Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Noniin, mistä syystä savuttaa? 2.7bt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    En ole kyllä normaaliajossa männän kuulleen hajoavan.

    Kannentiiviste on mennyt yhdestä koneesta mitä tiedän (mutta tuo on hiukka epävarma tieto, voi olla ettei pidä paikkaansa).

    Comment


    • #32
      Kun en löytänyt yhtään tietoa moisesta niin ajattelinkin ettei kovin monesta ainakaan ole voinut mennä. Lohduttavaa tietää vaikkei se sitä suljekkaan pois laskuista vielä.
      Ajatus männästä/tiivisteestä tuli siitä mistä edellä kerroin, voiko pelkkä ahdinvika tehdä sellaista?

      Comment


      • #33
        Edit:korkeammalla kuormituksella käynyt viidellä. No sittenhän se on ihan kunnossa;D
        Olihan maffi jo tarkastettu?
        Viimeksi muokannut 2002rs; 20.8.2007, 21:20.

        Comment


        • #34
          Katsoitko jo tulppien kunnon?

          Itselle sattui tällainen pari viikkoa sitten: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=54607

          Comment


          • #35
            Juu en ole katsonut, alan tutkimaan kunnolla perjantaina kun saan työt tältä viikolta tehtyä.

            Comment


            • #36
              Pääsinkin jo sen kimppuun, ehdein nyt purkaa kamoja koneen päältä ja otin tulpat veks, niissä ei näkynyt vikaa. Katselin lampun kanssa mäntiä sen mitä siitä näki josko olisi ollut värieroa, mutta ei havaittavissa niistä rööreistä ainakaan.

              Onko se mötikkä siinä hopeisen imuputken kyljessä huohotus?
              Otin kuitenkin sen ja vielä ahtoputket y-putkesta irti ja käytin mutta sama savutus jatkui, eli ei tunge liikoja sinne.
              Mistä se huohotus voi tukkeutua? Siitä imuputken vierestä? Vai onko muitakin paikkoja?
              Ja mistä se sitten työntää ne öljyt palamaan, tekeekö tuhoa kyseiseen osaan?

              Näyttää huonolta ohivuotomittarin hankkiminen lainaan kun amiksen vehjes oli rikki ja korjaamot joissa moinen on, eivät vuokraa ja jono heidän tutkittavaksi on pitkä. Yksi korjaamo kertoi heti kättelyssä että 130tkm ajettuun audiin pitääkin tehdä jo koneremontti, kun ei kuulemma kovin moni audin kone kestä kahtasataatuhatta kilometriä millään? Jotain pulaa asiakkaista siinä puljussa vissiin, eikä suostunut tekemään pelkkää mittausta kun sanoin että puran osat tieltä valmiiksi. Olisi kai pitänyt jättää se sinne ja hemmot ois laittanut kunnolla uutta osaa laskun ollessa jotain isoa.

              Millaista pakokaasua tulee jos vettä pääsee palotilaan? Vaikka ei se nyt oikein vaikuta olevan syy, mutta kuitenkin..
              Entä jos suutin rikki, tai muuten vaan lykkää täydet bensat, mikä seuraus?
              Haluaisin vähän enempi varmuutta ahtimen viallisuudesta ennenkuin alan ottamaan sitä irti. Kansien irroituskin on kova työ, varsinkin aloittelijalle. Jos joudun kannet irroittamaan, onko jotain erityistä tiedettävää tässä koneessa?
              Ja jos ne irroitetaan niin kaipa laitan nuo 2.8:n kannet sinne sitten. Okkim, sanoit että tarvii 2.7:n venat, mutta toimiiko 2.8:n pakonokat, ja onko kukaan tehnyt sellaista muutosta? Ettei tulisi yllätyksiä toimivuudessa.
              Ja pitäisikö jotain venttiilikoneiston osia uusia kun ne irroittaa ja laittaa toiseen?

              Kävin ajamassa pari kilometriä, paikallaan kaasuttaessa käy lähes samoin kuin ehjänä, ehkäpä hieman laiskemmin vain kerää kiekat. Mutta kun läksin ajamaan niin vähänkin kun kaasuttaa, se käy aivan kuin viidellä, huonommin kuin silloin alkuviikosta. Kyllä tässä jotain hämärää on, siksi en enää usko niin vakaasti ahtimen vikaan.
              Viimeksi muokannut Janek; 23.8.2007, 22:10.

              Comment


                #37
                Ja jos ne irroitetaan niin kaipa laitan nuo 2.8:n kannet sinne sitten.
                Onkos niissä sitten saman kokoiset imukanavat, ettei sit vaadi rs4 imusarjaa?

