Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Toimiiko Blow-off -venttiili S4:ssä? (EI TOIMI)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Toimiiko Blow-off -venttiili S4:ssä? (EI TOIMI)

    Nyt kun on turboauto (S4, B5) niin tekis mieli saada siihen nuo kivat sihaukset :) Eli meneekö siitä seokset sekaisin jos ilmat päästetäänkin pihalle?

    Eikös noita alkuperäisiä voisi tuossa kokeilla blow-offina ja irroittaa paluuliitoksen ja tulpata sen letkun jos kokeilisi niiden toimintaa?

    #2
    Tsiiih-boksi

    Tossa tulee ainakin äänet helposti ja mikä mukavinta ei tartte viilata Audin insinöörien ratkaisuja.

    Vitsi, vitsi, vitsi....

    Comment


    • #3
      Ja halvalla! (150$) :) No ei ehkä kuitenkaan tuollaista...

      Ebayssä myydäään tuollaista blow-off venttiiliä, siksi tässä vaan ihmettelen kun olen jostakin lukenut että seokset voi mennä sekaisin kun ilmat häviää "välistä". En sitten tiedä onko tuo vaan bullshittiä että kävis Audiin...

      Comment


      • #4
        Laita kartiosuodatin niin tulee suhaukset.

        Comment


        • #5
          Samaa mieltä porkkiksen kanssa ja lisäisin vielä että ei missään tapauksessa motronicin kanssa blow-offia.

          Comment


          • #6
            Pitäähän se blow-off kivan äänen ja katalysaattorimyyjä kiittää =)

            Comment


            • #7
              Ok, unohdetaan se sitten. Tuo taitaakin olla Blow-my_cat-off ? ;)

              Pitää sitten keskittyä "oikeaan" viri-viriin...

              Kertoisko joku vielä teknisen selostuksen että mikä tuossa menee vikaan?

              Comment


              • #8
                Ilman putsarin jälkeen mitataan moottoriin menevä ilma ja sen mukaan syötetään moottoriin bensaa. Mikäli ilmaa päästetään välistä taivaalle, menee bensaa niin merkittäviä määriä liikaa, että rikkoo katin.

                Comment


                • #9
                  Vikaan menee se, että ilmamäärä/massamittarin mittaamaa ilmaa työnnetään ulkoilmaan, mutta sylinteriin työnnetään mitatun määrän mukaan bensaa. Hyvin hetkellinen tilannehan tuo on, mutta kyllä siinä rikkaalla käydään.

                  Comment


                  • #10
                    Lisäksi tullut nähtyä yksi S2:n konehuone johon moinen oli asennettu ja puhalteli lähes suoraan ahtimen päälle. Jonka nähtävänä seurauksena ilman mukana ollut öljysumu oli tykännyt syttyä ahtimen pinnalla ja poltti osan konehuonetta.

                    Comment


                    • #11
                      Tämähän oli se vihreä auto joka oli myytävänä AVK:lla. Olisi ollut luultavasti hemmetin hyvä projekti ja lopputuloksena edullinen ässä. Päätyikö jollekin listalaiselle?

                      Comment


                      • #12
                        Minä olen kanssa etsiskelemässä "suhinoita" tuohon S4 (C4) myllyyn....
                        Saisko sen pihisemään noilla Vapaavirtaus suodattimilla vai?
                        (vai eikö mylly tykkää sellaisesta?)

                        Comment


                        • #13
                          MAFfin kuumalanka on vähän kovilla noiden "hataroiden" suotimien kanssa, mutta kuivaa (siis ei öljyttä) voinee käyttää. Ja pihisee ja puhisee.

                          Comment


                          • #14
                            Onko jollakin hajonnut vitosturbosta lankamittari vapaavirtaussuodattimella?

                            Uudemmista moottoreista tiedän, kyllä mutta yhtään vanhaa en ole kuullut. Kaikki siitä vaan höpisee että niin voi käydä, mutta kenellekään en ole kuullut käyneen.

                            Comment


                            • #15
                              Minä olen laskenut tuon vian vain kuumaFILMI mittareitten ongelmaksi, näissä kivikautisissa vehkeissähän on kuumaLANKA mittaus tapa, tiedä sitten, itsellä ei mainittavaa haittaa ole ollut vaikka sellasella tötterösuotimella 3vuotta pistelin menemään. (suodin on yhä mutta maffin siirsin hyllylle)

                              Comment


                              • #16
                                Harmillisesti Essolla ei eritellä kuumalanka ja -kalvo maffeja. Hitostako noista tietää kumpia on hajonnu. On kai todennäköisempää, että noita uudempia ovat olleet.

