Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Isommat suuttimet 1.8T-koneeseen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Tieto tosiaankin lisää tuskaa: K04-23 ei helpolla istu pitkittäiskoneeseen. Uskoisin 225 TT:n suuttimien riittävän hyvinkin 250heposen (koneesta) tuottamiseen.

    Comment


    • #32
      Joo, kompuran 180-asteen kääntö ja pakosarjan pieni viilaus. 225TT:n suuttimet (EV12) ei kait sovi AEB-koneeseen?

      Comment


      • #33
        Myös täällä tuo 0 280 155 737 voisi olla kiinnostava suutin.

        Comment


        • #34
          Mites Sami tässä kävi? Minkälaisia muutoksia tarvittiin ja palkitsiko 23-ahdin 15:sta suuremmilla voimilla?

          Comment


          • #35
            Onko tietoa käykö B6:n AVJ-mottiin TT 225hv:n suuttimet suoraan? Ei kuulemma orkkiksissa riitä papu. Vai mitä suuttimia olette laittaneet tuohon moottoriin tai yleensä?

            EDIT: Kyllä, sinnehän ne TT:n suuttimet huljahti. Bosch 0280156063
            Viimeksi muokannut napakettu; 14.10.2007, 17:36.

            Comment


            • #36
              225 TT:n vakio suuttimet riittävät noin 280hv
              Poikittaiskoneissa on 3bar:in säädin ja pitkittäiskoneissa 4barin.
              300hv tarvitsee isomman bensapumpun ja esim 440cc boschin vihreät suuttimet.
              Karalalta löytyy 440cc ja 640cc suuttimia.
              Massamittarirunko olisi syytä vaihtaa ainakin vaijerikaasullisissa malleissa suuremmaksi (esim TT225/S3 runko)

              Comment


              • #37
                Lisää suutin pähkäilyä...kädessä on suutin jossa seisoo 078133551M ja ulkoisesti mallia EV6 mutta en mistään löydä tarkempia speksejä. Lähtöisin ovat S4 B5. Pohdiskelen vain että mitenhän paljon noilla on ilmoitettu tuotto 3bar:lla tai 4bar:lla...toisin sanoen pitkälleköhän noilla pötkisi AEB:ssa?

                Comment


                • #38
                  S4 B5 2.7T suuttimet ovat 325cc/4bar, riittävät noin 240hv. Suuttimen imusarjan puoleiset O-renkaat eivät yletä imusarjan tiivistepinnoille AEB moottorissa.
                  Suuttimet ovat siis liian lyhyet, ja liian pienet. Hyvälaatuisilla (esim siemens deca) yli 600cc suuttimilla polttoaineen sumuuntuminen ei ole ongelma, ruiskutusaikaa tulee lyhentää suuttimen koon suhteessa. Mitä suuremmat suuttimet sitä karkeampi säätö. (polttoainetuotto /ms).
                  440 on hyvä koko noin 300hv luokassa. Karalalla 70/kpl säädön yhteydessä (sovitetut 4kpl sarjat).
                  Viimeksi muokannut vesap; 4.1.2008, 05:27.

                  Comment


                  • #39
                    Entäs sitten vanhemman S4 suuttimet?
                    0 280 150 951 346cc/min @ 3bar . Nehän on S4 koneessakin 4 baarilla.

                    Eikös nuo riittäs aika hyvin esim k04-15 puhaltimen rajoille asti? 250 - 270 hv

                    Onko kellään kokemusta käykö tökkäämällä paikalleen?

                    Comment


                      #40
                      Tähän on hyvä kysyä vielä A6 2,7 bit suuttimien koko ja tuotto? Onko miten tarkalleen sama kuin B5 S4 suutin? Kyseessä 230hv malli vuodelta 2000.

                      Comment


                      • #41
                        Thanks vesap..eipä ollut noista suuttimista sitten iloa.
                        Hakusessa täälläkin k04-15:lle passelit suuttimet AEB:iin. nirapen ehdotus kuulostaa sopivalta tuottonsa puolesta, mutta miten lie sitten muuten fyysinen sopivuus?
                        Viimeksi muokannut -_Joke_-; 4.1.2008, 10:48.

                        Comment


                          #42
                          Tähän on hyvä kysyä vielä A6 2,7 bit suuttimien koko ja tuotto? Onko miten tarkalleen sama kuin B5 S4 suutin?
                          Ässässä ja A6 biturbo koneessa on samat suuttimet.

                          Comment


                            #43
                            Mitä suuremmat suuttimet sitä karkeampi säätö. (polttoainetuotto /ms).
                            Suuttimissakin on sitten eroja->halvalla et aina saa hyvää ja erot tulee siellä alipaineen puolella missä tarvitaan pienempiä suuttimen aukioloaikoja.

                            Comment


                            • #44
                              AAN koneen vakio suuttimet menee tökkäämällä AEB koneeseen ja ovat n. 20% suuremmat kuin alkuperäiset. Tuotto loppuu kuitenkin kesken jos aikoo ottaa kaikki mihin K04 piisaa.
                              Viimeksi muokannut nirape; 5.8.2008, 11:26.

