Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2tuner eli Mihnea lastu autoosi lokakuussa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S2tuner eli Mihnea lastu autoosi lokakuussa?

    Mihnea vois tulla käväseen suomessa jos tulee tarpeeksi halukkaita. Kiinnostuneet laittakaa mulle privaa!

    hinta on se mikä on MRC:n sivuilla + £100, matkustus+majoituskuluihin. alla lisää:

    http://www.mrctuning.com/products.php?do=brand

    "timeframe/car, I'd say 2 to 3 cars per day to play safe, all vag-cars if they are turbo'd, preferably 1.8Ts/2.7Ts or TDIs, 2.0TFSI take more time, older S2s take more time too.... no issues if the cars are chipped already...

    1.8Ts and 2.7Ts get tuned real time on my ECUs, when done the car's ECU gets flashed with the resulting file.

    Prices, check prices out on MRCTuning.com and add £100 so it covers for travel costs and so on."

  • #2
    Tällaisen aarteen löysin vanhoja penkoessa. Jos löytyisi mielenkiintoa ja riittävästi porukkaa niin voisi herätellä henkiin tämän idean ja Mihneaa kysäistä suomen kamaralle.

    Tuossa vähän lisää samasta aiheesta.
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ghlight=mrc%2A

    Comment


      #3
      Voin kertoa että Mihneaa on kovin vaikea tavoittaa nykyään. Jos joku tuon järjestää niin ok mutta mulla on jo sen lastu joten itse en rupea järjestämään.

      Comment


      • #4
        Kyllähän tuo voisi olla hyvä saada Suomeen, mutta veikkaan että ei saada tarpeeksi porukkaa.

        Comment


        • #5
          Mikäs tuossa on niin jumalaista, että pitää ukko hilata isolla rahalla rassaamaan jotain lastua?

          Comment


          • #6
            Mikäs tuossa on niin jumalaista, että pitää ukko hilata isolla rahalla rassaamaan jotain lastua?
            Tavalliseen lastuun verrattuna eipä isoja eroja mutta jos vaikka sulla olisi autossa suurempia muutoksia niin sanotaanko karkeasti 30-50 heppaa...

            Comment


            • #7
              Kun on ahdinta ja muuta roipetta vaihdettu niin ero on lähinnä siinä että toimiiko auto hyvin, huonosti vai sekä että.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Teppo Kalske Näytä viesti
                Kun on ahdinta ja muuta roipetta vaihdettu niin ero on lähinnä siinä että toimiiko auto hyvin, huonosti vai sekä että.
                Ja Suomesta ei löydy ukkoa moiseen hommaan, että sais vehkeet toimimaan ilman Galifia saarivaltioista?

                Comment


                • #9
                  Ja Suomesta ei löydy ukkoa moiseen hommaan, että sais vehkeet toimimaan ilman Galifia saarivaltioista?
                  No ei se varmaan ihan noin musta-valkoista ole. Kyllä armaasta kotimaastammekin löytyy osaamista asian tiimoilta, mutta taitanee olla kyse siitä että kaveri on aika pitkälle keskittynyt ja satsannut näihin muutamiin VAG -konsernin koneisiin.

                  Comment


                  • #10
                    Missäs tuo kaveri sitten säätelee niitä autoja?
                    Ajelee pitkin kyliä kaasupohjassa vai lainaako se jonkin penkkiä?

                    Comment


                    • #11
                      Kylillä taitaa vetää pitkin poikin ;)

                      Omien penkkikokemuksien mukaan ainoa tapa saada kunnon tulosta biturbossa. Penkissä vääristyy lämpöjen kanssa olosuhteet sen verran perseelleen verrattuna tien päällä ajoon.

                      Comment


                      • #12
                        Jauhiaisen Saku ajelee Kuopion suunnalla pitkin ja poikin kyliä säätäessään autoja, tiedä sitten miten iso ero hänen ja tuon Galifin säätämisessä on.

                        Japella tuo ainakin tuntuu kulkevan, lieneekö siitä puuttuu nuo 30-50 heppaa vielä....:)

                        Comment


                        • #13
                          Saku kyllä osaa hommansa ainakin subaruissa. Tien päällä kun tekee niin varmaan audi onnistuu kanssa ;)

                          Comment


                          • #14
                            Eiköhön se Karala sen softan tee Sakullekin..?

