Sanoipa turbotekniikasta mitä tahansa niin ilman perusteluja en sitä niele että isommalla kompuralla vain tulee enemmeän tehoa ja thats it. Toki sitä tuleekin mutta mistä se johtuu kiinnostaa paljon enemmän.
Ja kun nyt turbotekniikka juttelee että voima lisääntyy kompuraa suurentamalla, niin kyllähän se lisääntyy turbiiniakin suurentamalla, mistäs se sitten johtuu kun kompura pysyykin samana, ja samalla paineella tuleekin enemmän voimaa?
ihan näin perstuntumalta se johtuu siitä että pakovastukset pienenee ja huuhtelu ja tätä myöten täytös paranee, sen kauttahan teho nousee. Näin yksinkertaista on kumota se että kaikki on kompurasta kiinni.
tarkoituksenahan on kuitenkin saada sylinteriin mahdollisimman hyvä täytös ja siihen ei se pelkkä kompura vaikuta.
Ja kun nyt turbotekniikka juttelee että voima lisääntyy kompuraa suurentamalla, niin kyllähän se lisääntyy turbiiniakin suurentamalla, mistäs se sitten johtuu kun kompura pysyykin samana, ja samalla paineella tuleekin enemmän voimaa?
ihan näin perstuntumalta se johtuu siitä että pakovastukset pienenee ja huuhtelu ja tätä myöten täytös paranee, sen kauttahan teho nousee. Näin yksinkertaista on kumota se että kaikki on kompurasta kiinni.
tarkoituksenahan on kuitenkin saada sylinteriin mahdollisimman hyvä täytös ja siihen ei se pelkkä kompura vaikuta.
Comment