                              Comment


                              • #45
                                S3sen suuttimet pitäs mennä myös AEB-moottoriin.
                                Edit: eivät käyneetkään!
                                Viimeksi muokannut tomi667; 6.11.2008, 21:22.

                                Comment


                                • #46
                                  Kysästäänpäs tässä omaan "pulmaan" helpotusta.

                                  Eli kurkkasin tuossa oman pirssin suuttimia ja äkkiseltään näyttäisivät tämän linkin suuttimilta:

                                  http://hestec.fi/verkkokauppa/index....roducts_id=199

                                  Numerokoodi pienellä varauksella näyttäisi samalta, ja väri myös. Vai onko kyseessä ihan vakiosuuttimet?

                                  Auto siis a4 (b6) 1.8tq alunperin 163hp.
                                  Viimeksi muokannut quattro; 1.9.2008, 08:42.

                                  Comment


                                    #47
                                    Arvaan että sinulla on BFB, silloin vakiosuutin on 205cc@3bar (06B 133 551 M, EV12). Sinulla näyttää
                                    olevan siis ei-vakiot suuttimet. Piti vähän tässä selvitellä omien suuttimien riittävyys, BEX-koneessa
                                    on näköjään samat EV6 suuttimet kuin 150-180 hp TT:ssä, eli 06B 906 031 BA ja 317cc@3bar.
                                    Vastannee jotain 364cc@4bar. BEX:issä taitaa vakiona olla 4bar?

                                    edit: porkkiksen kaava kertoo että tuo 364cc/min riittää noin 275hv asti, ja BFB:n noin 200hv asti.
                                    Kuullostaako oikealta?
                                    Viimeksi muokannut haraldh; 2.12.2008, 14:56.

                                    Comment


                                    • #48
                                      En tiedä poikkeavatko AEB ja APU moottorit suuttimien osalta, joten kertoisiko joku myös APU:hun sopivat suuttimet K04-15-ahtimen kaveriksi?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Mistä olette hommanneet noita uudempiin 1.8t -koneisiin sopivia EV12 suuttimia, vai ovatko nuo perinteisenmalliset (EV6) sopivat myös uudempien tilalle?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Mulla ois tuossa tyrkyllä Boschin 0 280 156 023 eli 390cc@3bar suuttimet. Mutta mahtaako nuo olla fyysisiltä mitoiltaan sopivat AEB:iin?

                                          Comment


                                            #51
                                            15mm liian lyhyet eli spacerit tarvitset tai kiskoa alas... tai sitten perinteiset 75mm (60mm o-renkaasta o-renkaaseen) ilman kikkoja.

                                            Comment


                                            • #52
                                              No nyt ois tarjolla 75 millisistä Boschin 332cc tai 389cc...kummatko olisi passelimmat k04-015:n kanssa? Ja mites noissa tuo sopivuus paksuutensa puolesta?

                                              Comment


                                              • #53
                                                Kokemuksia Lucas ja Delphi merkkisistä suuttimista?
                                                Miten on, riittääkö 332@3bar suuttimet k04-015:n kanssa niin että duty-cycle pysyy järkevissä rajoissa huomioiden että bensanpaine on 4bar?

                                                Comment


                                                  #54
                                                  332*(4/3) = 442 cc/min @4 bar
                                                  441*0.75 = 330 hv neljällä suuttimella

                                                  Pitäisi riittää K04-15 ahtimelle.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    332*(4/3) = 442 cc/min @4 bar
                                                    Ei se mene näin. Oikea vastaus on ~383cc/min@4. Varsinaiseen kysymykseen vastauksena viittaisin omaan viestiini: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...1&postcount=21
                                                    Eli riittävät ovat.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Ok...tosin nyt kun kattelin muutamista paikoista sekä 332:sia että 389:ia niin näyttää että 332:set ovat systemaattisesti liki pari kymppiä kalliimmat kuin 389 kappaleelta. Eli todennäköisesti päädyn 389:iin halvempina. Mutta tuo merkki arveluttaa, kyseessä on siis Delphi, eikä bosch kuten virheellisesti tuolla ylempänä mainitsin, ja sinänsä ihan tuttu nimi tuo delphi merkkien maailmassa mutta en ole mistään kuullut mitään kommenttia tuohon merkkiin liittyen...eli onko tietoa tuon laadusta tai mahdollisista ominaisuuksista?

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Ach so, unohdin ettei se tuoton kasvu ollutkaan lineaarinen. Kiitos korjauksesta.

                                                        Onko tuosta tuoton kasvusta 3bar -> 4bar jonkinlaista kaavaa olemassa? Olisiko 15% kasvu likimain oikea?

                                                        332 @3bar*1.15 = 381 cc/min @ 4bar
                                                        381cc/min*0.75= 285 hv

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          uusi tuotto = vanha tuotto * neliöjuuri(uusi paine/vanha paine)

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Bosch 0 280 156 063 sopiiko aeb mottiin k04 päivityksen yhteydessä?
                                                            e:numero korjattu.
                                                            Viimeksi muokannut tapsa08; 19.5.2009, 16:26.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Yksi numero puuttuu.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X