                Comment


                • #38
                  olisko kuitenkin syytä korjata perus moottori ensin ja vaihdella ne kannet sitten vasta kun on hyvä mieli ja raha taskussa? Se tuskin on mikään nopee bolt on juttu ja säätämiseenkin saattaa mennä tovi. Aika mielenkiintoista että audin koneet kestää vaan 130 tkm. =) Meillä on sitten pihassa neljä joista olis pitäny kone leipoo jo tovi sitten.

                  Comment


                  • #39
                    Onkos niissä sitten saman kokoiset imukanavat, ettei sit vaadi rs4 imusarjaa?
                    Nimenomaan ne on isommat, ja tarvii kuulemma rs imusarjan tai porttauksen vanhoihin.


                    olisko kuitenkin syytä korjata perus moottori ensin ja vaihdella ne kannet sitten vasta kun on hyvä mieli ja raha taskussa? Se tuskin on mikään nopee bolt on juttu ja säätämiseenkin saattaa mennä tovi.
                    Totta osittain, mutta sillä meinasin jos siellä päin se vika on eikä ahtimessa, esim. kansi halki, venttiili, tai ihan vaan tiiviste. Ei sitä äkkiä kuntoon sitten saisikaan jos alkaisin niitä vaihtaa.

                    Comment


                    • #40
                      Mistä se huohotus voi tukkeutua? Siitä imuputken vierestä? Vai onko muitakin paikkoja?
                      Ja mistä se sitten työntää ne öljyt palamaan, tekeekö tuhoa kyseiseen osaan?
                      Ilmeisesti se jäätyy sieltä lohkosta tulevan putken kohdalta, tai sitten siitä kalvorasian juuresta. Mutta tuskin se nyt on tukossa kesällä. Jos sinne tulee oikein "hyvät" paineet niin öljyt voi rikkoa ahtimien tiivisteet ja öljy karkaa sieltä. Joskus kuulemma kampuran takapään stefakin on irronnut. Mutta en usko että sinun tarvitsee nyt tästä murehtia, vika on varmaan muualla.

                      Millaista pakokaasua tulee jos vettä pääsee palotilaan? Vaikka ei se nyt oikein vaikuta olevan syy, mutta kuitenkin..
                      Entä jos suutin rikki, tai muuten vaan lykkää täydet bensat, mikä seuraus?
                      Haluaisin vähän enempi varmuutta ahtimen viallisuudesta ennenkuin alan ottamaan sitä irti. Kansien irroituskin on kova työ, varsinkin aloittelijalle. Jos joudun kannet irroittamaan, onko jotain erityistä tiedettävää tässä koneessa?
                      Ja jos ne irroitetaan niin kaipa laitan nuo 2.8:n kannet sinne sitten. Okkim, sanoit että tarvii 2.7:n venat, mutta toimiiko 2.8:n pakonokat, ja onko kukaan tehnyt sellaista muutosta? Ettei tulisi yllätyksiä toimivuudessa.
                      Ja pitäisikö jotain venttiilikoneiston osia uusia kun ne irroittaa ja laittaa toiseen?
                      Jos sinne menee vettä savu on valkoista.

                      Jos suutin painaa koko ajan bensaa sylinteriin, silloin voisi kuvitella että pakoputkesta tulisi aika mustaa savua.

                      Kansien vaihtoon tarvitset erikoisavaimen, kannenpulttien avaukseen. Tai saa ne auki viilatulla T55 torxillakin, mutta kiinni ei uskalla kyllä laittaa. Ei niissä muuta sen kummallisempaa ole.

                      Kyllä ne pakonokat muistaakseni on samat kaikissa 2.8, S4 ja RS4 moottoreissa. Eli voi laittaa. Jos vaihdat venttiilit niin ohjurinkumithan sinne kannattaa vaihtaa. Muita osia tuskin tarvitsee jos eivät ole kuluneet. Ja älä sekoita osien paikkoja keskenään.

                      Tuli mieleen että jos se tuntuu käyvän viidellä niin onko sytkät kunnossa? Jos vika olisikin sytysvahvarissa tai puolassa? Oletko kokeillut ajaa ilmamassamittarin liitin irti?

                      Comment


                      • #41
                        Mustaa tulee ja rankasti jos työntää bensaa liikaa. Tai ainakin 1.8T tuprutti rajusti.

                        Comment


                        • #42
                          Jos palotilaan pääsee vettä niin sen yleensä huomaa männän laelta. Vesi poistaa karstaa ja männän laki on kiiltävä.

                          Comment


                          • #43
                            Milläs sinne männän laelle näkisi autotalliolosuhteissa?

                            Comment


                            • #44
                              Kyllä sinne taskulampun avulla sen verran näkee tulpanreiästä.

                              Comment


                              • #45
                                Tai endoskoopilla olen itse katsellut.

