Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.8 + Mekaaninen ahdin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.8 + Mekaaninen ahdin

    Eli eli, tuli mieleen tälläinen villi ajatus. 2.8 koneeseen asentaa jokin mekaaninen ahdin. Onko kukaan kokeillut tai edes kuullut mokomasta projektista? ei löytynyt haulla...
    Esim: mersuissa käytettävät ahtimet saattas tulla kysymykseen. Aattelin että toteuksena saattas olla helpompi ku turbo tai niitäki pitäs olla melkeen kaks tässä koneessa. Voisko se olla periaatteessa vaan näin? Ahdin+jostain veto sille+ ahtoputket? Varmaan joissakin on öljyt sisällä ettei siitäkään tarvi huolehtia.

    Joo ei tässä oo järkeä enkä vaihda tälläkään kertaa S2:een =)

  • #2
    Yksinkertaisuudessaan tietenkin ahtimen asennus on tuo, mutta sitten tietenkin ruiskunohjaus/ruisku uusiksi. Pakoputkikin/pakosarja saattaa ruveta jo hyvin ahdistamaan lisätehoilla, ei sitä kumminkaan ole suunnilteltu kuin alkuperäisille tehoille.

    Eipä tuo remmiahtaminen ole yleensä juurikaan sen helpompaa kuin turboilla ahtaminen. Ellei sitten tee jotain markan patenttiratkaisua. Niin, ja ne päästöt tietenkin pitää läpäistä testit, tuollainen remmiahdinmöykky näkyy vuosikatsastuksessa jo ihan hyvin :)

    Comment


    • #3
      Jarrutehostin pitää modata, alipainepumppu asentaa jos tuossa ei semmosta jo ole.
      Kestääkö alakerta ja männät turbottamisen?

      Comment


        #4
        Autossa on jo 2.5" putkisto(ei pakosarjoja) ja eikös tuohon polttoaine puoleen riitä ohjelmoitava lastu? luulis sillä saavan seokset kohdilleen. En oo edes mistään tietyistä tehoista haaveillu, pienillä paineilla vaan. Sitähän voi säätää vaihtamalla sen hihna pyörän, eikös näin? Onko suomessa mitään firmaa joka ois keskittynyt tähän aiheeseen?

        Comment


          #5
          Niin onko kellään tietoa mitä tuo kone kestää hv/nm?

          Joo jarrutehostin pitää vaihtaa ja sitte jäähdytys neste vihreäksi.

          Comment


          • #6
            http://www.motodyne.com/frames/12vsc.html ;)

            Comment


            • #7
              En näe mitään syytä miksi jarrutehostin pitäisi vaihtaa, mikäli autolla ajetaan normiajoa eikä kilpaa. Edelleenkin imusarjassa on ihan sama alipaine normaaliajossa kuin ilman ahdinta, kengittäessä sitten muuttuu tilanne, muttei edelleenkään poikkea mitenkään vaparista.

              Comment


              • #8
                Laittaa jarrutehostajan alipainelinjaan suuntaventtiilin, eli takaiskun, niin ei pääse sitten paineellisella alueella alipaine karkaamaan.

                Comment


                • #9
                  Ajatuksena on minuakin kiehtonut erityisesti PESin remmiahdin, jota kehutaan ympäri nettiä, ja menisi ilmeisesti bolt-onina paikoilleen.. vaan kai joku olisi Suomessa tällaisen jo tehnyt, jos se olisi mahdollista? Kalliista VTT-testistä ei kai vanha auto vakionakaan mene läpi..? Onhan nuo tietysti kalliitakin, paitsi lisävoimaan suhteessa...

                  Comment


                  • #10
                    Laittaa jarrutehostajan alipainelinjaan suuntaventtiilin, eli takaiskun, niin ei pääse sitten paineellisella alueella alipaine karkaamaan.
                    Tuo on jo kaikissa autoissa valmiina.

                    Comment


                    • #11
                      Tallikaveri laittoi viimetalvena bemun 325:seen remmiahtimen. Voin antaa yhteystiedot jos kiinnostaa kysellä

                      Comment


                      • #12
                        Me Sporttiautossa touhutaan remmiahtimien parissa, soittele jos niikseen.

                        Comment


                        • #13
                          Diisseleissä on ainakin oma alipainepumppu tuohon tarkotukseen, takaisku löytyy myös. Mihin sitä siis tarvitaan jos ylipaineesta ei ole haittaa?

                          Lähinnä vain yritän oikeasti miettiä tuota, että missä tilanteessa tehostimesta loppuu jerkku turbovehkeessä jos alipainetta ei ole tarpeeksi tarjolla.

