Tieto tosiaankin lisää tuskaa: K04-23 ei helpolla istu pitkittäiskoneeseen. Uskoisin 225 TT:n suuttimien riittävän hyvinkin 250heposen (koneesta) tuottamiseen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Isommat suuttimet 1.8T-koneeseen?
Collapse
X
-
-
225 TT:n vakio suuttimet riittävät noin 280hv
Poikittaiskoneissa on 3bar:in säädin ja pitkittäiskoneissa 4barin.
300hv tarvitsee isomman bensapumpun ja esim 440cc boschin vihreät suuttimet.
Karalalta löytyy 440cc ja 640cc suuttimia.
Massamittarirunko olisi syytä vaihtaa ainakin vaijerikaasullisissa malleissa suuremmaksi (esim TT225/S3 runko)
Comment
-
Lisää suutin pähkäilyä...kädessä on suutin jossa seisoo 078133551M ja ulkoisesti mallia EV6 mutta en mistään löydä tarkempia speksejä. Lähtöisin ovat S4 B5. Pohdiskelen vain että mitenhän paljon noilla on ilmoitettu tuotto 3bar:lla tai 4bar:lla...toisin sanoen pitkälleköhän noilla pötkisi AEB:ssa?
Comment
-
S4 B5 2.7T suuttimet ovat 325cc/4bar, riittävät noin 240hv. Suuttimen imusarjan puoleiset O-renkaat eivät yletä imusarjan tiivistepinnoille AEB moottorissa.
Suuttimet ovat siis liian lyhyet, ja liian pienet. Hyvälaatuisilla (esim siemens deca) yli 600cc suuttimilla polttoaineen sumuuntuminen ei ole ongelma, ruiskutusaikaa tulee lyhentää suuttimen koon suhteessa. Mitä suuremmat suuttimet sitä karkeampi säätö. (polttoainetuotto /ms).
440 on hyvä koko noin 300hv luokassa. Karalalla 70/kpl säädön yhteydessä (sovitetut 4kpl sarjat).Viimeksi muokannut vesap; 4.1.2008, 05:27.
Comment
-
Kysästäänpäs tässä omaan "pulmaan" helpotusta.
Eli kurkkasin tuossa oman pirssin suuttimia ja äkkiseltään näyttäisivät tämän linkin suuttimilta:
http://hestec.fi/verkkokauppa/index....roducts_id=199
Numerokoodi pienellä varauksella näyttäisi samalta, ja väri myös. Vai onko kyseessä ihan vakiosuuttimet?
Auto siis a4 (b6) 1.8tq alunperin 163hp.Viimeksi muokannut quattro; 1.9.2008, 08:42.
Comment
-
Arvaan että sinulla on BFB, silloin vakiosuutin on 205cc@3bar (06B 133 551 M, EV12). Sinulla näyttää
olevan siis ei-vakiot suuttimet. Piti vähän tässä selvitellä omien suuttimien riittävyys, BEX-koneessa
on näköjään samat EV6 suuttimet kuin 150-180 hp TT:ssä, eli 06B 906 031 BA ja 317cc@3bar.
Vastannee jotain 364cc@4bar. BEX:issä taitaa vakiona olla 4bar?
edit: porkkiksen kaava kertoo että tuo 364cc/min riittää noin 275hv asti, ja BFB:n noin 200hv asti.
Kuullostaako oikealta?Viimeksi muokannut haraldh; 2.12.2008, 14:56.
Comment
-
332*(4/3) = 442 cc/min @4 bar
Eli riittävät ovat.
Comment
-
Ok...tosin nyt kun kattelin muutamista paikoista sekä 332:sia että 389:ia niin näyttää että 332:set ovat systemaattisesti liki pari kymppiä kalliimmat kuin 389 kappaleelta. Eli todennäköisesti päädyn 389:iin halvempina. Mutta tuo merkki arveluttaa, kyseessä on siis Delphi, eikä bosch kuten virheellisesti tuolla ylempänä mainitsin, ja sinänsä ihan tuttu nimi tuo delphi merkkien maailmassa mutta en ole mistään kuullut mitään kommenttia tuohon merkkiin liittyen...eli onko tietoa tuon laadusta tai mahdollisista ominaisuuksista?
Comment
Comment