Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nykii ja puutuu ahdoilla noin 3000rpm kohdalla, S2 Coupe -92

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nykii ja puutuu ahdoilla noin 3000rpm kohdalla, S2 Coupe -92

    Eli oon jo aiemmin kyselly mut pitäis saada tietoa mistä mahtais johtua että ahdoilla alkaa noin kolmen tonnin paikkeilla nykiin ja puutuun?sit jos pitää edelleen kaasua päällä niin ottaa neljän tonnin paikkeilla taas piikin ja mennään,outoo..ei tee sitä aina mutta välillä.Oli korjauksessa mutta mitään vikaa ei löytynyt. Ärsyttävä vika,ahtaa kyllä mutta tehoja hukassa.Tulpat ym "selvät" viat on katsottu ja kokeiltu.

    mode: "nykii, nykii" on luokaton otsikko
    Viimeksi muokannut jasso; 6.7.2007, 11:34.

  • #2
    Laitas vielä lista että mitä on jo testattu, niin aletaan keksiä lisää.

    Comment


    • #3
      Joo elikkäs autosähkön mies oli käyny läpi tulpat,mitannu lamdan,ottanu vikakoodit,ajanu välillä ja ottanu koodit uudestaan mutta mitään ei ollu muistissa. Mietin vaan että voisko olla niin yksinkertanen vika ku bensansuodatin tai jotain?Ja sitten viimeksi kun käytin autoa siellä niin heppu oli ottanu virranjakajan irti ja huomas että pyörijä on joskus napannu kanteen kiinni. Sillon vaihdettiin pelkkä virranjakajan kansi. Olisko syytä tutkailla sitä uudemman kerran ja tehdä lisää vaihtoja?Voisko sillä olla mitään vaikutusta?

      Comment


      • #4
        pistäisin veikkauksen edelleen sytkäpuolelle, esim johdot. Korkeiden ahtojen aikana kipinä mieluummin hyppää johdosta pihalle kuin tulpan kärkien välissä

        Edit: näin meni mulla 200 3B:ssä. mutta laajemmalla kierrosalueella
        Viimeksi muokannut wayne; 6.7.2007, 11:40.

        Comment


        • #5
          Joo,samoja veikkauksia on tullu aiemminkin ja sinne suuntaan myös itse kallistun.Vois tulpan johdot uusia joka tapauksessa. Se tuntuu tosiaan siltä että kipinä vois "hukkua" ja sit saa liikaa petroolia ja puutuu tai jotain.

          Comment


          • #6
            Esimerkki Ford Escortista, 1.6 16V, suorasytkä ja nelipisteruisku:

            Vanhempien eskossa oli sellainen vika, että välillä auto toimi hyvin, mutta joskus täydessä kiihdytyksessä kierrokset jäivät 3000 - 5000 rpm tienoille aivan kuin kierrosrajoitin olisi tullut peliin. Jos "rajoitinta vasten" ajoi täydellä kaasulla, niin välillä voima tuli takaisin ja taas tökkäsi, kiihtyi, taas tökkäsi. Välillä auto toimi moitteetta. Vika oli yhdessä tulpanjohdossa, joka löi tulpan juuresta läpi.

            Oudointa tuossa oli juurikin se, että mitään nykimistä ei ollut, vaan toiminta oli juurikin kierrosrajoittimen tyylistä.

            Comment


            • #7
              Joo,oireet on juuri tuollaiset. Olis vaan pitäny heti uskoo ja pistää vaihtoon mut ajattelin vielä kysästä jos on jotain muita "tyyppivikoja" ollut. Tänään painun tiskille ja haen johdot,halpa konsti kokeilla. Vielä jos hämeenlinnan motonet taas sattuu arpomaan oikeat piuhat.Ikinä ei ensimmäisellä yrityksellä tule oikeia osia..Kumma juttu.

              Comment


                #8
                Ammattitaitoa vaatii nuo varaosahommatkin :)

                Comment


                • #9
                  Tänään painun tiskille ja haen johdot,halpa konsti kokeilla.
                  Ehhehhee! Haluaisinpa nähdä ilmeesi kun kuulet johtojen hinnan :)
                  Itsellä vähän samanmoista päällä enkä oikein ole vielä keksinyt mikä mättää. Kannen ja pyörijän vaihdan, kun ehdin. Tulpat vaihdoin jo ilman vaikutusta. Johdot parivuotiaat.
                  Nyhtää keskialueella, mutta kierroksilla menee hyvin. Ei vaikuta asiaan onko 1,5bar viriboksi tai vakioboksi kiinni. Ehkä korostuu vähän virillä.

