Mitä muutoksia tuo vaatii kiinnityksien osalta? Vaatiiko muutoksia softaan (MTM)? Oliko tuo KKK04 225hp TT:ssä
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
KKK03 -> KKK03 sport tai KKK04
Collapse
X
-
TNAvainsanat: Ei mitään
-
A4:seen (pitkittäiskone) sopii KKK K04-015. Ei tarvitse muuttaa mitään.
Tuollaisen saa edullisesti myös Saksasta L&S Cartecilta (900?). Pitää maksaa ennakkoon.
Kanadasta Kinetic Motorsportilta 795usd (ehkä vielä tinkivaraa). Sieltä saisi myös paremman pakosarjan hintaan 225usd (tingitty hinta). Näiden hintojen päälle sitten toimituskustannukset+alv+tulli. Ahtimen hinnaksi pitäisi jäädä näin hieman alle 1000e. Maksu ennakkoon
Ruotsista TurboTech Sweden AB:lla 7 992kr. Postiennakko mahdollista.
Vaatii softamuutoksen, jos haluaa lisää tehoa. Toimii vakiosoftallakin.
Kannattaa melkein kysyä myös pakettitarjouksia GT28RS-sovelluksista.
(Mikä muuten tuon K03sportin tarkempi tyyppi on K03-xxx?)
Comment
-
Ei ole käytännön kokemusta mutta käsitykseni dynolapuista on että saat kaksi aivan eri luontoista autoa:
- K04: lähes vakion kaltainen herääminen ja hivenen pidemmälle hönkää, tehot noin 220-240
- GT28RS: lähtee mukaan noin 1000-1500rpm myöhemmin mutta jaksaa vetää varmaankin 8000rpm asti. Ahtokäyrä ei lähde missään vaiheessa laskuun ja tehoja saa varmaan 350.
K04 mielestäni järkevämpi noista kahdesta. Kattele jotain turboa noiden kahden väliin jos K04:n tehot ei riitä. Jos sulla on jo K03sport ahdin niin tuo K04 ei tosiaan paljon lisää tuo joten siinä mielessä isompi parempi.
Comment
-
Onko tuo kkk:n ja garretin mukaantulon ero katottu tehokäyrästä vai perstuntumalta? Monesti isompi ahdin tuntuu puskevan vasta ylempänä, kun se kunnon hönkä alkaa sieltä. Todellisuudessa se "vetämätön" aluekin saattaa olla parempi kuin mitä perstuntumalta tuntuu. Toki 04:n on niin pieni, etten kyllä yhtään ihmettele, jos reilu sata heppaa enemmän tuottava ahdin herää myöhemmin.
Tuli vaan mieleen kun harrastepelissä parisataaheppaa parempituotollinen ahdin antaa vakion ahtopaineet 1000rpm alempana kuin vakioahdin ;)
Comment
-
Tuolta voi jotain suuntaa katsoa ja näyttäisi että vakio vääntöjen (noin 150ft-lbs) kohdille päästään vasta päälle 3000rpm. Toki moni lappu alkaa vasta 3000rpm korvilta että on vaikeeta tietää miten vehkeitä on dynottu. Tuollaisten lappujen pohjalta olen kuitenkin mielipiteeni muodostanut :-)
Lisäys: Korjasin vähän tuota väännön yksikköä - mikäs tuo on virallisesti siten että googlen "units" sen ymmärtäisi. Jos jollakin on joku resepti K04:sta isommalle turbolle ja vähintään vakioväännöille ~2000-3000rpm välille niin mielelläni sen kuulisin.
Comment
-
TN
-
Tossa on mun mielestä mielenkiintoiset käyrät:
http://www.atpturbo.com/root/release...erse_dyno3.gif
Jos kattoo, niin eipä tuo vakiokaan ole mikään heräämisen kuningas kun dynotaan samalla tavalla kuin viriturbo, tossa näyttäisi GT2X heräävän täsmälleen yhtä hyvin ja siitä pitäisi riittää puhtia 290 heppaa moottorilta.
