Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi a4 aeb 1.8t ahtongelma apuja..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Lainataas tätä topiccia.
    Eli autona 1.8tq AEB B5 ja ongelmana ahtojen seilaaminen. Auto on siis ABT pajan laittama ja tällä turbolla on penkitetty 317hv sen jälkeen ahtoja laskettu ja penkitetty 264hv. Nyt auto tekee semmoista että piikittää satunnaisesti 1,7bar ahdot>sillon vetää hyvin mut ahdot laskee samantien. Muuten ahdot nousee vain 1-1,2bar, mutta ei oikein pidä niitä siellä.
    Sitten satunnaisesti ahdot ei suostu nousemaan 0,4bar ylemmäksi ja auto on tosi hengetön. Nyt ois tarkoitus nostaa ahtoja takaisin sinne 300+hv saavuttamiseksi, mutta tämä vika pitäisi selvittää ensin. Ahtovuotoja pääsen selvittää täs loppuviikosta. N75 on testattu>toimii ja bypass toimii (kai), tyhjäkäynnillä näyttää ahdot -0,8 eli sen mukaan ei vuoda. Mitäs tarkastan seuraavaksi??

    Comment


    • #32
      Jatketaan nyt vielä tähän. Entisellä K03:lla paineet oli 1,2-1,3 jopa. Voimaa.comin lastu.

      Sitten turbo vaihduti K04:ään ja paineet tippu 0,9. Nyt paineita on enään 0,4 täyskaasulla käy 0,6:ssa.

      Vaihdoin by-passin, vanha oli ihan paskana, tilalle laitoin sen TT:n pässin. Tällä ei ollut mitään vaikutusta, ei yhtään mitään. Kylmänä auto suhaisee niinkö olis dumppi. Lämpimänä ei enää. Jostakin kai se vuotaa? Mutta mistä etsiä vikaa?

      Comment


      • #33
        Täh eikö tämä asia jo ehditty kerran käsittelemään?

        Comment


        • #34
          No ei oikeastaan tätä. Kun auto ei nyt kulje oikein mihinkään niinkuin paineet kertoo. Ei se nyt ohjelmasta ole kiinni. Pitäshän sieltä nyt edes se 0.9 tulla mikä aluksi tulikin...

          Comment


          • #35
            n75 jumissa / rikki. Vika tila ahdot 0.6
            Toinen vaihtoehto on hukkaportin kello jos ei mene kokonaan kiinni! säädettävissä..
            eli vatii ahtimen irroituksen että sen pystyy toteamaan.
            vika kuva ei nosta ahtoja kun painetta ei kerry. Itselläni oli vastaava ongelma ahdot oli 0.6-0.7 ja vaihdoin isomman ahtimen ja huomasin että portti ei mene kokonaan kiinni. säädin jalan ja nyt portti menee kiinni..
            Viimeksi muokannut zerocools; 9.10.2008, 22:59.

            Comment


            • #36
              Lainaanpa tätä topiccia vähän kun sama aihe.

              Eli profiilin mukainen auto ja ei ahda kuin sen 0.3bar "täysikiihdytyksessä", isolla vaihteella saa piikin käymään 0.5bar:ssa.

              -Kokeilin veljen samanlaisesta audista tänään toimivaa n75-venttiiliä mutta ei vaikuttanut asiaan.
              -Luetutin vikakoodit ja nollasin jos vaikka olisi ollu vikatila mutta ei sielläkään mitään.
              -Painetesti tehty, ei vuoda.
              -Pässikään ei vuoda. kai. Ei ainakaan mitään meteliä pidä.
              -Maf:n puhdistin vaikka tuskin edes vaikuttaa tähän mitenkään mutta kumminkin.
              -johdotkin on ihan kunnossa n75:n liittimessä.

              Kumma kun muuten toimii ihan täydellisesti, ei pätki ikinä eikä mitään. Alkaa epäilyttään jo että pakosarja halki (ei ainakaan päällä halkeamia, eikä vihellä) tai vuotaa hukkaportilta. Voiko tuo johtua siitä jos tangossa on välystä?

              Ei itellä tuu oikeen enää mitään mieleen.
              Viimeksi muokannut Jumppakuutio; 13.12.2008, 15:01.

              Comment


              • #37
                Pakoputki tukossa eli katalysaattori palasina?

                Comment


                • #38
                  Lainataas kans hieman, eli ongelma on:
                  Kiihdyttäessä vitos vaihteella reippaammin ahdot seilaa 0,8-1,2 bar. Kolmos ja nelos vaihteilla ahdot nousee hienosti tuonne 1,1-1,2 tietämille ja pysyy nätisti (ei seilaa). Vikakoodia ei anna.
                  Tyhjäkäynnillä alipaine on -0.5 (normaali?)
                  Autona profiilin auto ja jokin lastu tai softa on asennettu.

