Alkuperäinen kirjoittaja okkim
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
KKK03 -> KKK03 sport tai KKK04
Collapse
X
-
KKK04-15
Omassa kulkineessa (1.8T AVJ) alkaa olla ilmeisesti ahdin lopussa? Pikkupakkasella herauttaa aina öljykyyneleen pakopesän ja keskirungon välistä, kun antaa kierroksia. Tämä ilmiö tosiaan ainoastaan pikkupakkasella??
Olisiko järkevää laittaa samalla normi KKK 03 tilalle tuo KKK 04-15 ahdin? Toimiiko vakio-ohjelmalla vai pitääkö automaattisesti ohjelmoida uusiksi?
Löytyykö nuita vakio KKK 03 mistään edullisempaan hintaan tällä hetkellä kuin marmoritiskiltä, jos päätyy kuitenkin vakioahtimeen?
Comment
-
Mielestäni ei ole järkevää laittaa K04-15, ero tuohon K03-29:iin on niin pieni ja jos sinulla on muutenkin vakio-auto ei kannata. Jos olet sekä lastuttamassa, että vaihtamassa turboa niin K04-15 on ehkä hiukan kestävempi erilaisen kellon ja keskiakselin takia, mutta tuokin ero on vasta 100tkm jälkeen ehkä huomattavissa, ja silloinkin ajotyyli merkitsee enemmän kuin osa.
Muista että marmoritiskiltä saat varaosan kupeessa mukaasi kahden vuoden takuun osalle.
Jos ahdin on muuten kunnossa sitä voi myös kunnostaa, tosin auto silloin seisoo rempan aikana ilman ahdinta.
Halvemmalla esim tuolta: http://ls-cartec.de/turboladerkkk.htm
Comment
-
Vieras
Jukka: Itse päädyin samassa tilanteessa K04:ään. Tosin jos ei mitään muuta osaa aio vaihtaa, ja K03 tai K03s saa halvalla, niin ei ehkä se järkevin ratkaisu. AVJ-koneisessa autossa kytkin/vauhtipyörä menee vaihtoon jos vähänkin haluaa lisää ruutia konepellin alle. Vakiosuuttimet riittävät aika huonosti, ja lämpimimmillä keleillä voi lisävälijäähdytystäkin tulla ikävä. Auto kyllä toimii vakio-ohjelmalla, mutta aika edullisesti saa edes jonkin verran tehonlisäystä ohjelmoitua...
P.S. Multa saa halvalla kunnostettavaksi K03:n jossa on ihan rehellinen poikittaisvälys ;)
Comment
-
Porkkis: eikö AVJ:ssäkin ole vakiona tuo K03-029 eli 058 145 703J? Oliko se niin että tämä BEX:in K03-073 (06B 145 703 B) on se jota K03s:äksi kutsutaan? Muistaakseni marmoritiskillä tarjoavat tuota j-päätteistä jo AEB-koneisiinkin vaikka on hiukan erilainen. Sellaisen asensin entiseen AEB:hen.
Muistaakseni ero tuon J-ahtimen ja K04-15:en välillä on niin pieni että "ei kannata". Kukin nyt sitten laskee miten laskee että kannattaako, ilmeisesti tuo K04-15 on kyllä hyvä päivitys ja toimii mutta vakion paikalle ohjelmaa virittämättä väitän ettei kannata.
AVJ-koneissa menee vissiin kaksoismassavauhtipyörä vaihtoon kytkimen ja paineasetelman kera melko kättelyssä. Siihen päälle suuttimet, softa, K04 lisähinta jne. Sarvetkin puskevat ohimoiltakin...
Comment
-
Vieras
Harald: On siinä tuo J-päätteinen mandariini vakiona. Kannattavuus on kunkin itse pohdittava juttu, mutta kyllähän nollanelosessa hönkää riittää 50hp pidemmälle (olettaen toki suuttimien päivityksen ja säädön). Toisaalta, jos orkkisahdin alkaa levitä, voi olla että kaksoismassalimppukin on aika lailla loppu (BDTD, porkkis voi kommentoida mikä oli allekirjoittaneen kulkineessa vauhtipyörän tila :)).
Kytkinhän siinä vaihtuu samalla. Ja saman tien kannattaa laittaa esim. Tepon kauppaama setti, joka kestää isommankin ahtimen väännön. Ja kun kerran on jumppa aloitettu, miksei päivittäisi ahdinta samalla. Suuttimet vaihtuvat samalla ohimennen, samoin välijäähy jos siltä tuntuu. Ja lopulta rahaa on palanut sen verran, että muutama satanen hyvästä säädöstä on pikkuraha.
Comment
-
Sehän se tässä onkin, kun tuo kytkinpaketin vaihto on tiedossa turbopäivityksen myötä. Rahaa saattaa palaa äkkiä sen verran, että olisi järkevämpää vaihtaa koko auto. Nykyisellä autolla ajettu 110 000 km. Ihmettelen kyllä miten nuo turbot (jos on rikki) ja muutkin kilkkeet ei kestä paremmin?
Täytyy varmaan jos etsiä se korvaava K03 tai K03s tilalle. Voihan tuon "sportti" K03 laittaa suoraan tilalle?
Comment
-
Tuosta sportista ei ole aivan tarkkaa tietoa että mitä ahdinta sillä tarkoitetaan. Jos sillä tarkoitetaan tuota K03-29 ahdinta, (osanumero loppuu J) niin se on se sama ahdin jota marmorilla tarjotaan vanhempienkin (esim. AEB) korvausahtimeksi. Tuo on hitusen isompi kuin se AEB-koneen perinteinen, ymmärtääkseni.
