Muutes pakko ottaa kantaa hiukan tähän sun viritykseen kun on tullut luettua näitä juttuja.
Millaisia teholukemia sä meinaat saada tuolla omalla pakosarjalla ja turbojen vaihdolla? Vakiokuntoisesta 2.7T koneesta saat ulos noin 320hv / 500 Nm kun laittaa siihen lastun ja vaihtaa pakoputkiston kateista taaksepäin sekä ilmansuodattimen. Tämä lysti maksaa alle 2000?
RS4 mallista saa lastuttamalla noin 420hv / 560 Nm ellen nyt ihan väärin muista.
Sä olet nyt itse tekemässä pakosarjaa tuohon ja vaihtamassa turboja. Vaikka putkiston joskus teet ja lastunkin siihen laitat niin saat ulos noin alle 400hv ja vääntöä karvan yli 500Nm. Mitäs tämä lysti jo tulee maksamaan? Veikkaan että yli sen 2000? menee että pamahtaa. Ja vaikka sä vaihtaisit siihen autoosi kaikki RS4.n moottorin osta niin tuskin pääset yli 600Nm vääntöihin. Ja kun ne kaikki osat olet joskus siihen laittanut niin hintaa on tuullut ainakin yli 5000? verran. Ja sitten vielä vaihdat kytkimen ja vauhtipyörän jotka tekee yli 1000? lisää.
Onkohan tässä nyt ihan mietitty tätä juttua loppuun saakka varsinkin kun sun budjettis ei taida olla kovinkaan iso tätä autoa laittaessa? 400? huolto turboihin ei todellakaan ole kallis ja aina se käytetty turbo kuitenkin kannattaa huoltaa. Tietenkin eihän toi S4:nen maksa Suomessa kuin jonkun 40000? niin kannattaako ihan sen hintaluokan autoa virittää jos ei voi laittaa noin 5000? kiinni siihen?
Tämä on vain mun näkemys ja yksi mielipide tähän hommaan joten ei sitten herneitä nenukkiin. Itse en laittais omaan autooni kuin RS4:n turbot vakio pakosarjoihin jos edes niitäkään koska hinta minkä joutuu laittamaan ei vastaa tarkoitusta.
Millaisia teholukemia sä meinaat saada tuolla omalla pakosarjalla ja turbojen vaihdolla? Vakiokuntoisesta 2.7T koneesta saat ulos noin 320hv / 500 Nm kun laittaa siihen lastun ja vaihtaa pakoputkiston kateista taaksepäin sekä ilmansuodattimen. Tämä lysti maksaa alle 2000?
RS4 mallista saa lastuttamalla noin 420hv / 560 Nm ellen nyt ihan väärin muista.
Sä olet nyt itse tekemässä pakosarjaa tuohon ja vaihtamassa turboja. Vaikka putkiston joskus teet ja lastunkin siihen laitat niin saat ulos noin alle 400hv ja vääntöä karvan yli 500Nm. Mitäs tämä lysti jo tulee maksamaan? Veikkaan että yli sen 2000? menee että pamahtaa. Ja vaikka sä vaihtaisit siihen autoosi kaikki RS4.n moottorin osta niin tuskin pääset yli 600Nm vääntöihin. Ja kun ne kaikki osat olet joskus siihen laittanut niin hintaa on tuullut ainakin yli 5000? verran. Ja sitten vielä vaihdat kytkimen ja vauhtipyörän jotka tekee yli 1000? lisää.
Onkohan tässä nyt ihan mietitty tätä juttua loppuun saakka varsinkin kun sun budjettis ei taida olla kovinkaan iso tätä autoa laittaessa? 400? huolto turboihin ei todellakaan ole kallis ja aina se käytetty turbo kuitenkin kannattaa huoltaa. Tietenkin eihän toi S4:nen maksa Suomessa kuin jonkun 40000? niin kannattaako ihan sen hintaluokan autoa virittää jos ei voi laittaa noin 5000? kiinni siihen?
Tämä on vain mun näkemys ja yksi mielipide tähän hommaan joten ei sitten herneitä nenukkiin. Itse en laittais omaan autooni kuin RS4:n turbot vakio pakosarjoihin jos edes niitäkään koska hinta minkä joutuu laittamaan ei vastaa tarkoitusta.
Comment