Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kumpi lastu, Karalan tekemä vai BSR?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kumpi lastu, Karalan tekemä vai BSR?

    Olisi tarkoitus lastuttaa tuo profiilin audi..
    Vaihtoehtoina ois BSR:n ( Steg ? ) ja Karalan ( 190hv/290nm ) lastut.
    Kumpikohan olisi parempi, kun ottaa huomioon että autoon vaihtuu vielä putkisto ja välijäähdytin?
    Karalan lastu olisi halvempi, mutta saisko tuolla BSR:llä enemmän vastinetta rahoille?
    Viimeksi muokannut okkim; 27.6.2007, 07:42. Perustelu: Otsikko paremmaksi

  • #2
    Vaihdat autoosi sen putken ja välijäähdyttimen ja menet sitten Karalalle säätöön. Karala nimittäin luultavasti osaa hyödyntää (jollain tasolla) tekemäsi muutokset.

    Comment


    • #3
      Karalalle ehdottomasti. Itse otin BSR:n lastun viime vuonna (ja kadun hieman tapahtunutta). Kytkimen jouduin vaihtaman uuteen (orggikseen) melkein heti, koska lähti luistamaan.

      Nyt tuntuu välillä, että luistaa taas (olisi pitänyt kuitenkin vaihtaa tilalle kestävämpi). Vääntöä on siis liikaa.

      Eikä se ahdinkaan taida kestää kauaa BSR:n ahtopaineita.

      Comment


      • #4
        Samaa mieltä kuin rehto eli ensin muutokset ja sitten Karalalle. BSR:stä täytyy sanoa, että 20tkm takana eikä ole ollut mitään ongelmia kytkimen kanssa eikä muutakaan.

        Comment


        • #5
          karalalle menisin.

          Comment


          • #6
            Kyllä se on sitten sinne Karalalle mentävä..
            Mites tuon välijäähdyttimen mitoitus? Mitä isompi, niin sitä parempi vai kuinka?

            Comment


              #7
              Pääsin pari kuukautta sitten katselemaankun karala sääteli kaverin audia. Oli sen verran vakuuttavaa toimintaa että ei tarttis hetkeäkäänmiettiä mistä lastun ottaisin. Vääntö ja tehokäyrät olivat todella nätit.

              Mitä cooleriin tulee, niin kyllä se iso koko plussaa on.

              Comment


              • #8
                Paljos karalalla on hinnat?

                Comment


                • #9
                  Tuossa kun kolmen auton lastutusta kyselin niin 500/auto sanoi hinnaksi.

                  Comment


                    #10
                    Tais olla karvan yli 900e 4kpl suuttimia ja säätö. Suuttimet vaihdettiin itse pihalla kun maestrolla oli toinen auto penkissä.

                    Comment


                    • #11
                      Pitää vissiin kysyä Karalalta hintoja. Ku meinasin viedä Hariselle, mutta katotaan nyt mitä hintoja antaavat.

                      Comment


                      • #12
                        Jos useampi on viemässä autoa Karalalle, niin vois kysellä hieman ryhmä-alennuksia...? Itse ainakin vien jossain vaiheessa kesää.

                        Comment


                          #13
                          Karala lomalla noin elokuuhun asti. turbotec jälleenmyyjien kautta saa ohjelmia aiemmin.

                          Comment


                          • #14
                            Meikäläinen ois varmaankin viemässä Karalalle, jossain vaiheessa. Kyselin tuota kolmen auton kimppatilausta, mutta näyttää että olen yksin viemässä siitä porukasta. Eli jos halukkaita löytyy ni laitetaan kimppatilausta pystyyn.

                            Joo, ja meni off topic tää homma...:)

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja pide
                              Meikäläinen ois varmaankin viemässä Karalalle, jossain vaiheessa. Kyselin tuota kolmen auton kimppatilausta, mutta näyttää että olen yksin viemässä siitä porukasta. Eli jos halukkaita löytyy ni laitetaan kimppatilausta pystyyn.

                              Joo, ja meni off topic tää homma...:)
                              Oliko Karalan kanssa puhetta paljonko se saa tehoa/vääntöä otettua tuosta
                              myllystä?

                              Comment


                              • #16
                                Ei ollu puhetta, mutta uskoisin olevan suunnilleen luokkaa 160hv/380Nm. Tuo siis oma arvioni asiasta.
                                Karala varmaan saa enemmänkin, mutta lieneekö sitten järkevää vakiopalikoilla, sen päättäköön jokainen itse.
                                Viimeksi muokannut pide; 5.7.2007, 22:50.

