Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä viriturbot S4 Biturboon? (K04:set kaipasi korjausta...)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Mites tuollaista autoa lastutetaan missä ei ole minkään tehtaan viripakettia, vaan kaikenlaista sekoitusta? Onko se mentävä Hariselle kun siellä on nelivetodyno? Pystyykö Harinen muuten lastua ässään tekemään? Karala pystyy, mutta vähän mietityttää säätäminen kun ei ole sopivaa dynoa... Sitä Saksan kaveria en taida lennättää tänne ;)

    Comment


      #32
      hitto kun just tota karalaa ja tien päällä ohjelman tekoa tarkotin. meni taas kerran karala ja harinen sekaisin, ja tulee menemään jatkossakin.

      kyllä noilla kavereilla on silmää hakea sopivat lähtöarvot joita sitten hiotaan kohdalleen.

      Comment


      • #33
        Käsittääkseni Karala ja Harinen tekee sen verran yhteistyötä, että Karalan on mahdollista käyttää Harisen penkkiä.

        Comment


        • #34
          Sähkökaasullisiin siis tekevät jo ohjelmia vai olenko ymmärtänyt nyt jotain väärin? Silloinhan tuohon risaankin voisivat tehdä ohjelman jos vaikka jotain pientä muutosta ahdistavaan pakopuoleen tekisi?

          Comment


          • #35
            Kyllä Karala ainakin tekee, kävin sille autoa näyttämässä ja kysymässä lastua niin sanoi homman onnistuvan.

            Comment


            • #36
              Päädyin sittenkin RS4 turboihin, ne on varmasti varmin vaihtoehto, ja helpoin "heittää" paikalleen.

              Noissa on vaan kompressorin siivissä pientä iskua, suodatin vissiin ollut aika huono.

              Voikohan noita reunoja hioa ihan kevyesti, vai pitääkö ne ehdottomasti vielä huoltoon tasapainotukseen? Vai vaan kovaa ajoa? Budjetti ei kyllä oikein kestä mitään 400?/kpl huoltoa.

              Tässä kuvat siivistä:

              Kompressorin siipi 1
              Kompressorin siipi 2

              Comment


              • #37
                Turboista en juuri tiedä, mutta veikkaanpa, että tuollainen epätasapaino vie laakerit melko nopeasti ja huolto on ennen pitkää välttämätön.

                Comment


                • #38
                  Niinno, nuo on kuluneet aika "sopivasti" tasaisesti jokapuolelta, niin en nyt ihan varma siitä tasapainosta ole. Jossei se nyt sitten ole mikrogrammoista kiinni. Parashan se tietysti olisi huoltaa nyt. Missä olis hyvä paikka huoltaa (lue edullinen)?

                  Comment


                  • #39
                    Kyllä itse noille jotakin tekisin, tai teettäisin taidon puutteessa. Vihellys ja ulina on ainakin taattu kuvan siivillä.

                    Comment


                      #40
                      tollaisinaan ei kannata asentaa kiinni. kysy samalla onko mahdollisuus k16 kompuran siipeen ja mihin hintaan?

                      Comment


                      • #41
                        Taitaa olla entiset noi sun kompurasiivet.Turbon puntitus on mikrogrammoista kiinni,kyllä noilla ajaa,mutta varmaan jo 500km päästä on turbon akseli (pakosiipi) ottanut pakopesään kiinni ja tällöin on koko turbo entinen.
                        Toivottavasti noiden turbojen entinen omistaja ei ole ajanut noilla tuon vaurion jälkeen paljoa, ettei tuota edellä mainittua ole jo tapahtunut (pahoin pelkään,että näin on).Ota pakopesä laakeripesästä pois niin tuon akselin kohtalo selviää.
                        Turbotekniikka malmin lentokentän vieressä on hyvä ja asiallinen paikka (ainakin mulle ollut) ja imusiipi maksaa n.100-150e ja puntitus /uudet laakerit n.300-400e/ahdin.Jos akseli on ottanut kiinni pakopesään niin silloin nuo on roskis tavaraa.
                        Jos laitat nuo ahtimet noin kiinni,niin teho kärsii huomattavasti ja viive on hirveä.
                        Nyt olet kyllä yrittänyt väärässä paikkaa säästää...(onko tämä juuri tuota ns. budjettivirittämistä?)

                        Comment


                        • #42
                          Miten nuo avataan? En saanut kompressorikoteloa auki vaikka irroitin kaikki pultit siitä pois siitä takaa. Se kyllä pyörii, mutta ei nouse ylös.

                          Mitä tarkoittaa "ota pakopesä pois laakeripesästä"? Siis pakopesä irti että näkee turbiinin siivet?

                          Kyllä laakerit tuntuisi olevan aika tiukat, ainakaan akseli ei heilu paljoa.

                          Kyllä, tämä on juuri sitä budjettivirittämistä... :( Ei ole varaa yli 4000? puhaltimiinkaan...

                          Comment


                          • #43
                            Eikös siel ole sellanen julmetun iso seger-rengas?

