Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä viriturbot S4 Biturboon? (K04:set kaipasi korjausta...)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mikä viriturbot S4 Biturboon? (K04:set kaipasi korjausta...)

    Näyttäisi siltä ettei kannata laittaa RS4 turboja vanhojen K03:sten tilalle jos ei löydä niitä halvalla. (Noista KKK:n K03 ahtimista näyttää halkeavan pakopesä). Vai onko jollain parempaa tietoa?

    Kun tuo pakosarjakin pitää tehdä uusiksi niin samallahan sinne laittaa toisenlaisenkin turbon. Mikä turbo olis paras hintalaatusuhteeltaan? En etsi kuitenkaan mitään "hi-fi" turboja, eli halpa pitää olla. Onko kuulalaakeriturbo ehdoton? Tuollainen Garret GT25 olisi kohtuuhintainen, onko siitä mihinkään? Tehoalue näyttäisi ainakin sopivalta. Onkohan siinä vesijäähdytys, en löydä kunnon speksejä siitä.

    Ulkomailta näyttäisi saavan noita aika paljon halvemmalla kuin Suomesta, mistä niitä kannattaisi tilata/etsiä?

  • #2
    turboja kannattaa kysyä turbotekniikasta,malmi-tattarisuolta. toi pakopesän halkeaminen on aivan normaalia,koska lämpötilaerot on niin kovia.
    ei se kuulalaakeriahdin ihan ehdoton ole,mut ihan jees,vähän kalliimpi kuin tavallisilla laakereilla varustettu.mut millassii tehoja sä haet? ahdin pitää mitottaa sen mukaan,ole kuiteski varovainen ettet hommaa liian suuria=iso viive.

    Comment


    • #3
      Tehotavoite on siinä neljänsadan hujakoilla, mutta ei heti. Eli pikkuhiljaa mennään ylöspäin, mutta nyt olisi hyvä aika vaihtaa ne turbot koska kone pitää ottaa pois.

      Comment


      • #4
        jos haluat hyvän, niin otat samalta toimittajalta turbot, kilkkeet ja softat. Ei kannata olla ensimmäinen asiakas tommosen arvokkaan koneen virittämisessä...

        Kaveri virittää just 580hp rs4 konetta Saksassa ja voin vakuuttaa, että ollut kova urakka. Tekee itte softan.

        Comment


        • #5
          Joo, olisihan se helpoin tapa, mutta kallis kun kaikki pitäisi ostaa kerralla. Lastun meinasin laittaa sitten joskus kun olis nuo turbo ja pakosarjahommat kunnossa. Toimiihan se noinkin kai ilman lastua ihan ok? Karala sanoi että tehot K04:silla ilman lastua on samat kuin K03:silla. ECU kai laskeskelee vääntöä ja ahtaa sen mukaan?

          Mietin tässä vielä että olisiko ne RS4:n turbot kuitenkin paras vaihtoehto koska ne menee sinne "heittämällä"? Uusia saisi USA:sta ~1400?:lla pari. Vähän halvempi kuin Suomesta 1700? kpl! :) Saako noita jostakin Saksasta käytettynä (tai uusina) vielä halvemmalla?

          Comment


          • #6
            sellaiset turbot jotka sinne heittämällä menee on mielestäni järkevin ja edottomasti edullisin vaihtoehto. kyllä sen softan joudut päivittää,turvallisuus syistäkin. sulla on liian kallis mylly hajotettavaks muutaman sadan euron takia.

            Comment


            • #7
              Kannattaa seurailla esim. saksan ebayta. Siellä noita kilkkeitä on ollut ajoittain myynnissä.

              Comment


                #8
                ei mene heittämällä.

                tarviit rs4 imuputket turbolle jotka kustantaa ylimääräset 500?. halvalla et missään tapauksessa tule pääsemään mutta saksan ebayssa on joskus ollu noita rs4 turboja käytettyinä/uusina 1000-2500?

                jenkeistä et noita saa uutena 1400$ pari. noita on joissain huijauksissa ollut ebay.com:ssa halvalla, mutta niinhän se sanonta menee että....

                Comment


                • #9
                  Joo, sen jo sainkin tietää että imuputket pitää vaihtaa. Nehän on helppo tehdä itsekin, en ala niistä maksamaan tähtitieteelisiä summia.

                  Pitää katsoa noita Ebayn sivuja, siellä tosiaan olisi nyttenkin 1400?:lla uudet turbot USA:sta mutta siihen tulee tulli päälle :( Saakohan noita ilman veroja jos ne tulee kaverilta "lahjana"?