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                              Eiköhön se Karala sen softan tee Sakullekin..?
                              Taitaa tehdä, tosin tietääkseni Saku ajaa niitä sitten kadulla ja niihin tehdään tarvittavat muutokset.
                              Eiköhän tuo Galifikin jostain perusohjelmasta muokanne kyseiseen autoyksilöön sopivan hienosäädetyn "perusohjelman"...

                              Comment


                              • #16
                                Lainaus:
                                Alkuperäinen kirjoittaja okkim
                                Eiköhön se Karala sen softan tee Sakullekin..?

                                Taitaa tehdä, tosin tietääkseni Saku ajaa niitä sitten kadulla ja niihin tehdään tarvittavat muutokset.
                                Eiköhän tuo Galifikin jostain perusohjelmasta muokanne kyseiseen autoyksilöön sopivan hienosäädetyn "perusohjelman"...
                                Niin kyllähän noita perussäätöjä osaa tehdä varmaan yks jos toinenkin mutta sitten kun lähdetään lunastamaan niitä huipputehoja, jotka palikoilta on lupa odottaa niin sitten erotetaan jyvät akanoista.! Ei se riitä että vähän nostetaan painetta ja tarkistetaan seokset.. Jos täällä kotosuomessa joku osaa/uskaltaa ottaa kaikki tehot irti niin ei muuta kuin nimeä tänne. Toistaiseksi en tiedä muuta kuin MRC:n joka tuohon pystyy (siis nyt puhun 2.7 Biturboista, en muista moottoreista)... Sanokaan vaan rehellisesti jos olen väärässä ja ohjatkaa oikeaan paikkaan.

                                Tällä en mitenkään arvostele Sakua, koska hänestä ei ole kokemusta ja voihan hän ollakin se "Oikea" tähän hommaan. Onko kenelläkään kokemusia Sakun ja 2.7:n yhteiseloista?

                                Comment


                                • #17
                                  Onhan tuo ME7 -maailma jokseenkin erilainen kuin ns perinteiset ecut. Itsekin tiedän perusteet, mutta ei ole tarvittavia laitteita homman pidemmälle viemiseksi eikä myöskään motivaattoria kun ei ole ME7-viriautoa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Luulisin mitä mrc tekee, on nakutustunnistimien signaalin suodatuksen muuttaminen. Joko kokonaisuudessaan suodatetaan lisää, tai sitten ollaan enemmän välittämättä jostain tietynlaisesta nakutuksesta (melusta joka antureihin lohkosta tulee) jonka on havaittu olevan vähemmän vahingollista moottorille (ei laita kankia mutkalle, särje männänrenkaita ja tee reikiä mäntiin). Eli em. sallii enemmän sytytyksen ennakkoa.

                                    Jos on oikein pelle peloton ja haluaa särkeä moottorinsa, niin luulen, että HB harrastaja saa vastaavanlaista sytynennakon lisäystä aikaan muuttamalla nakutusantureiden kiristymomenttia/laittamalla prikan nakutusanturien alle. Sitten vain skooppi kiinni nakutusanturien signaaliin ja katsomaan ajellessa mitä melua signaalissa näkyy. Kun ensimmäinen kone kilahtaa, niin seuraavaan moottoriin vähän matalampi prikka anturien alle/lisää momenttia ja kokeilemaan josko kestäis.

                                    Toki em. voi varmaan saada jonkinlainen tulos nakutusluureilla ja säädellä nakuanturien momenttia/laittaa prikkaa sen mukaan mitä luureissä kuuluu.

                                    Nimim. Peugeot 1.6 alumiinilohkoon saab apc nakutus/ahtopaine säätimen/nakutusanturin laittanut. Alumiinilohko ja märät sylinteriputket, sekä anturin sijoittaminen "jonnekkin" sopivan pultin alle ei ole kovin toimiva yhdistelmä.
                                    Viimeksi muokannut pv; 6.6.2008, 09:31. Perustelu: lisätty turha maininta särkyneistä peugeotin männänrenkaista

                                    Comment

                                    Working...
                                    X