Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä viriturbot S4 Biturboon? (K04:set kaipasi korjausta...)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Muutes pakko ottaa kantaa hiukan tähän sun viritykseen kun on tullut luettua näitä juttuja.

    Millaisia teholukemia sä meinaat saada tuolla omalla pakosarjalla ja turbojen vaihdolla? Vakiokuntoisesta 2.7T koneesta saat ulos noin 320hv / 500 Nm kun laittaa siihen lastun ja vaihtaa pakoputkiston kateista taaksepäin sekä ilmansuodattimen. Tämä lysti maksaa alle 2000?

    RS4 mallista saa lastuttamalla noin 420hv / 560 Nm ellen nyt ihan väärin muista.

    Sä olet nyt itse tekemässä pakosarjaa tuohon ja vaihtamassa turboja. Vaikka putkiston joskus teet ja lastunkin siihen laitat niin saat ulos noin alle 400hv ja vääntöä karvan yli 500Nm. Mitäs tämä lysti jo tulee maksamaan? Veikkaan että yli sen 2000? menee että pamahtaa. Ja vaikka sä vaihtaisit siihen autoosi kaikki RS4.n moottorin osta niin tuskin pääset yli 600Nm vääntöihin. Ja kun ne kaikki osat olet joskus siihen laittanut niin hintaa on tuullut ainakin yli 5000? verran. Ja sitten vielä vaihdat kytkimen ja vauhtipyörän jotka tekee yli 1000? lisää.

    Onkohan tässä nyt ihan mietitty tätä juttua loppuun saakka varsinkin kun sun budjettis ei taida olla kovinkaan iso tätä autoa laittaessa? 400? huolto turboihin ei todellakaan ole kallis ja aina se käytetty turbo kuitenkin kannattaa huoltaa. Tietenkin eihän toi S4:nen maksa Suomessa kuin jonkun 40000? niin kannattaako ihan sen hintaluokan autoa virittää jos ei voi laittaa noin 5000? kiinni siihen?

    Tämä on vain mun näkemys ja yksi mielipide tähän hommaan joten ei sitten herneitä nenukkiin. Itse en laittais omaan autooni kuin RS4:n turbot vakio pakosarjoihin jos edes niitäkään koska hinta minkä joutuu laittamaan ei vastaa tarkoitusta.

    Comment


    • #62
      Niinkuin olen jo aikaisemmin tässä threadissa sanonut että pikkuhiljaa sitä on tarkoitus rakentaa.

      Tehotavoite on siinä neljänsadan hujakoilla, mutta ei heti. Eli pikkuhiljaa mennään ylöspäin, mutta nyt olisi hyvä aika vaihtaa ne turbot koska kone pitää ottaa pois.
      En missään ole sanonut koko projektille mitään kokonaissummaa, ja miksi viritys pitäisi sitoa auton hintaluokkaan? Laittelen osia sitämukaa kun siltä tuntuu.

      Pakosarjat teen (tein) sen takia kun vanhat on rikki, kustannus tällä hetkellä 70?. Tehoa niillä tulee lisää mitä tulee, tai sitten ei.

      Voihan se jollekkin olla halpaa 400?/kpl huoltaa turboja, mutta jos sillä rahalla + mitä olen jo noista maksanut olisi saanut uudet niin kyllähän se vituttaa. Soitin Professionalmotoriin, niin siellä sanottiin että kyllä noista vielä toimivan pelin saa melkovarmasti. Täytyy nyt vielä miettiä mitä noille tekee.

      Nyt en sano enempää ettei tule sanottua pahasti.

      Comment


      • #63
        Turbon kerran korjauttaneena voin yhtyä Mikon ajatukseen turbon huollon hinnasta. Oikeasti se ei ole kallis. Minä olisin saanu tuliterän turbon samalla hinnalla kuin turbon korjaus maksoi. Pakopesä,akseli, tasapainotus laakerit ja koneistuksia. Kaikkea en muista mitä tehtiin. Mikä pahinta se paska ei kestäny kuitenkaan kuin muutaman tuhat kilometriä. Uusi turbo sitten kestikin aivan toisella tavalla.

        Comment


        • #64
          Sain aika hyvän tarjouksen osista, 235$/turbo, sisältää korjaussarjan (laakerit, tiivisteet ym.) + kompressorin ja turbiinin siivet. Eikös tuossa jo remontti ala kannattamaan? Työt tulee tietysti päälle.

          Comment


          • #65
            On olemassa sanonta "älä heitä hyvää rahaa huonon perään", sopii mielestäni tähän. Eli jos uudet RS4-ahtimet saa vaikka 1800e, kannattaa harkita tarkkaan joka euroa, jonka noiden pikkuahtimien kunnostukseen laittaa. Eipä tuo $470 hirmu pahalta kuulosta, mutta kun lasket päälle työt ym, niin varmaan n. tonnin lisäpanostuksella saat ne uudet ahtimet.

            Edit en huomannut, että oli jo RS-ahtimet. Ei muuta asiaa, miettisin silti tarkkaan kannattaako.

            Comment


            • #66
              Noniin, en sitten pistänyt noihin enää rahaa vaan turbot lähti takaisin Saksaan :) Eli loppu hyvin tältä osin. Uusia metsästän kaverin kautta Saksasta suoraan Audin tehtaalta. Tulee joskus...

              Comment

              Working...
              X