Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ahtopaineet jää yhteen baariin ABY:ssa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Kyllä tuosta vanhan lambdan vaikutuksesta kulutukseen on ainakin paljon foorumilla puhuttu.
    Lambda on sen verran pieni investointi ja ainakin urssissa helpon näköinen vaihdettava, että pakko vaihdella kesän kuluessa se.
    Vaikka mulla meni muutama viikko sitten tankkauksen jälkeen rauhassa ajellessa jopa 8.7 litran keskikulutuksella, 100km/h nosti heti kympin paikkeille.
    Normaalisti se menee sellaisella 11-15 litran kulutuksella.
    Mun mielestä kohtuu jees, kun ottaa huomioon että on automaagi.

    Eidt: typo
    Viimeksi muokannut A6tonen; 27.5.2007, 19:46.

    Comment


    • #32
      Kyllä tuommoinen ahtojen käyttäytyminen on ihan normaalia.
      Lambdan kunto voi tosiaan vaikuttaa aika paljon kulutukseen. Omasta tippui kulutus n.1-1,5 l/100km. lambdan vaihdolla.

      Comment


      • #33
        No sittenhän se on vaan saatava lisää voimaa kun ei tuo kulje mihinkään:) Tosin osa syynä tuohon kulutukseen voipi olla tuo pilipali-lastu... Autobahnalla sain hikiseen sen 240 kulkemaan kun oikein venytti. Johan vakio kulkee tuon.
        Viimeksi muokannut VilleP; 27.5.2007, 16:43.

        Comment


        • #34
          Ja taitaa olla lastun vika kun ei vedä tasaisesti ykkösellä ja kakkosella. Tulee olemattoman vedon jälkeen semmoinen turbo potku jos vaan kerkeää tulla. Vakio veti hyvin ykkösellä ja kakkosella alhaalta asti kun sellaista kerran kokeilin.

          Comment


            #35
            Lastut ja lambda vaihtoon , niin eiköhän ala toimimaan .

            Comment


            • #36
              VilleP: Sulle on jo ehdotettu sitä rs2 ahdinta!!

              Comment


              • #37
                Lambdan vaihto auttoi mullakin yllättävän positiivisesti käyntiin, päästöihin ja bensan kulutukseen.

                Comment


                • #38
                  Tänään kävin rekisteröintikatsastuksessa. Tulos: Hylky. Syy pakokaasupäästöt.


                  CO-pitoisuus tyhjäkäynti: Mitattu(0,62) Sallittu(0,50)
                  2000rpm: Mitattu(0,74) Sallittu(0,30)

                  HC-Pitoisuus Mitattu(249) sallittu(100)

                  Lambda arvo oli 1,01

                  Mitäs tästä voimme päätellä?? Joutokäynti käy hieman korkealla ja epätasaisesti.
                  Viimeksi muokannut VilleP; 1.6.2007, 19:21.

                  Comment


                  • #39
                    Pakosarja halki?

                    Comment


                      #40
                      Onkohan katit enää elossa....?

                      Comment


                      • #41
                        Vaihda tulpat ja tulpan"johdot" ihan ekaks.

                        Comment


                        • #42
                          Joo pitää vaihtaa. Eikös näissä nämä "johdot" ollu jotain sika kalliita? Voihan nuo katitkin olla tiensä päässä. Mutta kun tuon kulkupuoli ei ihan kunnossa ole ja bensa maistuu aika hyvin, niin voisi olettaa että on jossain muualla mätä.

                          Comment


                          • #43
                            TI-tarvike pk-seudulla noita on monille toimittanut tarvikkeena aika sopivasti. Orkkis on jotain 90e kpl.
                            Vikakoodit luettu?

                            Comment


                            • #44
                              Vikakoodit vilkaisen maanantaina. Tuleehan noille hintaa vielä tolla 90? kipaleeltakin. Mitä maksaa tarvikkeena? Vissiin 1.8t konversio halvin mahdollinen vaihtoehto.
                              Voisiko tuolla tarvikelastulla olla tekemistä noitten päästöjen kanssa?
                              Viimeksi muokannut VilleP; 1.6.2007, 20:50.