                  Comment


                    #10
                    muistaakseni lahjan arvo pitää olla alle 45? jotta tulis tullitta/alvitta. Ei taida mennä turbot läpi tolla hinnalla, mutta yrittänyttä ei laiteta, ...kai?

                    Comment


                    • #11
                      Olikos sen niin, että romusta tai käytetystä tavarasta ei tarttenu maksaa tullia ja alv:tä. Tai jos tavara on mallikappale.

                      Comment


                      • #12
                        Onnistuuko tehdä K04-026 mallisesta turbosta K04-025? Siinä näyttäisi olevan ainoana erona kompressoripään lähdön mutka ja hieman eri asennossa oleva hukkaportin kello. Kuva

                        Noita kun löytyy jostakin syystä enemmän pelkkiä 026 malleja, niin ajattelin jos ostaisi niitä kaksi ja katkaisee toisesta sen pään?

                        Hurjia ideoita... :)

                        Comment


                          #13
                          uskoisin että tosta olis jo kitti jos ois mahdollista! sun pitää ottaa se kone pois että alat uskoa ettei sinne voi niin vaan k04:sta isompaa ahdita tunkea. toi 26/25 taitais muutenkin olla jo aika yläviritteinen vaikka en karttaa ole nähnytkään. k16 tai rs6 kompura kuulemma on aika sopiva.

                          Comment


                          • #14
                            KOneen otat vaan pois ja alat kokeileen että mikä sinne mahtuu. Teet pienen sabluunan vaan jota voit sitten muutella hiukan. Onhan noitten turbojen ulkokoko jo hiukan pienentynyt että kyllä sinne sopimaan varmasti saa vaikka mitä. Ja kaikki turbot sinne sopii un muuttaa sitten radikaalisti eli nostat ne turbot yläpuolelle sieltä. Mutta en usko että haluat näin paljon modifioida kun joutusit ottamaan tieltä aika paljon osia.

                            Mutta kun saat projeltis valmiiksi niin ilmoittele ja laita kuvia jakoon. Ja otas kaikista putkistas ja kurveistas sabluunat niin voit sitten meille tumpelommille myydä niitä valmiina turbosarjoina. Tsemiä projektiin!

                            Comment


                            • #15
                              Niin nuohan on alkuperäiset RS4 turbot, eli kyllä ne sinne mahtuu. Sitä vaan yritin sanoa että jos ostan kaksi oikeanpuolista turboa ja katkaisen siitä toisesta sen kaulan niin mahtaako se mennä "plug and play" sinne paikalleen vasemmalle puolelle?

                              Nuo numerot ei tarkoita mitään siipiä, vaan jotain mallinumeroa.

                              Kyllä ne pakosarjat siitä valmistuu, tänään menen taas tekemään! :)

                              Comment


                                #16
                                hups, luin kohmeessa k26

                                noissa rs4 k04:ssa on öljynkierto ja vesiletkut epäsymmetrisesti, joten joutuisit virittelemään niiden vedot uudestaan! lisäksi hukkaportti tulisi väärälle puolelle eikä todennäköisesti mahtuisi asennon takia jos turbon saisi edes kiinni pakosarjaan?

                                Comment


                                • #17
                                  Millä tavalla ne on epäsymmetrisesti? Minulla on muutama kuva noista eri kulmista ja ainakin niissä näkyy kaikki liitännät olevan samoissa paikoissa (katsopa vielä tuota linkin kuvaa minkä laitoin). Hukkaportti noissa on samalla puolella kummassakin turbossa niinkuin sen kellokin.

                                  Mutta kun saat projeltis valmiiksi niin ilmoittele ja laita kuvia jakoon. Ja otas kaikista putkistas ja kurveistas sabluunat niin voit sitten meille tumpelommille myydä niitä valmiina turbosarjoina. Tsemiä projektiin!
                                  Tein tuonne projektit osioon oman threadin tuosta pakosarjojen teosta. Laittelen sinne juttua aina kunhan homma etenee.

                                  Comment


                                    #18
                                    ne letkujen ja putkien vedot on niin erilailla että muistelin ne epäsymmetriseksi?

