Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Voimaa.com virisoftat?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Voimaa.com virisoftat?

    Moi,
    onko kellään kokemusta ko. firmasta/softan ajosta..
    Kiitos etukäteen avusta!

  • #2
    Vierestä seuranneena on kokemuksia mutta en niitä täällä tarkemmin huutele.

    Omaani en laittaisi näillä kokemukslla, ja osuvasti markalla saa markan osan.

    Toisilla on pelannut ilmeisesti hyvin ja toisilla ollut murhee kryyninä ja vaihtaneet toisiin ohjelmantoimittajiin. Syytä vaihtoon en lähde spekuloimaan :)

    Comment


    • #3
      Omaan pirssiin laitettiin tuossa keväällä Voimaa.comin Force-ohjelma ja hyvin on pelannut. Kilometrejä on nyt takana noin 10 tkm. Vielä kun sais tuon laatikon ohjelman mieleiseksi, niin olis tosi bueno...

      Comment


      • #4
        A4:sessa.

        A4 1.8t quattrossa(b5) rokkasi loistavasti, ja potkii edelleen uudella omistajalla. Laitatin keski-Suomessa, ei pahaa sanottavaa.

        Comment


        • #5
          Vielä softasta...

          Moi,
          mitäs maksoitte tollasesta softan päivityksestä ja onko niissä firmojen hinnoissa "tinkivaraa"?

          Comment


          • #6
            Itte laitatin profiilin autoon alku kesästä Voimaa.comin lastun Turun toimipisteellä, ja ajellut sen jälkeen n.20tkm ja hyvin on pelannut. sillon oli vielä tutustumishintaan 499? ja sillon ei ainakaan saanu tingittyy yhtään

            Comment


            • #7
              Ex 2.7 aut allroadini koodautin heillä. Kaikki oikein mukavasti 16tkm jolloin auto vaihtui muista syistä.

              Comment


              • #8
                Suosittelen APR:n softaa, on ainakin jenkeissä tehdyissä dynotesteissä ollut selvästi paras vaihtoehto. Itselläni reilu puolen vuoden kokemus ko. tuotteesta, hyvin toimii.

                Comment


                • #9
                  Täältä löytyy APR:n softasta tietoa 2.0 TFSI:lle.

                  Tehdessäni hieman kartoitusta näistä kotimaisista lastuttajista osui silmiini tällainen "luottamusta" herättävä kommentti eräältä sivula. "Tämän ohjelmoinnin avulla ajoneuvoon saadaan lisää voimaa noin 25-50% ja vääntöä noin 20%"

                  Siis voima lisääntyy enemmän kuin vääntö? Tämä ei taida onnistua kuin vierintä/pyörintä säteen pienemisellä vai onko tämä jotain korkeampaa fysiikkaa? :-)

                  Comment


                  • #10
                    Tehdessäni hieman kartoitusta näistä kotimaisista lastuttajista osui silmiini tällainen "luottamusta" herättävä kommentti eräältä sivula. "Tämän ohjelmoinnin avulla ajoneuvoon saadaan lisää voimaa noin 25-50% ja vääntöä noin 20%"

                    Siis voima lisääntyy enemmän kuin vääntö? Tämä ei taida onnistua kuin vierintä/pyörintä säteen pienemisellä vai onko tämä jotain korkeampaa fysiikkaa? :-)
                    Kyllähän toi on ihan ohjelmointi kysymys. Se että vääntöhuippua jossain alemmilla kierroksilla ei nosteta niin paljoa ja että tehoa yläkierroksilla nostetaan taas, on normaalia.

                    Tossahan ei sanota että tehon huippukohdan kohdalla vääntö nousee 20 pinnaa vaan ilmeisesti vääntöhuipun kohdalla (kun siitä väännöissä yleensä puhutaan) ;)

                    Omassa koslassa tapahtui tarkoituksella niin, että tehot nousi 70 hv ja vääntöhuippu tippui 20 nm, näin siis kytkintä säästäen..

                    Comment


                      #11
                      vayne: Eiköhän Antti meinannut huumorimielessä sitä että ko. firmalla on pikkasen termit hukassa ja että on sekoitettu voima ja teho toisiinsa :). Tunnetustihan klassisen fysiikan mukaisesti momentti on voiman suuruus kerrottuna sen vaikutuspisteen ja pyörimisakselin välisellä etäisyydellä.

                      Comment


                      • #12
                        Yhym, kun tiedetään: F=ma ja a=F/m. Voidaan tehdä kehäpäätelmä, että voimaa (F) tarvitaan lisää, jos kiihtyvyttä halutaan parantaa massan pysyessä samana.

