Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia edullisista Master Power ahtimista?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Jyrkin kokemuksia ja näkemyksiä vähättelemättä "mystinen" 321 on kuitenkin se aine josta ahdettujen lentomoottorien sarjat tehdään ja ko lajin sertifioinnit kait jotain muuta kuin pimpparalliritsojen. Mikäpä estää suunnittelemasta pakosarjaa kestäväksi? Tai valitsemasta parhaita mahdollisia materiaaleja? Kaupallinen näkökanta tietenkin, moniko on valmis maksamaan tuhansia ja kun valusarjarjastakin saa riittävästi katetta niin miksi vaivautua. Jos 5-syl rst tuubisarjan saa satasilla jossain mennään kyllä riman ali ja komeesti.

    Kestävän ja virtaavan tuubisarjan suunnittelu ja valmistus vaatii tietoa, välineitä ja vaivaa. Eikä ole häpeä kopioida itselleen toimivia, miljoonia toimintaansa syytävien instanssien ratkaisuja kunhan muistaa kopioida vain parasta. Ja se vähäinen kokemuskin karttuu tekemällä.

    Comment


    • #32
      No saas nähdä miten késtää tossa S2:ssa kestää rosteri tuubisarja ja Master Power ahdin...

      Comment


      • #33
        Ihan miellenkiinnosta minkä rst pakosarjan hankit? Rälläköisin tänään omasta kiinan sarjasta laipat irti, tarkoitus olisi tehä putket uusiks. Saas nähä miten kestää....

        Comment


        • #34
          Itse tehty sarja

          Comment


            #35
            Jokos on kokemuksia ahtimista?

            Löysin tälläisen pakosarjan netistä, kukas tunnustaa?

            http://www.speedfactory.fi/kuvia/kon...at/pakosrj.jpg

            Comment


            • #36
              Otavan teräsmiehen tekeleitä.

              Comment


                #37
                itse vaihdoin holsetin h1e pois ja masterpower tuli tilalle. asennus oli muuten pulttaa kiinni meiningillä, ainostaan down pipen laipan jaon joutui muutaan 4*100.
                Nyt ollut 10v urkissa masterpower kiinni muutamia viikkoja ja enemmänkin kuin tyytyväinen olen ollut, penkkiin ja tehon mittaukseen heti kun muille käy, toivottavasti viikon sisään.

                Comment


                  #38
                  Mikä versio masterista?

                  Comment


                  • #39
                    Se kiinnostais myös minua.
                    Itellä kans master power ollu jo pari kk hyllyssä odottelemassa sopivaa asentelu ajanakohtaa...

                    Comment


                      #40
                      Sen tiedän että tällainen pyörii yhden 20v vitosen kyljessä ilmeisen mukavan tuntuisesti:
                      http://www.hevosvoima.com/site/tuott...ng=0&prodid=75

                      dynolappua tuosta en (vielä) ole nähnyt.

                      Comment


                      • #41
                        Tiedän tuon Tepon mainitseman tapauksen ja sen verran kommentoin että tuo "Austin Powers" on kyllä hintansa väärti...tosin tuossa versiossa tuotot ainakin loppuu kesken jos oikein kovasti lähdetään ajamaan ;) Dynolappua tuolle paketille ei ole mutta suorituskyvystä sen kyllä aika lähelle pystyy veikkaamaan.

                        Comment


                          #42
                          eli 10vt minulla on tämä masteri. http://www.hevosvoima.com/site/tuott...g=0&prodid=110

                          penkissä ei olla vielä vedetty kun vie toi rakentaminen kaiken ajan.
                          toivottavasti pikimmiten.

                          Comment


                          • #43
                            kummalla pakopesällä ahtimesi on?miten herää?itsellä oli sama malli mielessä aikoinaan,mutta otin sitten sen astetta pienemmän..nyttemmin hieman kaduttaa sen valinta,kun nousee seinä vastaan tuotoissa pahemman kerran..toivottavasti talvella tehtävien päivitysten seurauksena myös ahtimen valinta sattuisi tällä kertaa paremmin..

                            Comment


                              #44
                              eli mulla 10vt pata. pesä on nyt .50 luultavasti koitan vielä eron .70 jaettu pesään. heräämiseen olen jo nyt erittäin tyytyväinen holsettiin nähden eli alempaa vetää. ennen oli holset 60/65 siivillä pako pesä oli 16.

                              Comment


                              • #45
                                Mitä mieltä näistä jommasta kummasta ahtimesta 1.8 koneessa?

                                MP 802317
                                MP 810019

                                Pakopesän a/r vaikuttaa tosi pieneltä, että ahdistaako tuo sitten liikaa isommilla kierroksilla? Esim. garrettilla ei missään ton teholuokan ahtimissa ole noin pientä a/r:ää.

                                Mitä eroa tolla on käytännössä, kun toisessa on .5 ja toisessa .7 imupuolen a/r?

                                Ja mistäköhän johtuu että toisessa downpipe on neljällä pultilla ja neliön malliselle laipalle ja toinen viispulttiselle laipalle?

                                Comment


                                  #46
                                  Luulen että toi 5-pulttilaippa on tehty siks että sopis suoraan jonkun hukkaportillisen garretin paikalle.

