Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Keulacoolerin (FMIC) asennus.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Ja miten on sen alkuperäisen tarvikemallisella korvaamisen kanssa, kun eihän noita orggiksia tosiaan maailman tappiin asti riitä ja lienevät vielä niin järkyttvästi hinnoiteltu marmorilla. Kyllähän niitäkin hajoilee ja tarvitsee vaihdella ehjiin.
    Tuolla kannattaa yrittää selitellä asiaa ja edes suunnilleen vakio teholappu vielä tueksi.

    Kaikkein paras keino on kuitenkin löytää harrastelijoita hieman ymmärtävä inssi jolle sitten aina autoa näyttää. Mulla esimerkiksi alkoi taas sama valitus muutoksista, mutta asiallisesti huomautin että samainen kaveri oli edellisenäkin vuonna mukana ihmettelemässä autoa ja hyväksyi sen. Siinä vaiheessa asenne muuttui täydellisesti. :)

    Comment


    • #62
      Ei sen välijäähyn marmoritiskiltä ostettu tarvitse olla, samanlainen tarvike kelpaa myös.

      Teholappu ei pitäisi kelvata, vaan lisäksi pitäisi toimittaa päästötestauslappu.

      Taas valitetaan kun joku on tehnyt työnsä kunnolla. Harvemmin tulee muitten ammattikuntien edustajista haukkuja jos työ on tehty kunnolla, katsastusmiehistä sen sijaan usein :D

      Comment


      • #63
        Luonnollisesti ei jää mitään sanottavaa kun toimittaa VTT-laput mukana. Siitähän käy sitten ilmi sekä tehot että tarkemmin päästöt. Siihen tehon nousuunhan konttorilla kuitenkin yleisesti viitataan, kun on vaihdettu alkuperäinen jäähy isompaan ja tuotu se keskelle keulaa.

        Osa insseistä kyllä myöntääkin, ettei pykäliä tarvitse tulkita raamatun tarkasti. Pointti kuitenkin on pykälissä, ei niiden noudattajissa, joten väärässä maassa asutaan. :)

        Comment


          #64
          Pointti kuitenkin on pykälissä, ei niiden noudattajissa, joten väärässä maassa asutaan. :)
          Tuohon väärässä maassa asumiseen on olemassa helppo ratkaisu :)

          Kuten sijainnista huomata saattaa, olen itse käyttänyt kyseistä mahdollisuutta hyväkseni. - Ainakin toistaiseksi.

          Comment


            #65
            Onko kukaan tehnyt vastaavaa välijäähy asennusta kuvan mukaan vakiopuskurin taakse? Minkä kokoinen tuonne mahtuu? Kuva poimittu audizinestä..
            Attached Files
            Viimeksi muokannut bonus; 13.1.2010, 00:03.

            Comment


            • #66
              Näyttää pikasesti katsottuna samanlaiselta ku mulla on omassa kiinni.
              Ei saa ainakaan kovin hyvin mahtumaan vakio puskurin taakse sitä, mut kaikkihan on mahdollista ku vähä rälläkkää näyttää.

              Comment


              • #67
                Keulacoolerin (FMIC) asennus

                Tuommonen ois nyt tarkotus alkaa laittaan tuohon aubin keulaan. Paine testissä löyty vuoto ahto putkesta ja uus oli sen verran arvokas että sama laittaa jo tuo keula cooleri ku jossain välissä se on kuitenkun tulossa.

                Minkälaisia mutkia ja pätki tuhon hommaan kannattaa varata ja minkä kokosena. Coolerissa on 2.5" lähöt ja ahin on vakio.
                Samalla ois aikomusta siirtää tuo pässi tuonne kaasuläpän tuntumaan.
                Viimeksi muokannut Antti5; 5.9.2010, 14:36.

                Comment


                  #68
                  Minkä kokonen sulla on se cuuleri ja onko vakiopuskuri vai joku muu?

                  Comment


                  • #69
                    Ei vielä oo sitä cooleria mut tulee 550x140x65 ja puskuri on tuommonen rs4 kopio

                    Comment


                    • #70
                      Joutui oikein kaksi kertaa lukemaan, sen verran selvää tekstiä. Mielenkiintoinen projekti, tuo kaula coolerin asennus meinaan...

                      Comment


                      • #71
                        Ostat vaan reilusti 2-2.5 tuuman mutkia ja muutamia suoria, pässiä ei ole mitään järkeä siirtää kaasuläpän "tuntumaan"

                        Comment


                          #72
                          No siinähän rs4 puskurissa on sitä tilaa vähän enemmän kuin vakiopuskurissa. Minä laitoin vakiopuskurin taakse tuommosen samankokosen cuulerin (kennokoko 550x140x65), tila oli nippanappa, joutui vähän rälläkkää näyttää puskuriin sisäpuolelle ja ahtoputket piti olla aika justiin..

                          Comment


                          • #73
                            Aattelin vaan siirtää sen sinne, samallahan se siirtys sinne kaasuläpälle menevään putkeen omasta mielestä ois helpoin sinne laittaa.

                            Miten nuo katastus miehet nuihin cuulereihin reakoi meneekö läpi vai pitääkö vaihtaa vakio siks aikaa takas?

                            Comment


                            • #74
                              Rs4 puskurin taakse menee nätisti tommonen cuuleri.

                              Riippuu paljoki inssistä joka katsastaa sen auton sanooko mitään.

