Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lastutus vaiko uus ahdin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lastutus vaiko uus ahdin?

    Vakio ahdin on ruvennut pitämään ääntä, jonka vienosti kuulee jo sisälle saakka, ahdin siis pikkuhiljaa matkansa päässä. Tehon lisäys on mielessä, joten kannattaisiko:

    1.Ostaa uusi vakio ahdin ja lastuttaa se?
    2.Ostaa uusi erillainen ahdin?

    Tehotarve, noin 300hv. 450nm
    Ja väännön pitää alkaa alhaalta, kun on perhe auto. :)

    Autossa kaikki vakiota, (jarruja lukuunottamatta)

  • #2
    Itse pähkäilin samoin hetki sitten, vakio ahdin oli täysin susi ja pakosarja halki monesta kohtaa. päädyin masteriin ja uuteen rst pakosarjaan(kiina valmiste).ja karalan lastuun+ suuttimiin. hintaa tuli noin 1900e. eikä ainakaan viellä kaduta.

    ps. pakosarja halkesi penkissä,mutta hitsasin tikillä kuntoon. niin kyseessä eri auto, mutta sama ongelma.
    Viimeksi muokannut late84; 17.5.2007, 20:52.

    Comment


    • #3
      Oletko varma, että tulee ahtimesta eikä esim ole pieni ahtovuoto jossain joka ujeltaa?

      Tuolle tarpeelle vakioahdin on taloudellisesti järkevin.

      Comment


      • #4
        Mistäs nuo kiinan pakosarjat halkee yleensä?

        Comment


        • #5
          Itse toimisin samassa tilanteessa niin, että ostaisin tarkoituksiin sopivan ahtimen ja teettäisin softan sitten. Kustannukset ei varmaan hirveästi (riippuu tietysti ahtimesta) pompsahda verrattuna uuteen vakioahtimeen ja lastutukseen.

          Comment


          • #6
            Paljos kannattaa antaa painetta kun kokeilee vuodot?

            Comment


            • #7
              0,5 bar riittää hyvin vuotojen etsimiseen.

              Comment


              • #8
                Kun laitan painetta maffin jälkeen, niin rupeaako ahtimen siivet pyörimään? Koska mun mielestä ahtimesta kuuluu jotain pientä ääntä, kun laitan painetta.
                Eli pitäskö olla ihan hiljasta kun laittaa painetta systeemiin, vai saako jostain kuulua jotain meteliä, jos kaikki on ok.

                Comment


                • #9
                  Vois hyvinki kuvitella että ahdin vähän pyörähtää alkuun kun laitat sinne painetta. Se on sitte eri asia, että pitäskö sen ahtimen ääntää mitään jos se on ehjä.

                  Tää ei ollu mitään tietoa vaan ihan puhdasta mutua.

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä pitää melko reilusti painetta laittaa että saa pyörimään.....

                    Comment


                    • #11
                      Ei taida sekään auttaa, ellei kone pyörähdä käyntiin niillä paineilla.
                      Ei liikettä ilman virtausta...
                      Tää oli sitten välikevennys, ei mitään piruilua tms.

                      Comment


                      • #12
                        Elikkäs, jos kaikki on kunnossa, niin pitäisi olla hiljaista kuin huopatossu tehtaalla vai?
                        Jos jostain kuuluu mitä tahansa virinää sirinää tuhinaa, niin siellä on todennäkösesti sitten vuoto?
                        Mikäs ahtimen kohilla vois pitää ääntä?

                        Comment


                          #13
                          Olisiko letku halki klemmarin alta?

                          Comment


                          • #14
                            Siis onko se nyt tosiaan niin, että sieltä konehuoneen puolelta ei missään nimessä saa kuulua muuta kuin vitosen ilonkiljahduksia kun lyödään soppaa koneelle?