                  Comment


                  • #39
                    Alkuperäinen kirjoittaja Jumppakuutio Näytä viesti
                    Lainaanpa tätä topiccia vähän kun sama aihe.

                    Eli profiilin mukainen auto ja ei ahda kuin sen 0.3bar "täysikiihdytyksessä", isolla vaihteella saa piikin käymään 0.5bar:ssa.

                    -Kokeilin veljen samanlaisesta audista tänään toimivaa n75-venttiiliä mutta ei vaikuttanut asiaan.
                    -Luetutin vikakoodit ja nollasin jos vaikka olisi ollu vikatila mutta ei sielläkään mitään.
                    -Painetesti tehty, ei vuoda.
                    -Pässikään ei vuoda. kai. Ei ainakaan mitään meteliä pidä.
                    -Maf:n puhdistin vaikka tuskin edes vaikuttaa tähän mitenkään mutta kumminkin.
                    -johdotkin on ihan kunnossa n75:n liittimessä.

                    Kumma kun muuten toimii ihan täydellisesti, ei pätki ikinä eikä mitään. Alkaa epäilyttään jo että pakosarja halki (ei ainakaan päällä halkeamia, eikä vihellä) tai vuotaa hukkaportilta. Voiko tuo johtua siitä jos tangossa on välystä?

                    Ei itellä tuu oikeen enää mitään mieleen.
                    hukkaportin kello auki.. tällöin ahdot ei nouse.. tarkoittaa lähinna sitä että kun auto on vanha niin hukka portin sisällä oleva jousi on venynyt ja se pitää kiristää jotta läppä menee kiinni tämä on todella yleinen vika.. itse kun aloitin tämän keskustelun 2007 niin tuota myös ihmettelin vika selvisi sit myöhemmin kun oltiin turboa vaihtamassa.
                    läppä oli normaalitilassa 3.4mm auki eikä mennyt kiinni ahdot oli tuolloi 0.6 ja välillä käväsi 0.8

                    Comment


                    • #40
                      Alkuperäinen kirjoittaja PaSilba Näytä viesti
                      Lainataas kans hieman, eli ongelma on:
                      Kiihdyttäessä vitos vaihteella reippaammin ahdot seilaa 0,8-1,2 bar. Kolmos ja nelos vaihteilla ahdot nousee hienosti tuonne 1,1-1,2 tietämille ja pysyy nätisti (ei seilaa). Vikakoodia ei anna.
                      Tyhjäkäynnillä alipaine on -0.5 (normaali?)
                      Autona profiilin auto ja jokin lastu tai softa on asennettu.
                      vaikuttaa hieman lastu vialta.. karala on paras vie sille.. homma tulee kerralla kuntoon..

                      Comment


                      • #41
                        Nyt ei seilaa enää. Ainakaan kun äsken koitti, probleema on ollut jo pari kuukautta. Ehkä auttoi kun avautui :D Piti viä moneen kertaan koittaa motarilla kiihdyttää, mutta hienosti toimi. o_O

                        Comment


                        • #42
                          Alkuperäinen kirjoittaja zerocools Näytä viesti
                          hukkaportin kello auki.. tällöin ahdot ei nouse.. tarkoittaa lähinna sitä että kun auto on vanha niin hukka portin sisällä oleva jousi on venynyt ja se pitää kiristää jotta läppä menee kiinni tämä on todella yleinen vika.. itse kun aloitin tämän keskustelun 2007 niin tuota myös ihmettelin vika selvisi sit myöhemmin kun oltiin turboa vaihtamassa.
                          läppä oli normaalitilassa 3.4mm auki eikä mennyt kiinni ahdot oli tuolloi 0.6 ja välillä käväsi 0.8
                          Eli siis jousi pitäisi vaihtaa? Mistä tommoseen jousia saa sitten?

                          Onko kauan tuon ahtimen irroittamiseen menee, tämmöseltä perus sälliltä? Pitää miettiä mihkä ton jättää lojuun sitten jos tarvii.

                          Vois melki samalla kyllä tehdä uuden downpipen sinne samalla.

                          Comment


                          • #43
                            Ei se vika ole välttämättä jousessa. Olen nähnyt myös niin kuluneita hukkaportin akseleita, jolloin siellä on niin paljon välystä ettei jousi pääse pitämään sitä kiinni. Hukkaportin tankoa kiristämällä sen saa vielä ahtamaan normaalisti, kunnes siellä on taas väljää.