                              Comment


                              • #75
                                Kiitoksia otsikon muokkaajalle :)

                                Oon kuullu et jotku sanonu että malaa mustaksi nii ei ongelmaa, tiiä sitten..
                                Nuitten Alimon projekti kuvien mukaan oon vähän kattonu nuita minkälaisia putkia tarvis.

                                Comment


                                  #76
                                  Mie oon rakentanu pässin kaasuläpän tuntumaan, ja on sil kyl eroa, joutuu vaan tekee koneen edestä purkausputken, tosin en oo vakio setillä ajellu en tiedä sen vaikutusta mut isommilla ahtimilla sen kyl huomaa. Paineen ei tarvii ees taas putkistossa seikkailla. :) värkkäilyä, värkkäilyä :D

                                  Comment


                                  • #77
                                    Sehän ei oo sen kummempi ku vetää sen letkun sieltä sitte :)
                                    Onko tuossa k03-029 ahtimessa tuo kompuran lähtö sen 51mm ei kunnolla saanu mitattua eikä oikeen löytyny tietoja netistä.

                                    Comment


                                      #78
                                      Ite oon kans miettiny tota pässiä, että jos purku ois lähempänä kaasuläppää niin virtaus säilyis ahtoputkistossa moottoriin päin. Ei tulis putkiin ns "seisovia aaltoja".

                                      Comment


                                      • #79
                                        Moro, muutama kuva omasta autosta, jos olis jotain apua asennuksessa: http://www.kamu2.net/audi/kuuleri.html

                                        Comment


                                        • #80
                                          Antti5: kyllä se 2" lähtö on turbolta.

                                          Comment


                                            #81
                                            Muistaa sitten, et esim. riegerin rs-look puskurin takana on aika vähän tilaa verrattuna aitoon rs4 puskuriin.
                                            Ainaki tuo autobahn88:n 1.8t kitti istui aika näppärästi tuonne taakse, ku ei tarvinnu ku muutama sentti leikata. :D

                                            Optimaalisin koko tais olla joku 450x400x55 joka tonne menee suht kivuttomasti. Onha toi 430x230x55 aika naurettavan pieni, mut kaipa se asiansa hoitaa paremmin ku vakiot.

                                            Comment


                                              #82
                                              Itellä kans tollanen autobahn88 kitti pepantuonnista ostettu. Ei ollut hinnalla pilattu ja oli ainakin mun tapauksessa "bolt-on" niinkun luvattiin. Sopi rs4 puskurin taakse kivasti. Ja toi coolerin maalaaminen on aivan turhaa, koska jos inssi ei sitä hyväksy niin se on aivan sama minkä värinen se on.. Maalin tuhlausta vaan.. :)

                                              Comment


                                                #83
                                                Mnii saapi nähdä miten itellä käy leimalla, kun korvasin kaksi välijäähdytintä yhdellä. :)

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Kyllä se kiiltävä kevymiini pahemmin paistaa silmään kuin mattamusta ;)

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Pittääpi alakaa hommaan tassä nuita tarvikkeita pikku hilijaa.

                                                    Kuvista oli kyllä apua kiitoksia..

                                                    Kyllä ne nuo suomen katastajat ossaa olla meleko v mäisiä ku nui pienistä asioista voi jäähä kiinni et leiman saapi, yks kaveri oli joutunu käyttään kolmella konttorilla ennen ku sai leiman..

                                                    Tuohon kenno kokoon oon pääätynyt sillä ku ajatellu et onko se sen kummempi hyöty jos isomman laittaa ku seman verran tuosta kuitenki on ilmavirtauksessa.

                                                    Tuo puskuri mulla on tuomonen riegerin muovi kopio ja näytti vähän siltä ku mittailin tuossa et saa leikata vähä tai siis aika lailla, mutta kohta tuoho on vaihtumassa mk1 mondeosta puskuri niin voipi olla et en etes ala leikkeleen tuota.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Kirjoittaisitko tuon viimeisen lauseen uudelleen, kun en tajunnut? :)

                                                      Niin ja onhan isommalla kennolla enempi virtauskykyä ja jäähdytystehoa, kun on enempi väylää mistä mennä läpi ja pintaa millä jäähdyttää.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Tuohan siis menee aika pienellä vaivalla A4 keulalle tuommonen mondeon puskuri ja sen takana on enempi tilaa tuolle coolerille ku mitä tuon rs4 puskurin takana niin se mahtaa mennä tuohon audin keulaan coolerin kans.
                                                        Tuohan on kyllä pyhäin hävästystä sotkia audia foodilla mut pittää kokkeilla ku on tuolla varastossa yks tuommonen ylimääränen puskin...

                                                        On tuossa ollu tuommonen toinenki vaihtoehto kenno koolle 550x180x65 hinta erokaan ei oo ku pari kymppiä.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Elä nyt saakeli mitään mondeo mk1 foordin puskuria ala laittamaan. Kyllä se sinne riegerin RS4sen taaksekkin mahtuu kun vähäsen leikkelee.

                                                          btw. onko tuossa sun coolerissa mitään järkeä jos siellä hyrskyttimenä pyörii k03-029?

                                                          On mullakin ylimääräisenä 323F mazdan puskuri... Pitäskö testata meniskö B6sen keulille ;)

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Ja siitä se ajatus sitten lähti.. :D

                                                            Audi A4 + mondeon puskuri + kuorma-auton cooleri = sierra jättää sen

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Sori mut me ollaan jo eellä :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X