Comment
-
Miikka: katselin itsekin tuota käyrää mutta firman mainetta vähän seuranneena epäilen juuri tuota tarkoituksenmukaista herättelyä pikkuturboilla. Käyräthän saadaan näyttämään juuri siltä miltä halutaan... Tuo GT2X olisi kyllä mielenkiintoinen mutta jotain pientä häikkää niissä on ollut ja lisäksi vesijäähy puuttuu. En sitten tosin tiedä kuinka tähdellinen se vesijäähy on mutta ilmeisesti vähän pelastaa jälkikäytön puutteilta.
Comment
-
Totta mooses, ensin vain pitäisi saada tuosta kytkimestä ja vauhtipyörästä kimppa aikaiseksi :-)
Tuo GT2X olisi kooltaan aika soppeli ja jos siinä olisi kuulalaakerit ja vesijäähy niin varmaan sellaisen pistäisin. Tuon osalta kuitenkin odottelen enemmän kokemuksia mm. ameriikan pojilta mutta näyttää suosio olevan vähän heikkoa (kaiki näyttää laittavan samaan hintaan GT28xx ahtimet) joten voi olla että kokemuksia ei oikein kerry.
Comment
-
Entäs tämmöset :
Perus ko4 vs modattu k04
http://www.mjmturbos.com/K0415-K0406.htm
K04/t28 hybridi
http://www.mjmturbos.com/A4hybrid.htm
Noita kyselin keväällä hinnat oli 700 - 900e muistaakseni.
Minua kiinnostais toi k04-06, suoraan bolt-on.
Comment
-
Laitoin myös tuonne mailia etsiessäni uutta ahdinta. Mitään ei ole kuulunut.
Sivuilla kerrotaan ( http://www.mjmturbos.com/images/K04-23.jpg ) että K04-23 sopii suoraan A4/Passat, mutta ei kai se pidä paikkaansa?
Comment
-
Aikomuksena vaihtaa KKK K04-015 vakion paikalle. Omalla kohdalla kanssa "bolt-on" ja se ,että ulkoisia muutoksia ei tule, olivat ratkaisevia asioita valinnassa. Viimeiset pari kuukautta olen kiivaasti metsästänyt ahdinta Suomen maasta, mutta vielä eivät ole saaneet tavaraa maahan. Ahtimen hinta liikkuu kotomaassa 1100e ylöspäin. Ajattelin näin aluksi kokeilla vakio pakosarjan jatkoksi. Autossa MTM-lastu ja suuttimet vaihdettu, joten tuon ahdin palvelenee parhaiten tässä tapauksessa. Odotuksissa ei ole suunnatonta muutosta vanhaan, mutta laitetaan nyt kerralla isompi hyrrä, kun vanha K03 alkaa olla jo ehtoopuolella.
Comment
-
Viitsisikö joku vielä laittaa "lyhyen oppimäärän" noiden k03-005 ja k04-015 eroista.
Mistä muusta kuin kyltistä (k04-015 5304988-0015) k04-015 tunnistaa? Fyysisesti päällepäinhän nuo k03 ja k04 ovat lähes samanlaiset, joitain mittaeroja on.
Yritin katsella noita mittoja mjmturbos -sivujen kuvista ( k03-xxx : http://www.mjmturbos.com/comparisonk03k0423.htm ja k04-015: http://www.mjmturbos.com/K0415vsK0423.htm). Onko mitään parempia sivuja, joista löytyisi noita mittoja.
Comment
-
TN
-
No niin... Nyt olisi k04-015 paikallaan seuranaan 2.5" downpipe ja Magnaflown katti. Loppuputkisto ja cooleri vielä vakiot. Vasta yhden illan ajellut ja hyvin (lue:normaalisti) tuntuu toimivan. Mm. päästömittauksessa normaalit arvot. Ahtopaineet mittarin mukaan normaalit ja samat mitä ennenkin.
