Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 2.2T tehot kadoksissa mystisetikö?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S6 2.2T tehot kadoksissa mystisetikö?

    Tervehdys !

    Mulla on seuraavanlaineno ongelma:

    Ostin Audi S6 2.2T -96 Italiantuonti 6-vaihteinen. Mielestäni autossa ei ollut tarvittavia vetoja, mutta ajattelin että ehkäpä löydän syyn, koska kone pelaa todella nätisti.
    Teetin lastun autoon (280hp ja 420 nm) ja auton käyttäytyminen ei muuttunut mihinkään. Tämän johdosta vein tehonmittaukseen ja tulos: 190hp, n.340nm ja paineet max 0,6... Sekä tiedon, että auto saa bennsaa todella niukasti, joka olisi varmasti syynä tehon puuttumiseen. ?
    Toimitin auton autosähköön ja virhekoodit nollattiin, paitsi yhtä ei saatu nollattua (ohjainyksikön virhekoodi), joka kuulemma jää joissain autoissa lastutuksen jälkeen.. ?

    Mistäköhän etsisin vikaa seuraavaksi ? Auto on Tiistaina menossa huoltoon tutkittavaksi, olisi loistavaa jos olisi hieman tietoa mistä alkaisi vian metsästys..

    Kiitos etukäteen !!!!

  • #2
    Kannattaa katsoa tosta FAQ-osiosta urs4 kohta, siellä olis nuo perusviat.

    Comment


    • #3
      Toimitin auton autosähköön ja virhekoodit nollattiin, paitsi yhtä ei saatu nollattua (ohjainyksikön virhekoodi), joka kuulemma jää joissain autoissa lastutuksen jälkeen.. ?
      Jotkin lastut aiheuttavat tuon "ohjainlaite viallinen" vikakoodin, mutta se ei todennäköisesti ole syynä vikatilaan jota auto tuntuu nyt potevan.

      Comment


      • #4
        Oireeleko auto mitenkään vedon aikana? Käykö tyhjäkäyntiä?

        Comment


          #5
          Auto käy hienosti ja toimiikin ihan hienosti, alhaalta vetää ihan ok, jolloin ne parhaat tehot mitattiinnkin.. kierrosten noustessa ahdot hyytyy... bensaa saa tasaisesti suurinpiirtein samanverran kokoajan.. (jos osasin tulkita käyriä oikein..) oma ahtopainemittari näyttää jopa 1,5 lukemia, mutta todellisuus on siis vain 0.5 paikkeilla... jos vika on esim. Kateissa niin osaako auto itse ns. palata vikaohjelmasta takaisin toimimaan kunnolla..?

          Comment


          • #6
            Ecun sulakkeen kun nappaa pois, nollautuu muistikin.

            Comment


            • #7
              Kyllä tuo selvästi jostakin syystä on vain peruspaineilla (ilman sähköistä ahtojen ohjausta). Syynä joko boksin kuvittelema vikatila tai sitten viallinen ahtopaineen säätöventtiili.

              Comment


                #8
                Eniten tiedtysti ihmetyttää kun auto ei saa bensaa, josta tuntuu kaikki johtuvan..

                Comment


                • #9
                  Aloita vaikka vaihtamalla bensasuodatin.

                  Comment


                  • #10
                    Ahtosäätöventtiili vaihtoon.
                    Ajotietokone näyttää absoluuttipainetta eli 1.5 = 0.5.

                    Comment


                      #11
                      taidan aloittaa tuosta ahtopaineen säätöventtiilistä... Kirjoittelen miten käy..

                      Comment


                        #12
                        Imuletku oli murtunut, siis pätkä joka on turbon ja ilmamäärämittarin välissä... nyt vetää huomattaavsti paremmin, mutta ei mikään raketti vieläkään.. Tietysti painava auto, niin eipä sellaiseksi tulekkaan.. Pitääkö tehdä mitään toimenpiteitä nyt kun letku on vaihdettu, että kone tajuaa mennä vikatilasta normaalitilaan ?

                        Comment


                        • #13
                          Voit tietty ottaa akusta johdon pois, ja sitten vaatii hetken ajoa että boksi kalibroi sydeemit kohdalleen.

                          Comment


                          • #14
                            Ei tarvitse tehdä mitään. Vikakoodit kannattaa jossain välissä nollata.

                            Comment


                              #15
                              Noh.. Nyt on kai homma kunnossa... Hieman vielä ihmetyttää mittariston näytttämä ahtopaine, joka on suurimmillaan 1,5 ?? Olen ymmärtänyt että se on liian vähän jopa ilman lastua olevaan tällaiseen autoon.. Olisiko perskeles kuitenkii ohjainyksikkö viallinen..

                              Comment


                                #16
                                eikö se MELKEIN näin pitäisi mennä ;) heh

                                http://video.google.com/videoplay?do...7736996&q=audi

                                Comment


                                • #17
                                  Ahtosäätöventtiiliin viittaisi vika vieläkin, kyllä ahtomittarin pitäisi vakiona näyttää +2bar lukemia.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kun mikään ei riitä:
                                    ei mikään raketti vieläkään.. Tietysti painava auto, niin eipä sellaiseksi tulekkaan
                                    Eivätkös aivan perheautolta näyttävän ässän suoritusarvot ole suhteellisen hyvät 8)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Hieman offtopicin puolella liikutaan, mutta Jarin kanssa samoilla linjoilla...

