Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a3/a4 1.8 turbo etuveto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a3/a4 1.8 turbo etuveto

    kestääkö tollaset etuveot miten tehot jos enemmä virittää vaikka 400hv paikkeille?

  • #2
    Eiköhän. Eriasia on miten saa tuolla vetotavalla voiman välitettyä tiehen edes jotenkin ajettavasti. Tosin 400 ei nyt vielä ole mikään kriittinen lukema.

    Comment


    • #3
      Ilmeisestikin tuo 400 alkaa lähentelemään vakio sisuskalujen kestoa, 300 heppasia taitaa olla joitakin ihan päivittäisessä käytössä. Toki kaikkihan saa rikki repimällä. Taitaa kuitenkin olla että kytkin nöyrtyy jo vähemmästäkin...tietysti paljon muutakin palikkaa pitää vaihtaa että noihin lukuihin päästään, mutta se ei ollutkaan kysymys nyt :)

      Comment


      • #4
        katoin vaan ku ruol dahlback racing luki Only for cars with quattro kun mentii 500hv-550hv settii onko toi niiku suositus ku ei löydy muute varmaan pitoa

        Comment


        • #5
          Miksi pitäisi virittää tuollaisia tehoja vajaavetoiseen kun nelivetoversiokin on olemassa?

          Comment


          • #6
            Ehkä se ei paljon lämmitä jos naapurin santulla on se nelikko ja itsellä se hyväkuntoinen kaikin puolin läpikäyty etuveto?

            Comment


            • #7
              No sitten sitä voi käydä läpi vielä sen verran lisää että laittaa siihen vetävät takapyörät ;)

              Comment


              • #8
                Viimeksi kun tarkistin niin kyllä noita nelikkoja oli ihan yleisillä markkinoilla tarjolla, useita jopa. Ja aina löytyy markkinoita myös sille vajaavetoiselle. Ei pidä liikaa kiintyä niihin autoihin, ne voi aina vaihtaa.

                Comment


                • #9
                  On se hassua, että vaikka nelikkoja on tarjolla, niin silti on vajaavetoisten virittäjiä aina.. Ei ymmärrä, vaikka olisi niin helppoa vaihtaa siihen nelikkoon..
                  Ja vaikka 400 on reiluhkosti etuvetoon, niin kyllä sillekin varmaan käyttöä löytää isommilla vaihteilla, jos ei suomessa, niin onpahan edes hauskempaa saksassa käydessä.

                  Comment


                  • #10
                    no sanotaan että se on se rahakysymys taas :D quattrot kalliinpia nii joutuu ehkä tyytyyn vajaavetoseen :/

                    Comment


                    • #11
                      Siinä on vaan mielenkiintoinen ristiriita. Ei varaa quattroon,mutta on varaa virittää vajaavetoinen 400 hepoiseksi mikä ei ihan ilmaista tosta koneesta ole.

                      Comment


                      • #12
                        Usko huviksesi että auton vaihto quattroon on pisara meressä virityskustannuksiin nähden.

                        Comment


                        • #13
                          Ei pitäisi olla 400 hevosella pito-ongelmista tietoakaan kun alusta asiat on jotakuinkin kunnossa.
                          Quattromiehelle jolla ei ole ikinä ollut voimaa yhdessäkään laitteessa yli 150hevosta ei sitä välttämättä ymmärrä. Toki heille on liikaa voimaa etuvetoiseen silloin kun jossain tilanteessa edes vähän sutasee eli 200 on max hevoset etuvetoon ihmisille jotka eivät asioista mitään ymmärrä.
                          Jos sen kanssa pystyt elämään että paikoiltaan ei tarvii rivakasti liikkeelle lähteä sutimisen johdosta, mutta jo 60km/h:sta eteenpäin menoa riittää niin silloin toi 400 ei ole vielä mikään ongelma pidon suhteen.
                          Saksanbaanoilla lisäksi hakkaat mennen tullen (ehkä hieman liioitellusti ilmoitettuna) vastaantehoisen nelikon jossa on ylimääräistä painoa ja jos jonkin näköistä haldexia vänkäämässä kiihtyvyyttä vastaan.

                          Comment


                          • #14
                            ruol dahlback racing luki Only for cars with quattro kun mentii 500hv-550hv settii
                            Villi arvaus, olisiko jotain tekemistä voimansiirron kestävyyden kanssa myöskin? Etuvetoiseen hommaat lukon eteen niin jo menee suoraan kiihdyttäessä. Jos vetely ongelma. Talvi ei toki ole niin hauskaa sitten kuin nelikolla.

                            Comment


                            • #15
                              Tjaa, etuvetoinen 1.9tdi a-nelkku vetaisee sadekelillä kakkosella sutia (pelkällä kaasulla). En oikein jaksa ymmärtää 400hv etuvedon hohtoa?

                              Comment


                              • #16
                                no aattelin vaan että onko etuvetoo järkeä pistää tehoa noin paljo? auton hankinta vielä eessä nii sen mukaa vaan aatteli joskus tulevaisuudessa piristää kunnol. a4 b5 facelift korilla olevaa etinnässä sanotaan rahat ei näyttäis riittävän vähän ajettuun quattroon edes nii etuvetoja näkyis löytyvän sopivassa hintaluokassa

                                Comment


                                • #17
                                  Mitäs uusia osia tommonen 1.8T vaatii kun otetaan 400heppaa?

