Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

10v vs 20v, kannet ja virtaukset

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Sanoipa turbotekniikasta mitä tahansa niin ilman perusteluja en sitä niele että isommalla kompuralla vain tulee enemmeän tehoa ja thats it. Toki sitä tuleekin mutta mistä se johtuu kiinnostaa paljon enemmän.
    Ja kun nyt turbotekniikka juttelee että voima lisääntyy kompuraa suurentamalla, niin kyllähän se lisääntyy turbiiniakin suurentamalla, mistäs se sitten johtuu kun kompura pysyykin samana, ja samalla paineella tuleekin enemmän voimaa?
    ihan näin perstuntumalta se johtuu siitä että pakovastukset pienenee ja huuhtelu ja tätä myöten täytös paranee, sen kauttahan teho nousee. Näin yksinkertaista on kumota se että kaikki on kompurasta kiinni.
    tarkoituksenahan on kuitenkin saada sylinteriin mahdollisimman hyvä täytös ja siihen ei se pelkkä kompura vaikuta.

    Comment


    • #62
      joo muakin rupes nyt häiritsee että oonko käsittänyt väärin vai muistanko väärin (eikä olis eka kerta), mutta kysäsen sitä ja varmasti se perustee, koska en hyväksy myöskään kommenttia että näin se vaan on.

      Comment


      • #63
        Juu kysäse ihmeessä, niin saa enemmän näkökulmia tähänkin asiaan. Ehkäpä jo joskus oppii ymmärtämään miten se turbo ihan oikeasti toimii :)

        Comment


        • #64
          mutta kysäsen sitä ja varmasti se perustee
          Ihan vaan mielenkiinnosta kiinnostas tietää, että mitä se turboguru nyt on vastannut...

          Comment


          • #65
            no niin, eli samaa se vastas kun ennenkin eli barissa voi olla ilmaa 5 tai 500 lipsiä ja kaikkea muutakin, riippuu ihan millä kompuralla sitä ilmaa sinne koneeseen tungetaan. kyllä se sitä jotenkin perustelikin, mutta mä en vaan päässy siihen juttuun oikeen kiinni, kun oli vähän kiireitä itselläkin ja se juttu jäi aika lyhyeen,mutta yhden asian minkä se sano jäi mieleen: kokeilkaa puhaltaa isoon ja pieneen pilliin ja se vastaa sitten joltain osin jotain, eli ota nyt sitten tästä selvää...kun en itsekkään ole kärryillä.

            hämäläinen:
            saisko hestecillä saman tyylisen paukkusysteemin kun tuossa S4:ssa on (siis se joka lähtee tuosta viivalta,otsikossa hätäinen lähtö) 5 mukiseen?
            esim. alempi rpm rajoitin 4500,ja jos siinä ahtoja 1.0bar niin ottas siitä kohtaa ennakkoja pois 10-15astetta, jolloin ahtopaine alkais vielä enemmän nousta ja esim 1.3 barissa palauttas ennakot takaisin? vai oliko hestecissä niin että se poikkasee bensan tuossa alemmassa rpm rajottimessa, jolloin tuo paukku on mahdoton viivalla.

            Comment


            • #66
              barissa voi olla ilmaa 5 tai 500 lipsiä
              pV=nRT

              Sitten ei enää puhuta samasta tilavuudesta, tai samasta lämpötilasta...

              Comment


              • #67
                hämäläinen:
                saisko hestecillä saman tyylisen paukkusysteemin kun tuossa S4:ssa on (siis se joka lähtee tuosta viivalta,otsikossa hätäinen lähtö) 5 mukiseen?
                esim. alempi rpm rajoitin 4500,ja jos siinä ahtoja 1.0bar niin ottas siitä kohtaa ennakkoja pois 10-15astetta, jolloin ahtopaine alkais vielä enemmän nousta ja esim 1.3 barissa palauttas ennakot takaisin? vai oliko hestecissä niin että se poikkasee bensan tuossa alemmassa rpm rajottimessa, jolloin tuo paukku on mahdoton viivalla.
                Off topik:
                Harinen varmasti osaa sen kertoa, en ole tutkinut tuota paukkua ollenkaan.

                Comment


                • #68
                  Oli pakko ottaa tää taas ylös kun asioita selvis.Eli olin käsittänyt tuon ahtopaineasian jollain kieroutuneella tavalla väärin ja se tuli turbotekniikassa eilen selväksi kun olin siellä turboja hakemassa.Joten yläpuolella olevat kaverit olivat oikessa ja mä väärässä...eli paine on sama kunhan moottori koko on sama (eri moottoreissa eri määrät ilmaa,mutta siitähän ei ollu kyse).

                  Comment


                  • #69
                    Respektit Tuomakselle. Valitettavan harvassa hepussa on miestä sanomaan olleensa väärässä jossain asiassa!

                    Comment

                    Working...
                    X