Aitoja KKK ahtimia ovat. Ja säätäjässä tuskin on vika. Mustaa valkoisella jos jollain on näyttää, että kyseisillä osilla pitkittäiskoneesta on se 250hv saatu, niin lopetan vastaan vänkäämisen :).
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
KKK03 -> KKK03 sport tai KKK04
Collapse
X
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja rehto Näytä viestiPuhutko Vatanen nyt pyörätehoista vai konetehoista? Olen itsekkin siinä ymmärryksessä että 240hp tasolla ne konetehot pitäisi K04(-15):lla olla.
Comment
-
Puhun Rehtonen konetehoista. 240hv on mahdollista, mutta hyvin epätodennäköistä.
En siis edelleenkään väitä etteikö noilla muutoksilla päästäisi 240hv tehoihin, kysymykseni olikin, että onko joku niihin päässyt. Omia mielipiteitä voi aina kertoa ja kirjoittaa, mutta jos ei ole asiasta mitään muuta faktaa kuin virifirman käyrät jollain rakettibensalla, niin itselle se tieto ei ole minkään arvoinen...ei herneitä.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja _R4_ Näytä viestiPuhun Rehtonen konetehoista. 240hv on mahdollista, mutta hyvin epätodennäköistä.
En siis edelleenkään väitä etteikö noilla muutoksilla päästäisi 240hv tehoihin, kysymykseni olikin, että onko joku niihin päässyt. Omia mielipiteitä voi aina kertoa ja kirjoittaa, mutta jos ei ole asiasta mitään muuta faktaa kuin virifirman käyrät jollain rakettibensalla, niin itselle se tieto ei ole minkään arvoinen...ei herneitä.
Kun täällä arvaillaan lähinnä sen pohjalta mitä lukenut ja kuullut, niin onko siellä sitten ns. Tietoa asiasta? Laitahan vähän tarkempaa kuvausta siitä, miten ollaan jääty 200-215hv alueelle. Vastaehdotuksena voisin siis sanoa että laitahan sinä tarkempaa kuvausta näistä useista tapauksista (vähintään tarkat speksit) joissa ollaan jääty tuollaiselle tehoalueelle.
Comment
-
Nämä tulokset joista tiedän on seuraavilla reseptillä tehty: K04-15, tt/s3 suuttimet, audin oem toinen väläri (apukuskin puolelle), sekä vaihtoehtoisesti putkisto (joka on vaihdellut autokohtaisesti, tosin vakioputkistossakaan kun ei ahdista kuin katti...jos sekään vielä tehoilla 240hv). Nämä autot on siis tehomitattu ja näin ollen paperilla. Penkeissä voi tietysti olla ns. tehohävikkiä suuntaan ja toiseen.
Turbo ei siis ahdista, mutta jossain muualla ahdistaa ja tähän kysymykseen en vielä itse ole saanut mitään järkevää vastausta. Haluaisin kuulla mielipiteitä henkilöiltä, jotka ovat kyseisen virityksen tehneet!
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja _R4_ Näytä viestiNämä tulokset joista tiedän on seuraavilla reseptillä tehty: K04-15, tt/s3 suuttimet, audin oem toinen väläri (apukuskin puolelle), sekä vaihtoehtoisesti putkisto (joka on vaihdellut autokohtaisesti, tosin vakioputkistossakaan kun ei ahdista kuin katti...jos sekään vielä tehoilla 240hv). Nämä autot on siis tehomitattu ja näin ollen paperilla. Penkeissä voi tietysti olla ns. tehohävikkiä suuntaan ja toiseen.
Turbo ei siis ahdista, mutta jossain muualla ahdistaa ja tähän kysymykseen en vielä itse ole saanut mitään järkevää vastausta. Haluaisin kuulla mielipiteitä henkilöiltä, jotka ovat kyseisen virityksen tehneet!
Ja kyllä, katti varmasti ahdistaa merkittävästi, mutta kovasti väitetään että ns. cat-back putkisto vähentäisi merkittävästi putkiston vastapaineita - liekö sitten myyntimiesten puheita. Jotain pitäisi tuolle oman kärryn putkistollekin joskus ehkä tehdä...
P.S. Ilmeisesti huonossa kunnossa oleva bensapumppu ja "ei-ikinä-vaihdettu" bensansuodatin voivat aiheuttaa merkittävää tehokatoa.
