Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT:ssä teho ongelmia

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

TT:ssä teho ongelmia

Tuli 225q TT:ssä oudot tehon katoamis ongelmat eteen. Itse en juurikaan tiedä näistä ahtopaineista ja muista mitään, totta puhuen auton moottori turbosta puhumattakaan on aika vieras ulottuvuus, mutta koitan laittaa tähän infoa mitä käytössä tapahtuu.

1:llä ja 2:lla kiihdyttäessä ei juurikaan havaittavissa mitään outoa, mutta 3:lla välillä turbo ei lähde käytiin ollenkaan, vasta kun kytkimen kautta nykäisee lähtee pelittämään. satasen vauhdissa nelosella kiihtyy kuin pitääkin, mutta hetken päästä katoaa tehot kokonaan ja loppu menee kuin taunuksella kiihtyisi, mutta kun lyö 5 sisään lähtee taas kun komeasti kunnes taas tippuu tehot.

Astetta korkeammat nopeudet 5:lla kiihtyy nykien. Olen ollut huomaavinani, että kun turbo purkaa paineet alemmilla vaihteilla kuuluu rahiseva ääni kun paineet poistuu (kovemmilla nopeuksilla en enää kuule)

Käytin auton pajalla ja pojat vaihto ilmamassamittarin ja toivotti hyvää matkaa, ei se siitä mihinkään muuttunut.

Onko jollain kokemuksia vastaavasta? Ja mihin pääkaupunkiseudulla voisi vekottimen viedä jossa voisi mittauttaa paineet tai saada asianmukaista apua kohtuu korvausta vastaan?

Voipi olla että olet päätyny maksamaan turhasta tuon MAF-vaihdon suhteen.
    Tuo "rahiseva" ääni painetta poistaessa saattas viitata by-passin kalvon rikkinäisyyteen, vähän kyllä riippuu siitä mikä on sinun mielikuvasi sanasta rahiseva. :) Yleisimmin kaiketi siitä äänestä on käytetty nimitystä "säksättävä".
    Onko vikakoodeja luettu? (Huollossa todennäkösesti kyllä, mutta sen jälkeen?)

Comment

Kiitokset sähäkästä vastauksesta.

"Säksähtävä" saattaisi kuvata ääntä, omasta mielestäni ääni (kun sen selvästi kuulee) muistuttaa kaukaisesti ääntä jotka jarrut päästävät kun on palat lopussa...

Ei ole vika koodeja vielä luettu, auto on ollut alla vasta kuukauden päivät ja en itse ole huollattanut kertaakaan. Pitänee ajella audille luetutamaan ne koodit... Kaiken muun hyvän lisäksi tässä vielä vappu aattona muutto päällä ;)... vähän kaatuu hommat päälle.

Comment

Oliskohan sytkä puolella ongelma. 1 ja 2 vaihteella ei välttämättä kerää paineita tappiin ja jaksaa sytyttää mutta 3,4 ja 5 ku alkaa ahtaan ni meno nykivää ku ei jaksa enään sytyttää.

Comment

Itselläni on vähän samoja ongelmia ja olen myöskin mietiskellyt mihin auton veisi.. VV-Autolla eivät mielellään (halvalla) ala tuollaisia ratkomaan.

Alunperin mulla oli ahtovuoto turbolta lähtevässä 90 asteen silikonimutkassa (Dynossa oli 200hv 0.8 paineilla, kun Karalan lastulla pitäisi olla noin 1.5 bar). Vaihdoin mutkan Forgen vastaavaan (100 euroa, alkup. ~230euroa). Kulut muuttui aivan täysin.

No ei mennyt kauaakaan kun suorituskyky taas tipahti. Vaihtoon meni ensin N75 ja ilmamassamittari, ei apua. Nyt mieleen tulee lähinnä hukkaportin toiminta, vai mitä kaikkia lisäfaktoreita tuohon ahtopaineiden ohjaukseen vielä löytyy?

Tuohon sun ongelmaan voisi ehkä kokeilla tuota ahtopaineenrajoitusventtiiliä, sen ollessa hajalla ahdot seilailevat miten sattuu. Mulla olisi yksi ylimääräinen ehjä jolla kokeilla.

Comment

Ja mihin pääkaupunkiseudulla voisi vekottimen viedä jossa voisi mittauttaa paineet tai saada asianmukaista apua kohtuu korvausta vastaan?
            Eiköhän Repo ole oikea mies eli tänne: http://promo.pp.fi/

Comment

Alunperin mulla oli ahtovuoto turbolta lähtevässä 90 asteen silikonimutkassa (Dynossa oli 200hv 0.8 paineilla, kun Karalan lastulla pitäisi olla noin 1.5 bar). Vaihdoin mutkan Forgen vastaavaan (100 euroa, alkup. ~230euroa). Kulut muuttui aivan täysin.
              Itse haluaisin joskus käyttää tuota omaa quattroa penkissä juuri tehojen mittauksessa. Itsellä on nyt niin, että joko olen tottunut tehoihin tai sitten ne on alkanut pikkuhiljaa hiipumaan - joten penkki kertoisi kaiketi totuuden. Vaan missäs penkissä itse pyöräytit ja paljon lompakko vajosi?

Comment

Working...
              X