Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ahtopaineet jää yhteen baariin ABY:ssa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ahtopaineet jää yhteen baariin ABY:ssa?

    Eli tehtiin tuossa remppaa ja unohtui siinä hötäkässä n75:lta tuleva letku hukkaporttiin kiinnittämättä.

    Veti kuin viimeistä päivää ja ikinä ei ole liikahtanut niin hyvin.
    Ahtoi juurikin täydet mitä lastu lupaa eli jonku 1.4-1.5 baria.

    Pensan kulutuksesta huomasin että kaikki ei nyt kuitenkaan ole kaikki kunnossa.

    Letku laitettiin kiinni ja paineet putosi yhteen baariin...

    Vikakoodia antoi muistaakseni 00561 eli mixture adaption jne...

    Nyt ei vedä juurikaan yhtään!!!

    Remontti oli yläpään tiivistesarjan vaihtaminen mukaanlukien kansipahvi ja kansi kävi koneistuksessa+ uudet ohjurit vaihdettiin...

    Eikä ahtanut ennen remonttiakaan juurikaan paremmin...

    Mikä maksaa?

    N75 vaiko joku muu?
    Viimeksi muokannut haapakallio; 8.4.2007, 17:31.

  • #2
    Jos hukkiksen letku on irti niin sehän ahtaa niin paljon kuin turbosta hönkää piisaa, ja ainakin mulla menee silloin jo nakutuksen puolelle. Koska olet muuten vaihtanut polttoaineen suodattimen?

    Comment


    • #3
      joku vuosi sitten on suodatin vaihdettu...

      Eikö kuitenkin vakio ahtimen pitäisi ahtaa jopa enemmän kuin 1.4-1.5 baria...

      Comment


      • #4
        No mulla ei ainakaan ahda kuin noin 1.5bar. Omassa on Digituningin lastu, ja siinä on max 1.25bar paineet.

        Comment


        • #5
          3bar sensorilla ja softalla saa ~1,7bar ja hyvin menee, mutta vakioturbo kuolee.
          Samuli, nollasitko boksien irroittamalla akun kaapelin remontin jälkeen ?

          Comment


          • #6
            Mutta edelleenkin ei vedä mihinkään, ja kylmänä kun käyntiin laittaa, ni ravistaa perkeleesti ja pensa haisee... Ja pakosarjan tiivisteet on nyt vaihdettu....

            Comment


            • #7
              Saitkos sen 00561 koodin tulemisen loppumaan?

              Comment


              • #8
                En ole pariin päivään lukenu, mutta epäilen... Pitäs kattoo vaik kohta..

                Comment


                • #9
                  Ravistaa? Eihän ole yksi puola sökö?
                  Tuli mieleen että jospa se voisi olla nakutusta kun ei paineet nouse, ja sen sekä ravistuksen aiheuttaakin tukkeutunut suutin?

                  Käyppäs iltasella ajamassa jossain kunnon veto isolla vaihteella ihan pikkukierroksilta lähtien (kaasu pohjassa), ja sitä ennen sammuta kaikki puhaltimet, radiot jne. että on kabiinissa mahdollisimman hiljaista. Jos se nakuttaa, niin sen ehtii juuri ja juuri kuulla ajossa ennen kuin naku-anturit ja ecu reagoi.

                  Comment


                  • #10
                    Puolista nyt en sit tiedä, yhen sytkä kanavan totesin olevan risa tässä jonkun aikaa sitte... Otin sen ylimääräsen käyttöön... Ja sillonkin ravisti kylmänä aina... Mutta ravisti myös ajossa! Suuttimet on vasta käytetty putsissa....

                    Ari: Ei ollu koodeja näköjään tullu!

                    Comment


                      #11
                      Onko näkyviä bensavuotoja konehuoneessa ?

                      Comment


                      • #12
                        No ei ole ainakaan silmään pistäny...

                        Comment


                        • #13
                          00561 - Mixture Adaptation
                          13-10 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached - Intermittent

                          Tämä koodi ei näköjään ainakaan sitten vaikuta ahtopaineisiin. Itsellä pukkaa tuommoista tällä hetkellä.

                          Comment


                          • #14
                            Suomennettuna lambda-säätö ei pysty joka tilanteessa korjaamaan seosta oikeaksi eli menisi ilman lambdaa joko sairaan laihalla tai sairaan rikkaalla. Syitä voi olla monia. Bensanpaine, vuotava suutin, imuvuoto, pakovuoto, lambda-anturi jne

                            Comment


                            • #15
                              Eikös tuota lambda factoria vois katella ajon aikana vag-comilla? Mitäköhän tuon arvon pitäis olla sitten täyskaasu kiihdytyksessä?
                              Siitä sitten vois päätellä meneekö rikkaalle vai laihalle.

                              Comment


                              • #16
                                Seosmittaria kokeiltiin juuri, ja muuten näytti ok arvoilta, mutta tyhjäkäynnillä kävi välillä yhden pykälän rikkaan puolella...?

                                Nyt ahdot jossain max 1.2 baria, mutta meno tuntuu todella laiskalta!!!

                                Oletteko mistä mittailleet bensan paineita?

                                Hukkaporttia kiristin kierroksen, mutta ei oikeastaan mitään vaikutusta...

                                Tommy: Olisiko pitänyt nollata ecu iroittamalla akun kenkä?

                                Comment


                                • #17
                                  No ni.... Noitten aikasempien jälkeen en koskenutkaan, ni seuraavana päivänä ei enää ahda kuin 0.5 baria...