                        Comment


                        • #13
                          Nii sinne renkaan ja tien väliin voimaa, mikä on vääntöä pyörän navalla. (: menee muna kana mietiskelyks.

                          Comment


                          • #14
                            Nii sinne renkaan ja tien väliin voimaa
                            May the Force be with you:)

                            Comment


                            • #15
                              May the Force be with you:)
                              Ei oo näkyny, mutta kiitos toivotuksesta. Ehkä vielä joskus. (: jees, chatti loppu miun osalta.

                              Comment


                              • #16
                                vayne: Eiköhän Antti meinannut huumorimielessä sitä että ko. firmalla on pikkasen termit hukassa ja että on sekoitettu voima ja teho toisiinsa :). Tunnetustihan klassisen fysiikan mukaisesti momentti on voiman suuruus kerrottuna sen vaikutuspisteen ja pyörimisakselin välisellä etäisyydellä.
                                Mahdollisesti ;) puhekielessä kun vaan voima mielletään tehoksi usein ilman sen suurempia fyysikan oppitunteja, niin ei noissa kyseisen tuotteen myyntiteksteissä mitään sen ihmeellisempää ole, mitä ei muillakaan myyjillä ole nähty.

                                Comment


                                • #17
                                  Kiitoksia vain...

                                  Kiitoksia vain kaikille vastauksista ja jos on vieläkin tietoa niin pistäkää tulemaan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    <- tuossa on voimaa.comin softa ja hyvin on pelittäny. Isännän Pösössä on myös ja hyvin on pelittäny. Kolmessa taxissa mitä ajan on voimaa.comin softa ja hyvin on nekin toiminu. Ainakin itse voin suositella.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Se kannattaa huomata että jos lastun asentaja ei ole mikään VAG spesialisti niin sillä ei välttämättä ole edes vag-commia joten on hyvä olla oma vehje matkassa. Jää nimittäin muutama anturivika muistiin jos joutuvat poksin irroittamaan ja irtonaisena boottaamaan flässäämistä varten. Samalla voi tehdä köyhänmiehen tehotestit ja nakutusarvot tarkastaa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        vag-commia? Oma vehje matkaan? Flässätä? Köyhänmiehen tehotesti?

                                        Nyt rupeaa menemään "tieteen puolelle"?
                                        Eli kohtahan tässä joutuu hautaamaan koko ajatuksen, kun ei yksinkertaisesti ymmärrä/tiedä kaikkea, mitä ilmeisesti pitäisi tietää ;-)

                                        Comment


                                        • #21
                                          vag-com = ohjelma jolla voidaan tutkia auton tietokoneiden antamia informaatioita. vikakoodit, tekniset tiedot, säädöt eri laitteille.

                                          oma vehje = kannettava tietokone, jossa vag-com ohjelma asennettuna ja tarvittavat piuhat joilla auton ja tietokoneen saa jutteleen keskenään

                                          flässätä = ohjelmoida. tulee sanasta flashing, joka on lontoon kieltä

                                          köyhänmiehen tehotesti = vag-com:in avulla voi tutkia laskennallisen tehon, joka antaa suuntaa todellisista tehoista.

                                          käytä search nappia tuolta ylhäältä mikäli haluat lisää tietoa

                                          tuolta ainakin löytyy adaptereita.
                                          http://jaripetteri.net/netstore/index.php?menu=products

                                          Comment


                                          • #22
                                            Moi ja kiitos selvennuksestä...joo toi flashing oli tuttu...sähän oot "kone" näissä... ;-)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kari: No tuossa 2.0t:stä tuskin tarvitsee sitä boxia irroittaa vaan softa kyllä soljuu johtoja pitkin suoraankin. Lähinnä näissä vanhemmissa peleissä saattaa joutua konepellin aukaisemaan. Itse softan laittoonhan ei mitään autotietoutta tarvita mutta sitten jos jotain ongelmia ilmenee niin onhan se mukavaa jos se softanlaittaja ymmärtää jotain myös sen auton päälle.

                                              Comment


                                                #24
                                                itsellä on toiminut kyllä ihan hyvin kyseisen ohjelmat. Oli edellisessäkin b5 tdi:ssä ja toimi hyvin ja profiilin kulkineessakin on toiminut, en tosin oo ajanut vielä ku 5000km.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mulla ei ole positiivisia kokemuksia kyseisestä firmasta/softasta. Auto toimi ennen softaa hyvin. Virityksen jälkeen tuli ongelmia. kiihdyttäessä 3500 kierroksen kohdalla tuntuu valtava nykäisy, kuin sytytys olis katkennut. Sen jälkeen meno jatkui n. 5000 kierrokseen asti, jossa meno alkoi hiipumaan.