Jos tuolla K03S "sport" ahtimella tarkoitetaan BEX:in K03-073 (06B 145 703 B) niin ei sekään kannata, kalliimpi kuin K04. Samalla laittaa sitten sen K04:en jossa tuhdimpi akseli sekä hukkiksen kello.
Ymmärtääkseni K03:ella pääsee 200hv/300Nm, K04:ella pääsee 240hv/380Nm tasolle. K03-073:elle BSR lupaa 368Nm. GT28R noin 300hp/400Nm, GT28RS 350hp/450Nm. Korjatkaa joku jos arvaukseni heittävät liikaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Rac3r_ Näytä viestiKestääkö vakiokytkin tuon K04-15 kanssa, vai meneekö automaattisesti vaihtoon?
http://uk-mkivs.net/forums/p/138886/927184.aspx
Tuosta otin taulukon ja otin parempaan talteen:
http://www.iki.fi/~harald/audi/K03.htmlViimeksi muokannut 8866; 23.2.2009, 09:54. Perustelu: Yhdistin, muokkaa edellistä viestiä ensi kerralla itse.
Comment
-
Mielenkiintoinen käänne tuli tuohon "rikkinäiseen" turboon. Kävin tutulla, ei vag-huolto, näyttämässä tuota öljypisaran kihoamista pakkasella pakopesän ja keskirungon liitoksesta vakio KKK 03:sta.
Kaveri arvasi samantien mikä oli vikana. Kampikammiolta lähtevä huohotusletku (se ohuin missä on venttiili) oli lähes umpeen tukkeutunut. Samoin oli venttiili letkun alkupäässä.
Kampikammioon oli siis tullut ylipaine ja ilmeisesti pakkasella kosteus jäädyttänyt letkun umpeen.
Ylipaine oli sitten purkautunut sieltä, mistä helpoiten pois pääsi. Tässä tapauksessa turbon laipan välistä. Ilmeisesti turbossa on jo poikittaisheittoa (pitkittäis?), koska öljy pääsee sieltä paineen alaisena ulos? Joka tapauksessa letkujen ja venttiilin puhdistuksen jälkeen oire hävisi.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja leecher Näytä viestiMielenkiintoinen käänne tuli tuohon "rikkinäiseen" turboon. Kävin tutulla, ei vag-huolto, näyttämässä tuota öljypisaran kihoamista pakkasella pakopesän ja keskirungon liitoksesta vakio KKK 03:sta.
Kaveri arvasi samantien mikä oli vikana. Kampikammiolta lähtevä huohotusletku (se ohuin missä on venttiili) oli lähes umpeen tukkeutunut. Samoin oli venttiili letkun alkupäässä.
Kampikammioon oli siis tullut ylipaine ja ilmeisesti pakkasella kosteus jäädyttänyt letkun umpeen.
Ylipaine oli sitten purkautunut sieltä, mistä helpoiten pois pääsi. Tässä tapauksessa turbon laipan välistä. Ilmeisesti turbossa on jo poikittaisheittoa (pitkittäis?), koska öljy pääsee sieltä paineen alaisena ulos? Joka tapauksessa letkujen ja venttiilin puhdistuksen jälkeen oire hävisi.
Comment
-
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miglu Näytä viestionko porukka tilannu tuolta ebaysta noita K04 ahtimia? ei näyttäis siellä kovin kalliita olevan
Halvat ovat poikkeuksetta kiinankopioita (voisi kutsua myös väärennöksiksi).
Jos hinta uudelle ahtimelle on selvästi alle tuhat euroa tai taalaa, kyse on luultavasti jostain musta kuin aidosta BorgWarner K04-15-ahtimesta. Alle 700€ tai $700 kaikki ovat väärennöksiä, varastettuja tai käytettyjä (kunnes joku toisin todistaa...).
Luotettavia liikkeitä esim. L&S cartec (löytyy myös eBaysta nimimerkillä mdr-team, mutta suoraan tilatessa voi saada paremman hinnan).
Comment
-
Jonkun verran aiheesta lukeneena ja selvittäneenä on pakko liittyä tähän keskusteluun :). Eli nyt vähän ajan sisällä on jo useammasta pitkittäismoottorisesta A4 B6-B7 1.8T koneesta saatu K04-015 turbolla (+tietysti erinäisillä lisä muutoksilla: suuttimet, putkisto, välijäähdytin) ~200-215hv. Mikä kuullostaa todella karulta, verrattuna pelkän softan tuomaan lisätehoon ~190+hv
Eli osaako joku asiaan enemmän perehtynyt kertoa, mikä noissa pitkittäiskoneisissa versioissa ahdistaa. Poikittaiskoneista samoilla muutoksilla kun on saatu päälle 250hv. Korjatkaa jos olen väärässä...
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja _R4_ Näytä viestiJonkun verran aiheesta lukeneena ja selvittäneenä on pakko liittyä tähän keskusteluun :). Eli nyt vähän ajan sisällä on jo useammasta pitkittäismoottorisesta A4 B6-B7 1.8T koneesta saatu K04-015 turbolla (+tietysti erinäisillä lisä muutoksilla: suuttimet, putkisto, välijäähdytin) ~200-215hv. Mikä kuullostaa todella karulta, verrattuna pelkän softan tuomaan lisätehoon ~190+hv
Eli osaako joku asiaan enemmän perehtynyt kertoa, mikä noissa pitkittäiskoneisissa versioissa ahdistaa. Poikittaiskoneista samoilla muutoksilla kun on saatu päälle 250hv. Korjatkaa jos olen väärässä...
Voitko kertoa vähän lisäspeksejä noista "useammasta"? Ei ole ainakaan tällä foorumilla mainostettu. Mitkä osat, kuka säätänyt, onko ahdin varmasti aito KKK eikä joku kiinanlelu?
Comment
Comment