Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ahtovuodoista taas

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ahtovuodoista taas

    Nysväsin tuos aikani kuluksi testerin ja vuotihan se sieltä lohkon vierestä huohottimesta. Ihmetystä vain herätti se että sokalla lohkos kiinni oleva putken pää heilu ku kakun jalka ja siis tietysti vuoti. Mitää o-rengasta ei näkyny ku irti otin. Millanen tiivistys täs kyseises paikas pitäs olla? Toinenki kohta löyty ilmeisesti juuri siitä letkun päästä joka lähtee imusarjasta jonnekkin sinne imusarjan alle. Oisko jollaki panna kuvaa -98 AEB:n huohotin letkuista ja tosta tiivistyksestä ku itellä ei alapuumi pelaa?

  • #2
    Ei se ole ahtovuoto, koska siellä ei sen kummempaa painetta koskaan ole. Ei toimenpiteitä.

    Comment


    • #3
      Mutta eikös se letku imusarjas oo suoraa yhteydes huohottimeen? Eli jos se on häjys kunnos juuresta ni eikös se oo ahtovuoto? Siinähä letkun välillä on joku "bleeder valve", onko se joku venttiili joka päästää virtaamaan vain yhteen suuntaan? Jos nyt panin noin puoli baaria painetta ja vakion maksimi on 0.6, ni eikös samat paikat pihaja maksimiahdoilla?

      Comment


      • #4
        Niin eiköhän se oo takaisku. Ei huohottimet paineistu ahtopaineesta.

        Comment


        • #5
          Tuota tuota...pitäskös kuitenkin paineen pysyä ahtoputkissa, kun paine lyödään MAF:in paikalta?
          Meinaan mullakin vuotaa paineet pihalle juurikin samasta kohtaa kuin horch kuvaili (en ole vielä ehtinyt korjaamaan) ja noita putkia tiedän vaihdetun kokolailla montakin...eli onko vika putkessa (tiiviste nro 3?) vai jossain venttiilissä?

          Kuva: http://img247.imageshack.us/img247/3283/letku9dn.jpg

          Comment


          • #6
            Etsippä Joke hakusanalla "Suction jet pump" niin se toimii takaiskuventtiilinä ja voi olla rikki jos paineet karkaa huohotuspuolelle. Toinen takaisku on tuo osa 6.

            Comment


            • #7
              Thanks...tämä tuntuukin loogisemmalta nyt. Tämä topic valoitti aika hyvin:
              http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=21018
              Onko kellään kuvaa tuosta Suction Jet Pump motikasta?

              Comment


              • #8
                Tein ny niin että otin huohottimen irti haitariputkesta ja tulppasin sen. Eipä suhissu enää. Eli paine tuskin pysyy järjestelmäs jos huohotin on kiinni siinä haitariputkes. Suhajaa hyvin todennäkösesti just tosta lohkon juuresta. Mutta jos huohotin irti ja haitariputki tulpattuna huohottimesta suhajaa kunnolla ni sillon on takaisku paskana.

                Comment


                • #9
                  Tuli ny vielä mieleen että eihän se kumminkaa oo hyvä asia jos huohotin vuotaa esim. siitä t-haarasta. Sillonhan haitariputkelle pääsee huohottimen kautta mittaamatonta ilmaa. Mikä mahtaa olla sen "tatin" tarkotus siinä haitariputkes johonka se metallinen huohotinletku tuloo?

                  Comment


                  • #10
                    Tatin tarkoitus on rajata imua huohotinjärjestelmästä kun turbo tuottaa kunnolla painetta. Onhan Jokella tuo tatin haara tulpattu kun pistät MAFin kohdalta painetta, nimittäin muutenhan se vuotaa tuon tatin kautta sinne imusarjan alle T-haaraan ja kampikammioon.

                    Comment


                    • #11
                      Juu ja kun tatti jäätyy talvella jumiin mitäs sitte tapahtuu öljynpaineille koneessa. Se pääsee tekemään sinne alipainetta. Ja pian taas öljyä piisaa katissa. Kattelin tossa just yhden TT:n pellin alle.
                      Siinä on se tatti koneen takana lämpimässä toisin kuin 1.8T ANB:ssä, jossa se tuppaa talvella jäätymään. Nyt tattis talveksi ideoida pumppu joka tyhjentää kondensiovedet tatista kun kone sammuu. Muutoin jäätyy taas ihan varmasti jossain vaiheessa talven aikana.

                      Comment


                      • #12
                        Helpompi ratkaisu lienee sijoittaa se tatti siten että se on pystyssä niin öljypaska valuu suoraan imuun eikä jää tattiin muhimaan. Nythän se on silleen kallellaan että sitä paskaa kertyy sinne painovoiman avustuksella.

                        Comment


                        • #13
                          Paineistin uudestaan putket huohotinventtiilin reikä tulpattuna.
                          Paine pysyi letkuissa jotensakin, tarkoittaen sitä että ylimääräistä vuotopihinää tai suhinaa ei putkista kuulunut mistään, mutta paine kuitenkin verkalleen laski. Ihmetystä aiheutti se että heti kun painetta löi, alkoi jostain, todennäköisemmin öljypohjasta, kuulumaan pulputus...ilmeisesti verkkainen paineen aleneminen johtui juurikin tuosta. Mutta mielenkiintoista nyt on että mistä se sinne työntää painetta? Villein veikkaus olisi turbolta öljyn paluuputken kautta, kun sieltä suunnalta vaikutti pulputus kuuluvan, onko mahdollista tai todennäköistä?...painetta löin MAF:n paikalta ja luokkaa 0.5 - 0.8 bar.

                          Jatkokysymys, voiko tuosta mahdollisesti päätellä jotain turbon kunnosta? Parhaista paineista on pari kymmenystä hukassa...:(

                          Comment


                          • #14
                            Paineet karkaa mäntien välistä öljypohjaan, ihan normaalia (jos tosiaan ihan hitaasti häviää). Samanlaista pulputusta olen itsekin kuunnellut noista biturboista.

                            Ei painetestillä voi turbon kuntoa päätellä.

                            Comment


                            • #15
                              Olen huojentunut :)

                              Comment


                              • #16
                                Olisko Jyväskylän lähistöllä ketään, joka vois tsekata kuuluuko mun pirssistä ylimääräisiä sihinöitä? Sais mielenrauhan noiden ahtovuotojen suhteen. Ahtopainemittarihan olis tietysti kiva lelu, mutta ei taida jaksaa viritellä, varsinkin kun on lukenut noita juttuja niiden tarkkuudesta...

                                Voin kyllä maksaa kohtuullisen korvauksen toimenpiteestä ;)

                                Comment

                                Working...
                                X