                              Comment


                              • #45
                                http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=32854
                                Näemmä lastullakin saa päästöjä poskelleen, tuossa ei tosin tarkennetta että mitkä arvot karkailivat.

                                TI-Tarvike huuti tulpan"johdoista" viimeeksi jotakin parin kympin hujakoilla kappaleelta.

                                Comment


                                • #46
                                  Oliko katit/moottori varmasti tarpeeksi kuumat mittauksen aikana?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Vakio S2 joka on täysin kunnossa menee päästöistä läpi ilman katteja.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Lähes kylmällä koneella konttorille ajoin kun piti töistä karata, eikä matkaa ollu ku kilometri. Sanoin kyllä inssille että ei oo varmaan vielä lämmenny katit ku en kerenny sen pitempää ajaa. Nesteen lämpötila kyllä oli jo 90 siinä ollesssa. Inssi sano vaan siinä sitten että on se tarpeeks lämmin kun flekti pyörii:) Sanoin kyllä sit siihen että eihän se sitä tarkota että katti ois tarpeeks kuuma...

                                      Comment


                                      • #49
                                        Kyllä konetta saa vähän aikaa laulattaa, että ovat varmasti lämpimät.

                                        Comment


                                          #50
                                          Jos ei ajaa viiti niin 3000-4000 r/min laulattaa paikallaan ,kunnes flekti pyörähtää.
                                          Taas auttoi Forté-aineet ...HC : 23 CO: 0.034 joutokäynnillä...
                                          >2000 HC :8 CO :0.083
                                          Ennen käsittelyä rimaa hipoen HC:n osalta...

                                          Comment


                                          • #51
                                            No nyt kun tuli tämmöinen helle keli niin autokin puutuu ihan totaalisesti. Ulkona se 25C niin ei jaksa mennä mihinkään. Entisellä NG:llä pysyisi melkein perässä... Autoon vaihdettu RS2:sen välijäähy, joten ei kai pitäisi ihan kovallakaan helteellä siitä jäädä roikkumaan.

                                            Comment


                                            • #52
                                              No niin. Tänään vaihdettu lambda ja n75:nen. Myöskin pari mahdollista vuotoa tilkitty. Ja kulkee jo paljon paremmin. Mutta edelleen voimattomuus ylä päässä ja hieman epätasainen tyhjäkäynti häiritsee. Huomenna vilkaisen vikakoodit ja vaihdan uudet tulpat.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Tarkistus listalle kannattaa ottaa myös maffi.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Maffi uusitttu vasta tänä vuonna. Auton pohjasta kuuluu kyllä epämääräinen helinä kun paikallaan kaasua antaa. En vaan korvakuulolla pysty paikallistamaan tuleeko se kateista vai downpipen suojapellistä mikä tuppaa näissä lahoamaan irti. Toivottavasti ei kateista...

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Näyttää muuten että on tuota hukkaportin ruuvia kopeloitu. Onkohan tuolla yritetty saada mitä aikaan?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Eipä sillä mitään älyttömiä saa aikaan, jos ei ole ihan pohjaan ruuvattu. Vähän nopeampaa ahtojen nousua ehkä.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Päivitystä hommaan:

                                                        Eilen luettiin vikakoodit ja tulos oli että moottorin käyntinopeusanturilta ei singnaalia.Moottori kävi kyllä;). No tänään sitten vaihdoin tuon anturin ja samalla askartelin maffilta lähtevään letkuun "suuttimen", millä sitten työnsin painetta putkistoon. No suhinaahan sieltä kuulu vaikka mistä. Korjasin nämä vuotopaikat ja rupesi paine pysymään putkissa. Ei onneksi ollut pahoja vuotoja , eli ei tarvii mennä marmoritiskille letkun metrihintaa kyselemään:) Tulpat vaihdoin myös tuossa joku päivä sitten. Tuloksena hyvin heräävä vehje. Lähtee tuossa 2500 jälkeen vetämään, ja piikki siinä 3000-3500 välillä ja vetää hienosti ainakin 5000:teen. Ylemmäs en vedätelly.

