Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Omituinen vihellys TT:ssä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Onko kukaan asentanu -00 TTq 225hp APX koneeseen tota intakea?Mikähän malli tohon käy? Autossa ei ole ESP.

    Comment


    • #32
      Henri, tuo ahtimen irroitus on todella paskamainen homma. Yläkautta saa näppituntumalla purettua jos on _todella_ pitkä pinna. Pois sitä ei taida saada kuin alakautta, siitä ei ole tosin kokemustakaan...

      Comment


      • #33
        vaihtuukohan tuo putki edes kohtuullisen helposti tuon putsarilootan irrottamalla?

        sitten OT: miten on vauhtipyörä ja kytkytin kestäneet tuon lastuttamisen aikaansaaman 380 nyyttönin väännön kelläkin? oulussa on ainakin eräässä punaisessa(?) 225 tt:ssa ollut ~250 heppaa lastulla vissiin ihan uudesta asti kuulemani mukaan ilman ongelmia. näissä vissiin tuo kytkinpuoli sitten kestää tehonlisäykset kohtuu hyvin?
        turbo nyt kestää varmaan sen minkä kestää kun vaan muistaa jälkikäyttää ja pitää huolta yleisesti. omaan rassiin oli näköjään ahdin vaihdettu hajoamisen takia jo 60tkm kohdalla, mikä lie särkenyt.
        Viimeksi muokannut LauriJT; 27.12.2008, 21:11.

        Comment


        • #34
          Noissa 225hp vehkeissä on kans tuo jälkijäähdytin joka kierrättää nesteitä vielä sammuttamisen jälkeenkin 10 minuutin ajan. Hyvä asia kun on noin pienestä sipulista kuitenkin kyse ja neste kun kiertää putkissa pikkuhiljaa jäähtyen. Ei tule turhaa "shokkia" solmulle.

          Comment


          • #35
            joo se lisävesipumppu on kyllä hyvä keksintö. mikä sen toimintaan vaikuttaa, meinaan lähinnä että milloin se yleensä pyörii? on niin hiljainen vehje ettei siitä oikeen tiiä milloin se pyörii. kesällä ainakin usein ajon jälkeen jää touhuamaan ainakin joksikin aikaa.

            Comment


            • #36
              Kyllä sen pitäisi pyöriä ihan aina sammuttamisen jälkeen. Surinan kuulee kyllä vaikka ei avaisi edes konepeltiä.

              Comment


              • #37
                Johannes on oikeassa, jokaisen koneen sammutuksen jälkeen (käytät konetta vaikka 3sek ja sammutat) pitäisi pumpun pyöriä ja kyllä se kuuluu.. no riippuu tietenkin paikasta missä parkkeeraa ja ympäristön melusta. Ite ku täällä "in da woods" asuu niin kuuleehan sitä vaikka kissa pierasis naapurissa.

                Comment


                • #38
                  jaahas no siinä tapauksessa pitää kokeilla syöttää sille 12V suoraan ja katsoa heräisikö se sekä tarkistaa tuleeko sille sähköä. onneksi on tullut harrastettua jälkikäyttöä. no löytypä tällekin päivälle tekemistä.

                  Edit: joopa joo. hiljaisuuteen olikin sitten syy. äänelle tuli hintaa ~150€... onneksi edes kohtu ajoissa kiinnitti asiaan huomiota. muuten sitten tuon hajoaminen ei anna vikakoodia tai näy muutenkaan missään. sieltä ei vaan kuulu ääntä enää.

                  pitää kattoa mikä sen on särkenyt sitten kun saa sen irti. epäilynä että tiiviste pettänyt ja nestettä moottorissa tai hiilet loppu. uusi saapuu ensi viikon alussa.
                  Viimeksi muokannut LauriJT; 31.12.2008, 14:47.

                  Comment


                  • #39
                    Hyvä tietää ettei tule koodeja.

                    Comment


                    • #40
                      Omasta on vissiin tuo jälkijäähdytys pumppu rikki kanssa kun kun ei enää kuulu hurinaa. Koitin syöttää 12V pumpulle mutta eihän se inahdakkaan. Kun en ole sähköistä niin perillä paljonko sen moottorin vastus tulisi olla? Yleismittari näyttää 0.01 ohm.

