Kai sitä jonkun millin saa porattua suuremmaksi, porttaamalla saa kuitenkin parannettua sitä reilusti. Yleensä sen läpän alla olevan reiän kohdistus hukkiksen nieluun on ihan metsässä. Saattaa olla kamala porras siellä läpän takana. Kuvissa oma versio K03/4 pakopuolesta RS6 siivellä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
KKK03 -> KKK03 sport tai KKK04
Collapse
X
-
Diffas, tossa mallissa k03-052 on hukkiksen läppä jossain 33mm paikkeilla ja meillä on noita käytettynäkin jotain 30kpl varastossa, ota yhteys jos tarvitset ahdinta. Löytyy siipikokoja 40mm/40mm, 42mm/42mm ja 45mm/45mm + vakioita pikkusiivillä.
Pitkittäismoottorisen pakopesän hukkaportin kunnollinen porttaus vaatii läpän irrotuksen ja hitsauksen takaisin.Viimeksi muokannut Pro Turbo; 24.12.2015, 22:08.
Comment
-
Jees, tää ei o viel ihan niin akuutti homma. 33mm portti kuulostaa ihan hyvältä ja ihan reilun kokoiselta se kyllä näyttikin noin pieneksi ahtimeksi. Pitää ensin kattoa miten toimii pelkän K26:n kanssa, jos turhan yläviree, niin sit mietitään jotain mikä toimii 1500-3500 välille tyyliin...semmoinen reilu bar pitäs saaha tohon @ 2000rpm :)
Comment
-
Nostellaan vanhaa topicia. Himottais isompaa ahdinta AJL:n kylkeen. Vakionahan tuossa on k03s. Tuo riittää käsitykseni mukaan noin 220hp? Onko mitään järkeä vaihtaa k04? Tehotavoite 250-300hp. Vaihtoon menee tietty suuttimet, bensapumppu, välijäähy, putkisto(?) ja kytkin sekä ohjelmoida. Vai ostaakko suoraan kaverilta sopuhintaan 10tkm ajettu gt2860r jolloin voi unohtaa bolt-on hommat suoraan?
Comment
-
Onko kellään kokemusta Mahlen ahtimista ? Pitäs 1.8T BFBhen saada kohtuu hinnalla ahdin ja mahle maksaisi 600 :)
Comment
-
Turbotukulta kysyin ja sain aika hyvän tarjouksen jo, mutta mahlea kalliimpi kuitenkin. Täytyy kysästä viimeinen hinta tuolta Fin-turbolta vaikka vielä.
Comment
-
Toisaalta, mitenköhän tollainen K03-0029 pitkässä juoksussa taas kestää kun auto säädetty sinne 200hp :D
Ja ahtimen tehoalue riittää luotettavasti 190hp :) Toisaalta, onhan toi ahdin kestänyt tähänkin asti lastutettuna.
Comment
-
Itse tuli viime talvena omaan B6, BFB vakion tilalle laitettua tuo BEX version ahdin. Oli hieman kalliimpi suomi toimittajan kautta (emailissa tilaus tallessa).
Terhonpaja sen ujutti paikalle. Revon, 1 softa oli ennen tätä vakioahtimella ja uusi toiminut kyllä hyvin samalla. Juurisyy vaihtoon oli, että huohotusjäät taittoi yhtä imupuolen siipeä niin vähän, että silmin juuri huomaa, mutta imuäänet oli kuin remmiahtimessa. Ei vislannut vaan kuten remmissä. Ei syönyt öljyä, tms.
Tässä kanssa miettinyt pystyykö porkkis, tai muut ylikirjoittamaan tuon revon softan jos haluan? Itsellä on tuo SPS obd kalikka myös.
Mutta jos isompaa suutinta ja muuta laittaisi samalla. Motest kiinostaisi siksi kun heillä vissiin nelkulle penkki. Matkaa toki tulisi. Onko pääkaupinki seudulla vastaavaa?
Vanhan ahtimen jätin itselle enkä laittanut pantiksi. Tuossa pakopesä yms. ehjiä. Jos joskus innostuu tuostahan voisi finnturbolla esim teetättää haluamansa.
https://www.dropbox.com/s/7iyb9wyp2z...ivika.jpg?dl=0
Comment
-
Suuttimethan siinä nyt toimii pullonkaulana, eli vaihtoon menisivät.
Revo olisi hyvä vakioida heidän edustajallaan ensin. Olen joskus kyllä niitä jatkojalostanut niin, että lähtökohta on ollut se revo, kun vakiopohjalta ei toiminut. Saan sen varmaankin täysin vakioituakin, mutta siinä on enemmän hommaa. Samat jutut minun tuottamanani onnistuu hyvin myös Terhon luona tällaiseen autoon.
Täällä kaakonkulmalla asioidessa AMW:n nelivetopenkki on ihan lähellä, mutta tietysti tekee pienen lisäkustannuksen.
Kaikkien hybridien ongelmana on ahdas pakopesä. Ahtimesta ylikokoisilla siivillä ei yksinkertaisesti saa hyvää, kun iso kompressori ottaa enemmän voimaa ja aiheuttaa entistä pahemman pakopaineongelman. Raha/suorituskykymielessä BEX-ahdin on melkolailla sweet spotissa. Ehkä jollain minimaalisesti isommalla billettisiivellä sitä voisi vielä vähän parantaa, mutta ko. suhdeluku heikkenee pakosti.
Comment
-
Tuo olisi hyvä, että Terholla onnistuisi, pitäisi jokunen huohotus juttukin hoitaa mistä Terhon kanssa oli juttua viimeksi. Ja paikka on sopivan matkan päässä.
Millaisia suuttimia suosittelet(te)? Että auton saa säätöihin näppärästi.
Kävisikö allaolevat ja jos ostaa ohjelmoinnin ja suuttimet pajan kautta tulisiko silleen halvemmaksi kuin itse tilaamalla.
http://www.finjector.com/verkkokaupp...mm-p-2110-185/
Jossain jenkki saitilla oli juttua, että suuttimet voi itse laittaa ja ecu osaa hieman isompiin suuttimiin sopeutua vaikka softaan ei kosketa. Eli jos nuo laittaa vaikka viikon kaksi etukäteen toimiiko auto vai käykö rikkaalla, vai käykö ollenkaan?
Kiitos porkkis vastauksista.
Comment
-
Suosittelisin suoraan 550cc, koska noissa paluulinjattomissa kyykkää kiskopaine melkoisesti, joten tuottokin on silloin paljon pienempi.
Ei kannata vaihtaa ennen ohjelmointia. Ei ole monen minuutin homma suuttimien vaihto tuollaiseen autoon.
Tällä hetkellä tilanne varmastikin on se, että boksi rajaa kulkuja, kun suuttimet menevät selälleen.
Comment
Comment