Comment
-
Jeps, olisi mielenkiintoista tietää minkälaisia käyriä tehomittaus piirtää autosi osalta, en epäile etteikö siinä tuota ~240hv olisi, mutta paperilla asia olisi aina varmempi :D. Bensapumppu taitaa olla kaikissa vakio, APR setin mukanahan tuo tuleekin jo. Mitä pumppua sinne on ahdinpäivityksen yhteydessä yleensä käytetty? Pari "ammattilaista" on epäillyt myös imuputkea tai jäähdyttimien riittämättömyyttä...tiedä sitten mikä ahdistaa, kun kaikki puhuu ristiin. Millä alueella ahdot ovat liikkuneet?
Sen verta asiasta tietämättömänä kirjoitin ohi suun, eli se oma kokemus 200-215hv, on mitattu Karalan penkistä ja sittenkin kyseessä taitaa olla pyörätehot. Tehohävikistä puhumattakaan. Näistä kahdesta muusta tapauksesta en osaa sanoa (koneteho vai pyöräteho)
Comment
-
Vieras
Olisi kieltämättä saada käyrää - ehkä joku kaunis päivä näin tapahtuukin (toki putkiston päivitys voisi olla hyvä...). Eikä siellä kyllä ihan sitä 240hv valitettavasti taida olla, mutta ei myöskään ~200-215hv ellei joku ole pahasti pielessä. Ahdot 1,4bar ~5500rpm asti, sitten laskee johonkin 1,2bar.
Kyllähän se vakio bensapumppu varmasti riittää K04 vireille, mutta jos ei jaksa pumpata riittävästi tavaraa ja/tai filtteri on aivan tukossa.
Oikeat asiantuntijat kertokoon paremmin, turha tässä on enempää huudella kun ei mitään tiedä, kunhan tosiaan ihmettelin :).
Comment
-
Omasta autosta otettiin harisella 1bar ahdoilla 243hp/333nm. Ahtoja ei nostettu enempää, koska ahtoputki losahti irti. Nyt on ahtoputkistoon hitsattu kaulukset ja ahtoja nostettu. Pitäis käydä mittaamassa lopulliset tehot.
Autoon toki vaihdettu k04 turbo, 3" dp ilman kattia, 2,5" putkisto, suuttimet ja nokkacooleri.
Comment
-
AJL-koneisen turbo?
Herätellääs tätä aihetta taas. Menee ehkä jonkin verran ohi aiheen mutta en viitsinyt tehdä uutta. Autona AJL-koneinen B5 1.8tq -00, tämä tehokkaampi 180hv malli. Onkohan tässä sitten mikä turbo vakiona, kkk 04? Jotain puhetta olen kuullut että isompi turbo kuin ns. "vakio" 150 heppasessa. Kertokaahan, asiasta tietävät :)
Samaan syssyyn voisin myös kysyä että heittäkääs ihan lonkalta onko mutkassa jotain vikaa jos sihisee ahtaessa. Eli kuuluu siis sellanen lievä rohina, ihan kun laakerit olis menneet? En tarkoita siis sihinällä että olis ahtovuoto mutta jotain häikkää tossa varmaan on, kun ahtaakin suht tahmeasti ja aika vedoton alakierroksilta. Sitten myös sellainen oire on että vähän nykii kun ahtopaineet nousee. Veikkauksia että mättääkö jokin vai onko vaan näitä rinkulapelien "ominaisuuksia" :) ? Autossa vakio softa ja muut kilkkeet, ajettu 178tkm.
http://www.pepantuonti.fi/product_in...roducts_id=172
Kenelläkään kokemuksia tällaisesta ja vaihdon hyödystä? Kuinka paljon joutuupi muutoksia tekemään että saa kiinni?Viimeksi muokannut Ertzi-; 23.11.2009, 01:18.
Comment
-
Sama kuin ylläolevaa kiinnostaisi itseäkin, entäpä kellää kokemusta tällaisesta pakosarjasta.
http://www.turbo-parts.de/product_in...04-laengs.html
Comment
-
Turbon vaihto.
Tere!
On jokunen viikko vierähtänyt threadeja lueskellessa ja on herännyt kysymyksiä joihin ei pienen ihmisen mieli enää yksin riitä.
