Mites tuollaista autoa lastutetaan missä ei ole minkään tehtaan viripakettia, vaan kaikenlaista sekoitusta? Onko se mentävä Hariselle kun siellä on nelivetodyno? Pystyykö Harinen muuten lastua ässään tekemään? Karala pystyy, mutta vähän mietityttää säätäminen kun ei ole sopivaa dynoa... Sitä Saksan kaveria en taida lennättää tänne ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mikä viriturbot S4 Biturboon? (K04:set kaipasi korjausta...)
Collapse
X
-
Päädyin sittenkin RS4 turboihin, ne on varmasti varmin vaihtoehto, ja helpoin "heittää" paikalleen.
Noissa on vaan kompressorin siivissä pientä iskua, suodatin vissiin ollut aika huono.
Voikohan noita reunoja hioa ihan kevyesti, vai pitääkö ne ehdottomasti vielä huoltoon tasapainotukseen? Vai vaan kovaa ajoa? Budjetti ei kyllä oikein kestä mitään 400?/kpl huoltoa.
Tässä kuvat siivistä:
Kompressorin siipi 1
Kompressorin siipi 2
Comment
-
Turboista en juuri tiedä, mutta veikkaanpa, että tuollainen epätasapaino vie laakerit melko nopeasti ja huolto on ennen pitkää välttämätön.
Comment
-
Taitaa olla entiset noi sun kompurasiivet.Turbon puntitus on mikrogrammoista kiinni,kyllä noilla ajaa,mutta varmaan jo 500km päästä on turbon akseli (pakosiipi) ottanut pakopesään kiinni ja tällöin on koko turbo entinen.
Toivottavasti noiden turbojen entinen omistaja ei ole ajanut noilla tuon vaurion jälkeen paljoa, ettei tuota edellä mainittua ole jo tapahtunut (pahoin pelkään,että näin on).Ota pakopesä laakeripesästä pois niin tuon akselin kohtalo selviää.
Turbotekniikka malmin lentokentän vieressä on hyvä ja asiallinen paikka (ainakin mulle ollut) ja imusiipi maksaa n.100-150e ja puntitus /uudet laakerit n.300-400e/ahdin.Jos akseli on ottanut kiinni pakopesään niin silloin nuo on roskis tavaraa.
Jos laitat nuo ahtimet noin kiinni,niin teho kärsii huomattavasti ja viive on hirveä.
Nyt olet kyllä yrittänyt väärässä paikkaa säästää...(onko tämä juuri tuota ns. budjettivirittämistä?)
Comment
-
Miten nuo avataan? En saanut kompressorikoteloa auki vaikka irroitin kaikki pultit siitä pois siitä takaa. Se kyllä pyörii, mutta ei nouse ylös.
Mitä tarkoittaa "ota pakopesä pois laakeripesästä"? Siis pakopesä irti että näkee turbiinin siivet?
Kyllä laakerit tuntuisi olevan aika tiukat, ainakaan akseli ei heilu paljoa.
Kyllä, tämä on juuri sitä budjettivirittämistä... :( Ei ole varaa yli 4000? puhaltimiinkaan...
Comment
-
-
Eli pakopäsä on se pesä,jossa näet pakosiiven ja tuo pesä on kiinni 13mm muttereilla ja niitä on 4-6kpl ja ota ne pois,vauriota ei tapahdu.Jos otat tuon kompurakotelon pois niin 10mm mutterit auki n.4-8kpl ja sitten joudut hieman koputtelemaa koteloa irti ,koska siellä sisällä on o-rengas tiivista ja se hieman kanittaa,vauriota ei tapahdu,koputa esi ruuvimeisselin kädensijalla koteloon,niin että siihen tulee teräviä iskuja,mutta älä niin lujaa ettei kotelo mene halki,kyllä se siitä irtoaa.
Ja sama koputtelu tuon pakopesän kanssa.
Comment
-
Kiitos vinkeistä, pesät lähti irti.
Tässä lisää kuvia:
http://www.valitalo.org/images/turbo...or_wheel_1.jpg
http://www.valitalo.org/images/turbo...or_wheel_2.jpg
http://www.valitalo.org/images/turbo...ne_wheel_1.jpg
http://www.valitalo.org/images/turbo...ne_wheel_2.jpg
Näyttää siltä että pakopuolen stefat vuotaa vähän öljyä, ja pakosiivet ovat saaneet kanssa vähän "siipeensä". :(
Jos noihin ei saa osia niin voihan he*****i!
Lisää kommentteja turboguruilta kaivataan...
Comment
-
Tuollasenaan paikalleen laittaminen ois hulluutta. Nuohan ovat nyt siis kaatopaikkakunnossa...
Vaihto-osana stockalta uudet k03-föönit tekevät 700 - 900 eur kpl. RS4-föönien hintaa en tiedä. Remontointi tuskin onnistuu.
Comment
-
Comment
-
Mikko: Kysyppä kaverilta ( Seppo Riikonen ) onnistuuko laittaa kuntoon. Ohessa linkki ja siellä yht.tiedot. http://www.turbohuoltosriikonen.fi/
Veikkaisin niistä saavan vielä toimivat kalut:)
Comment
-
Ainoa mikä sulta jää tuosta käytettäväksi on laakeripesä (keskiö),takalevy,lämpösuoja,pakopesä eli kaikki kalliit osat menee uusiksi.
Rahallisesti halvemmaksi sulle tulee ostaa uudet ahtimet...saatkohan palauttaa nuo vanhat ja saat rahat takaisin?
Melkein tee näin: ota turbot mukaan ja mene turbotekniikkaan ja kysy Kimiä,se auttaa sua,eihän turbot tarvi välttämättä olla kkk:laisia? Kunhan laipat on samat ja mitat (pako/imureiät),näin voit säästää joitakin euroja.
sori: sä ootkin jyskälästä,et se siitä menemisestä...
Comment
-
Rivoa jälkeä. Mites herkästi turbo menee tollaseen kuntoon? Vain yksi hiekan muru vaiko pari käpyä ja orava?
Comment
Comment