Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uudet pakosarjat S4:seen (B5) itse tehtynä...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Hyviä kuvia, kyllä! Aika isot turbot oli kaveri sinne tökännyt.

    Eiköhän se laippa voi olla yhtenäinen kun vakio ja AWE-tuningin sarjatkin on. Ei sitä enää mennä pilkkomaan kun se on jo tehty! ;)

    Comment


    • #32
      tolla uudela sarjalla voi olla ympäristö hieman kuuman olonen kun softa säätää pakolämmöt 970C kevyehkösäkin ajossa. Sarja kaipaisi siis lämpösuojakuorrutusta ympärille ettei kaikki heebelit sula konehuoneessa pakosarjojen lähellä. Kuumahan siellä varmasti on !

      Comment


      • #33
        Kyllä siihen tulee ainakin se Black Satin pinnoite. Lämpönauhaa siihen myös voisi laittaa, mutta "polttaako" se ajan kanssa putket puhki? Mitä hyviä nauhoja on olemassa?

        Miten se ECU oikein toimii kun se säätää pakolämpöjä? Eikös sen luulisi säätävän seosta ja ahtopainetta ja pakolämmöt menee sitten niiden jonkinlaisena funktiona?

        Comment


        • #34
          Uuden neu S4:n ja rs4:n ECUt säätää myös pakolämmön mahdollisimman korkealle, että päästöt pienet. toisaalta silloin typen oksidit korkeat ja siksi hieman mietityttää, mutta niin Saksan guru väitti, kun hänelle tiedustelin rs4 tuubisarjoja rosterista ja "avaruussukkulapinnoitteella".

          Muuten niitä saisi, mutta ei halunnut tuoda autoa suomeen seisomaan mitoitusta varten. Sen verran ahdas paikka, että ei onnistu ilman paikalla olevaa autoa mallina.

          Comment


            #35
            IMO lastut merkistä riippuen vetävät rikkaammalle korkeemmilla kierroksilla jolloin suurin lämpöhaitta syntyy. Vakio lastu tosiaan vetää todella laihalla turbokoneeksi A/F n. 13.5 korkeillakin kierroksilla.

            eikös tossa kuvassa http://www.cyberwebs.org/audi/DCP02828.jpg ole aika pätevän näkönen irrallinen lämposuoja noiden ympärillä. sitä loppuosaa pitäis vielä jatkaa tai sitten muokata alkuperäisiä DP-suojia.

            Comment


            • #36
              Joo, tuo suoja näyttää aika hyvältä, suojaa ulkopuolia lämmöltä muttei kuitenkaan jätä putkia "hautumaan". Mistähän tuollaista voisi saada?

              Comment


              • #37
                Tuohon lämpösuojaamiseen olis keraaminen villa ihan omialtaan, esim Wärtsilä käyttää lasikuitukangaspusseja, joihin on sullottu ko villaa. Ainut miinut toss villassa on, että on hieman hintavaa

                Comment


                • #38
                  Eli konehuone täyteen karhunvillaa? ;)

                  Saako tuota jostakin? Eikai se niin kalliiksi tule kun eihän sitä tuohon mene paljoa...

                  Pikaisella googlaamisessa en löydä yhtäkään lämpöeristys nauhaa ym. :(

                  Comment


                  • #39
                    Tuolla on ainakin jotain...en sitten tiedä onko sellaista mitä etit.

                    http://www.prostreet.fi/viritysosat/...thermotec.html

                    Comment


                    • #40
                      Jos tarkoitat tota keraamista villaa, niin kokeile kysyä paikallisesta eristysliikkeestä. Jos niillä ei ole, niin varmasti tietävät liikkeen, joka sitä myy.

                      Comment


                      • #41
                        Etsin näköjään vähän väärällä sanamuodolla, Thermo-Techän sen nimi oli... Sitten 3M:llä on kanssa vastaavaa nauhaa. Thermo-Tecillä on näköjään kaikenlaista suojamattoa ja vaikka mitä. Pitää katsoa mikä noista olisi paras vaihtoehto.