                            Comment


                            • #44
                              Eli pakopäsä on se pesä,jossa näet pakosiiven ja tuo pesä on kiinni 13mm muttereilla ja niitä on 4-6kpl ja ota ne pois,vauriota ei tapahdu.Jos otat tuon kompurakotelon pois niin 10mm mutterit auki n.4-8kpl ja sitten joudut hieman koputtelemaa koteloa irti ,koska siellä sisällä on o-rengas tiivista ja se hieman kanittaa,vauriota ei tapahdu,koputa esi ruuvimeisselin kädensijalla koteloon,niin että siihen tulee teräviä iskuja,mutta älä niin lujaa ettei kotelo mene halki,kyllä se siitä irtoaa.
                              Ja sama koputtelu tuon pakopesän kanssa.

                              Comment


                              • #45
                                Jos tarkoitat sellaista isoa jousiprikkaa niin ei ole. Tai sitten olen tosi puusilmä! :) Siinä on neljä pulttia ja sellaiset kaarevat kaksi pulttia yhdistävää "prikkaa"

                                Comment


                                • #46
                                  juuri nuo kaarevat...!Eli ne auki, ni sitten lähtee tuo pesä irti.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Noihin pieniin KKK malleihin on ainakin aikaisemmin ollut todella huonosti saatavilla varaosia. Koko rungon lakereineen, siipineen, akseleineen saa, mutta hinta sama kuin uudella ahtimella. Näin ainakin nelipyttyisissä käytetyissä turboissa.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Kiitos vinkeistä, pesät lähti irti.

                                      Tässä lisää kuvia:

                                      http://www.valitalo.org/images/turbo...or_wheel_1.jpg
                                      http://www.valitalo.org/images/turbo...or_wheel_2.jpg
                                      http://www.valitalo.org/images/turbo...ne_wheel_1.jpg
                                      http://www.valitalo.org/images/turbo...ne_wheel_2.jpg

                                      Näyttää siltä että pakopuolen stefat vuotaa vähän öljyä, ja pakosiivet ovat saaneet kanssa vähän "siipeensä". :(

                                      Jos noihin ei saa osia niin voihan he*****i!

                                      Lisää kommentteja turboguruilta kaivataan...

                                      Comment


                                      • #49
                                        Tuollasenaan paikalleen laittaminen ois hulluutta. Nuohan ovat nyt siis kaatopaikkakunnossa...

                                        Vaihto-osana stockalta uudet k03-föönit tekevät 700 - 900 eur kpl. RS4-föönien hintaa en tiedä. Remontointi tuskin onnistuu.

                                        Comment


                                        • #50
                                          No nyt on sitten hyvä syy hankintaan: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...944898052&rd=1

                                          Comment


                                          • #51
                                            Joo, tuo kun olisi ollut vähän aikaisemmin myynnissä niin olisin ne hommannut. :( No jos ei pelaa, ei voi voittaa...

                                            No ei kai nuo nyt ihan kaatopaikkatavaraa ole? RS4 turbot Suomessa 1700-2200? kpl.

                                            Comment


                                            • #52
                                              En kyllä tuommoisenaan menisi noita kiinni laittamaan vaikka olisin ilmaiseksi saanut.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Mikko: Kysyppä kaverilta ( Seppo Riikonen ) onnistuuko laittaa kuntoon. Ohessa linkki ja siellä yht.tiedot. http://www.turbohuoltosriikonen.fi/
                                                Veikkaisin niistä saavan vielä toimivat kalut:)

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Kiitos positiivisuudesta! :) Meinaa vähän vituttaa noiden kanssa... Pitää kysyä heti huomenna.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Ainoa mikä sulta jää tuosta käytettäväksi on laakeripesä (keskiö),takalevy,lämpösuoja,pakopesä eli kaikki kalliit osat menee uusiksi.
                                                    Rahallisesti halvemmaksi sulle tulee ostaa uudet ahtimet...saatkohan palauttaa nuo vanhat ja saat rahat takaisin?
                                                    Melkein tee näin: ota turbot mukaan ja mene turbotekniikkaan ja kysy Kimiä,se auttaa sua,eihän turbot tarvi välttämättä olla kkk:laisia? Kunhan laipat on samat ja mitat (pako/imureiät),näin voit säästää joitakin euroja.

                                                    sori: sä ootkin jyskälästä,et se siitä menemisestä...

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Rivoa jälkeä. Mites herkästi turbo menee tollaseen kuntoon? Vain yksi hiekan muru vaiko pari käpyä ja orava?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        yks suht pieni kivikin saa tollasta jälkeä, ja sit toi ahdin menee epätasapainoon ja pakosiipim ottaa sit koteloon kiinni.....joten kannattaa olla ilmanputsarit kunnossa.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Niin, lisäänpä tähän että laakerit taitaa olla vielä kunnossa kun imu/pakopesään ei ole siivet osuneet, eikä akseli heilu kuin noin millin puolelleen. Eli kai tässä vielä toivoa on...?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Kyllä nuo on ihan tattis ja vainaa. Toivottavasti et maksanut kovin paljon...

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Samaa kuin edellinen,ja tuo pakosiipi on akselin kanssa samaa osaa eli jos pakosiipi on kaput,niin uusi akseli vaan ostoon,ja laakerit on sata varmasti saanut siipeensä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X