Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

SKolmoseen Vauhtia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Täytyy heti alkuun pahoitella kun nostin näin vanhan topicin ylös, mut en viittinyt kirjotella samalla otsikolla uuttakaan...

    Eli lastua olen miettimässä S3:seen ja vaihtoehtoina olis MTM tai REVO. Lähinnä noista kiinnostaa se, että onko niitten tehoissa/väännöissä käytännössä mitään eroa?
    Paperillahan Revo lupaa n. 15hp enemmin...
    Revosta täällä löytyykin paljon käyttökokemuksia, mut onko joku päässy testaamaan kumpaakin ajossa?

    MTM:n laittaisin mielellään jo senkin takia, että autoa huollatan muutenkin LMS:ssa, että se menisi hyvin siinä samassa ja muutenkin olen ko. firman toimintaan tyytyväinen. MTM taas on hieman Revoa kalliimpi, eli tällä hintaerolla saisi jo melkein cat-back putken...

    Comment


    • #62
      Taisit vastata jo itse kysymykseesi. Eikö se ole järkevä laittaa MTM:n lastu, jos meinaat käyttää muutenkin heidän palveluja.
      Tuskinpa ajossa on niin merkittävää eroa, että sitä kannattaisi käyttää valinta perusteena.
      BSR:n putki (Simons ) on tosi hiljainen. Ei ole eroa vakion ääniin... Kuulostaa liian perheautolta. Sieltä voi kyllä ottaa pois etummaisen vaimentajan, tilalle suora putki. Teetetty olis oma valinta, mutta ei saatavana.

      Comment


      • #63
        Mulla oli vanhassa keltasessa Skolmosessani BSR:n putki (tosin TT:n tuplaulostuloversio) ja siinä ainakin äänet muuttuivat täysin, eli ne olivat musta lähes täydelliset... Siis pienillä kierroksilla matalaa murinaa ja isommilla kierroksilla parkui lujempaa. Suosittelen! Auto on sillä putkella vissiin vieläkin, ilmeisesti Vantaalla.

        Comment


        • #64
          Huomasitko putken vaihdosta mitään tehohyötyä?

          MTM lupaa putkella aika suuria tehohyötyjä (15hp), mut sitten taas jossain sanotaan ettei putkenvaihdosta oo mitään muuta hyötyä kun äänet...

          Comment


            #65
            jos on lastutettu, niin käytännössähän se tuo jatkuvuutta sinne yläpäähän, eli ei sakkaa niin nopeasti kuin vakioputkella? ~5hp?

            Comment


            • #66
              Kai sen putken vaikutus riippuu minkälainen on alkuperäinen, usein vähän pieniä. Jos sitä vaihtamista kuitenkin epäröi, voi olla parempi jättää tekemättä, ei harmita rahameno.
              Oma valinta on kuitenkin vaihtaa vakion tilalle isompi ehdottomasti.

              Comment


              • #67
                Niin... eipä sitä putken vaihtoa yleensä perstuntumalla huomaa, silti se pitää tehdä...

                Comment


                • #68
                  Onkohan S3 orig putkessa samanlainen "kuristus" taka-akselin alituksessa kun oli omassa A3tq:ssa? Jos on niin siinä on ainakin hyvä syy vaihtaa hormisto.

                  Comment


                  • #69
                    On se painettu littaan siitä akselin kohdalta...

                    Kattelin sitä kanssa ja näyttää kyllä et se siinä ainakin ahdistais.

                    Comment


                    • #70
                      MTM:lä on softasta erilaiset versiot vakio ja viriputkille

                      Comment


                      • #71
                        Liittynee ohuelti aiheeseen -- tässä eräs S3 kyhäelmä:

                        http://www.rs246.com/index.php?name=...wtopic&t=46709

                        Comment


                        • #72
                          No tossa tosiaan alkaa olla jo tehty kaikki tarvittava...jarruja unohtamatta.

                          Engine

                          345ps,452Nm MTM engine conversion,MTM modifed ECU,MTM cast exhaust manifold,K26 turbo,external wastegate,MTM downpipe,2x Miltek sports cats,Miltek 70mm low back pressure exhaust system,MTM injectors,Samco inlet and intercooler hoses,K&N panel,Modifed airbox &additional cold air feed,modified Forge bypass valve,MTM front mount additional oil cooler,Forge alloy caps and top mount covers.
                          engine custom mapped by Peter Link from MTM on QST's Maha rolling road.

                          Suspension

                          H&R Coilovers(custom settings)H&R adjustable anti roll bars,forge adjustable rear tiebars,custom geometry settings.

                          Brakes

                          front Movit(Porsche 911 GT3) 4 pot monobloc calipers with 342x34mm cross ventilated curved vane discs,Movit Pads.
                          rear Quattro GMBH/MTM 308x25 curved vane cross drilled floating discs with alloy bells,Mintex 1144 pads.
                          Movit braided brake lines,Mintex comp fluid.

                          Transmission

                          MTM Haldex controller(allows torque split to be locked 50/50)
                          MTM Paddle Clutch

                          Wheels/Tyres

                          MTM Bimota 8.5x19in wheels with 235/35/19 P-Zero Rosso

                          genuine Porsche 996 turbo hollow spoke 8x18in wheels with 225/40/18 Goodyear F1s on H&R Hub adaptors.

