Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Keulacoolerin (FMIC) asennus.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Ei se nyt mikkään vakio puskuri kuitenkaa oo.

    Ei se nyt varmasti nii kovin hyödyllinen oo ku on tuommonen ahin mut tuskin kovin haittaakaan. Tulevaisuutta aatellen se on sama laittaa ku sen jossain välissä latan kuitenki ja vielä ku tuo putki missä on se reikä nii ois vähän niiku turha ostos. Tuo cooleri homma ei nyt nii kovin paljon kalliimpi oo ku se putki nii siinä on se syy miks sen laitan.
    Viimeksi muokannut Antti5; 11.9.2010, 00:14.

    Comment


    • #92
      Nii ja jos jollain kiinnostaa käyä kattoon fordin puskurin sovittelua audiin niin tuolta voi seurata http://www.magicpeople.biz/keskustel...t=112&start=20

      Comment


      • #93
        ei sekään huono oo, että myin yhden RS4-lasikuitureplicapuskurin vuoden -92 Carinaan :)

        Comment


          #94
          Eipä tuo ainakaan mk1 mondeon puskuri ole tuol kuvis. mk1 mondeohan yksi rumimista autoista mitä on tehty, siks vähä mietitytti et mitähä :)

          Comment


          • #95
            On on semmoseen se on tilattu aikoinaan.
            Eihän se joo oo kovin hieno siks kait siihen tuommonen piti tilatakki :) vaa eipä se sitä auton merkkiä muuta...

            Comment


            • #96
              OEM+ -miehet huutaa leipää ja repii pelihousunsa, itseni mukaan lukien. No, kukin tyylillään. Toivottavasti et jätä putkea noin kuin kuvissa!

              Suosittelen hankkimaan jonkun suoraan B5:een tarkoitetun keulajäähyn. Letkujen veto ja tekeminen voi muuten olla aika työn takana ja säästö yleismallin jäähyä käyttämällä on varmasti olematon.

              Comment


              • #97
                1.8T FMIC välijäähdytin

                Olisiko täällä jollakulla omakohtaista kokemusta CXracing FMIC välijäähystä tai jostain muusta halvasta jäähystä? Kannattaako noita välttää vai ajaako ne ihan hyvin asemansa <300hv setupissa? Tai kannattaisiko laittaa toinen BEX koneella käytetty jäähy apukuskin puolelle? Ei oikein meinaa löytyä juttua noista CXn jäähyistä(tai oikeastaan aika ristiriitaista juttua).

                Comment


                • #98
                  Ei huonompi ajatus toi toinen "stock" jäähy... Mutta jos meinasit 300hp setupille, ni kuumana kesäpäivänä kunnollinen välijäähy ajaa asemaansa. Ja onhan se badassin näkönen :D. Autobahnilla on hyviä välijäähyjä, suosittelen.

                  Comment


                  • #99
                    No BEX:n välärit riittää helposti ainakin tonne 350hv:n nurkille, et eiköhän ne riitä. ellei sit halua jotain "show-off" -asennusta...

                    Comment


                    • Juu ei mitään show asennuksia. BEXn jäähyn sais suht halvallaki 165€ NRFn oikeanpuoleinen jäähy. Silikoni putket näyttäis vaan olevan kiven alla tuohon malliin.

                      Comment


                      • Mitä porukka on tällaisista mieltä?
                        https://touch.ebay.com/tablet/item?i...&sk=SCH_400171

                        Comment


                          Oisko kellään fiksua kommenttia tai vastausta seuraaviin kysymyksiin/mietteisiin:

                          a) Onko virtauksen kannalta paras asentaa välijäähdytin jäähdyttimen eteen jäähdyttimeen kiinni, ilman rakoa välijäähdyttimen ja (jäähdytysnesteen) jäähdyttimen välissä? Vai jättää rakoa välijäähdyttimen ja jäähdyttimen väliin?

                          b) Onko syytä epäillä tarvike-välijäähdyttimien toimintaa verrattuna OEM-välijäähdyttimeen vai pitäisikö suoraan investoida OEM-osaan? Kyse tässä B8 aikakauden tuotteista joita löytyy useampaa merkkiä sekä tarvikkeena samaa joka OEM:itkin valmistaa.

                          Comment


                          • B8:aan helpoin ja halvin päivitys on 3.0tdi:n keulacooleri. Myös A7:stä kuulemma löytyy alumiinisilla päädyillä varustettu, joka on helppo modat sopimaan. Bensakoneissa ja pikkudieseleissä on siis pienempi jäähy kuin 3.0tdi:ssä. Audizinen puolella tästä on juttua ja asiaa on sivuttu myös diesel-osiossa "2.0tdi Commonrail kotkotuksia" -ketjussa.

                            Comment


                              Oishan se jos noita osia ilmaiseksi sais, A7:n cooleri kun on aika arvokas vrt B8 3.0tdi. Ja siis B6:een tässä ollaan tuollaista suunnittelemassa.

                              Mutta se asennus mitä kyselin, ilmeisesti tuo cooleri kannattaa asentaa kiinni syyläriin ja rakentaa joku kotelointi puskurista coolerille että ilma ei virtaile coolerin ohi. Vähän töissä katselin työkaverin B8 2.0tdi:stä mallia.