                                Comment


                                  #17
                                  Olen mukana tuossa kimppatilauksessa, jos se onnistuu myös niin etten itse mene paikalle. Eli karala tekee valmiin ohjelman noin 160hp / 370nm tehoin ja lähettää sen decatecille joka asentaa ohjelman. Jos hinta alle 500, niin halpaa kuin saippua mielestäni.

                                  Harri
                                  Fabia RS -05

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mietin tässä lastutusta odotellessa, että mitähän sitä muuta autoon kannattaisi vaihdella.. Välijäähdytin jäänee ainakin tässä vaiheessa vaihtamatta, kun ei ole löytynyt sopivaa vakiopaikalle...

                                    Mutta mites suuttimet?
                                    Minkä kokoiset tuossa AEB:ssä on vakiona?
                                    Ja minkä kokoiset olisivat ''sopivat''?
                                    Viimeksi muokannut _jones_; 22.7.2007, 09:15.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jos sinulla jones on vakio turbo niin ei varmaankaan tarvitse vaihtaa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Karalalta saa vanhat asiakkaat ohjelmoinnin 400 euroon

                                        Comment


                                        • #21
                                          miten noiden lastujen teho erot, onko merkittäviä? rupeaa näillä moottoreillakin olemaan jo sen verran ajettu että kannattaa varmaan laittaa ohjelma siellä missä sen voi penkissä säätää?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Karala ei saa nelikkoa ainakaan omassa tallissa penkkiin. Vaihdoin k04 stg2 ja 034 pakosarjan kesällä ja kävin syyskuun alussa Karalassa säädössä. Eipä juuri ollut eroa säädettynä vakioturboon/bsr 2r pakettiin verrattuna, vaikka nyt max paine 1.7 . Epäili löytyvän n.220-230hv/400+nm eli lähes sama kuin BSR lupaa. 500e masoi lysti.

                                            Comment


                                            • #23
                                              kaverilla oli aikanaan tt225hv,siinä ilmeisesti vakiona tuo k04 ahdin.
                                              tehoa lähti lastulla noin 260hv,joten miksi sulla lähti vain 220hv??

                                              Comment


                                              • #24
                                                Poikittaisen K04 ei ole sama ahdin kuin pitkittäisen K04.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Joo, tuo mun turbo oli finturbon joku tekele. 41 tai 42 mm kompura, mikä lie vakiona
                                                  ? Kysyi kyllä että onko kanget vaihdettu, muuten olis voinu ottaa enemmän. BFB motissa kuulemma ei niin kestävät kanget kuin vanhemmissa 1.8t moottoreissa. tuo 1.7bar tulee vedättäessä, muuten siinä 1.2-1.5 bar.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja -03 tq Näytä viesti
                                                    Joo, tuo mun turbo oli finturbon joku tekele. 41 tai 42 mm kompura, mikä lie vakiona
                                                    ? Kysyi kyllä että onko kanget vaihdettu, muuten olis voinu ottaa enemmän. BFB motissa kuulemma ei niin kestävät kanget kuin vanhemmissa 1.8t moottoreissa. tuo 1.7bar tulee vedättäessä, muuten siinä 1.2-1.5 bar.
                                                    on kyllä ihan älyttömät paineet jos noin vähän tehoja otettu? jos vielä k04 ahdin laitettu.

                                                    eikö tuosta vanhemmasta ainakin pitäs saada se 200 hevosta ihan tuolla k03 ja putkiston muutoksilla. ja nuokin tehot yleensä max. 1.2 ahoilla

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ehkä käyt dynolla ettei tarvitse aavistella?
                                                      Ei ne kanget tehoa pelkää vaan vääntöä. Yläkierroksilla väännöt kuitenkin melko maltilliset verrattuna tuohon 1.7bar -alueeseen...
                                                      Paljonko g/s vagcomilla logitettuna esim kolmosella alueen läpi kiihdyttäen?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        no karala on ihan guru et sinne vain..

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Jyväskylässä on myös nelivetodyno jossa voi käydä tarkistamassa säädön onnistumisen: www.motest.fi

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            En ole Porkkis logitellut, tuo arvio oli Karalan oma arvio. Pitäis käydä alahärmäs penkis niin tietää sit. En tiedä onko ohjelmas vai autos jotai, ku just kolmosella tiputtaa paineet 0.8 jo 5-5500rpm. Aika vähäsanainen mies tuo Karala, ettei paljo tullu jutusteltua..

                                                            Comment

                                                            Working...