Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia edullisista Master Power ahtimista?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Muuan asiakas kertoi MP802316R ahtimella ja 10V koneesta(omansa) otetun 468hv ja 637Nm. Huipputeho tuli 5200rpm. Vakio venajousilla venttiilikoneisto sekosi rajoittaen tehoa. Ahtopainetta 1,8bar. Mittaus tehtiin Harisella.
    Kertonee itse jossain kohtaa lisää.

    Comment


      #62
      oliko kyseessä kimmon urkki??

      Comment


        #63
        Onko noi MasterPowerit oikeesti jo ostamisen arvoisia?

        Comment


          #64
          eiköhän niissä hinta/laatusuhde ole kohdillaan.

          Comment


            #65
            kyseessä on kimmon urkki :-)

            kohtalaisesti antoi 10vt voimaa master powerilla vaikka pieniä murheita oli venttiili jousien kanssa sekä hukkiksen jousi turhan lörppö. teho (465hv) ja vääntö (635nm) tulivat molemmat ~5200rpm, painetta oli max 1.8bar.

            Autoon vaihtui edellisestä penkityksestä turbo. Edellinen turbo oli turbotekniikan tekemä holset h1e, nyt master power MP802316R,
            parhaat lukemat holsetilla oli holsetilla oli 371hv/5372rpm ja 526nm/4795rpm

            Seuraavaksi ohjelmassa on venajousien, nokan, säädettävän nokkapyörän ja imusarjan vaihto, lisä tehon toivossa.

            Comment


            • #66
              Leikkautan ton 802317:n alaspiipun laippoja tässä lähipäivinä. Jos tarvetta niin voi ottaa siinä samassa. Samalla kertaa on myös näillä näkymin tulossa noita 810019.

              Tämä kysymys ei enää varsinaisesti liity Masterpoweriin, mut ahdistaako jos lähden ahtimen päästä pienemmällä putkella mitä varsinainen downpipe? Eli teen 3" downpipen, mut ahtimen päästä pitäis lähteä n. 50-100mm pätkällä josta putki suurenee n. 60mm -> 73mm:iin. Ahtimen lähtö on 58mm.
              Hukkaportin putki on vaan sen verran tiellä, et täytyis sen puolesta lähteä pienemmällä, eikä kyllä tuohon laippaankaan mahdu 3" putki jos meinaa vielä pultit ruuvata kiinni.

              Comment


                #67
                Jouhea putkikoon kasvatus laskee virtausnopeutta tasaisesti eikä taida olla varsinaisena tulppana. Pahempana näkisin, jos 60mm reiästä tultaisiin 73mm putkeen. Tuossa olisi melkonen porras ja pakokaasu pyörteilisi putken tukkoon.

                Comment


                  #68
                  Suhteellisen loivalla kartiolla tuo 60-73 kasvatus niin tulee pro.

                  Comment


                  • #69
                    Mistä löytäisin master powerin turbon ulkomitat? Master powerin omat sivut on aika könköt sieltä ei ainakaan löytynyt. Tämä MP 802312 turboahdin olisi nyt tulossa audiin. Kiinnostaisi tietää joutuuko downpipen tekemään uusiksi. Paitsi tuossahan on kyllä katti ennen itse downpipeä, että joutuuko sitä katilta lähtevää putkea modaamaan. Tässä vaiheessa en vielä ala koko putkistoa vaihtamaan.
                    Viimeksi muokannut tomi667; 14.12.2007, 21:48.

                    Comment


                    • #70
                      Mistä löytäisin master powerin turbon ulkomitat? Master powerin omat sivut on aika könköt sieltä ei ainakaan löytynyt.
                      No jos tuollaista ahdinta on hankkimassa, niin lienee tieto löytyy vaikkapa maahantuojalta? Yhteyden saanee ainakin tätä kautta:

                      http://www.hevosvoima.com/site/sivu.php?id=112&lang=0

                      Comment


                        #71
                        antonilta (hevosvoima.com) löytyy luettelo josta näkee koteloiden yms. mitat. laittaa varmasti vaikka s-postiisi kun pyydät.

                        Comment


                          #72
                          Futurez tarjoaa myös jotain mittoja.

                          Comment


                          • #73
                            Osaako kukaan sanoa onko tuo Master powerin MP802315 ahdin mallia ``heitämällä paikalleen`` jos laittaisi sellaisen urS4:een?