                      Comment


                      • #41
                        en tiedä paljonko pitäisi olla mutta tuo ohmi määrä ei kyllä tosiaankaan riitä.

                        Comment


                        • #42
                          Jos ei sillä 12V syöttämisellä ala hurina kuulumaan niin kyllä se sillon on rikki.

                          Comment


                          • #43
                            Pitää huomenna käydä marmorilta kyselemässä hintaa niin pääsis taas sotkemaan kätensä :)

                            Comment


                            • #44
                              Kannattaa muuten kysästä tuoltaki http://www.riedel-autorecycling.de/

                              Comment


                              • #45
                                Tässä oli jutustelua jälkijäähdytyksestä. Tietääkö joku kiertovesipumputtoman mallin ATC konekoodi, toimintaperiaatteesta tarkemmin? Itsellä jälkijäähdytys ei toimi ja ilmastoinnin kompressori pyörii koko ajan. Osia on vaihdettu korkea/matalapaine ja flektin kytkin, yksi ja sama mötikkä. Raitisilmaanturi koska ilmoitti vikakoodia ilmastointiin. flektienohjauspurkki kaksi kertaa testattuihin purkuosiin, ohjaa myös ilmastoinnin kompressoria. flektienanturi jäähdyttimeen. Lämpöanturi ylävesiletkuun. Ainut mikä toimii varmasti on toinen lämpöanturi ylävesiletkussa lähempänä jäähdytintä, joka katkaisee kompressorin lämpöjen noustessä reilusti yli sadan asteen. Eli jälkijäähdytys ei toimi ja flektit ei lähde päälle oli jäähdytinnesteen lämpö mikä tahansa. ilmastointi päällä flektit pyörii kuten pitääkin ja ilmastointi toimii kuten pitääkin mutta kompressori pyörii koko ajan. Vag com output testillä flektejä ei saa päälle ja mangneettikytkin katkoo ja lähtee päälle kun auto on käynnissä. Mitään vikakoodeja ei tule muuta kuin ilmastoinnin V71 läpän moottorista G113 jota ei tähän kyseiseen USA malliin ei ole asennettu.

                                Comment


                                • #46
                                  Lainataan nyt tätä topicia mutta ei liity vältämmättä turboon mutta epäilys sinne suuntaan.
                                  Ongelma on ääni joka tulee aina kun sammuttaa auton lähes "ulina" noin 1-2sek ääni.

                                  Ongelma on ollut nyt noin 2vk ajan ja alkaa pikkuhiljaa huolestuttaa enkä ehdointahdoin halua mitään hajoittaa. Jos on hyviä vinkkejä niin mieluusti otan ne vastaan.
                                  Audi a4, -vm98 1.8T quattro.
                                  Viimeksi muokannut okkim; 13.10.2009, 08:05. Perustelu: "profiilin kulkineet" vaihtuvat ajan saatossa.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Löytyisikö keneltäkään koodia jälkijäähdytyspumpulle? Sain vaienneen pumpun vielä toimimaan, mutta jotain kosketus vikaa laitteessa on. Vaivalloisesti pyörii jos pyörii ja kun väännättää liittimestä alkaa pyörimään oikein kunnolla. Onko joku purkanut ja saanut ehjättyä, vai onko uuden osto paras ratkaisu?

                                    Comment


                                    • #48
                                      2 kpl purkanu ja molemmat toimineet tuon jälkeen.
                                      Uuden osa nro. on 078965561 ja hintaa vajaa 170?

                                      Vaihto on helppo tehdä itekkin, menee n.15min

                                      Comment


                                      • #49
                                        Juu, Tepolta tilattu uusi, mutta pakkohan se on yrittää tuota vanhaakin vielä elvyttää, jos joku vaikka tartteisi ;)

                                        Comment


                                        • #50
                                          Jossain jo kirjottelin että varaosaliikkeet myy vastaavaa saman boschin valmistamaa pumppua reilusti alle satasella.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X