Omasta -99 a4 1.8t quattrosta alkaa vakioahdin olla tiensä päässä ja olen pähkäillyt sitten turbon vaihtoa. Tehoja pitäisi samalla saada päivitettyä, mutta toisaalta auton vaihto kiinnostaisi myös. Osaisitteko antaa edes oikeille sataluvuille tarkkaa hinta arviota k04 remontista, mikäli omat arvaukset heittävät kamalasti? Uusiksi menisi ilmeisesti ainakin:
- Kytkin ja Vp n.700?
- Turbo (k04 hintaa ei suoraan saa mistään sivuilta vaan pitäisi kysyä) ???
- Pakosarja n.300?
- Suuttimet ???
- Cooleri (ei ilmeisesti pakollinen?) n. 300?
- Downpipe ja ehkä vapaammin virtaava katti. ???
- Jotain mitä ei tullut mieleen?
Mielessä on myös siis pyörinyt auton vaihto, mutta samalla tehokärpäsen puremalle pitäisi saada vastinetta. Pelkäänpä vaan, että budjetti ei veny molempiin asioihin: Eli uudenpaan ja samalla vähän "normiautoa" tehokkaampaan. Halvemmallahan selviäisi, kun vaihtaisi vakioturbon ja myisi sitten auton ja etsisi sitä uudempaa.
Tuossa k03 vaihdossa vaan hämää jotenkin se, että "Jos alkaa ahdinta vaihtamaan, niin miksi laittaisi vakion?"
Nyt kysyisinkin jo autonsa virittäneiltä, että "kannattiko"? Siis lähinnä toimiiko auto normaalisti virityksien jälkeen, vai onko joitain mystisiä nykimisiä tai outoja oireita joita ei vakioautolla ollut. Tai onko tullut muuten vain sellainen olo, että turha homma.
Tietenkään virityksien summaa ei voi koskaan järjellä perustella, mutta autoilu on ainakin itselle hyvin usein myös muutakin kuin kehon siirtämistä paikasta toiseen. Tahi saa sijoitettua summaa takaisin myynnin yhteydessä.
Kiitos =)
Comment
-
Minä voin "K04-15" föönin myydä 795e hintaan ja kytkimenkin vauhtipyörineen saa samaan kuormaan.
info@speed-autoteile.fi
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja zanzas Näytä viesti- Turbo (k04 hintaa ei suoraan saa mistään sivuilta vaan pitäisi kysyä) ???Viimeksi muokannut porkkis; 3.2.2012, 09:52.
Comment
-
Minä voin puolestani tehdä tai järjestää softan ja vaikkapa suuttimetkin. Tehdä, jos kaasuvaijeri löytyy tai järjestää, jos ei löydy. Taisi mennä siihen "jotain mitä ei tullut mieleen" -osastoon, mutta kuitenkin välttämätön.
K04-15 kanssa menee vakiosarja, mutta mielestäni ihan fiksu olisi tilalle pistää esim kineticin tilavampi. Mahtuu about tuohon budjetoituun 300 euroon. Teppo ehkä järjestää sellaisenkin?
Comment
-
Minä voin "K04-15" föönin myydä 795e hintaan ja kytkimenkin vauhtipyörineen saa samaan kuormaan.
Uteliaisuuttani kyselen sillä k04 päivitys itsellänikin mielessä, kunhan taas saa rahaa kasattua sopivasti..
Comment
-
Kerhon varaosakanava toimii ainakin loistavasti! Tuohon "jotain mitä ei tullut mieleen" listaan voi siis ainakin lisätä ohjelman ja säädön. Unohdin ihan kokonaan että eihän se säätämättä kauaa toimi.
Oliko tuo Gt2860rs jossain 1100€ hinnoissa? jos tuohon remppaan rupeaisi, niin olisiko sitten kannattavampaa hankkia suoraan tuo isompi jos hintaeroa tulee se n.300€ ja tehoa saa ilmeisesti ruuvattua "muutaman" heposen lisää...?
Comment
-
Onko joku yrittänyt istuttaa S3:sen vakioahdinta pitkittäiskoneeseen? Kysyn siksi, että tarjolla olis liki ilmainen S3 ahdin ja siihen oleva kiinan? rosterisarja. Ajatus oli itsellä kääntää rosterisarjasta ahtimen laippa eripäin ja vahvikehitsata pikkupoikien saumat. Onko ihan tyhmä idea?
Katselin että stetsoni Tepolta saisi ~800 pulttaa kiinni ahtimen, mutta mulle ei "bolt on" aina riitä.
Comment
Comment