                            Comment


                              #74
                              ei mene,vakiosarjaan.

                              Comment


                              • #75
                                Juu, mitään muita sopivuusongelmia tiedossa?

                                Comment


                                  #76
                                  öljyn ja veden kierto uusiksi,downpipe.........................

                                  Comment


                                  • #77
                                    kuin myös imu- ja ahtoputkia plus kaikkee pikkunippeliä.
                                    Askartelua siinä on hetkeksi. Mutta ekan testin perusteella MP810019 tuntuis ihan kivalta 20V:n kylkeen, jahka joskus saa ohjelmapäivitystä niin näkee että miten se oikeesti toimii...

                                    Comment


                                      #78
                                      Alkuperäinen kirjoittaja JariN Näytä viesti
                                      Mutta ekan testin perusteella MP810019 tuntuis ihan kivalta 20V:n kylkeen, jahka joskus saa ohjelmapäivitystä niin näkee että miten se oikeesti toimii...
                                      herää varmaan alhaalta tuolla pakopesällä,mutta tukkoon menee myös nopoeasti.

                                      miten tuollaiset ahtimet jossa kompurasiipi on isompi kuin turbiinisiipi,yleensä pelaa audin 5-pyttyisessä??

                                      Comment


                                      • #79
                                        Eli mikään ei satu suoraan :). Tosin pakosarja ja putkisto on menossa jossain välissä uusiksi, eli sinällään ei haittaisi.

                                        Comment


                                          #80
                                          Mulla saattaa muutaman viikon päästä olla tarjota KKK-laipalla olevia moderneja liukulaakeriturboja, 50/57 ja 55/63 kokoisina, hintaluokka vähän reilu tonni. Letkut toki joutuu noidenkin kanssa vähän katsomaan uusiksi.
                                          Hyllystä löytyy myös RS-pakosarjaa noiden pariksi.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Mitäs tepon hyllystä kustantais tuommonen rs sarja jos ihan pelkästään semmosen ostas?

                                            Comment


                                              #82
                                              795 sis. seuraavat osat:
                                              Kaikki tiivisteet sarjaan, ahtimeen ja porttiin
                                              uudet mutterit sarjaan ahtimeen ja porttiin
                                              uudet pinnapultit kanteen

                                              Comment


                                                #83
                                                Lisäyksenä todettakoon että noi tiivisteet, pultit ja mutut yksistään maksais kotimaassa 300e

                                                Comment


                                                • #84
                                                  täytyy vähä kehua kans masterpower ahdinta :) vaikka ei ookaan audia
                                                  käyttiksessä 657hv ja 870nm 0.9 bar.
                                                  kyseessähän on http://www.hevosvoima.com/site/tuott...ng=0&prodid=78

                                                  ps. 20v tyrbopakosarjoja löytyy multa
                                                  Viimeksi muokannut kalle7876; 31.1.2008, 11:35.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    herää varmaan alhaalta tuolla pakopesällä,mutta tukkoon menee myös nopoeasti.

                                                    miten tuollaiset ahtimet jossa kompurasiipi on isompi kuin turbiinisiipi,yleensä pelaa audin 5-pyttyisessä??
                                                    Eikai ne pelaa mitenkään ja pakkohan sen on paska olla kun gurut niin sanoo?

                                                    Kuiteki yli 400hv ja yli 550Nm lähes vakiosetillä ja motronicilla. Rahaakin kuulemma menee jopa toista tonnia mokomaan budjettiviriin.
                                                    En välttämättä lähtis moittimaan jos sellasta haluaisin.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Pystytkö erittelemään reilun tonnin kustannusarvion sisältämät artikkelit.

                                                      Kiinnostaa kovasti.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Oothan sä noita niin paljon tehny ja nähny että tiedät mitä se noille tehoille vaatii.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          kysymys lienee,millä siitä selviää noin halvalla??

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Kiinnostaa myös täällä listaus ;)

                                                            Omat laskelmat sanoo, että hyvä jos kaks tonnia riittää budjetti viriin noille tehoille/väännöille ;)

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              ei mun laskutaidoilla ainakaan piisaa.

                                                              turbo,pakosarja,suuttimet,öljy/vesi linjat,down pipe,ohjelma,järkevä olis laittaa myös veivit

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X