Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3b, tehoja laskettu ,kuinka tehty?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3b, tehoja laskettu ,kuinka tehty?

    Elikkä autona on audi 90 vuodelta 89, johon ympätty 3b moottori s2:sesta. Auton tehot laskettu 137kw ja ahdot karvan yli 0,5bar. Kuinka/miten tehon lasku mahdollisesti toteutettu,softalla? Olis mukava saada ainakin noi vakio tehot esiin. Eikö kyseisen moottorin pitäisi ahtaa jotain 0,8bar?

  • #2
    Järkevin on softalla rajoitettu, mutta voihan siellä olla jotain kuristuksia.
    Kannattaa kysellä siltä kuka on moottorikonversion tehnyt, ei tuota kukaan muu varmaksi tiedä.

    Vakio ahdot taitaa 3B:ssä olla siinä 0,5-0,6bar.
    Tämmöinen arvo jostain jäänyt muistiin.
    Ahtopaine on kuitenkin suhteellista.

    Esim.
    Moottori voi olla 3B, mutta turbo jostain muualta.

    EDIT:

    Voihan siellä olla kaikki tehot käytössä vain penkitetty pienemmillä paineilla 137kW, että saa luvat kuntoon.

    Comment


    • #3
      turbo on kyllä 3b:een oma. auto menossa hariselle maanantaina tehon mittaukseen/tehon lisäykseen jos se vaan onnistuu softaa muokkaamalla.

      Comment


      • #4
        minkäs värinen auto mahtaa olla? Mulla oli samanlaisella tekniikanvaihdolla oleva musta.

        Comment


        • #5
          mustahan se on. ollut lunastettunakin avk:lla jossain vaiheessa.

          Comment


          • #6
            Siihen saa tehonrajoituksen ottamalla magneettiventtiilin johdon irti tai multifunken johdotuksesta jatkuva temp high päälle. . En jaksa uskoa, että kukaan olisi viilannut siihen hienoa ohjelmaa, että ahtaa vain 137kwn verran.

            Todennäköisesti siitä on kuitenkin jarrutettu se 137kw teho dynolapulle sillä paineella mitä tarvitaan 137kw:iin ja tilattu jarrutushetkellä.koneelta se paine, jolla sen tehon saa. Tuo on helppoa. Miksi siihen pitäisi jarruttaa niin vähän tehoa, kun voi muutoskatsastaa S2 tehoille vaihtamalla tarpeeksi osia ?

            Tehoa saat esim. vakion veroisesti laittamalla vakion tai stage 1 lastut ja katsomalla vikakoodit, että mikään johto ei ole irti. Onko vikakoodit luettu ?

            Onko turbon edessä mitään kuristinta ?

            Harisen tarjous muuttaa 3b softaa taitaa olla hestec softan muuttamista ko. kohteessa ?

            Comment


            • #7
              vika koodit yritetty lukea, mutta ei saatu yhteyttä vika muistiin. eikä turbon edässäkään mitään ole. rek.otteen mukaan autoon vaihdettu vain moottori ilman apulaitteita prosentteja 11,5.

              Comment


              • #8
                luultavasti mun vanha... pikkuveli ajo sen lunastukseen :)
                kyllä siitä penkitettiin myös täydet tehot, mutta leimalle tuli vähän vähemmän sattuneista syistä.

                Comment


                • #9
                  joo oli tossa joku vanha kopio rek.otteesta jossa omistajana Johansson. eli sun vanha ilmeisesti.

                  Comment


                  • #10
                    Mutta ei katuliikenteessä? Eihän ;) Tarkka katsastusmies lukee myös foorumit.

                    Comment


                    • #11
                      Katsastusmiehiä ei varmasti voisi vähempää kiinnostaa. AKE on se instanssi, jota oikeasti kiinnostaa.

                      Ei kannata huudella laittomuuksista. Suosittelen jopa muokkaamaan vähän tuota yhtä viestiä.

                      Comment

                      Working...
                      X