Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 200 -85 JY vakioahdot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 200 -85 JY vakioahdot

    Tietääkö kukaan, että paljon on vakioahdot otsikonmukaiselle autolle. Mittarin mukaan nostaa n.0,8 bariin jonka jälkeen alkaa paukuttaa putkessa ja puskemaan mustia savupilviä. Kaikki anturit tuntuis olevan OK eikä vuotojakaan löydy. 0,7 barin paineilla liikkuu kevyesti ja toimii hyvin.

    ECU on Hitachin MAC-05B, jossa jonkun jenkkifoorumin mukaan ei ole ahtopaineen ylärajan suojausta. Pitääkö paikkansa?

  • #2
    Ahtokartat ei noissa muuten vakiona ole kuin jonnekin juuri noille hujakoille asti, joten ei tule toimimaan alkuperäisellä piirillä.

    Mielenkiintoinen konetyyppi muuten tuossa.

    Comment


    • #3
      Täytyy ruuvailla tota hukkaporttia vähän löysemmälle ja kokeilla sitten.

      Takakontin kannessa lukee JY, eikä kantta ole tietääkseni vaihdettu. Senkin kun saisi vielä tietää, että miten toi eroaa KG:stä. Olen sitä täälläkin kysynyt ja vastauksena oli, että saastelaitteiden osalta, mutta mulla ei kyllä ole mitään saastelaitteita.

      Comment


      • #4
        Taisin minä joskus vastata tuohon KG versus JY kysymykseen, enkä ETKAsta tarkistamallakaan koneen osalta muuta eroa löytänyt kuin tämän.
        http://i106.photobucket.com/albums/m...g?t=1176480546
        Eli EGR systeemi JY moottorista tuon mukaan pitäisi löytyä.

        Vakiona ahdot liikkunee tuolla 0.6-0.7 tuntumassa ja tuo paukkuminen juurikin viittaisi, että purkki alkaa katkoa kipinää ahtopainerajan ylittyessä. K-jetti kuitenkin puskee soppaa koneeseen, joten mustaa pukkaa.
        Jenkkifoorumeilla vakio euro-malleille kumarrellaan siihen mallin, että ilmeisesti ahtopainerajoituksetkin unohtuvat. Sinne ei kai koskaan ole KG/JY moottorisia 5000/200 malleja viety, joten kokemuksetkaan noista tuskin kovin kummoisia.

        Comment


        • #5
          Joo. Liikaa ahtaa. Oman kokemuksen (KG:stä) mukaan, alkaa katkoa sytkää n.0,75par. ahdon ylityksestä. Miksi ahtaa niin paljon? Onko tehty jotain "virityksiä"? Ilmeisesti 0,7 on aika maksimi normaalisäädöillä?

          Comment


          • #6
            Liikaa ahtoi, kun joku ed. omistaja oli tukkinut hukkiksen kalvon toisella puolella olevan letkun vesiventtiilin alipaineletkulla.

            Comment


            • #7
              Lainaanpa nyt tätä topiccia, eli itselläni on luultavasti KG moottori jostain vanhasta 200:sta ja sitä asentelen sierraan, ja olis pari kysymystä. Eli saako tuota pelaamaan ilman sitä koneen omaa sytkäboksia joka rajoittaa ahtoja ym.? Ja mitä kaikkea kyseinen purkki tekee? Ja paljonko k-jet vaatii bensanpaineita? Ensimmäistä kertaa audin koneiden ja K-jetin kans värkkään niin oon vähän tietämätön.

              Comment


              • #8
                Jokin ohjaus siellä olisi hyvä olla, orkkispurkki tai jokin muu. Tuo on sellainen sekasikiö, mekaaninen ruisku, johon lyöty kylkeen vähän elektroniikkaa. Oikeastaan se purkki säätää bensaa vain kahdella asialla oikeastaan vain osittain avustaen; ohjauspainetta yhdellä venttiilillä jonkin verran ja avaa ohikanavan ilmaläpän vieritse moottorijarrutuksessa (syöttö pois). Sitten se tietysti hoitaa myös sytkän, hukkaportin ja tyhjäkäyntivenan ellen nyt väärin KG:ta ymmärrä.

                K-jetit vaatii päälle 6bar.
                Viimeksi muokannut jasso; 25.1.2009, 01:43.

                Comment


                • #9
                  Ei mahda KG:ssa ohjauspainetta ECU ohjata. Vasta tuoreemmat.

                  Sytkän voit toki korvata jollain yksinkertaisemmalla kamppeella, mutta oma harrastamisensa lienee siinäkin.

                  Comment


                  • #10
                    Kyseessä lienee frequency valve joka on ympätty k-jettiin vain lambdan takia. Voi poistaa käytöstä.

                    Comment


                    • #11
                      Audin oma purkki toki löytyy mutta noista sähköhommista ei oikeen ole hajua ja kuitenkin johtoja tuli koneen mukana melkoinen viidakko, eikä asiaa ainakaan helpota se että joku insinööri oli katkaissut johtosarjan sivuleikkureilla..

                      Comment


                      • #12
                        Ei mulla ainakaan ole hukkaportilla mitään ohjausta.

                        Comment


                        • #13
                          Kyllä pitäisi vakiossa olla. Ei toki hukkaportissa itsessään ole mitään kiinni, mutta portin ohjauspaine säädetään sähköisesti.

                          Comment

                          Working...
                          X