                            Comment


                            • #44
                              Komppaan Okkimia ja muita, tavallisin ongelma taitaa juuri olla tuo hukkaportin vivun
                              akselin väljyys jolloin se ei enää mene kiinni. Voi kiristää, jolloin toimii jonkun aikaa taas.
                              Noin 8 tuntia meni minulta ensikertalaisena ahtimen vaihto, sis. lounaan ja verstaalla
                              kierteen uusinnan. Autotallissa toinen etunurkka ylös.

                              Kun kone on kylmä pääsee pakosarjan takaosan päältä tunnustelemaan tankoa, jos
                              tuntuu yhtää klapia johonkin suuntaan on homma aika valmis.

                              http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=40744
                              http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=48624

                              Tuota ohjetta käyttäen vaihtui oma:
                              http://www.passatworld.com/forums/sh...d.php?t=121852

                              ELSA:sta saa myös vaihtoon ohjeita.

                              Comment


                              • #45
                                uusi kello
                                http://www.doc-power.com/index.php?p...=8&sengine=652
                                jos tarvetta on =)

                                itselläni ahtimen irroitus kesti n:1h ja paikaleen laitto 2h ;)

                                Comment


                                • #46
                                  Kiitos näistä!

                                  Pitää tässä koittaa mahdollisimman pian saada aikaseks.
                                  Koitin kyllä saada käsiäni sinne kellon tangolle mutta ei kyllä näillä nakeilla yltä iha sinne asti. Noh, ihan hyvä kattoo muutenkin että siivet on ehjät ym.

                                  Juu katselin kans että ei tossa irrottamisessa ainakaan kauaa tuntuis menevän. :)

                                  Pitää koittaa sitä downpipee vääntää samalla, putket ja taivutusvälineet on jo.

                                  Comment


                                  • #47
                                    1+2h on kunnioitettava suoritus, ei varmaan onnistu harjoittelematta :)

                                    Itsellä sisältyi sellaisia ikäviä mitä aina sattuu, +öljyn- ja suodattimenvaihto. Mm. kierteet ahtimen
                                    pakopesässä täynnä vanhaa al-tiivisteenjämiä, yksi mutteri vaati erikoistyökalun tekemistä
                                    (sahasin lenkkiavaimen tosi lyhyeksi) jne jne. Uskon että 8 h riittää, ja sitten kun on harjoitellut
                                    ja jättää turhat pois alkaa tuo 1+2h olemaan saavutettavissa.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Dodii, tuli sitten niin monta epäilystä tossa monelta ihmiseltä että olisi katalysaattori tukossa, selittäisi sen miksi ei ahda ja miksi ahdin kuumenee niin nopeasti. Noh, tänään sitten iski tylsyys ja otettiin kaverinkaa putki irti ahtimelta asti.

                                      Ei kuitenkaan pystyny ottaa ahdinta irti kun ei voinut jättää sitä sinne seisoon.

                                      Katalysaattorissa ei ainakaan helissyt mitään ja ihan ehjältä vaikutti muutenkin. Ahtimessa ei ollut päittäisvälystä lainkaan. Mitään isompia halkeamia ei ollut pakopuolella, en sitten tiedä jos ahtimen kompurapuolella on jotain halkeamia. Kellon tangossa ei oo välystä. Kokeiltiin myös ajaa ilman loppu putkea eli katalysaattorista taaksepäin, jos vaikka olisi siellä jtn rojua mutta ihan samanlainen laiska kun aina ennenkin. :/

                                      Ei tiedä ei.. Seuraavaks vaan koko ahdin ja pakosarjat ja kaikki irti, katsoo sitten kunnolla ja hartaasti.

                                      E:Noniin, väännettiin tuossa downpipe tuohon. Ahdin ei lämpiä lähellekkään niin helposti. Tosin tehoeroa persdynolla ei huomaa 0.2bar ahdoilla. :D
                                      Kuvia: http://kuvablogi.com/nayta/1727343/ , http://kuvablogi.com/nayta/1727344/
                                      Viimeksi muokannut Jumppakuutio; 9.2.2009, 13:06.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Minkäslainen paine on vielä normaalia turbon jälkeen mutta ennen katalysaattoria (lambdan paikassa)? 0,5-1bar? Pikaisella paikallaan mittauksella kaasuttaessa pomppas 2bar asteikon loppuun suunnilleen 5000r/min kohalla, liikaako? Tähän kun lisää ajon aikaisen kuormituksen aiheuttaman isomman virtauksen, niin tunnustais että on ihan liikaa painetta jo nuin kevyellä kuormituksella. Epäilyksenä, että olisi alkuperäinen katalysaattori tukossa AEB koneellisessa 1.8t:ssä.
                                        Viimeksi muokannut JiiKoo; 9.2.2009, 00:06. Perustelu: tarkennusta

                                        Comment


                                        • #50
                                          Ja itselleni vastaten niin aivan liikaahan siellä putkessa oli vastusta. Ja syynä katin sisukset rikki, jonka johdosta ''himpun'' ahdisti takapäästä.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Mitähän kaasua oikein ilmassa on, kun vuoden aikana on löytynyt näin paljon porsineita katteja.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Mitenkäs jos autossa on esim n75 rikki tai kellon jousi löysä, eikä ahda kuin 0,6-0,8 (norm 1,2) Vaikuttaako päästöihin? itsellä kyseinen vika ja hylsy päästöistä... co ja hc arvot yli kiekoilla ja tyhjäkäynnillä....