                            Itsellä ahtaa digimittarin mukaan ok, sitä en tiedä miten alhaalta ja miten kevyellä polkaisulla ahdot pitäisi löytyä, mutta kyllähän tuota kunnolla saa polkaista.
                            Painetestissä en saanut mittaria värähtämäänkään, epäilin tosin että mittari mallia Motonet ei osaa tunnistaa niin pientä painetta ;) Vaikkakin näyttää kahteen muuhun mittariin verrattuna täysin oikein yli kahden barin rengaspaineet.
                            Hyvä tussahdus sieltä kuitenkin kuuluu kun "testerin" ottaa pois.

                            Noh, kun kaasun survaisee pohjaan ja fööni herää, niin kyllä sieltä vaan juuri erotettavissa oleva ääni kuuluu. Ihan kuin joku laittaisi jossain kauempana pölynimurin päälle. Ja kun pölynimuri on laitettu päälle, niin sitten kyllä mennäänkin.

                            Näiden perusteella joku pieni vuoto siis pitäisi jossain olla?

                            Comment


                            • #15
                              Tuskimpa tuolla mitään vuotoa on, jos testeri pitää painetta putkistossa. Pieni vinkuminen/suhina ei kerro välttämättä mistään viasta.

                              Comment


                              • #16
                                kyllähän sieltä jotain pitää kuuluakkin, kun turbo pyörii >150 000 rpm. Se on sellasta mukavaa tuhinan ja vinkumisen sekamuotoa :)

                                ei se sisälle paljon kuulu, ellet aja tunnelissa ikkunat auki
                                Tuskin mullakaan mitään rikki on, samat äänet jo >100tkm ajan

                                BTW: sitten on ahdot/ meno kohdallaan kun vuotoa on vain vänkärin sulkijalihaksessa :D

                                Comment


                                • #17
                                  Ja varmaan on autokohtaisia erojakin äänissä.
                                  Jos noita dieseleitä ajattelee mitä mulla oli kaksi ihan samalla koneella mutta eri kuorissa, niin Passat ei pitäny mitään ääntä paitsi silloin kun siellä oli tajuton reikä putkessa.
                                  Melkein piti käydä katsomassa välillä onko joku turbon vieny.

                                  A4 taas piti samanlaista ääntä aina kuin Passatti vuotaessaan, vaikka oli täysin kunnossa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ajaessa mulla ei kuulu sisälle kuin semmoinen lievä kohina pahimmissa kiihdytykssä. Vuotoja ei ole kuitenkaan. Paikalla kun nostaa kiekkoja, niin vieno turbon vinkuminen kuuluu, ja kun kaasun päästää niin sekunnin päästä kuuluu semmonen vouuu ääni.

                                    EGR:n ja imusarjan putsaus auttoi kummasti tuohon turbon ääntelyyn. Selkeä kohina tuli operaation jälkeen, ilmeisesti ilmaa tullee paremmin nyt. Ahtopaineen pyörii hyvin siinä mitä softa haluaakin, semmosta +/-0.2 bar vipatusta. Piikki ollut jossain 1.4:n paikkeilla

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kokeilin tossa ahtovuodot ja sihinäähän sieltä kuuluu, jostain ahtimen alta. Irrottelin letkuja, jotta näkisin paremmin ja huomasin, että se muoviputki, joka lähtee turbolta suoraan alaspäin ja haarautuu metalliputkeen ja by-bass anturiin, oli turbon päässä mustassa mönjässä. Todennäköisesti se on öljyä ja sontaa.

                                      En huomannut ainakaan ulkoisella tarkastelulla ja klemmareiden irrottelulla mitään halkeamaa letkussa.

                                      Voisiko pakosarja olla halki ja aiheuttaa vuodon?
                                      Turbohan jäähtyy öljyllä, mutta mistä se voisi tihkua ulos?

                                      Mitä kannattaisi seuraavaksi tehdä? :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jos on tosiaan ihan selkeästi nestemäistä tavaraa, eikä siis esim. liian rikkaalla poltettua pakokaasu-töhnää, niin sitten ei liene ihan pikkuviasta kyse.
                                        Kyllähän sitä nokista tavaraa ilmaantuu vuotokohtaan pikaisesti->seoksetkin menee sekaisin, eikä käy puhtaasti...
                                        Voihan se olla se itse haaroitinputki joka on porsinut???

                                        Comment

                                        Working...