                                    Toi hukkis onkin samalla puolella mutta näyttäs kuitenkin olevan eri kulmassa? eli jos sovitat sen kiinni niin sun pitää sovittaa se myös koneeseen kiinni ennekuin on varmaa että sopii. ehkä senkin asentoa/kulmaa saa modattua?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Soittelin Professionalmotoriin ja sieltä sanottiin että helppo homma tehdä "yhdestä turbosta kaksi". Eli tuo kaula vaan katkaistaan ja hitsataan TIGillä kiinni mitä tarvii.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mitäs palikkaa olet tuonne muuten suunnitellut?

                                        Vaihtoonhan mennee ainakin
                                        - suuttimet
                                        - bensapumppu
                                        - kytkin
                                        - kaikki ahtoletkut
                                        - välijäähdyttimet
                                        - huohotusjärjestelmä kaipaa muutosta
                                        - ilmamassamittari
                                        - imuputkisto
                                        - RS:n imusarjastakaan ei ilmeisesti haittaa olisi
                                        - kaikkee muuta pientä

                                        Mutta sittenhän ollaan jo jossain reilussa 400 hv:ssa noilla RS4 ahtimilla

                                        Comment


                                          #21
                                          ei toi vaadi muuta kuin turbot ja imuputket turbolle (4 kpl jos käytetään RS4 turboja) ja mahdollisesti manuaalinen paineregulaattori N75 säätimen rinnalle poistamaan piikin jos lastu nostaa ahdot yli 1.54 barin.

                                          jos sitten haluaa reilusti lisää tehoa (yli 400), niin kytkin, pakoputkisto, suuttimet, MAF, IC:t ja ohjelma. vakio pumppu ei ole ollut pullonkaula tehokkaimmissa jenkkipeleissä vaikka spekseistä voisi niin päätellä. ei tosin missään nimessä haittaa jos senkin vaihtaa turvallisuussyistä isompaan.

                                          Kyllähän tuohon rahaa palaa, mutta tuolla pelkällä rs4 turboilla saa jo aika hyvän paketin joka kestää paremmin kuin k03:set. MAF tosin huutaa jo hoosiannaa 340g/s jos kaiken ottaa irti joten kannattaa käyttää regulaattoria ahtojen rajoittamiseen, myöskin sen vuoksi ettei mene liian laihalle.

                                          Comment


                                          • #22
                                            No tuossa kerran muinoin tehtiin eräskin ässä, josta penkissä tuli muistaakseni 400 hevosen kantturoissa, niin siihen vaihdettiin ärässän bensapumppu koska aluperäisen tuotto ei riittänyt. 2000 mallinen ässä.

                                            Ja alkuperäisiä ahtoletkuja on halkeillut jos pelkällä lastulla varustetuissa autoissa. (muitakin kun surullisen kuuluisaa kaasuläpän y - putki joka hajoaa ilman minkäänlaista paineen nostoa)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Pikkuhiljaa meinasin tuota rakennella, ensin ne tärkeimmät osat sinne kun kone on irti. Kytkintäkin olen harkinnut samaan syssyyn, mikähän siinä olisi hyvä (ja tietysti halpa)? RS4 kytkin varmaan menee S4 vauhtipyörään, mutta onhan noita muitakin. En meinaa heti kerralla repiä kaikkia "mehuja" ulos koneesta. Downpipet ja pakoputkiston teen itse jossakin vaiheessa.

                                              Imuputkistot teen myös varmaan itse. Pitääkö ahtoletkut vaihtaa sen takia ettei ne kestä, vai onko RS4:ssä isompi halkaisija ? Mitä muutoksia tuo huohotinjärjestelmä vaatii? Harmittaa kun en ostanut RS4 MAFia, se olisi ollut noin Ebayssä n. 80?.

                                              Mikä tuo 1.54 barin raja on?
                                              Mihin asti suuttimet riittää?

                                              Comment


                                                #24
                                                älä osta rs4 maffia jos et asenna isompia suuttimiakin ja ohjelmaa sitten sille. lisäksi rs4 maffi vaatii muutoksia myös putsarikoteloon ja toiselle puolellekkin.

                                                noi vakio suuttimet riittää just ja just 400 tai mitä nyt 345g/s sitten onkin(noin 0.85 lambda).

                                                jos laitat rs4 kytkimen niin katso että vauhtipyörän pinta on tosi hyvässä kunnossa muuten voi tulla pito-ongelmia. parasta olis jos saisit sen alkuperäsen vauhtipyörän alustettua jotenkin jos se on kunnossa muuten uus n800?.

                                                jos teet imu/ulostulo putket itse niin se on siinä ellet vaihda välijäähyjä. aika harvassa on halkeemiset ollu ellei sitten rolle tiedä pohjosen oloissa tapahtuneista enemmän.