                              Comment


                              • tuli haettua motonetistä välijäähdytin kun tuota pitkään tullut katseltua.

                                hommahan on niin että 1.8t A4 b5/b6 tuntuu olevan valmiita alu ahtoputki/letku sarjoja tarjolla pilvin pimein maailmalla. halvimmillaan 85e sarja kuluineen.

                                mutta missä on 1.8t a6 c5 ahtoputki sarjat, eikö ihmiset virittele lastua enempää näitä herrasmiesten panssarivaunuja :)

                                coolerin asennusta valmistellessa täytyisi tuo ahtoputkisto homma miettiä ja hommailla valmiiksi..

                                jos jollakulla on a6 1.8t keulacoolerila niin olisi kiva jos vinkkaisi millaista osaa tarvitaan mielellään budjekti luokan hinnalla tai että sattuuko a4 osat tuohon.. toistaiseksi miettinyt että käyttäisi 2" rst mutkia niin pystyisi tuttavan pajalla hitsailemaan niitä

                                Comment


                                  Eikös A6ssa ole vakiona jo ohut keulacooleri? Ainaki v6 dieselissa on mokoma. Soveltamalla sais varmasti b6 setin istumaan

                                  Comment


                                    C5 A6 1.8T:ssa on paksu kenno kuskin puolella sisälokarin takana, haukkaa raitista ilmaa sumuvalon vierestä.

                                    Comment


                                    • http://www.motonet.fi/fi/tuote/52102...5mm-225-lahdot

                                      tuo pikkukenno sieltä tosiaam matkaan tarttui toiminee vakiota paremmin

                                      Comment


                                        Bilteman vastaava oli ainakin ihan asiallisella kennolla ja saman firman 2" pakoputkiosista tuli ihan toimiva setti A4 B5 audiin. pikku modailuilla alkuperäiset ritilätkin sai vielä paikoilleen.

                                        Comment


                                        • Onko tuommosesta kellään kokemusta?

                                          Viimeksi muokannut Jarna; 12.8.2017, 12:45. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

                                          Comment


                                            No on tolla hintaa vasinkin kun katsoo, miten hemmetin rumasti tuo on tehty. Lisäksi sijainti on edelleen huono vs. fmic niin ei tuossa oo kyllä mitään järkeä. 65e bilteman cooleri nokalla varmasti parempi.

                                            Comment


                                            • Mutta toi ei ottas katsurin silmään.

                                              Comment


                                                Jos alkuperäiselle paikalle haluat, niin tuuletusta voisi tehostaa leikkaamalla sisälokariin säleiköt.

                                                Comment


                                                  S4 sisälokarin hommaa niin on ritilää.

                                                  Comment


                                                    Eikös AJL-koneella oleva A4 ole sellaisella koneella, että coolerin muutoksen voi vaikka katsastaakin, jos insinööri alkaa kitistä.

                                                    Comment


                                                    • 1.8t konehan tuo on ja vähäpäästöinenkin vissiin.
                                                      Tokko noita helpolla katsasteta.
                                                      Maahantuojalta kyselin niin sanoi että päöstöluokitus on euro3.
                                                      Viimeksi muokannut Jarna; 21.8.2017, 17:10.

                                                      Comment


                                                        Kannattaa kysyä katsastuskonttorilta, siellä se oikea muutoskatsastamiseen tieto on.

                                                        Tähän löytyy ihan omakohtainen kokemus. Kyselin tuohon omaan A6 bittiin (AJK vm. 2000) maahantuojalta päästöluokkaa aluksi ja vastaukseksi tuli Euro 3. Maahantuojalta saaduissa auton tiedoissa kuitenkin päästöluokkana lukee "Emissions concept D3 (EU 3D)", joka EI tarkoita Euro 3 päästöluokkaa, vaan Saksalaista D3 päästötasoa, joka täydentää Euro 2 päästöluokitusta. Tämä D3 täyttää myös Euro 3 vaatimukset, mutta ei automaattisesti tarkoita autolle Euro 3-luokitusta. Maahantuoja siis tulkitsi tietoja väärin.

                                                        Kävin konttorilta kysymässä auton päästöluokkaa ja siellä todettiin, että auton päästötaso on 70/220/ETY - 96/69/EY, eli Euro 2. Ja tämä tieto on se tieto joka ratkaisee.

                                                        SSP 230 sisältää tietoa noihin päästötasoihin liittyen.

                                                        Comment


                                                          AJL on vaijerikaasulla ja kapeakaistalambdalla. Niillä eväillä ei taida EURO3 täyttyä millään. Ainakin oman vastaavan olisi saanut muutoskatsastettua (-98 1.8Ts).

                                                          Comment


                                                          • Paikallinen katsastuskonttori ei ollut tietoinen koko direktiiveistä. Ei osannut sanoa asiasta mitään. Käski ottaa selvää, hankkia todistukset ja palata asiaan.

                                                            Comment


                                                            • Mulla on toi sama. 6.8.1998 otettu käyttöön. Katsastus asemalta eikä merkkiliikkeestä ei löytynyt tietoa. Audi.fi sivulta sain rekisteröidyttyäni tiedon että euro3 luokassa ollaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X