Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

MTM:n lastu ja ahtopaineanturi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • MTM:n lastu ja ahtopaineanturi

    Profiilin autossa absolute pressure vag-comissa näyttää ajossa jatkuvasti arvoa 0.1-0.15 barin väliin, arvo ei juuri muutu vaikka moottoria kuormittaa. Kylmiltään autoa käynnistettäessä vag-com näyttää 0.99 baria, mutta noin minuutin aikana arvo laskee tasaisesti 0,1 bariin.

    Onko MTM:n lastulla huijaavaa vaikutusta tähän mitta-arvoon, vai onko anturi tullut tiensä päähän?

  • #2
    Jos todella mittaa absoluuttista painetta, niin kone sammuksissa pitäisi olla 1bar eli normaali ilmanpaine. 0,1bar olisi jo jumalaton alipaine.

    Comment


    • #3
      Käyhän toi urssinkin mittari kyllä aika alhaalla mutta 0,5 tai 0,6 taitaa olla alin näkemäni lukema.
      0,1 tuntuu jo melko hurjalta mutta toisaalta mistäs toi alipaine yleensäkin näihin vehkeisiin tulee, se ei mulle ole vielä selvinny?

      Comment


      • #4
        Minun mittari näyttää tyhjäkäynnillä jotain "-" 0.7-0.8 bar, eli 0.2-0.3 absoluuttista. Moottorijarrulla menee lähelle nollaa.

        Alipainehan tulee siitä kun kaasuläppä on kiinni ja moottori imee "tyhjää" kun ei saa ilmaa.

        Comment


        • #5
          Eli imusarjasta otetaan, eikö? Onhan joissain erillisiä alipainepumppujakin nähty.

          Comment


          • #6
            Joo, auton sammuksissa ollessa vag-com näyttää 0.99 baria absoluuttista, ja välittömästi käynnistämisen jälkeen laskee 0.3 bariin ja siitä verkkaseen 0.1 barin tietämille. Moottorin sammuttamisen jälkeen vag-com näyttää 0.3 ja hetken kuluttua arvo nousee 0.99, minne kuuluukin. Muutoin anturi mitta-arvot ei vastaa kaasunkäyttöön ollenkaan.

            Ahtopainemittari näyttää tyhjäkäynnillä -0.7 barin tietämille, joten todellinen tilanne on kohdillaan.

            Anturi sijaitsee välijäähdyttimessä.

            Sitä vain ajattelin, kun olen kuullut puhuttavan, että jotkut lastut manipuloivat mittaustuloksia ja laittavat sitä kautta lisää ahtoja ja kauraa koneeseen. Olisiko tässä tapauksessa niin, että lastulla on ajettu anturi pimeäksi.

            Välittömästi en uskoisi, että anturi on täysin rikki, koska näyttää kuitenkin kone sammuksissa ja tyhjäkäynnillä hetkellisesti realistisia lukemia.

            Pitää varmaan kaivaa anturi irti/esille ja kokeilla saisiko siitä irrallaan/paikallaan mitattua joitakin arvoja ulos.

            Comment


            • #7
              Lastu muuttaa ECUn tapaa reagoida anturien signaaleihin, ei itse anturien signaaleja. Anturien signaaleja manipuloivat laitteet eivät ole lastuja, vaan niitä johtojen väliin laitettavia patenttipommeja.

              Comment


              • #8
                Miltäs kanavalta olet noita arvoja katsellut? VAG COM näyttää ahtopaineen millibareina ja arvot löytyvät jostain kanavan 120 tienoilta. Tuolta löytyy haluttu paine ja toteutuva paine.

                Välijäähdyttimeen ei tule alipainetta tyhjäkäynnillä, myöskään MTM lastu ei vaikuta painenäyttämään.

                Comment


                • #9
                  Köyhänmiehen rekisteröimättömällä ohjelmalla tutkailin kanavalta 008. Tuon tiedon pitäisi olla juurikin tuo anturin mittaama arvo.

                  Tilasin anturin varmuuden vuoksi, ja olisi kuulemma muutaman kommelluksen jälkeen noudettavissa paikalliselta merkkitiskiltä.

                  Comment


                  • #10
                    Nojoo, ei sitä kyllä sieltä nää. 115 sen sijaan näkee.
                    Joissain malleissa kasi-kanavalla on jarrutehostimen painetieto (niinkuin varmaan sullakin).

                    Onko autossa jotain vikaa, vai miksi tuota pitäisi tutkia?

                    Comment


                    • #11
                      No selvishän se näköjää tuokin...user pohjanen errori

                      Comment

                      Working...
                      X