                                                  Asiaa zoomaillessa huomasimme ilmamäärämittarin johdon olevan nippusiteellä lukittu. Ajattelin, että siinähän se vika on ja hommasin uuden mittarin. Vika ei kummentunut sillä. Ohjelman asentaja aikoi hommata siihen laimeamman ohjelman 290hv ohjelman toimimattoman 305hv tilalle. Laimeampi ohjelma alkoi toimimaan ja ohjelmoija aikoi selvittää mikä on vikana tehokkaammassa ohjelmassa. Ohjelmoija kertoi vielä "takuun" jatkuvan, kunnes auto saadaan kuntoon.

                                                  Kului muutama kuukausi virkeämpää ohjelmaa odotellessa. Ajattelin ottaa ohjelman jostain muualta, kun mitään ei kuulunut. Jolloin soitin ohjelmoijalle, että tulee laittaan auton vakioksi. Asentaja tuli ja laittoi vakio-ohjelman autoon. Rahojani takaisin kysellessäni tuli taas ongelmia. Niitä ei kuulemma voinut palauttaa.

                                                  Soitin firman johtajajalle norjaan. Se meinas, että auto kulunut ja ei toimi niinkuin uusi. Sitten se meinas, että joku anturi on viallinen, mitä vag-com ei näytä. Johtaja oli puhemies ja kertoi vaikka minkälaisia tarinoita n.tunnin ajan. esim. ihmisen nivelien kulumisesta ja vertasi niitä autoon.

                                                  On tällä tarinalla kuitenki onnellinen loppu. Kun vihdoin sain rahat takaisin. Menin Ouluun Pernun Ekin puheille POWERFLASHiin. Sitä tuntui huvittavan, kun kerroin aikaisempia kokemuksiani.

                                                  Ensimmäisenä Pernu laittoi vag-comin kiinni autoon ja kävi kokeileen. Sen jälkeen asensi virisoftan ja kävi taas ajamassa. Autossa ei havaittu mitään ongelmia ennen tai jälkeen virityksen. Auto toimi loistavasti kaikilla kierroksilla. tehoa ja vääntöä tuntui olevan riittävästi.

                                                  Olen ollut erittäin tyytyväinen powerflashiin.

                                                  Mitä opimme tästä? Köyhän ei kannata ostaa halpaa ;) Varokaa halpoja piraatti ohjelmia.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Nyt asennettu Decatec(illa) Vantaan Koivuhaassa Karalan ohjelma ja toimii erittäin hyvin..auto muuttui huomattavasti "herkemmäksi" ajaa ;-)
                                                    Suosittelen ko. firmaa erittäin lämpimästi kaikille, kellä mielessä softan asennus.
                                                    www.decatec.com ja sieltä Jussi Ahonen
                                                    Viimeksi muokannut kaapohir; 21.3.2007, 12:34.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Hyvin futaa pari viikkoo sitten hommattu Voimaa.comin force-ohjelma TT roadster quattrossa. Pirteyttä ja vääntöö on nyt kivasti 250hv 350Nm =)
                                                      Ohjelmaa ei saatu sisään suoraan huoltopistokkeen kautta, vaan piuhat piti kytkeä suoraan ECU:uun. Ainakin Pirkanmaan Voimaa.com haarassa palvelu oli todella loistavaa ja ystävällistä.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        voimaa.com

                                                        Laitettii serkulle tossa ahtopainemittari vkl. Näyttäis menevän tolla voimaa.com force ohjelmalla 1.25 bar puolelle. Mielestäni aika raju korotus jos vakio on 0.6 baaria. Mitä oote mieltä? Mitenköhän imuilman lämmöt kohoaa tuossa vaiheessa vakio coolerilla...
                                                        Viimeksi muokannut Sleepy2; 13.3.2008, 16:22. Perustelu: Siirsin eri ketjuun.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Amatöörinä sanoisin ettei siinä mitään ongelmaa ole kunhan kohonnutta ahtopainetta ei korota joku vika. Vuoto, n75, mitkä lie.
                                                          Mikähän auto kyseessä?
                                                          Imuilman lämmöt näkee vag-comilla.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Eiköhän tuo 1.25bar ole ihan normaalia lastutetulle 1.8T:lle.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X