                  Comment


                  • #10
                    Mitä,meinaatkos että piuhoilla on hintaa?En taas tosissaan tiedä miten osaan auton selittää motonettiin ku ne ei vaan tunne sitä jostain syystä,käykö esim 80:sen johdot?Ajattelin kans että pyörijän vois kans vaihtaa,oireet täysin samat,välikierroksilla ongelmia mutta ylhäällä pelaa taas. Eikä se ihan vakioboxi ole,semmonen 265hp omaava,yhen pintaan ahdot..Kyllä vika ihan "kivasti" ilmenee,perkeles.

                    Comment


                    • #11
                      Joo eipä käy oikein mitkään muut johdot. 7A/NM eli 20v vaparit käy jotenkin, mutta niissä on korkeampi se hattu eikä taida kansi enää mahtua päälle. Merkkitiskillä taitavat maksaa jotain 50e kpl...
                      Pyörijän muuten saa halvimmalla toyotan tiskiltä. Eipä ole nyt numeroa tarjota, mutta näin se on. Monet katalogit tarjoaa 3B:lle väärää leveällä sormella olevaa pyörijää eli sen kanssa pitää myös olla tarkkana. Toimii se leveäkin, mutta vikapyttyyn hyppäämisen riski on suurempi.

                      Comment


                      • #12
                        No voihan vitura,onhan noilla sitten hintaa...Mä taas luulin olevani nokkela ja saada halvalla. Onko marmoritiski tosiaan ainoo paikka mistä oikeat piuhat löytyy?Ja taas koetellaan...:)

                        Comment


                        • #13
                          Ei. Kyllä niitä saa ainakin Berulta sarjana mutta tuskin mistään löydät hyllystä ihan heti. Omistani taisin maksaa alle 200e joskus mutta tulivat kyllä ulkomailta tepon muinaisessa kimppatilauksessa.

                          Comment


                          • #14
                            Foxter: Riihimäellä on semmonen putiikki ku Special Import. Numero sinne on 019-725444.
                            Toimittavat vageihin ja muihin saksalaisiin alkuperäisosia, ja asiantuntemusta löytyy. Eli saat suurella todennäköisyydellä oikeat osat kerrasta. :)

                            Comment


                            • #15
                              Ja lisää vaihtoehtoja. Eikös tähänkin koneeseen käy 1.8T puolakonversio?
                              On ainakin edullisempi vielä kuin alkuperäiset, olikohan nyt 180e koko paketti.

                              Comment


                                #16
                                Foxter : Kysäisepä vielä AD-varaosaketjulta noita piuhoja .
                                Esim. Vectra B-malliin 33 euroa piuhasarja " riippukellipuolilla" olevaan järjestelmään.

                                Audia en muista just tähän hätään . :)

                                Comment


                                • #17
                                  Kiitosta tiedoista!Kaveri heitti vielä vaihtoehdon mistä hommas itelleen S4:seen eli Fixus liike tai sitten www.quattro.se Pitää tsekata kaikki mestat ja udella. Soitin nimittäin paikalliseen merkkiliikkeeseen,68euroa kpl nua johdot,kyllä jäi muutama lyönti pumpulta väliin ku kuulin...Kilohinnat kohdillaan kumilla;)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Uudempaan suorasytkäkoneeseen sitten merkkitiskillä makaisi vielä enemmän tulpan"hatut", 94euroa/kpl. Eli halvat ovat 3B:n johdot ;)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nyt sain special importin miehen kiinni,ei suostunut suoraan johtoja tilaamaan,kallistui lamdan puolelle vahvasti???Tuntui olevan tietoa ja äärimmäisen halukas auttamaan ja selvittelemään ongelmaa,lisää samanlaisia myyjiä!!Pistää illalla tulemaan s-postia ja selvittelee hintoja sekä mahdollisia vikoja.

                                      Comment


                                        #20
                                        Tulpanjohtoja veikkaan kyllä minäkin. Onhan tulpat muuten oikeat? Vaikuttaako lämpötila? Mulla muinoin toimi haaleana/lämpösenä normaalisti, kuumana oli tuli tuo Pasin mainitsema kierroksenrajoitin efecti mukaan.