                          Comment


                          • #14
                            Diiselissä ei ole alipainetta, kun ei ole kaasuläppääkään.

                            Eikä ahdetullakaan pysty jatkuvasti ajamaan ylipaineella, johan siinä vauhtia kertyis.

                            Comment


                            • #15
                              Diiselissä ei ole alipainetta, kun ei ole kaasuläppääkään.
                              Kyllä sinne koneeseen sitä ilmaa mun käsittääkseni menee.

                              Comment


                              • #16
                                No ei tarvitse alipainepumppua tai hydraulitehosteisia jarruja ahdettu auto. Kyllä siellä imusarjassa sitä alipainetta on aina välillä ja harvemmin sitä jarruttaessa ajetaan ylipaineella.

                                Comment


                                • #17
                                  Diiselissä ei ole alipainetta, kun ei ole kaasuläppääkään
                                  On alipainetta ja paljon.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Lainaus:
                                    Diiselissä ei ole alipainetta, kun ei ole kaasuläppääkään.


                                    Kyllä sinne koneeseen sitä ilmaa mun käsittääkseni menee.
                                    Siksihän sitä alipainetta ei ole, kun sitä ilmaa menee niin paljon. Sama asia on ajaa kaasu auki bensakoneella, menee sitä sinnekin ilmaa

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eikös tollanen PES:in sarja oo asennettuna jo ainakin yhteen 2.8 v6 passattiin Suomessa? Näin muistan lukeneeni, olisko ollut ffp:n foorumilta.
                                      Hintaa vaan on aika mukavasti tuolla satsilla, tosin kyllähän sitä voimaakin tulee se 100hp lisää.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Saman tien (uuden GT-Golffin tyyliin) sekä bloweri että turbo... Tuleepa katettua koko kierrosalue :D

                                        Comment


                                        • #21
                                          tais olla hetki sitte AudiTuning leheres juttuaki 2,8+blower

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tossa AAH koneessa on niinsanottu "dynaaminen ahdin" eli siellähän on alipainepumppu erikseen.. ainakin mulla oli kun sen jouduin kerran uteen vaihtamaan.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Onhan siellä dieselissäkin joissain tilanteissa alipainetta, mutta sitä on niin vähän, ettei sillä jarrutehostinta käytetä.

                                              Näin niinkun täysin offtopik. :)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Onko löytyny vastausta asiaan?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  jep toi sun turbosi tarve tulisko havenmaksi vaihtaa auto jossa tarpeesi löytyis tehoa? kaverini kysyi W8 4.2 remmi ahdinta jota abt mainostaa 100 heppaa lisää vaan ei onnistu suomessa. maksaa noi 10000 egee + muut katsastukset päälejne...? onko se hintansa värtti vaihda auto. t. t

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Eikös tollanen PES:in sarja oo asennettuna jo ainakin yhteen 2.8 v6 passattiin Suomessa? Näin muistan lukeneeni, olisko ollut ffp:n foorumilta.
                                                    Hintaa vaan on aika mukavasti tuolla satsilla, tosin kyllähän sitä voimaakin tulee se 100hp lisää.
                                                    Onkohan kenelläkään tosta tarkempaa tietoa. Vaikka hinta tolle setille hirvittää, niin silti kiinnostava paketti. FFp:llä asiaa myös kyselin, mutta siellä ei kukaan asiaan selvyyttä anna.
                                                    Ehkei ahdetun auton omistaja halua setistään toitottaa, mutta faktoja auton toiminnasta ja lailliseksi saattamisesta tuolla setillä olisi kiva saada.

                                                    http://www.skntuning.com/portal/alia...opDefault.aspx
                                                    Tuolla myös settiä V6:een myydään, mutta varmuutta ei ole onko tuo sama mitä PES-tuning myy. Toi SKN-tuning näyttäs olevan kyllä PES-tuningin jälleenmyyjä saksassa...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ffp: llä olevaan pasuunaan on vaihdettu 2,7 bitbo-tekniikka.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        On siellä joskus ollut puhetta tuosta "mekaanisesta" Passatistakin.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tuo tekniikanvaihdos passatti onkin ollu jo tiedossa, mutta tuosta mekaanisesta olisi tietoa mukava saada. FFp:ltä on noita vanhoja tekstejä hävinnyt, joten niistä ei paljon iloa ole.
                                                          Jos ahdettuja Passatteja on, niin mihin ne on hävinneet...?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Niiden omistajat on varmaan sellasia uberrikkaita juppeja, että vievät auton pajalle, ja maksoi mitä maksoi. Se on siinä.
                                                            Autofoorumeilla tuskin liikkuvat. :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X