                          8x18in Speedline Turini competition wheels with 225/40/18 Kumho trackday tyres.
                          Recaro SPG race seat and subframe(incl seat airbag wiring kit)Pagid orange trackday pads.
                          Kaverilla on toi MTM 345 setti ässässä ja kyllähän se kivasti tuntuu menevän kun pääsee tehoalueelle. Alta 4000 kierroksen ihan kuollut, mut sen jälkeen vetää hyvin ihan punarajalle asti...

                          Comment


                          • #73
                            Vaikka näistä viilauksista on jauhettu kovin paljon. Minua kiinnostaa tietää silti, tuleeko minkäverran lisää turboviiveitä jos vaihtaa S3 KKK04 vakio föönin johonkin isompaan. Siten että tehot nousis sinne kolmensadan luokkaan tai vastaavaa. Ja tarkoitan näitä uusia laitteita, eikä 15v. ikäisiä turboja.
                            Kun onhan se mukava, jos sitä löylyä on enempikin, niin että vetää tappiin asti iloisesti. Mutta käytännön ajossa on epämiellyttävää jos kaasuun vastaavuus on hidasta.
                            Vastaus olisi tietysti S4, sillähän se puute parantuisi, mutta kyllä tuo kolmonen on muuten mukava auto mielestäni.
                            Moottori on kuitenkin 1.8 litrainen, kai sekin jotain meinaa, että missä menee sen raja kohtuullisen väännön ja huipputehon suhteen järkevä ajettava...

                            Comment


                            • #74
                              300 on vaikea teho noissa. Se vakioturbo ei riitä, ja on vaihdettava isompi fööni. Sitten se hypähtää suoraan sinne 350 tienoille. Ja perstuntuma tuosta setistä on, että ei ole kadulla juurikaan nopeampi, kun lähtee vasta 4000+ kierroksilla. Voi olla tosielämässä jopa hitaampi, kun monesti ajotilanteessa liikutaan alta neljäntonnin. Toki se sitten laulaa 7000 asti, aivan kuin 15 vuotta vanha S2 siis :-)

                              Toki alavääntö ja turbon mukaantulo on pehmeämpää kuin esim S2:ssa, kun siellä on säädettävät nokat, silti koneen luonne muuttuu perinteisemmäksi turbokoneeksi.

                              Comment


                              • #75
                                Kattelin tuolta MTM:n sivuilta ja nyt siellä oli jotkut 300hp ja 318hp paketit. Niitten ahtimista ei kyllä lukenu mitään, et mikä niissä on käytössä...

                                Sinne ei saanu linkitettyä suoraan, mut tossa noi sivut...
                                http://www.mtm-online.de/

                                Tossa on sen 300hp:n dynolappu ja tossa sen 265-paketin. Aika pieneltä alavääntö vaikuttaa tossa 265-paketissakin...

                                Comment


                                • #76
                                  Kyllä näyttää aivan väärältä tuo 265hv dynolappu. Isälläni on sellainen, jo ahdin tulee jo 2500 alapuolella mukaan.

                                  Ainakin jossain vaiheessa tuo 300 ja 318 oli de-tuunattu 345hv paketti, ja hinnaltaan aika lähellä.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Ei tuo alavääntö ongelma ole, vaan rahakysymys. RS4:sen tekniikka sopii "pienellä panostuksella" S3:seen. Sen vielä kun kevyesti piristää niin eiköhän liikuta jo sopivissa arvoissa?

                                    Hymyllä sitten tämä, vaikkakin tuollainen oikeasti on tehty, oiskohan ollut MTM:n tekele?

                                    Comment


                                    • #78
                                      ja eikös tehtaaltakin ole vihdoin tulossa kunnon rs3 ?

                                      Comment


                                      • #79
                                        Joo noissa +300hp paketeissa ei tosiaan hinnoissa suuria eroja ollu...

                                        No taitaa tossa käyrässä sitten tosiaan olla jotain häikkää, et jos kerta sellaista olet ajanut. No hyvä vaan jos on niin, kun MTM:n lastuun taidan nyt sitten päätyä. Tossa on kanssa tosta MTM:n lastusta puhetta ja siinä sanotaan...-the new Motronic box ups that to a whopping 2661b.ft (36ONm) between 2,2oo and 5,5OOipm. Ja vaikka toi "whopping 360Nm" on tietenkin ihan suhteellista, niin kyllähän sekin varmaan taas nostaa hymyn suupieliin vähäks aikaa...

                                        Ja onhan aina sitten toi Kallen ehdottama vaihtoehto...=)
                                        Tuolla kuvia siitä vekottimesta...

                                        Linkki

                                        Comment


                                        • #80
                                          Vielä käyristä, Revolla lastutettu S3:nen penkissä antoi ihan toisenlaisen käyrän, 2400 kiekkaa niin alkoi kunnolla nousemaan eli silloin turbo lähti kunnolla, 2200 kiekkaa oli ehkä se heräämispiste. Parhaat hönkäykset tuli n. 3400-4500 välillä. Tämä siis mun vanha pirssi... numeroita en laita koska ne eivät olleet ihan totuudenmukaisia, imuilman lämpötila melkein 60 astetta kun dynossa ei ilmanvaihto toiminut...