                                  Comment


                                    #47
                                    Teemu: paljon sulla on tehotavoite?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Jyppe: Ratakäytössä tehotavoite olis jossain noilla nurkilla mitä noille luvataan tuotoksi. Mahtaako olla noilla ahtimilla saavutettavissa tossa koneessa? Oiskohan tossa ollu punaraja jossain vähän alle 7000 ja kannelle en ajatellu tässä vaiheessa tehdä mitään.

                                      Vai olisko toi astetta isompi parempi vaihtoehto?
                                      MP 802315

                                      Tehoja tärkeämpää olis kuitenkin että turbo olis heti mukana isommalle vaihdon jälkeen.

                                      Comment


                                        #49
                                        Tuo vimppa vaikuttaa fiksulta. Aiemmissa menee varmaan pakopuoli melkoisen tukkoon kompuran tuottoon nähden, kun pienempi siipi ja vielä todella pieni pakopesä. Käytännössä voi silti pelata ihan kivasti ellei yritä kaikkea sieltä ulos ottaa.
                                        2315 vaatii kyllä varmaan jenkaa aika hyvin herätäkseen.

                                        Puhtaasti totaalisesti mutu-pohjalta päästellään :)

                                        Comment


                                        • #50
                                          Mikähän passaisi profiilin A4:seen lastutettu 196hv..
                                          Ja turboa pitäisi katsella.Pitääkö tehdä pakosarjaan muutoksia/uusi vai meneekö heittämällä paikoilleen?

                                          Comment


                                            #51
                                            Entäs 20v vitosen kyljessä? Tavoitteena yli 400hv niin olisiko tuo MP802315 sopiva?

                                            Comment


                                            • #52
                                              esa,se on hyvä juurikin viitosen kyljessä,vielä löytyy..

                                              Comment


                                              • #53
                                                802315
                                                Imu:
                                                56,5mm
                                                Imu a/r:
                                                .70
                                                Pako:
                                                58,5mm
                                                Pako a/r:
                                                .63
                                                Tuotto:
                                                +430hv

                                                Mitat kohtuudella ja menee liki vielä pikkumaffilla.

                                                Brassihärkää tarjolla. Valmistajan (?) sivut:

                                                http://www.masterpower.com.br/eng_produtos_diesel.htm
                                                http://www.turboanhanguera.com.br/turbinas.htm
                                                http://www.turboanhanguera.com.br/index.htm

                                                http://www.masterpower.com.br/eng_produtos.htm


                                                802315 MOTOR 1.8/2.0
                                                ATÉ 2,0 BAR
                                                TURBO SUPER 70
                                                REFLOW MONOFLUXO
                                                UNDIVIDED MPO4E 58,5 MPA 56,5 .63 .70

                                                Volkkari- tyyppisten koneiden KITIT :
                                                http://www.turboanhanguera.com.br/kits_turbo.htm
                                                Viimeksi muokannut Tommy200rs; 8.10.2007, 06:44.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Onko mitään järkee lähteä koittaan tällaisia 2.7 koneeseen?http://www.hevosvoima.com/site/tuott...ng=0&prodid=76 Onko k04 tuota kokoluokkaa? Siinä mielessä vain kun hinta on jonkin verran eri.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Tännekin sitten tiedoksi, ettei 802315 .63 ja 810019 .48 pesät ole suoraan a/r -luvuilla vertailukelpoisia. .48 pesän halkaisija on 145mm ja 802315 .63 halkaisija on 150mm. Mutta esim. mallissa 810025 oleva .63 pesä on vertailukelpoinen 810019 mallissa olevan kanssa. 810019 saa halutessaan .63 pakopesällä 40e lisähintaan(5-pulttinen, hukkiksen reiällä). Muutoksen jälkeen se on siis vastaava/sama kuin 810025.
                                                    Eikä myöskään vertailu Garrettin .64 ja .86 yms. pesiin ole suoraan mahdollista mainitun halkaisijaeron takia.
                                                    Sitaatti tosielämästä: "Miks tolla .84 pesällä herää myöhemmin ku tolla .96:lla" "Niissä on halkaisijaero, eikä niitä pysty luvulla vertaamaan"

                                                    Anton Murola
                                                    www.hevosvoima.com
                                                    Viimeksi muokannut antonmies; 14.10.2007, 12:01.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Mikähän master powerin turbo kannattaisi audiin laittaa jos haetaan semmosia 250 - 300hp+ tehoja. Aluksi varmasti riittää yli 250hp, mutta jos tulevaisuudessa haluaa enemmän tehoja, niin mikä turboahdin toimii hyvin maltillisilla 250hp? Jos tulevaisuudessa yrittäs sen 300hp ottaa koneesta? Mistä hyvä pakosarja? Niin ja audi on a4 1.8tsq -96 aeb moottorilla

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Myydäänkö jossain noita turbon laippoja valmiina vai tarviiko leikkauttaa jossain laser-firmassa?

                                                        Tarvitsis ton T3-laipan ja downpipen laipan.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          hati@norsu.org

                                                          Laitappas tuonne mailia, pitäis löytyä aika kattava määrä erilaisia laippoja. Holysmokelta löysin ko. kaverin yhteystiedot.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Kiitoksia, täytyypä kysyä.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Itse myös vähän näitä MP turboja mietiskellyt, kun kumminkin ahtopuoli menee uusiksi UrS4:ssä jossain vaiheessa. Tietty paras vaihtoehto olis sellanen mutka, mikä menis suht suoraan tuon Garrett GT2871:n paikalle. Ja tarkotus olis hakee tehoa suht isosti....

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X