Persdyno-mutua: vähintäänkin vakion tehot tallessa. Äkkiseltään tuntuisi, että tietyn kierrosalueen vedon "huojuminen" hävinnyt ja vetää paremmin alemmilla kierroksilla. Tosin entinen ahdin oli finaalissa ja viimeinen kuukausi on tullu ajeltua tuolla beeämweellä. Joten persdyno voi vähän näyttää väärin.
Lastuttaahan tuo pitäisi. Mitä olette mieltä, pitäisikö lastutukseen vaihtaa loppuputkisto ja cooleri vai mennä noilla vakioilla ja vaihtaa sitten jälkeenpäin? Laitoin jo mailia Turbotechille (Karala), mutta mielelläni kuulisin teidäänkin mielipiteitä.
Comment
-
KariT
Täällä ois kanssa turbo/pakosarja päivitys talven aikana menossa. Tosin autona on VW Passat...
Kattelin www.turbotech.se sivuilta hintoja KKK-K04 ahtimelle. Audi TT ja Audi S3 kohdalla hintaa oli ahtimella 8200 kruunua (sis.ALV) Euroissa taitaa tehdä 911?. Onko tämä kyseinen ahdin vakiona yllä mainituissa autoissa, vai olenko sekoittanut kaksi ahdinta keskenään?
Joku taisikin mainita että kyseinen ahdin maksaa suomessa n.1100??
Comment
-
Minä kattelin silloin myös noita listoja ja kun K04-015 ei mielestäni ollut listoilla, pistin tuonne mailia.
K04-015 oli 7992kr(alv0)/9990kr(alv25) eli noin 863 euroa/1078 euroa. Postikulut 285kr (30?). Suomestahan tuon saa suurinpiirtein samaan hintaan, jos vain jostain saisivat niitä. Halvin tuo olisi Saksassa, L&S Cartecilla 900? toimituskuluineen ja ymmärtääkseni sisältäen verot (kannattaa tarkistaa).
Kannattaa myös ottaa yhteyttä Kinetic Motorsportiin Kanadaan. K04-015 795usd (~634?) ja virityspakosarja 225usd (~180?). Verot ja kuljetuskustannukset tuohon tulee vielä tietenkin päälle. Olivat vain todella hitaita vastaamaan tuolta ja sitten olivatkin jo lähettelemässä minulle tavaraa Norjaan...
KariT: Puhuin puhelimessa potaskaa uuden alkuperäisen pakosarjan hinnasta. Se tuli maksamaan 277? nopealla toimituksella Teppo Kalskeen kautta Saksasta. Hitaammalla toimitusajalla se olisi maksanut 230,50?
Hoksasin vasta nyt että laskuun olivat laittaneet Bytesturbo ja maininnan että vanha olisi palautettava sinne. Just luin mailit läpi ja tilatessa eivät maininneet asiasta mitään. Saa nähdä pitääkö tuo vanha vielä laittaa sinne. Edit:pitihän se sinne laittaa menemään. Eli loppujen lopuksi aika kalliiksi tuli.
Comment
-
Minäkin olen tutkaillut eri ahdinvaihtoehtoja.
Ensin tuntui sopivalta GT2X, mutta niitä ei tahdo saada mistään ja kuulin myös, että sen öljyn syöttösuuttimia on tukkeutunut ja edelleen rikkonut koko paketin.
Nyt myös minun kiikarissa on MJM:n K04-23 tai K04-15 HYBRID K04-06.
Molempien pitäisi riittää samoihin suoritusarvoihin kuin GT2X (n. 300hp).
Molemmissa on K04-15 turbiini ja K04-15:sta isompi ahdin.
Perus K04-15 riittä n. 240 hp.
Onko kellään tietoa mitä käytännön eroa noilla em. -23:lla ja hybridillä on?
Comment
Comment