                                          Ja Teemu - kyllä nostaa!

                                          Huhujen mukaan uusi RS3 olisi 3.2 V6 BiTurbo, 350-380 heppaa. Kelepaa...

                                          Comment


                                          • #81
                                            Joku tehtaan ukko sanoi haastattelussa, että RS-brändi kuuluu vain B- ja C-koreihin. Eli huhujen mukaan mitään RS3:a ei tule, vaan mistä sitä ikinä tietää.

                                            Comment


                                              #82
                                              Joo oon kanssa tuolta ulkomualiman voorumeilta bongaillut, että uusi S3/RS3 (miksi sitä kulloinkin on nimitetty) julkaistaisiin kesällä 2006 ja koneeksi on arvottu kaikkia 2.0T:n ja 3.2 v6 bi turbon väliltä. Itse kyllä epäilen, että mitään RS3:a tullaan valmistamaan. Josko sieltä nyt joku sporttinen kolmos malli tulisi ja vielä jos siinä jokin mutka kyljessä olisi, niin eiköhän siitä taas pajoilla muikeat lukemat puristella ulos =)

                                              Comment


                                              • #83
                                                Tuollanen firma tuli vastaan nettiä surffatessa...

                                                http://www.muggianu-turbo.de/vag.php?stufe=3062

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Kiitoksia, mielenkiinoinen linkki.
                                                  Taitaa hyödyntää alkuperäisiä välijäähdyttimiä. Joku asiantuntija tietää varmaan kertoa kyseisen turbon sopivuudesta. Dynokäyrä vaikutti, että alakierroksillakin olisi toimintaa.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Jonkun saksalaisen Audi lehden (Audiscene, Audituning tms.) tän kuun numerossa on esittelyssä S3, missä oli tollanen muggianun +300hp paketti. Et jos saksa on hallussa, niin lukase se läpi...itellä ei ole, et en tiedä paljonko jutussa puhuttiin koneesta...

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Nostetaas taas tääkin keskustelu ylös...
                                                      Tollanen turbo tuli vastaan yhdellä ulkomaan foorumilla...Eli on tulossa bolt-on turbo korvaamaan K04. Omat mallit poikittaisiin- ja pitkittäisiin koneisiin.

                                                      Kuinka rajoittava tekijä vakiopakosarja mahtaa olla tollaisella?

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Vakiopakosarja alkaa olla jo vähän ahdas lastutetussa S3:ssa joten kyllähän sarjaa on hyvä päivittää jos enemmän mehua haluaa. Suuttimien tuotto loppuu myös siinä 270-280 hepan kohdalla joten ne menee samalla vaihtoon jolloin softaa pitää kans uusia. MAF koteloineen voi ehkä myös tarvita päivitystä + kenties jotain muuta rompetta mitä en nyt edes muista :)

                                                        Joten sellainen bolt-on...

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Nostetaas vähän...

                                                          Repo kirjoitteli:
                                                          265hv softaa kannattaa S3:ssa mainittujen pikkuherkuttelujen lisäksi auttaa pakosarjan porttauksella. Ero tulee nimenomaan sinne puuromaiseen yläpäähän. S3:n pakosarjahan on siis sitten -mikäli mahdollista, vielä huonompi kuin 150/164/180hv 1.8T:n vastaava. Myös pakopesää voisi hieman herkistellä.
                                                          Minkä hintasta on porttaus ja herkistely? Entä onko edes nimellistä hyötyä, jos takatukka aikojen mopomies ottaa ja "viilaa" ite ilman mitään virtauspenkkejä? Tuo ylärekisterin puhdittomuus on kyllä niin murhaava että jos ei turvavyötä pidä niin on nenä lasissa. Jotain tarttis tehrä :)

                                                          Oiskohan jossain bittiavaruudessa vinkkiä kuvien kera tosta pakosatsin avarruksesta...
                                                          Laittakaa linkkiä jos löytyy.

                                                          Edittiä: Tosta maf kotelosta. Onko sen koolle jotain ohjeistusta, vai sorvaanko vastaavan, mutta isomman nylon jöötistä? Kaikki vinkit ja kokemukset otetaan vastaan

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Kyselin sitä sillon kun olin lastua ostamassa ja sillo sanottiin hinnaks joku 1000? asennuksineen. Mahtaisko sitte samalla rahalla vaihtaa jo koko pakosarjan parempaan...
                                                            Putken vaihto toi yläpäähän aika reilusti lisää potkua, mut oishan sinne tosiaan kiva saada vielä lisääkin.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              MTM:lä on softasta erilaiset versiot vakio ja viriputkille
                                                              Onkos tuo ohjelma päivitys välttämätön? Ei jaksas LMS:lle lähteä ajamaan jos kyse on muutamasta heposesta. Jos moottorin kestävyys on vaakalaudalla niin se ompi sit pakko.

                                                              Comment

                                                              Working...