                                      Makuasioita (mm. RS4/RS6-omistajat valittavat monesti kärrynsä epätyydyttävästä kulkupuolesta), mutta kunnossa oleva UrS4 liikkuu hienosti, etenkin kun muistetaan automallin jo kunnioitettava ikä.

                                      Harva nykyauto tarjoaa vastaavia ominaisuuksia.

                                      Ilmeisesti vain nuo harvalukuiset RS2-kuskit ovat yleisesti kestovirneellä varustettuja!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tehoon tottuu tosi nopeasti, oli alla mikä vaan auto.

                                        Lääkityksenä tähän suosittelen ajelemista jollain 1,6:sella perusperheautolla viikon verran. Sen jälkeen ässä tuntuu taas melko muikealta kulkineelta.

                                        Comment


                                        • #21
                                          No siihen nyt ei kummasta peliä tartte niin rs2 kuskinkin virne kyllä hyytyy;D

                                          Comment


                                          • #22
                                            Monesti se on kuitenkin niin, että vaikka olisi kuinka paljon tehoja tahansa, niin puolet vuodesta on sellaista keliä, että rengas ei pidä. Tokihan tehojen mukana tulee vääntöä, josta on talvella tosi paljon hyötyä, mutta kossakin vaiheessa renkaitten pito loppuu joka tapauksessa.

                                            Viime päivinä kelit ovat olleet Joensuun suunnassakin aika kurjat ja kun alla on kevyehkö kaksiveto edellisen sukupolven kitkarenkailla. Sitä ihan kiittelee, että dieselissä on kuitenkin kohtalainen alakierrosvääntö, jonka turvin isompaa vaihdetta voi pidon takaamiseksi survoa hyvin aikaisessa vaiheessa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Lääkityksenä tähän suosittelen ajelemista jollain 1,6:sella perusperheautolla viikon verran. Sen jälkeen ässä tuntuu taas melko muikealta kulkineelta.
                                              Juu, paremmalla puoliskolla on tuore Polo 55 kW ja siitä saa jo aivan riittävän kontrastin Ässään. Varsinkin näin pikkuliukkailla.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tuli eilen vedettyä 1.6l sieraimella toista sierainta trailerilla... kyllä tuntu oma pöristin sen jälkeen taas mukavalta

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mitäs jos vaihtaisit siihen ehjän stage 1 ohjelman, jotta ecu ei kerro vikakoodia. Kannattaa kokeilla vaikka ei ostaisi moista softaa. Voihan ecussa olla oikeasti vikaa, mutta se on harvinaista ja yleensä vesivauriovikaa. AAN ecun paikka sellainen, että en usko vesivauriovikateoriaan.

                                                  Jos löydetty haitariletku oli viallinen, niin sieöllä on todennäköisesti muita letkuja myös vaihtokunnossa !? Kannattaisi tehdä painetesti.

                                                  Nollaa kulutusmittari ja aja reippaat testit noilla kertomillasi nykyisillä max paineilla ja kerro mittarin kulutus, niin huomataan, että ei mene ja kulutus on kohtuuton.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Tänään vaihtuu uusi letku ja tarkastetaan muutkin paikat.. Maanantaina auto pääsee nautiskelemaan http://www.amworks.com/ dynoon ajan kanssa, jossa varmasti selviää mistä on kyse..... tosiaan vikahan voi olla niin monessa paikassa, että uskon että nyt on sellainen paikka jossa tietoa ja taitoa löytyy ;)

                                                    nimim. alkaa kohta pikkuhiljaa jossainvaiheessa sillee hivenen harmittamaan muuten....
                                                    kulutus muutes on siellä 15-16l/100km pintaan....

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Voisikohan MAF olla viallinen? Irrota MAF:n liitin ja katso, miten käytös muuttuu.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Maf:n piuhan kun irroittaa tyhjäkäynti alkaa ailahtelemaan... piuhat kiinni ollessa käy täysin tasaisesti

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          No ei se maatsikaan siellä ihmeitä rupea diagnosoimaan. On sen verran kiirehommaa. Laittaa sun auton rullille ja ajaa jos seokset ok eikä nakuta ja siinä se.

                                                          Jonkin verran asiantuntemusta moisista 20v turbokoneista saattaisi löytyä ihan lpr harrastajaporukasta.

                                                          Harakirisofta siellä on jos antaa boksivikaa. Vuototesti ehdottomasti _ennen_ rullille menoa!! Sunnuntaina iltapäivällä ehtisin sua jopa ehkä vähän jeesaamaan.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Kiitoksia Porkkis !!!!

                                                            Auto on nyt kunnossa ja toimii loistavasti ! Lappeenrannasta löytyi harrastajilta apu !

                                                            vikoja olivat: N75 vena ja ahtovuotoa yhden letkun ari klemissä !

                                                            Comment

                                                            Working...