Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8t puutuu (jotain uutta)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 1.8t puutuu (jotain uutta)

    Käytin alku kesästä karalalla lastutettavana ja auto pelas kuin unelma pari kuukautta, mut sitte alko oikkuilemaan. Eli kun lähtee vedättämään ykösellä ni toimii kolmoselle asti ihan normaalisti läpi kierros alueen, sitte nelosella veto loppuu noin viiden tonnin kierroksilla ja kun vaihdat vitosen, ei jaksa nostaa kierroksia enää ollenkaan. ahto paineet ei putoo merkittävästi siinä vaiheessa kun puutuminen nelosella alkaa. voisko vika johtua esim. bensan saannin puutteesta?

    Talvi kelissä pakkasilla ei nosta myöskään ahtoja yli 0.8 (kesällä 1.1), vaikka se taitaa olla normaalia, koska pakkas ilma on tiheenpää.

  • #2
    Kaverilla myös hävisi tehot samanlaisesta autosta ja huollossa luultiin ensiksi MAF-vikaa, mutta loppujen lopuksi katti olikin hajonnut ja tukossa. Sen vaihdolla alkoi taas kulkemaan. Kannattaa varmaan tsekata.

    Comment


      #3
      Oliko oireet samat, eli veto loppuu kuin seinää?

      Alussa kun oikkuilu oli lievempää, puutuminen alko vitosella vasta n.200 nopeudessa ja kun kaasun löysäs ja paino uudelleen pohjaan veto jatku n.220 asti, taas pumppaus ja veti 230:een, jonka jälkeen alkaa jo rajotin puuttumaan peliin.

      Comment


      • #4
        En tarkkaan tiedä, se vaan sanoi että tehot hävisi eikä oikein kulkenut.

        Comment


        • #5
          Itsellä ainakin: Mitä kylmempi keli sen paremmin vetää. Eikös pakkanen vain paranna ahto olosuhteita?

          Comment


          • #6
            Onko puutumisongelmassa ero riipuen tankin täyttöasteesta?
            Ei olisi ensimmäinen auto joka kärsii tankin korvausilmavajeesta johon oireilu vahvasti viittaa. Isommilla vaihteilla lapa lattiassa vetäessä rupeaa kulutuslukemat olemaan sen verran konkreettisia että tankkiin rupeaa alipainetta muodostumaan radikaalisti ellei ilmanvaihto toimi. Helppo tarkastaa jattämällä tankin korkki löysälle.

            Comment


              #7
              Ei synny alipainetta ainakaan normaali ajossa(kevyttä vedättelyä), mut empä oo vielä runtua annettaessa testanu. Kunhan kelit sallii, niin testaillaan.
              Tosin eiköhän tään talven yli pärjää, vaikka osa hevosista oliskin kesälaitumilla, ei nimittän alta löydy kuin yks pari vetäviä pyöriä.
              Meinasin lähipäivinä käyttää vikarekisterin luvussa, ei laakkosella maksa kuin 12euroo.


              Joo tottakain kylmemmillä keleillä ja varsinkin kosteilla vetää aina paremmin.
              Ajattelin vaan näin "teoreettisesti", että sama happi määrä saadaan pienemmilla ahdoilla, koska kylmä ilma on tiheämpää. Pitäs kai käyttää maalaisjärkee ja jättää ne teoriat viisammille.

              Comment


              • #8
                En ole havainnut ahtopaineen laskua pakkasella. Vaikka happea saadaan vähemmällä, ei ahto ainakaan 0.3 baria laske. Työntö kyllä paranee pakkasilla, se on varmaa. Epäilen että matalampi lämpötila saa boksin myös tilaamaan enemmän runtua, koska nakutusta ei esiinny yhtä helposti.

                Ilmamäärämittari, lambda, pakolämpöanturi lienee ne ensimmäiset epäilyksenalaiset -vikamuisti antaa varmaan helpotusta arvontaan.

                Comment


                  #9
                  Itellänikin kävi mielessä ilmanmäärämittari.
                  Voikohan mittarissa tulla katto vastaan?
                  Eli virtauksen maksimi jota suurempaa tietoa mittari ei anna ulos.
                  Tää nyt oli taas tämmönen tuulesta temmattu ajatus.

                  Comment


                    #10
                    No nyt viimein pääsin vanhaa vikaa ratkomaan. Eli kävin just ajelemassa tietokone ja vag-com apukuskina: Ainut vikakoodi oli *ilmanmäärämittarin signaali liian korkea* joka uusiutuu koodien nollauksen jälkeen aina samalla hetkellä kun kun veto puutuu. Puutuminen taas johtuu siitä että, ohjelma menee "safe modeen" koodin illmaannuttua ja ahdot putoaa 0.3 bariin.

                    Aiheuttaakohan liian korkean signaalin ahtovuoto tai onko anturi päreinä tai...

                    Ahtoputkisto on paineistettu 0.7 barilla, enempää en uskaltanu laittaa ettei maffin ja ahtimen välinen imuputki lojahda. Ainut vuoto oli benshöyryjen imujärjetelmän solenoidissa(laski läpi tankkiin päin), mutta sekin oli aika pientä.

                    Notta mitäpä seuraavana? Ei kehtais suoriltaan lähtee uutta anturia ostamaan, sillä kun tuntuu olevan hinta kohallaan. Kaikki ideat tervetelleita!

                    Comment

                    Working...
                    X