                                  Turbo, pakosarja, suuttimet, bensapumppu, isompi kaasuläppä(?), isompi MAF (tai sitten pelkällä mapilla), kiertokanget, männät. Nää ainakin ens alkuun?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Voisi ehkä muotoilla paremmin niinpäin, ettei tuossa koneessa ole 400hv:n tehoille juurikaan käyttökelpoisia vakio-osia.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tjaa, etuvetoinen 1.9tdi a-nelkku vetaisee sadekelillä kakkosella sutia (pelkällä kaasulla). En oikein jaksa ymmärtää 400hv etuvedon hohtoa?
                                      On muhkeet väännöt, ei mulla 150hv/320Nm pd seatti kyllä millään vaihteella juuri repinyt kuin vähän esp valoa kaasulla.
                                      Myöskin n. 270-280hv/370-380Nm etuveto fipatti viskolukolla meni ihan kivasti vielä, eikä pyytänyt taakse vetoja kuskin mielestä kuin talvisin :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Eikös sulla ollutkin jo biturbo ässä, mihinkäs sen hävitit? Siitä sen 400 saisi jo helpommin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tjaa, etuvetoinen 1.9tdi a-nelkku vetaisee sadekelillä kakkosella sutia (pelkällä kaasulla). En oikein jaksa ymmärtää 400hv etuvedon hohtoa?
                                          http://www.kolumbus.fi/etelanlampo/kesa04.wmv
                                          karvan yli 400hv. ykkösellä sutii kun oikein yrittää kakkosella ei.

                                          tuommoinenkin löytyi joskus netin syövereistä
                                          pitkälti yli 500hv melko huonoilla renkailla.
                                          http://www.kolumbus.fi/etelanlampo/golf.wmv

                                          jos sutaisu silloin tällöin häiritsee niin sitten ei ole hohtoa, muuten ehdottomasti on hohtoa.
                                          etuveto ei missään tapauksessa ole paras lähtökohta vaan huonoin, mutta ei se sitä estä etteikö niilläkin lujaa pääse.

                                          Comment


                                          • #22
                                            http://www.kolumbus.fi/etelanlampo/kesa04.wmv
                                            karvan yli 400hv. ykkösellä sutii kun oikein yrittää kakkosella ei.

                                            tuommoinenkin löytyi joskus netin syövereistä
                                            pitkälti yli 500hv melko huonoilla renkailla.
                                            http://www.kolumbus.fi/etelanlampo/golf.wmv

                                            jos sutaisu silloin tällöin häiritsee niin sitten ei ole hohtoa, muuten ehdottomasti on hohtoa.
                                            etuveto ei missään tapauksessa ole paras lähtökohta vaan huonoin, mutta ei se sitä estä etteikö niilläkin lujaa pääse.

                                            Erittäin hyvin sanottu/ilmaistu !!!!!!!!!!!!!! ;)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Joo ei tässä varmaan kyse olekaan miten kovaa etuvetoisella pääsee, hyvin näyttää pääsevän. Mutta tuo järkevyys tässä tapauksessa on vähän kyseeenalainen kun nelivetoistakin autoa löytyy. Ja puuttuuhan siitä se quattrokelien hauskuuskerroin ;)

                                              Comment


                                              • #24
                                                se vähä kieppas ojan kautta vauhilla ja katon kautta useaan otteeseen :P

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Onko ässissä joku lisävaruste optio "katonkautta ojaan"? ;)

                                                  Mutta pitäisikö rehellisyyden nimissä tehdä galluppi "Olenko ajanut quattron takia ojaan / pöpelikköön?" Koska on 100% varmaa että quattro ennenmin tai myöhemmin "aiheuttaa" oho-tilanteita koska SE pakottaa edes vähän kokeilemaan, ennenkaikkea talvikelillä...

                                                  Eli:
                                                  Tehokas ETUveto -> kesällä hauskaa, talvella ei niinkään -> ei ojaan, pieni OHO %
                                                  Tehokas quattro -> kesällä tylsää kun ei sudi, talvella mennään sitten luisussa joka valoista -> OHO % suuri

                                                  ISO HYMIÖ...

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    se vähä kieppas ojan kautta vauhilla ja katon kautta useaan otteeseen :P
                                                    Eikö ollut kaskoa kun halvempaa nyt etsit? (minulla ei ollut...)

                                                    Eihän tuossa vielä mitään, laitat vaan kuntoon ja taas on tehoa! ;)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      oli kasko mutta en ollu aivan selvinpäin liikkeellä :/

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        ja olis ollu korjausarviointi sen verran paljon et myin sen pois

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          en ollu aivan selvinpäin liikkeellä
                                                          Kannattaisko suoraan vaan siirtyä käyttämään fillaria?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            A3/A4 etuveto-turbo oli vissiin aiheena, lähtikö pikkusen lapasesta?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X