Olen turbo amatööri mutta nyt haluttaa oppia enemmän. Allani on nyt minulle ensimmäinen turbo auto. Olen lueskellut threadeja jonkin verran turboista.
Minulla nyt ruotsista juuri tuotu A4. BSR chip. Kävin koe ajamassa ja ei nykimistä ja kiihtyminenkin tuntui kohtuulliselta. (Kehotettiin testaamaan kun luin). No ostinpa sitten auton kun oli koriltaakin siisti. Mittariin kertynyt kuitenkin 208thkm.
No kun pitemmän matkan ajoin autoa Suomeen niin alkoi tuntua että eihän tässä nyt kyllä liiemmin tehoa ole. Kaikki veto mitä oli tuli n. 3000 rpm jälkeen. Ahtopaine mittari hansikaslokerossa, mutta yllättäin siitä oli t-haara liittimen haara poikki mikä menee ahtomittarille.
Aloin epäillä että myyjä tahallaan rikkonut sen ja hain varaosa liikkestä uuden ja vaihdoin paikalleen.
Ahtomittari alkoi näyttää mutta aivan liian vähän. Pitääkö tyhjä käynnillä olla n. -0,5bar? Sitten kun polkaisee kaasua ahdo mittari kävi n. 0,4 barissa. ajossa ei noussut sen yllemmäs. Eikö BSR pitäs ahtaa n. 1+ bar?
Aikalailla kivasti v****a nyt uuden auton kanssa ja pelottaa onko turbo ajettu ihan loppuun vai mitä? Auttakaa vasta alkajaa ja kertokaa mistä vikaa voisin hakea. Kannattaako mitata noi vuodot aluksi vai?
Autoa en ala verottamaan ennekuin saan vian selville. Jos turbo on entinen niin sen täytyy verotusarvoon vaikuttaa..
:(
Minulla nyt ruotsista juuri tuotu A4. BSR chip. Kävin koe ajamassa ja ei nykimistä ja kiihtyminenkin tuntui kohtuulliselta. (Kehotettiin testaamaan kun luin). No ostinpa sitten auton kun oli koriltaakin siisti. Mittariin kertynyt kuitenkin 208thkm.
No kun pitemmän matkan ajoin autoa Suomeen niin alkoi tuntua että eihän tässä nyt kyllä liiemmin tehoa ole. Kaikki veto mitä oli tuli n. 3000 rpm jälkeen. Ahtopaine mittari hansikaslokerossa, mutta yllättäin siitä oli t-haara liittimen haara poikki mikä menee ahtomittarille.
Aloin epäillä että myyjä tahallaan rikkonut sen ja hain varaosa liikkestä uuden ja vaihdoin paikalleen.
Ahtomittari alkoi näyttää mutta aivan liian vähän. Pitääkö tyhjä käynnillä olla n. -0,5bar? Sitten kun polkaisee kaasua ahdo mittari kävi n. 0,4 barissa. ajossa ei noussut sen yllemmäs. Eikö BSR pitäs ahtaa n. 1+ bar?
Aikalailla kivasti v****a nyt uuden auton kanssa ja pelottaa onko turbo ajettu ihan loppuun vai mitä? Auttakaa vasta alkajaa ja kertokaa mistä vikaa voisin hakea. Kannattaako mitata noi vuodot aluksi vai?
Autoa en ala verottamaan ennekuin saan vian selville. Jos turbo on entinen niin sen täytyy verotusarvoon vaikuttaa..
:(
Comment