Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s4 b5 -99 ahto ongelma

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

s4 b5 -99 ahto ongelma

Olen jo aika paljon haulla ehtiny kyseisestä asiasta mutta mutta...
    Elikkä,voisiko joku ystävällisesti kertoa/näyttää missä sijaitsee nämä yy ja f letkut?kuva olis aika poikaa+selitys.
    En niin noista tiedä mutta mistä siltä tuo auton käyttäytyminen johtuu.

3000rpm-4000rpm tuolla välillä auto ei niin sanotustu "vedä". Ilmanmassamittari randomilla jo vaihdettu,vikakoodit luettu ja ahtopaineen säädin testattu, kunnossa, ei mitään.
    Tämä vika tuli ilmi, kun olin työmatkalla ja lähin liikennevaloista kiihdyttää niin kakkosella vähän enempi kenkää niin yhtäkkiä auto "töksähti" niinku tehot hävis ja sit lähti taas kulkemaan.
    Pysäytin auton huoltoaseman pihaan ja nostin konepellin, että kuuluuko mitään "erikoisia ääniä",ei mitään. Sitten sammutin auton ja lähti käyntiin vähän huonosti.

Nykyään auto käynnistyy loistavasti ja lähtee alakieroksilla, mutta sitten puutuu 3 tonnin kohdalla ja kulkee 4 tonnin jälkeen.
    Auttakaa miestä mäessä.

Mode:Vähän siistitty.
    Viimeksi muokannut Vieras; 3.8.2007, 16:11.

Ei ole kuvaa mutta se y kumi on siinä eessä ylhäällä keskellä (suojan alla) oleva kumi jossa päällä ahtoanturi. se vuotaa yleensä sieltä jostain klemmarin sivusta joten irrotus ja venyttely tarpeen.

F-hose on siinä sen y kumin vasemmalla puolella ja alempana oleva kuminen 5cm pitkä letku jossa on haara alempana. ota pois vasempi DV(bypass valve) niin näkee paremmin. vielä jos ottaa pois sen päällimmäisen ison y-putken niin saa sen F-hosen vaihdettua vaikka omatekoseen viritelmään joka ei halkea sieltä alta missä se yksi haaroittuu kahdeksi

Comment

Mites tulpanjohdot(hyvä minä)? Itsellä oli samaa ongelmaa ja johdot auttoi mutta nyt painin taas ahtovuodon kanssa...PRKL
      Viimeksi muokannut foxter; 3.8.2007, 18:11.

Comment

ei ole tulpanjohtoja

Comment

No sit ei varppina kyllä oo,en huomannu kattoo konetyyppiä/mallia..
          Viimeksi muokannut foxter; 3.8.2007, 15:30.

Comment

Kiitoksia vastauksista.
            Ei vuotanut y-letku,enkä vielä kerenny katsoa f-letkua.
            Mikäs letku se on siinä melkein ilmansuodattimen kotelon takana,y-haara siinäkin?Sieltä löyty putkesta reikä mikä lähtee alaspain y-haarottimesta.
            Viimeksi muokannut Vieras; 4.8.2007, 14:17.

Comment

Millä konstilla sitä voi testata noi ahtovuodot?Minnekkä sitä painetta lyödään?
              Mutta veikkaan lambdaa et on sökönä tässä mun tilanteessa,mitä nyt on oon lukenu tätä loistavaa foorumia :)

Comment

http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ight=ahtovuoto

Comment

Mulla autto bypassien vaihto vastaavaan ongelmaan. 3000-4000 rpm hävis tehot jonkin verran ja jos tällöin nosti kaasun niin töksäytti aika kovasti. Bypasseista ei tullut ilmaa läpi imemällä eli vaikutti että olisivat olleet kunnossa.

Comment

Working...
                  X