                                Comment


                                • #46
                                  Niitä vaan ei ole jokaisessa autotallissa ;) Mistä endoskooppeja saa, ja mitä ne maksaa?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Joo ei noita puissa kasva tosiaan :) mutta mulla käytössä perus endoskooppi pääkaupunkiseudulla eli sillä pääsee tulpanreiästä sisään ja itsellä totesin aikoinaan haljenneen sylinteri helposti sillä, kun kansipahvia epäilin.

                                    Comment


                                    • #48
                                      En oikein osaa päättää minkä väristä se savu loppujenlopuksi on kun mun silmään se on vaalean harmaata, nyt kun puhuitte niin melkeinpä joku voisi sanoa valkoiseksi. Mutta taas joskus luulin että siinä ois hieman sinertävää. Oon ehkä värisokea..
                                      Pitää vaan ottaa se kone pois niin näkee onko se ahdin rikki, vai näkeekö sen ahtimen viallisuuden?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Joko kokeilut sitä illmamassaliittimen irroitusta?

                                        Katso myös ensin ne tulpat ja palotilat ennenkuin alat konetta purkamaan.

                                        Ei siitä turbosta suoraan näe että onko se rikki jos se ei ole täysin väljä. Varsinkaan tiivisteitä ei näe.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Joko kokeilut sitä illmamassaliittimen irroitusta?

                                          Katso myös ensin ne tulpat ja palotilat ennenkuin alat konetta purkamaan.

                                          Ei siitä turbosta suoraan näe että onko se rikki jos se ei ole täysin väljä. Varsinkaan tiivisteitä ei näe.
                                          Unohdin mainita että olen kyllä kokeillut liitin auki/kiinni, ei vaikutusta savuamiseen. Edellä jo kerroinkin että katsoin tulpat ja männät tulpanreiästä, ei näyttänyt epätavalliselta mikään, kaikki myös samanvärisiä. Niin, se sytkävika kävi mielessä myös, mutta nyt kun sain rakenneltua sillan autolle ja putket pois niin öljyä tulee palamattomana oikein paljon apukuskin puolelta. Eli ne kai jää vaimentimeen ja savuaa sieltä ulos, kun tuossa on se refleksiovaimennin.
                                          Aloin irrottamaan ahdinta ilman moottorin irroitusta, kaksi pulttia lähti hyvin, mutta yhtä kun väänsin, hajosi avain, joten huomenna hakemaan uusi. Laskin konetta muutaman sentin minkä se helposti tuli alas. Varmaan öljyputken irroitus on hankalaa.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Kyllä tuo sitten kuulostaa selvästi turbovialta jos sieltä tulee paljon öljyä. Ei sitä saisi tulla ollenkaan.

                                            Otit sitten masokistin tavan irroittaa turbo ;)

                                            Comment


                                            • #52
                                              Kyllä tuo sitten kuulostaa selvästi turbovialta jos sieltä tulee paljon öljyä. Ei sitä saisi tulla ollenkaan.

                                              Otit sitten masokistin tavan irroittaa turbo ;)
                                              Mikä siinä eniten mättää, ne öljyputket?
                                              Masokistista on myös irrottaa juuri asennettu kone, vielä kun menee se 10-13 tuntia siihen plus turbojen vaihto plus lisätyö jos tulee rikottua jotain.. Tuleepahan ainakin kerran kokeiltua sekin sitten :)

                                              Comment


                                              • #53
                                                Huomaako joku jotain puutetta?

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Oho, mihis on hävinnyt ?

                                                  Tuliko jossain vastaan ?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Siis onha tuo pakopuoli, eikä imupuoli?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Heh !

                                                      Hukkishan siinä ;)

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Kiitos tiedosta. Ei ole tuon näkönen mötikkä tullut ennen vastaan :)
                                                        Oletin siitä jonku rattaan uupuvan, mutta mikä siitä sitten uupuu?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Kyllähä tuosta niiku pakorobello ois johokii hävinny :D Ei se kyl tuollei saata oikein puhaltaa.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Kyllä se varmaan siellä vaimentimessa on, en ole vielä yrittänyt poistaa sieltä. Ei se oikee muuallakaan voi olla.

                                                            Meni nyt banjopultti poikki, tarvis jostain metsästää, harmi kun on sunnuntai.
                                                            Niin, otin loppujenlopuks koneen laatikoineen ylös kun katkes toinenkin kuusiokoloavain siihen pulttiin, enkä saanu sitä palasta pois siinä ahtaudessa. Oli sen verran tiukassa että porasin sen pultin irti.

                                                            Tässä perjantaina kyhäämäni silta. Kyllä se hyvin tuntuu kestävän, uskalsin jopa alle.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Ammattimaiset autopukit :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X