Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Dumppi 1B:hen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Dumppi 1B:hen

    Ei näyttäis olevan edes by-passia tuossa minun kulkineessa,eli eikös siihen kannattais laittaa dumppi,sehän säästää ahdinta aika paljon..?Onko kellään kokemusta,vaikuttaako se ecun toimintaan millään lailla paheksuttavasti?

  • #2
    Jos jotain niin by-pass, ei dumppia. Dumpilla saat vain tukevan koneen kastelujärjestelmän aina kun dumppi aukee eikä vessanpytyn läpi imetty ilma menekään moottoriin.

    Comment


    • #3
      Mitäs kaikkia palikoita siihen pitää hommata sen pässin lisäksi/asennetaanko se coolerin ja imusarjan väliin vai..ja purkautuva painekko ohjataan sitten putsarikoteloon?

      Comment


      • #4
        Ahtimen ja kaasuläpän välistä k-jetin ja ahtimen väliin.

        Comment


        • #5
          ok,täytyypä ruveta pikkuhiljaa suunnittelemaan by-passin toteutusta,kiitän valaisuista!

          Comment


          • #6
            -Eikös tosta vois kehitellä hyvän antilagin (vrt. s1 umluft) kun tekis ton dumpin hukkiksesta ja ohjais ahtopaineet pakosarjaan. Bensaahan tuossa vaiheessa koojetti sylkee koneen läpi jo riittävästi kuten Teppo mainitsi. Ja ei kun Watam! ja paineet tappiin ja seuraavaa pykälää pesään...
            Ainakin periaatteessa toimii hauskasti ;)

            Comment


            • #7
              Joo,ja ostaa valmiiksi putkea ja vaimentimia,joita voi vaihdella possahtanaiden tilalle,saisihan siinä leikkiä uuden vuoden valo- ja paukkujuhlaa...

              Comment


              • #8
                Kaverilla on tommonen 200 sx nissani. Mites semmosessa tommonen dumppi toimis?

                Comment


                • #9
                  Anteeksi maalaisuuteni,muutan huomenna kaupunkiin...mutta tuli vaan mieleen,että eikös tuo pässin purku kannata laittaa mahdollisimman lähelle ahdinta,vai tekeekö paineimpulssi muka jotakin hallaa sille,kun se tulee imupuolelle?Ajattelin vaan,että pysyis kierrokset vielä paremmin siivillä pykällyksessä...

                  Comment


                  • #10
                    mahdollisimman lähelle kaasuläppää...

                    Comment


                    • #11
                      Niin,kyllä lähtö mahd.lähelle kaasuläppää,mutta tarkoitin ahdoista purkautunutta painetta passin jälkeen...

                      Comment


                      • #12
                        Mulla on UrS4:ssa 76mm rst 90 mutka, johon on porattu 5-6 cm päähän reikä johon on hitsattu 25mm 90 rst mutka, joka osoittaa sisäpuolella suoraan ahtimen nieluun, eipähän ainakaan DV:n purkaukset pääse sotkemaan MAF:a.

                        Comment


                        • #13
                          Sama missä se dump valve sijaitsee, kun sotkee silti maffilla olevan auton toimintaa.

                          Comment


                          • #14
                            DV=Diverter Valve, tarkkuutta :)

                            Comment


                            • #15
                              Ei dumppi,vaan by-pass,jonka asennukseen päädyin aiemmin.Taidan ottaa oppia mikon asennuksesta

                              Comment


                              • #16
                                No kyllähän tuon DV lyhenteen saa tuosta dump valvestakin. Oishan tuon kyllä tuosta äkännyt, kun olis taas ajatuksen kanssa lukenut.

                                Comment


                                • #17
                                  Ei vaivuta synkkyyteen moisesta...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mikon juttu kuulostaa hyvältä. "++" autoissa saattaa jossain vaiheessa olla ongelmana MAFin kestävyys. Kuuleman mukaan sen rikkoo helpoiten juurikin nopea bypass-purkaus eikä niinkään vedon aikainen ilmavirta. Käytännössä kaiketi noin 450hv tuntumassa.

                                    Comment

                                    Working...