Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ahtoputkien kiilloitus?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Ahtoputkien kiilloitus?

Onkos kukaan täällä kiillotellu esim. tt:n ahtoputkia? Miten se onnistuu helpointen?

Ei ihan asiaa, mutta sinne päin.

Itse kiillotin rosterisen takapöntön ulostulot maalipoistoaineella ja sokeripalalla.
    Helposti lähti, eikä tee ylimääräisiä naarmuja.

Comment

Onkos TT:ssä alumiiniset? Nuo olisi tarkoitus joskus kiillottaa. Rättilaikka porakoneeseen ja valkoista kovavahaa tanko, niillä lähtee.

Mikä koukku tuossa sokeripalassa on ¿

Comment

Sokerin palallahan noi motoristit kiillottaa kromiputkiansa.
        En tiedä mikä koukku on.
        Kai se kun on pehmeämpää kuin metalli, mutta kovempaa kuin lika/maali?
        Sen takia poistaa liat hyvin, muttei naarmuta.

Comment

Rättilaikka tai huopalaikka...kannattaa varata parikin laikkaa.

Tuon kovavahan tai hiontavahan helppoudesta olen hieman eri mieltä (sanoikokaan kukaan sitä helpoksi?)...itse en saanut tuollaisella tankotavaralla muuta kuin poltettua sen jänkiksi laikkaan ja/tai kiillotettavalle pinnalle. Itse mitä olen ahtoputkia ja vanteita kiillotellut, olen tullut siihen tulokseen että huolettomin käyttää ja hyvän jäljen saa aikaiseksi Autoglymin Metal Polish:lla ja huopa/rättilaikalla. AutoSol ajaa saman asian mutta ei ole niin riittoisaa.

Varmasti tuolla tankotavaralla saa parhaan jäljen kun sitä on saatavana käsittääkseni eri karkeuksisina ja eri materiaaleille tarkoitettunav...vähän vaan rookielle vaikeaa alkuun, opetuttaa oikean painovoimakkuuden ja kierrokset ettei pala...:)

Comment

Tuo on kyllä totta. Olen käyttänyt kahden eri valmistajan valkoista loppukiillotusvahaa ja toinen paloi kiinni tosi hanakkaan, kunnes älysin annostella ainetta laikkaan tosi kevyesti -samoin laikkaa kohteeseen hyvin kevyellä kädellä. Rättilaikka itsessään kiillottaa jo varsin tehokkaasti.

Autoglymin Metal Polish on todellakin aivan ihme ainetta: tuubista riittää vaikka kuinka moneen kiillotukseen. Viime vuoden kesällä ostin ja ainetta on vieläkin jäljellä monen monituisen urakan jälkeenkin. Fareclaakin olen käyttänyt menestyksellä, mutta sotku on isompi.

Comment

Working...
            X