Ja on edelleen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
5 sylinterinen 20 vt kahdella turboahtimella
Collapse
X
-
Tämä tuplaus rupes kiinnostamaan. Ajatuksena olis kokeilla remmin kanssa. Tarjolla vois olla esim. vortech v-5. Privana vois joku laitella vinkkejä asian toteutuksesta mikäli ei tänne viitsi kirjotella. Tai mielellään suoraan cosander@hotmail.com
[COLOR=#0000ff][/COLOR]
[COLOR=#0000ff][/COLOR]
Comment
-
En kyllä löydä oikein sitä ideaa käyttää mekaanista radiaalikompressoria ja kaverina radiaalikompressoria pakokaasun voimalla. Mekaaniseksi yleensä valitaan joku eaton tai lysholm toimimaan läpi alueen.
Vai ajattelitko tuollaista vain alapäässä käytettäväksi ja irroitetaan magneettikytkimellä tms? Saman voi tehdä ruuvimallillekin.
Comment
-
Alapään kaveriksi juurikin ajatus. Olis vaan sopivasti tiedossa kyseinen ahdin niin siksi tuli mieleen kokeilla kyseisellä mallilla. Toki asia on vielä suunnittelu asteella ja toteutuksen hyöty myöskin pohdinnan alla. Saishan siinnä tietysti muutaman mieluisan talli illan viettää jos tohon alkais.
Comment
-
siivellä kun ei vaan saa alas painetta.
Comment
-
Taisi olla niin että tuollaisen keskipakopumpun, oli se sitten turbo tai mikä hyvänsä, tuotto kasvaa kierrosluvun neliössä tms. Tosiaan jos tuon välittäisi siten että jo tyhjäkäynnillä alkaa olla hyvin kierroksia niin ehkä sitten?
Comment
-
Vieras
Muistelen joskus lukeneeni Hilmerssonin koneesta, että jo joutokäynnillä oli kaasuläpän takana luokka 0.5bar ahtopainetta.
Comment
-
hilmersonin vehkeellähän ei ole tekemistä keskipakopuhaltimen kanssa koska siinä on eatoni (roots)? joka tuottaa ilman paineen vaikka umpiperäänkin. Eikä auta tilannetta jos sitä siipee pyörittää jos ei ole menekkiä ilmalla, paine ei kasva. Tai no voi se kasvaa mutta marginaalisesti verrattuna "tilavuus" ahtimeen -> roots, ruuvi, kierukka.
Comment
-
Missä se remmiahdin oleilee noissa kuvissa? Pilkistääkö sen remmipyörä tuossa jakohihnan takana?
Harmi ettei tuosta ole vääntökäyrää. Paljon porinaa kyllä.
0,8 bar ylipainetta tyhjäkäynnillä.
edit: kyllähän tuossa oli käyrääkin;
http://www.hilmersson-racing.com/bil.../bromsning.pdf
Tosin ei tyhjäkäynniltä lähtien.Viimeksi muokannut haraldh; 11.2.2010, 22:53.
Comment
-
http://www.hilmersson-racing.com/bil.../Byggbild5.jpg
siellä se imusarjan alla kurkistaa, haraldin kuvassa tuo leveä hihna on ahtimelle.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja KH Näytä viestihilmersonin vehkeellähän ei ole tekemistä keskipakopuhaltimen kanssa koska siinä on eatoni (roots)? joka tuottaa ilman paineen vaikka umpiperäänkin. Eikä auta tilannetta jos sitä siipee pyörittää jos ei ole menekkiä ilmalla, paine ei kasva. Tai no voi se kasvaa mutta marginaalisesti verrattuna "tilavuus" ahtimeen -> roots, ruuvi, kierukka.
Comment
-
saahan sitä marmorilta varmaankin, siinä vain tulee mukana koko pakosarja, se kun on samaa kappaletta turbiinikotelon kanssa :D
http://germancarscene.com/wp-content...00-TTRS-07.jpg
Comment
-
Pitäis päästä hipistelemään tuollasta tt-rs turbo irtonaisena ja samalla olla käsis wanhan 20vt vitosen pakosarja ni vois kattella et saisko tuoho uuteen suoraan kiinnitykset koneistettua ;)
Pytty välithän tuossa muistaakseni on samat kuin vanhassa, toki pakoaukossa saattaa silti olla eroa.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ExPReS Näytä viestiEikös tuo ole siinä vikkelässä oranssissa Mantassa jossa tulee iskaritolpat konepellistä läpi?
http://www.hilmersson-racing.com/
Comment
Comment