Nysväsin tuos aikani kuluksi testerin ja vuotihan se sieltä lohkon vierestä huohottimesta. Ihmetystä vain herätti se että sokalla lohkos kiinni oleva putken pää heilu ku kakun jalka ja siis tietysti vuoti. Mitää o-rengasta ei näkyny ku irti otin. Millanen tiivistys täs kyseises paikas pitäs olla? Toinenki kohta löyty ilmeisesti juuri siitä letkun päästä joka lähtee imusarjasta jonnekkin sinne imusarjan alle. Oisko jollaki panna kuvaa -98 AEB:n huohotin letkuista ja tosta tiivistyksestä ku itellä ei alapuumi pelaa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
ahtovuodoista taas
Collapse
X
-
Mutta eikös se letku imusarjas oo suoraa yhteydes huohottimeen? Eli jos se on häjys kunnos juuresta ni eikös se oo ahtovuoto? Siinähä letkun välillä on joku "bleeder valve", onko se joku venttiili joka päästää virtaamaan vain yhteen suuntaan? Jos nyt panin noin puoli baaria painetta ja vakion maksimi on 0.6, ni eikös samat paikat pihaja maksimiahdoilla?
Comment
-
Tuota tuota...pitäskös kuitenkin paineen pysyä ahtoputkissa, kun paine lyödään MAF:in paikalta?
Meinaan mullakin vuotaa paineet pihalle juurikin samasta kohtaa kuin horch kuvaili (en ole vielä ehtinyt korjaamaan) ja noita putkia tiedän vaihdetun kokolailla montakin...eli onko vika putkessa (tiiviste nro 3?) vai jossain venttiilissä?
Kuva: http://img247.imageshack.us/img247/3283/letku9dn.jpg
Comment
-
Thanks...tämä tuntuukin loogisemmalta nyt. Tämä topic valoitti aika hyvin:
http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=21018
Onko kellään kuvaa tuosta Suction Jet Pump motikasta?
Comment
-
Tein ny niin että otin huohottimen irti haitariputkesta ja tulppasin sen. Eipä suhissu enää. Eli paine tuskin pysyy järjestelmäs jos huohotin on kiinni siinä haitariputkes. Suhajaa hyvin todennäkösesti just tosta lohkon juuresta. Mutta jos huohotin irti ja haitariputki tulpattuna huohottimesta suhajaa kunnolla ni sillon on takaisku paskana.
Comment
-
Juu ja kun tatti jäätyy talvella jumiin mitäs sitte tapahtuu öljynpaineille koneessa. Se pääsee tekemään sinne alipainetta. Ja pian taas öljyä piisaa katissa. Kattelin tossa just yhden TT:n pellin alle.
Siinä on se tatti koneen takana lämpimässä toisin kuin 1.8T ANB:ssä, jossa se tuppaa talvella jäätymään. Nyt tattis talveksi ideoida pumppu joka tyhjentää kondensiovedet tatista kun kone sammuu. Muutoin jäätyy taas ihan varmasti jossain vaiheessa talven aikana.
Comment
-
Paineistin uudestaan putket huohotinventtiilin reikä tulpattuna.
Paine pysyi letkuissa jotensakin, tarkoittaen sitä että ylimääräistä vuotopihinää tai suhinaa ei putkista kuulunut mistään, mutta paine kuitenkin verkalleen laski. Ihmetystä aiheutti se että heti kun painetta löi, alkoi jostain, todennäköisemmin öljypohjasta, kuulumaan pulputus...ilmeisesti verkkainen paineen aleneminen johtui juurikin tuosta. Mutta mielenkiintoista nyt on että mistä se sinne työntää painetta? Villein veikkaus olisi turbolta öljyn paluuputken kautta, kun sieltä suunnalta vaikutti pulputus kuuluvan, onko mahdollista tai todennäköistä?...painetta löin MAF:n paikalta ja luokkaa 0.5 - 0.8 bar.
Jatkokysymys, voiko tuosta mahdollisesti päätellä jotain turbon kunnosta? Parhaista paineista on pari kymmenystä hukassa...:(
Comment
-
Olisko Jyväskylän lähistöllä ketään, joka vois tsekata kuuluuko mun pirssistä ylimääräisiä sihinöitä? Sais mielenrauhan noiden ahtovuotojen suhteen. Ahtopainemittarihan olis tietysti kiva lelu, mutta ei taida jaksaa viritellä, varsinkin kun on lukenut noita juttuja niiden tarkkuudesta...
Voin kyllä maksaa kohtuullisen korvauksen toimenpiteestä ;)
Comment
Comment