                                              Lisätään tähän... Eli tuli tuossa kokeiltua hukkiksen letku tukittuna ja tuottoa tuntui olevan. Kävin töistä tullessa ruuvaamassa autosta lambdan irti ja yllätyin kuinka musta se oli. samoin kuin tulpat oli enemmänkin mustat kuin kahvin ruskeat. Eli rikkaalla käy? Onko tosiaan mahdollista että turbon paineen "puute" antaa koneen käydä rikkaalla ja näin ollen mustaa tulpat ja lambdan. (n75 jumissa?) Turbo on kuitenki nvain n. vuoden vanha vakio fööni.

                                              Rupeaa vi**amaan nää vehkeet ku aina on jotain rikki.
                                              Viimeksi muokannut tapza_s; 24.2.2009, 16:00.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Tilanne katsaus. Tänään saatiin jo 0.2 baria lisää ahtoja. Ei tiedä itkeäkkö vai nauraakko.

                                                Käytettiin ahdin irti ja kiristettiin kellon säätöä 3,5mm. Kiristys varaa jäi joku 3mm. Kello vaikutti todella löysältä? Vaikka uusi ahdin kyseessä.

                                                Nythän se sitten ahtaa huimat 0.6 baria. Alkaa kikat loppumaan. By-pass on uusi, N75 testattu...
                                                Mitenkäs se helposti pystys todentaan tuon rikkinäisen katin?

                                                Älkääkä höpöttäkö siitä ohjelmasta, olen sata varma, että siitä nyt ei ole kyse.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Näet diagnostiikasta N75 dutyn, josta voidaan päätellä ahtaako se vähän koska haluaa vai koska ei ahdot jostain syystä nouse. Tämän varmaan kyllä jo tsekkasit koska olet sata varma :)

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Duke: En jaksanut lukea koko ketjua, joten voi olla turhakin kysymys, mutta millaista vikailmoa antaa? Yksi mikä tuli mieleen voisi olla katkennut n75:n johto, tuppaavat liittimen juuresta katkeilemaan...sen kyllä pitäisi näkyä vikalistallakin. Kerran kävi niin että n75:n johto oli saanut oikkaria, auto kulki kuin mummo lumessa ja vikalistalla lambdaa, n75:ta, maffia ja vaikka johdon korjasi ja viat nollasi, niin viat tule heti takaisin kun lähti ajamaan...syyksi paljastui niinkin yksinkertainen juttu kuin palanut sulake. EHkä vähän kaukaa haettua, mutta oletko sulakkeet tsekannut?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Tarkoittaako tuo diagnostiikka tässä tapauksessa vag-comia? Jos niin mistä sieltä näkee tuon n75 dutyn?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        N75:n toiminta testattu ja mitattu. Johdot tsekattu. Vikakoodeja ei tule. Sulakkeet tsekattu.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          025 blockissa viimeinen arvo. Aiemmatkin arvot siinä kertoilee miten tilattu ja toteutunut load kohtaa. Millaisia arvoja Tuukalla täällä? Vedä vaikka logille vähän ja logi tänne hämmästeltäväksi.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Eipä oo VAG-COMia.
                                                            Testailtiin äskön niin että otettiin turbon kellolta lähtevä letku irti ja tulpattiin se. No sittehän ne ahdot nousee tappiin. Testi mielessä tehtiin tämä.

                                                            Sitte testattiin sellaisella jännällä paineistus pistoolilla paineistaa järjestelmää. Ahdot 0,3 niin kello lähtee aukeamaan ja kun painetta 0.5 niin kello on jo ihan selällään.

                                                            Eli väittäisin että kello on aivan saakelin löysä. Pitäiskö mun ottaa yhteyttä turbon myyneeseen firmaan vai onko tuo vakio kello oikeesti noin saakelin löysä? Ei kyllä huvittas enää kertaakaan irrotella turboa, oikeesti on se niin v-mäinen homma.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              No kyllähän ne ns peruspaineet tapaa aika alhaiset olla.
                                                              Kai seudulta joltakin vagcom löytyy, että saat logia ajettua. Sieltä voi hyvinkin löytyä vastaus hämmästelylle.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X