Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Turboko vinkuu?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Turboko vinkuu?

ELi alkaa konehuoneesta kuulua todella kova "vinkuminen" n. 2500 - 3000 rpm kohdalla. Eli aina kun turbo tulee messiin ja vinkuminen jatkuu niin pitkään kuin kaasua antaa.

Voisiko tuo olla jokin pieni halkeama jossain letkussa joka tekisi tuon pahankuuloisen vinkumisen vai voiko olla turbossa vikaa?

Paineistin putket muutama viikko sitten ja pari halkemaan löytyi ja nuo on jo korjattu.

Minulla hyvin samanlaiset oireet. Tulee esiin nimenomaan isolla vaihteella kiihdytettäessä, kova selvästi sisäänkin kuuluva vinkumis/suhinaääni ja tehot hukassa. Eli juuri silloin kun yrittää ahtaa eniten. Mikä erikoista, aina samaan aikaan syttyy ESP-valo. Eli olisko kiihtyvyysanturi sökö, tiputtaa espin päältä ja moottorinohjaus jostain syystä tiputtaa tehoa ja päästää turbon paineet pihalle jostain venttiilistä tms.??? Pienillä vaihteilla kaupunkinopeuksilla ja kovilla kierroksilla ilmiötä ei esiinny ja tehoa riittää hyvin. Ahtopainetta ohjaava magneettiventtiili vaihdettu, samoin by passiksi Forge. Auto on ilmeisesti lastutettu, vikakoodina tilapäinen ahtopaine ylitetty -viesti. Espistä ja muista ei mitään koodeja.

Comment

Mulla ei niinkään tehot ole hukassa tai ainahan niistä puuttuu...
      ESP valo ei minulla syty muutenkuin esim. kolmosella mutkaan kiihdyttäessä mutta tuon luulisi olevan varmaan aivan normaalia.

Uusi ääni minkä huomasin oli kun sammutin auton niin konehuoneesta kuului turbosta sellainen vikinä ääni (niinkuin esim. jokin laakeri mennyt tms.). Pystyykö tällaisen tarkistuksen jotenkin itse tekemään??

Itsellä on vaihdettu APR Stage1+ (lastu ja suuttimet). ja kytkin luistaa kylmänä... Voisiko tuo ääni kuulua mitenkään siitä? Ääni kyllä kuuluu vaikka ei luistaisikaan.

Comment

Vika löytyi... Eli vuoto yhdessä noista ilmeisesti huohotin letkuista. Oli haljennut sillä tavalla, että vuotaessa päästi todella kimeän vinkumisäänen. Ääni oli samantapainen niin kuin jokin hihna luistaisi. Letku vaihdettu ja ongelma poissa. Katsotaan mikä letku seuraavaksi pettää...

Comment

Mulla on tämmöinen vinkuja. Voiskohan olla sama syy vislaukseen? Vai mitähän tässä lähtisi tutkimaan. Vasta tuota videota katsellessa huomasin koko ujelluksen.

Comment

Ei tuo kyllä janne turbon vinkumista ole. Kuulostaa imupuolella olevan jossakin joku pieni aukko johon kehittyy suurella imumäärällä turbulenssimainen pyörre ja se vinkasee.

Comment

Joo, ei tässä turboja oikeestaan epäiltykään, aivan uudet kun ovat.
              Fin-Turbolla ehdottivat yhdeksi vaihtoehdoksi EGRää eli pakokaasunkierrätystä, joka voisi esim löystyneenä päästää tollaista ääntä.
              Pieni imuvuoto lienee todennäköisin viheltäjä. Ei tuo nyt ole ton kerran jälkeen vislaillut.

Comment

Working...
              X