                                Comment


                                • #17
                                  Onko kukaan laittanu tällästä: Forgen 007 By-pass venttiiliä S4(C4) audiin?
                                  Onko hyvä, kertokaa kokemuksia.......alkaako tällä pihisemään? :D

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jos pihinää haluat niin löysää vähän pakosarjan muttereita ja paria klemmaria ahtoputkistosta.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Onko kukaan laittanu tällästä: Forgen 007 By-pass venttiiliä S4(C4) audiin?
                                      Onko hyvä, kertokaa kokemuksia.......alkaako tällä pihisemään? :D
                                      Mulla on jotkut Forgen By-passit kiinni ja ei ikävä kyllä suhise ;)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Onko kukaan sitten saanut S4:sta pihisemäään??
                                        Muuta kuin näillä mestari "Roni":n neuvoilla eli:

                                        "Jos pihinää haluat niin löysää vähän pakosarjan muttereita ja paria klemmaria ahtoputkistosta"

                                        Niin ja voihan sitä tehdä renkaisiinkin pienet reijät, niin suhisee hetken......

                                        Että jos joku vaikka vastaa ihan jotain järkevääkin.
                                        (Kiitos kumminkin kaikille muille asiallisille kommenteille)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Vapaavirtaussuodattimella saat kohtuu miehekkäät tuhaukset, näin ainakin minulla.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kyllä se pelkkä vapaavirtaussuodin riittää tuhahduksiin.

                                            Comment


                                            • #23
                                              jopa vakio 1.8t:ssä :)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Onko kukaan sitten saanut S4:sta pihisemäään??
                                                Että jos joku vaikka vastaa ihan jotain järkevääkin.
                                                Eikös tässä ole tullut ihan yhtä järkeviä vastauksia kuin tuo kysymyskin...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Eikös tässä ole tullut ihan yhtä järkeviä vastauksia kuin tuo kysymyskin...
                                                  Nimen omaan.... Lapsellistahan tämä ehkä on, mutta minkäs sitä luonteelleen voi.

                                                  No jos ei muuta, niin kuski pihisee kiukusta, ja auto on hiljaa :D

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    No mikäs Vapaavirtaus suodatinta tuohon S4:ään kannattais ostaa?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      No samalla asiallisella linjalla voidaan todeta, että ei mikään. Kun saavutat sillä:
                                                      -heikomman suodatuksen==ahtimen ja koneen kuluminen nopeutuu
                                                      +2hv tehoa ja suhinaa ja pihinää

                                                      :)

                                                      Epäasiallisesti, K&N olisi oma valintani, jos kaipaisin suhinaa. Orkkiskoteloon asennettuna.

                                                      Jos taas harkitset kartiofilsua, niin voidaan taas todeta että ei ei ei. Nimittäin sitten käy herkästi niin, että alat imeä ilman esilämmitettynä konehuoneesta, ja menetät ne +2hv, ja enemmänkin. Jos päätät mennä kartiomalliin, niin pitää rakentaa koko ilmanotto uusiksi, eli rakentaa ulkoa ilmaa imevä airbox-systeemi. Ja sehän kannattaa vasta, kun pakopuolelle on laitettu kunnon tavaraa (turbossa kun pakopuolen modifikaatioilla saavutetaan huomattavasti enemmän kuin suodatinvirillä).

                                                      Kannustavaa, eikös juu?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Mä oon hyvin yleisesti ehdottanu ihmisille ketkä haluavan suhauksia ja puhinaa autoonsa paineilmapulloa takapenkille. Sähköohjattu venttiili ja nappi rattiin ni saa suhautella milloin haluaa.

                                                        Mutta omassa Golffissa modifioin hieman ilmanputsarikotelon pohjaa, eli leikkasin imuaukon kaksi kertaa alkuperäistä suuremmaksi ja johdatin puskurin alta isolla haitariputkella kylmää ilmaa koteloon, niin orkkissuodattimellakin puhisee ja pöhähtelee häiritsevästi enemmän.

                                                        Ja kuten kuvasta näkyy - pirkkoa heruu

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Selvä...selvä....

                                                          Onko kukaan tähän Blow-off:n törmänny:

                                                          http://www.motodyne.com/frames/audi_s4s6.html

                                                          Olisiko vaikka toimivakin jutska.....Kai se sitten on siitä Lastusta_/softasta paljo kiinni, että pelittääkö toi Dumppi. Mutta....

                                                          ihmetellään ja kattellaan

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Taitaa olla mallia diverter valve, eli by-pass. Siis dumppi, joka dumppaa takaisin turbon imulle, kuten ilmamäärämittarin kanssa kuuluukin. Ja kyllä se suhisee sisälle ja pihallekin, jos on sopivan hengittävä suodatin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X