                                  Kone kuulostaa toimivan ihan ok, mut tuon enempää ei ahda...

                                  Pitäskö ruuvata sitä hukkaporttia takasi?

                                  Koodit yritän keretä kattomaan tänää....

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei se hukkaportin ruuvaaminen auta juuri mitään. Vikatilassahan se ainakin nyt on, koodit lukuun. Kokeilitko tuota mun mainitsemaa nakutusjuttua? Jos on ahtopainetta ihan reilusti ja silti tuntuu laiskalta, niin se voi mennä laihalla.

                                    Comment


                                    • #19
                                      No sitä en tullu kokeilleeni, mutta eikös tuo pitäs seosmittarista nähdä jos laihalle menee...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Eipä ole tuo ecun "nollaaminen" tarpeellista. Onko muuten käytössä kapea- vai laajakaistaseosmittari? Huomattu on, että kapeakaistan tulokset eivät aina näytä oikeita arvoja. Omassa kapeakaistan näyttäessä "lievästi rikasta" (kolme vihreää) laajakaistalla mentiin laihan rajalla. Kaverilla taas yhden vihreän juuri ja juuri palaessa mentiinkin sitten laajakaistan mukaan todella rikkaalla. Molemmissa oli Boschin lambdat, jotka olivat kunnossa.
                                        Viimeksi muokannut pasi_; 21.4.2007, 07:10.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jaaha, oli sit sylkässy n75:lta liittimen irti... Eli nyt siis sama 1.2 baria ahtaa...

                                          Jotenkin vaan koneen käynti ääni täys vedolla kuulostaa jotenkin "röpöttävältä"?? Ja vedot on kaikkea muuta kun hyvät!!!

                                          Ja kun laittaa noin puolen tunnin seisomisen jälkeen käyntiin, niin tankin liepeiltä kuuluu melko kova ruplatus?!?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Multisensorin ylilämpökin taitaa tiputtaa suoraan peruspaineille vai voisko se tehdä tuommoista ahdon vajausta?

                                            Onkohan nuo nakuanturien hajoamiset miten yleisiä?

                                            Comment


                                              #23
                                              Kaverin S2.ssa oli molemmat nakuanturit sököt.
                                              Kuulemma on muutamista noita(kin) mennyt.

                                              Comment


                                                #24
                                                Vois kokeilla toisella lambadalla Samuli sun autoa?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Joo vois kokeilla, miulla itseasiassa on se vanaha lambda vielä tallella myös... Oliko se siulla miten vanaha?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ei ole tietoa miten vanha on joten vaihtoon menossa ,mut kulutuksen perusteella kunnossa.
                                                    Pitäs tuo Audin omistajan "pakollinen" VAG-com hankkia,niin näkis tuon
                                                    järjestelmän toiminnan todellisuudessakin.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Onko tullut selvyyttä tähän? Itse toin pari päivää sitten lastutetun S2 Avantin saksasta ja tuntuu hieman laiskalta. Ahdot nousee hetkellisesti 1.3-1.4bar ja tippuvat sieltä sitten n.1bar. Autoon asennettu jonkin sortin "tsih"-venttiili orkkiksen bypassin tilalle. Ilmeisesti alumiininen bypass, vaikkakakin myyjä puhui popoff-valvesta. En ole oikein pro noissa niin en ole varma mikä se nyt sitten on. Voisiko ongelma olla tuossa kyseisessä venttiilissä tai n75:sessa?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ahdot kuuluvat tippua vakioahtimella kierrosten noustessa, ei vakio ahdin jaksa työntää tarpeeksi ilmaa läpi. Varmaan siinä neljän tonnin huitteilla pitäisi ruveta laskemaan pikkuhiljaa alaspäin, tämä on siis normaalia.

                                                        Minulla vanha N75 ventiili teki ahtopaineen aaltoilua semmoisen 0,2bar edestakaisin kiihdytettäessä.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Onko myös näin että ripeästi vaihteilla kiihdyttäessä, eli kelataan vaikka 3-4-5 loppuun, ei ahdot nouse edes hetkellisesti juurikaan yli 1 baarin? Tuo 1.3bar piikki saadaan ainoastaan kun polkastaan esim. 2000rpm kohdalla isoimmilla vaihteilla talla tiskiin ja kun kierrokset nousee tuonne 3500rpm niin tapahuu. Ja yli 5000 ei mene enää mihinkään.

                                                          Toisekseen kulutus on aika suolaista. Tasaista satasta ajaessa kulutus pyörii 10-12l tietämissä.Eilen kun oikeen pihistelin niin 30km maantietä meni 9.8l/100km. Kaupungissa menee varmaan joku 18l... Voiko esim vanha lambda vaikuttaa noin paljon.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tervetuloa suurkuluttajia kerhoon :d

                                                            Lähihuoltsikan omistaja on kehystänyt sun auton kuvan kassan yläpuolelle vuoden asiakkaana

                                                            Mulla kyllä ahtaa jotain 1.4 bar kiihdyttäessä.

                                                            Mulla on joku eteläsaksalainen lastusetti omassani kun kylmällä rikastaa ihan riittävästi ja matkassa menee juuri ja juuri alle 10L/100km. Kaupungissa 20 l/100km.

                                                            Paras tankillinen meni 25l/100km

                                                            Lambda on vaihdettu ilman vaikutusta, eikä lämpöanturitkaan näytä mitään ihmeellistä.

                                                            Vemsin suuntaa alkaa mielenkiinto kasvamaan niin voisi itse säädellä

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X