pyörittää jos ei ole menekkiä ilmalla, paine ei kasva. Tai no voi se kasvaa mutta marginaalisesti verrattuna "tilavuus" ahtimeen -> roots, ruuvi, kierukka.
                                Niinpä olikin, eli sinällään ihan eri homma.

                                Comment


                                  #76
                                  No niin... Sormet syyhyää pakosarjan teon kanssa urakalla. Aiheeseen osittain liittyen...Jokohan saa tuota TT-RS:n ahdinta ihan "kaupasta" ? Viisi pyttyiseen vois olla sopiva...?

                                  Comment


                                  • #77
                                    saahan sitä marmorilta varmaankin, siinä vain tulee mukana koko pakosarja, se kun on samaa kappaletta turbiinikotelon kanssa :D

                                    http://germancarscene.com/wp-content...00-TTRS-07.jpg

                                    Comment


                                      #78
                                      Perskules! Ja valurautaa vielä tuo sarja. Sopivalla puikolla hitsaamalla vois ehkä liittää esim. 16 Mo- materiaalisen 20 vt-pakosarjan tuohon valusarjan tilalle... Riippuu tietty, onko hitsavissa olevaa valurautaa.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Pitäis päästä hipistelemään tuollasta tt-rs turbo irtonaisena ja samalla olla käsis wanhan 20vt vitosen pakosarja ni vois kattella et saisko tuoho uuteen suoraan kiinnitykset koneistettua ;)

                                        Pytty välithän tuossa muistaakseni on samat kuin vanhassa, toki pakoaukossa saattaa silti olla eroa.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Eiköhän jonkn pakopesän koneistus ahtimeen sopivaksi oo helpompi vaihtoehto.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Heh, aika messevän kokoinen DP:n laippa tos ahtimes. Taitaa olla halkaisijaltaan suurempi kuin pakopesä... :D

                                            Comment


                                            • #82
                                              DP:n laippa on joo aika miehekäs, vissiin luokkaa 100mm

                                              porkkis on ihan oikeassa et varmasti helpompi sovittaa joku olemassa oleva pakopesä sopivaksi.

                                              Comment


                                              • #83
                                                onko toi pata ollu missään muualla ikinä kiinni kun tossa moottoripenkissä???? ;)

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Eikös tuo ole siinä vikkelässä oranssissa Mantassa jossa tulee iskaritolpat konepellistä läpi?

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja ExPReS Näytä viesti
                                                    Eikös tuo ole siinä vikkelässä oranssissa Mantassa jossa tulee iskaritolpat konepellistä läpi?
                                                    Kyllä.
                                                    http://www.hilmersson-racing.com/

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Nyt ois Baasin TTdi-moottorissa kahden pakokaasuahtimen voimalla puhkuva pata. Siitä vois katsella mallia toteuksen suhteen. Moottorinohjauspuolesta ei mitään käryä. Oli kerrottu vain, että moottorinohjauksella hoidetaan toiminta turbojen suhteen.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X