                                                        Sitten kuitenkin vielä yksi asia askarruttaa. Tyhjäkäynti on edelleen siinä 900 hujakoilla ja on hieman epätasainen. Likainen ISV:hän aiheuttaa tyhjäkäynnin aaltoilua, mutta ei kai se sitä nosta kuitenkaan? Kun tuo ei varsinaisesti aaltoile, käy vaan hieman epätasaisesti. Voisiko liian löysällä jousella oleva by-pass tehdä kakkaa tyhjäkäynnille? Tuohon on vaihdettu joku koottava metallinen malli.
                                                        Viimeksi muokannut VilleP; 14.6.2007, 23:00.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Eipä näissä vehkeissä yleensä ihan maailman tasaisin tyhjäkäynti ole.

                                                          By-passin jousella ei ole vaikutusta, venttiiliin kuuluu olla tyhjäkäynnillä täysin auki.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Kävin taas tänään kokeilemassa onnea konttorilla. Eipä tuo vieläkään mennyt läpi. HC-arvo kierroksilla oli tippunut jonkin verran edelliseen nähden. Muut arvot kutakuinkin ennallaan. Auto toimii kuitenkin nyt hyvin, tyhjäkäyntiä lukuun ottamatta. Vetää tuonne 7000rpm asti suht hyvin. Vissiin lastun vaihto seuraavana listalla.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Nämä ovat aika ronkeleita jo pienellekin painevuodolle vaakkumilla ja paineella. Painetestissä ei saa olla yhtään vuotoa paine/huohotus letkuissa. Tuli se todettua eilen kun yksi klemmari oli itseltä jäänyt kokonaan kiristämättä. VAG-comilla huomasi, että lambda joutui tekemään enemmän töitä, kun vaihteluväli oli suurempi.

                                                              Kun letkut kunnossa, tyhjäkäynnin vakaaja puhdas/hyvin liikkuva, lambda uusi, bypässi ehjä, ei venttiilivuotoja eikä pakosarjavuotoja ja tulpat uudet, niin käy kuin kello tyhjäkäynnillä ~870 rundilla vaikka olisi noin viisi-kuusi kiloa kevennetty vauhtipyörä. ABY Stage 1 softissa ei yleensä edes kosketa tyhjäkäynnin säätöihin.

                                                              Vauhtipyörän keventäminen tuo sellaisen lieveilmiön, että tyhjäkäynnin vakaaja ei ehdi avautua riittävän nopeasti kaikissa rundien laskutilanteissa ...4000 - > idle ja voi sammua joskus. Tämä ongelma tulee jo noin 8kg vauhtipyörällä (vakio ~14kg; 3B 200 vakio vauhtipyörä on juuri tuon reilu ~8kg), jos ajaa RS softalla (idle ~740). 6-7kg virivauhtipyörällä ongelma on vielä enemmän havaittavissa.

                                                              Mikäli huohotuksen takaisinkytkentä poistettu turbon nielulta "tulppaamalla" vienti turbon nielulle, niin imusarjan takana oleva aktiivihiilikanisterin T-risteyksen seudulla oleva letkun sisällä oleva muovinen takaiskuventtiili vuotaa vaakkumilla lisäilmaa imusarjaan ja sillä saadaan seos hieman pieleen.

                                                              Eli kannattaa tehdä huolellisesti painetestit ja kaikki vuodot kuriin.

                                                              Ville,
                                                              onko autoon laitettu kartiomallinen vapaavirtausfiltteri, vai onko alkuperäinen filtterikotelo ?
                                                              Viimeksi muokannut Tommy200rs; 16.6.2007, 10:58.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X