                                                huohotus menee entisellään tai sitten teet itse esim. semmosen DIY-huohotusöljykannun(autospeedissä mm. artikkeli) jollon ei pääse öljyt imuilmaan.

                                                1.54 on ECU:n normaalin toiminnan yläraja ahdolle, sen yli ja limpmode. toi raja sinänsä on ihan pätevä vielä rs4 turboillekkin.

                                                Rolle: mikä oli rs4 pumpun vaikutus tehoihin ja millä paineilla/suuttimilla?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ei mene limpmodeen vaikka paine ylittääkin tuon 1,54, mutta se on alkuperäisen painetunnistimen maksimiarvo.

                                                  En osaa sanoa tehoista kun tuota autoa ei säädetty penkissä vaan aidossa rasitustilanteessa.
                                                  Ahtopaine 1,5 bar ja suuttimien tuotto noin 450 (4 bar)

                                                  Alkuperäisiä S4 ahtoputkia on hajoillut silloin tällöin lastutetuista autoista. En väitä etteikö alkuperäisilläkin osilla voisi ajaa, mutta jos haluaa varmaa toimivuutta ja huolettomuutta (jota peltipakosarjoilla on ehkä turha haaveilla) useampia vuosia kulkineeseen, silloin kannattaa alkuperäiset kumiletkut hävittää.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    joo, limpmodehan menee 0.4bariin ja toi 1.54 ylitys pudottaa joillakin kaasuläpän hetkellisesti n.40-60% joka tuntuu todella häiritsevästi ja samalla ahdot seilaa ylös alas jos ahtoja ei säädä ton 1.54 alle. jossain tapaukssa toi vie ECUn alitehotilaan jota mielestäni voisi kutsua limpmodeksi?

                                                    toki ton 1.54 ongelman voi ojelmoida/huijata pois mutta onko sitten enään varmuusvaraa ahtojen suhteen? ainakaan TCD:tä (ThrottleCutDefender alias MAPClamp) käyttämällä ei ole.

                                                    mitkä noi suuttimet on, rs4 n.481 4bar, ehkä 1.8t,rs2? onko teidän kautta mahdollista saada ohjelmaa jos käyttää itse hankkimia suuttimia ja MAFia? esim 517@4bar ja 83mm - 95mm MAF?

                                                    katsoitteko lokeista mitään 80-120 yms arvoja?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      joo, limpmodehan menee 0.4bariin ja toi 1.54 ylitys pudottaa joillakin kaasuläpän hetkellisesti n.40-60% joka tuntuu todella häiritsevästi ja samalla ahdot seilaa ylös alas jos ahtoja ei säädä ton 1.54 alle. jossain tapaukssa toi vie ECUn alitehotilaan jota mielestäni voisi kutsua limpmodeksi?
                                                      Eihän tuo ole kuin ohelmointikysymys. Olen useammassa autossa havainnut tuon 1,54 ylityksen, eikä niissä tuota kuvailemaasi ongelmaa ole. Toisaalta en osaa tarkemmin sanoa, koska ohjelmat tulevat valmiina Saksasta, joten emme voi toimittaa mitään speciaalisoftia.

                                                      Suuttimet olivat nuo RS4 vakiomallit, tuo 450 oli sellanen noin heitto.

                                                      Ei ole mitattu kiihtyvyyksiä

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        "En osaa sanoa tehoista kun tuota autoa ei säädetty penkissä vaan aidossa rasitustilanteessa"

                                                        "Toisaalta en osaa tarkemmin sanoa, koska ohjelmat tulevat valmiina Saksasta, joten emme voi toimittaa mitään speciaalisoftia"
                                                        kyllä toi ylempi lause kuulostaa speciaalisoftalta?

                                                        no kyllähän harinen taitaa tehdä noita speciaalisoftia. olis kyllä kiinnostanut MTM:mäiset ajoitukset. ainakin jenkkipeleissä ovat aika optimaaliset.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Mukavasti tulee tuota tietoa tänne! :) Kunhan vielä pääsisi käyttämään sitä johonkin... Ostakaa Vectra? ;-) (Audi makaa tallissa...)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Niin siis suurempiin virityksiin mies saksasta tulee tekemään speciaali ohjelman. Pelkkää ohjelmaa ei saa. Tai saa, mutta sen äijän lennättäminen tänne ei ole ihan halpaa lystiä

                                                            Comment

                                                            Working...