                        Comment


                        • #42
                          Mulla thermotech downpipe ympärillä ja auttaa viilentämään. Isoimmat lämmöt tulee pakosarjasta ja pakopesästä.

                          Kunnon eristyksellä herääminen paranee "hieman", jos tuubisarjan runnerit thermoteckittää ja pakopesän ympärille myös suojaa.

                          Comment


                          • #43
                            Nämä uudemmat moottorit käy jatkuvasti niin korkeilla pakolämmöillä että pakosarjat on kovilla varsinkin thermotec-tyyppiseen hautomakääreeseen kätkettynä. Putket yksinkertaisesti palavat, haurastuvat ja murenevat pois kuten niille alkuperäisillekkin sarjoille on tässä tapauksessa käynyt. Ja niissä orkkissarjoissa yleensä on massaa ja pinta-alaa jonkin verran enemmän siirtämässä sitä lämpöä eikä se rakenne niin täysin estä lämmön johtumista ympäristöön kuin thermotecin kanssa. Riittävän isoilla ainevahvuuksilla sarjan saa kestämään kohtuullisesti, mutta ikuista siitä ei tule. Kannattaa varautua siihen että pahimmillaan jakohihnaremppaan kuuluu myös pakosarjojen uusiminen :)

                            Paras ratkaisu olisi (oikeasti) kestävä keraami tms. pinnoite pakosarjan sisäpinnalla. Silloin pakokaasujen lämpöenergia pysyisi tallessa mahdollisimman tarkasti ja samalla pakosarjan materiaalin (ja ympäristön) lämpötila pysyisi alempana. Ja varsinkin se pakosarjan kestoikä kasvaisi huomattavasti. Ongelma taitaa vaan olla se että kunnolla kestäviä pinnoitteita ei taida oikein löytyä tai sitten pinnoitus useimmiten epäonnistuu puutteellisten pohjatöiden ja puhdistuksen takia. Suurinpiirtein kaikki vastaan tulleet positiiviset kommentit noista pinnoitteista on peräisin laitteista jotka on juuri pultattu kiinni, eli kestävyydestä pidemmältä ajalta ei ole tietoa. Sen sijaan pinnoitteiden irtomisesta sarjan ulkopinnaltakin lyhyessä ajassa kuulee usein.

                            Mikko, minkä vahvuista ja mitä rautaa nuo käyttämäsi putket on?

                            Comment


                            • #44
                              Ajattelin pistää pakosarjan päälle sellaisen alumiinimaton joka suojaa ympäristöä lämmöltä. Sitä juuri pelkäsin että Thermo-Tec "polttaa" putket pilalle. Kaipa tuolla matolla lämpöenergia säilyy tarpeeksi eikä säteile ympäristöön liikaa.

                              Materiaali on mutkissa 2.6mm ja putkissa 2mm. En löytänyt mistään samanakokoista paitsi tilaamalla kuuden metrin kangen.

                              Toivottavasti kestää edes sen nokkahihan vaihdon ajan :)

                              Edit: No. tilasin sitten sen pitkän kangen kun alkoi ahdistamaan nuo kyselyt ;) Nyt tulee samalla seinämävahvuudella putkea, mutta "vähän" liikaa. Jääpähän sitten varastoon korjausvaraa kun sitä kuluu noin 27 cm/sarja :)

                              Comment


                              • #45
                                Kannattaa oikeasti katsoa minkä verran siellä moottorin sivulla on ylimääräistä tilaa peltipakosarjalle...

                                Ei yhtään.
                                No mikäs tämä sitten on: Pakosarjan ja rungon väli
                                Tuohon rakoon menee sormet helposti :)

                                Moottorin ja pakosarjan väliinkin jäi jopa millejä (2) :D

                                http://www.valitalo.org/images/engin..._installed.jpg

                                Comment

                                Working...