                                        Yksi vaihtoehto on vielä bensapumppu. - No, se kyllä ilmoittaa itsestään lähiaikoina jos siinä on vika:) Nimittäin itsellä tässä hetki sitten oli sytkäpuoleen viittaavaa ahdistamista, ja lopullinen syypää selvisi kun bensapumppu lopetti toimintansa liikennevaloissa. - Mitään isompaa ääntä yms. ei pumpulta aiemmin ollut kuulunut.

                                        3b koneen johdot saanee tarvikeliikkeestä Berun numerolla, toimitusaika saattaa olla muutaman kuukaudenkin. Hinta lienee 150e - 200e välissä tinkimisen jälkeen. Johdot lienee uusittavaa tavaraa joka tapauksessa jos niitä ei sulle ole jo vaihdettu.

                                        Comment


                                        • #21
                                          En tiedä onko uusittu,ollut auto vasta puoli vuotta..Berun johdot siellä kuitenkin näyttäisi olevan,tuskin alkuperäiset?Joo ja bensapumppu on mahdollinen ja jopa niinkin yksinkertainen kun suodatin myös..Tyhmä kysyy taas että missäs kyseisessä autossa sijaitsee suodatin?en ole vielä tutkinut...

                                          Comment


                                            #22
                                            Voi ne johdot alkuperäiset olla. Mulla oireili jossain 270k ajomäärän tuntumassa. Ongelmana lienee ne tulpanhatut jotka halkeilee..

                                            Comment


                                            • #23
                                              Bosch johdot 0 356 913 002(pitempi), 0 356 913 003(lyhyempi) käy 3b koneeseen. Ovat muistaakseni A3 ~98 piuhoja.

                                              Jakajan liittimen kumista pitää leikata vähän pois että menee tarpeeksi syvälle ja ykkösen johto pitää kierrättää kaasuläpän etupuolelta että ylttää (ylttyy vielä suojan alle).

                                              Tarvitsee 3kpl pitkiä ja 2 lyhyitä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Onkos tuo nyt ihan tieto että käy?osaatko heittää mitään hintaa kyseisille johdoille?tietysti selviää varaosanron perusteella kun soittaa ja kysyy..

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tuossa omassa kulkineessa ne on paikoillaan. Hintaa tais jäädä 32e kappale pienten alennuksien jälkeen.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    täytyy varmaan marmorilta kysyä numeron perusteella?mistä ite hommasit?oils hämeenlinnassa tietysti pari muutakin bosch valtuutettua liikettä että vois ensin niistä kysellä..

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Jyväskylän Auto-Startilta hain ( Bosch Car Service).

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Noniin,nyt on lambda ja tulpanjohdot vaihdettu. Meno parani huomattavasti mutta pientä nykimistä edelleen havaittavissa. Lisäksi tyhjäkäynnillä kierrokset välillä seilaavat 200-1000rpm välillä,ei tee sitä läheskään aina. Myös pari kertaa on sammunut kun on painanut valoihin kytkimen pohjaan. Mistäköhän voisi johtua? Ei usein sammu mutta usein kytkimen pohjaan laiton jälkeen käyttää kierrokset tosi alhaalla ja nostaa sitten takasin siihen 800rpm nurkille. Onko ehdotuksia? Joku vuoto tietysti...

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...aan+ominaisuus
                                                          Tuossa aikaisempaa juttua tuosta.

                                                          Itsella tekee samaa joskus. Syytä ei ole löytynyt.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Joo ja se nyt ei varsinaisesti häiritse koska menohalut tuntuu olevan aika liki tallella. Kostoksi ajattelin käyttää auton ST-Motorsissa säätöjen tarkistuksessa. Käsittääkseni kyseinen pitäjä on ajanut rallia S2:sella,luulisi osaavan;) Jahka nyt aikaa taas löytyy...

                                                            Taas kamppaillaan ahtovuodon kanssa,selvitellään huomenna...Voisin perustaa sivuston V..un risat S2:set.fi Ollu pieniä vastoinkäymisiä mutta vielä mä sen selätän:)
                                                            Viimeksi muokannut foxter; 3.8.2007, 18:13.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X